Praksisjobb på SATS

I dag har jeg ikke vært på skolen, siden vi har praksis utplassering. Jeg har fått utplasseringsjobb på SATS i byen, men senteret i byen er ikke oppe og går enda, de åpner ikke før om et par uker. De har lenge holdt på med å flytte til nytt lokale, pusset opp og alt vil være helt nytt, så det blir nok utrolig bra!! Jeg gleder meg veldig til å begynne og jobbe der hver onsdag i stedet for skole, blir godt med et lite avbrekk midt i uka. I tillegg er det strategisk lurt av meg å få en “fot” innenfor SATS, som kanskje vil bli min framtidige arbeidsplass som personlig trener. Så viktig at jeg gjør en god jobb og et godt inntrykk :)

Ellers har jeg vært på trening i dag, hvor jeg trente bein. Føler sakte men sikkert at fettet på kroppen omdannes til muskler, utrolig fornøyd med framgangen på treningsfronten for tiden. Om èn uke er det vel èn måned siden jeg tok mine første “formbilder”, så skal ta nye da. Spørs om jeg tørr legge ut på bloggen, vi får se……

Litt smålei av kylling og fisk for tiden, så i dag spanderte jeg biff på meg selv. Biff er litt dyrt så spiser det ikke alt for ofte, men mat ser jeg på som en investering for kroppen min så et par ganger i uken må det nok bli biff på tallerkenen.


NAMMM!!! Og litt lett bernasause da er greit <3<3


Therese holder også på å spise sunt og næringsrikt, er faktisk utrolig stolt over at hun har holdt ut en uke nå!! 


Se så fine negler! Therese som har fikset de på meg. Hun har fått neglesettet sponset fra en nettside, men hun husker ikke fra hvor dessverre.. Haha!


Genser fra Bik Bok. 

Dagene mine er utrolig kjedelige og ensidige, består kun av: Skole, trening og mat. Står på kjøkkenet og lager mat, går med treningsklær store deler av dagen – ja dere skjønner. Jeg har egentlig lyst til å være en superblogger, men har så få ideèr om hva jeg kan blogge om og jeg gjør jo så utrolig lite interessant, føler jeg da. Men jeg skal prøve og oppdatere litt hyppigere, og jeg tar gjerne imot tips om hva dere vil lese om. Men nå skal jeg og Therese på besøk til LENE for å snakke om Herbalife, trening og kosthold. Love it, hun er så flink og inspirerende! 

80 kommentarer
    1. Ikke bli en av de treningsbloggerne a 🙁 Greit en gang i uken så kan du komme med tips osv, men ikke for ofte!

    2. Elsker at du har begynt å skrive så mye om kosthold og trening! Det er kjempeinteressant å lese om, hehe. Eneste er at du oppdaterer litt sjeldent, men ellers er det du skriver utrolig bra. 🙂

    3. Åhh, du er så flink! 🙂 Det er faktisk sykt inspirerende å lese bloggen din nå, for har nemlig akkurat begynt å trene selv. Så det jeg lurte på var, kunne du ha hatt et litt stooort innlegg om trening her på bloggen? Der kan du skrive alt du vil vi skal få vite om trening, som hvor ofte og hvor lenge det er lurt å trene, hva som er bra å spise (kanskje oppskrifter i et annet innlegg?), hvordan forbrenne fett, bra treningsopplegg for å bygge muskler, tips om tegn på kroppen vi burde se etter når vi trener og hva de betyr, kosttilskudd osv.? Det hadde vært såå nyttig! Jeg hadde elsket det om du kom med et slikt innlegg, og det vet jeg at mange av leserne dine som trener ville gjort også! 😀 Såå mye gøyere at du har begynt å blogge om dette enn om outfits, fest og sminke!

    4. think on the big pic tuva…kem e du? , du e ei kjempefin liten dame som æ syns e artig følge litt med pga likheta mellom dæ å min en gang beste venn..k.. ik la dæ bli treningsnarkoman!,,blir ta altfor mye tid….for oppriktig sagt…du e 18 år å¨trenger ma trene 2 ganger i uka,,å by the way,,,skal du trene sunnest så jogge du! kondisjon e viktigst av alt..dess mer ogsygen i blodet ,dess mere opptak av rotein i musklan etter trening… d blir en habbit vettu;) å alle habbiter e like på sett å vis… du kjenne jo tel d. ser at du ik e blond heller for si d sånn!;) så try be on the outside lookin in sometimes bare……. vil du dedikere så stor del av livet ditt tel en ting?? nei…d vakke planen hæ;) nei,,,tren max to ganger i uken, se kanskje enda bedre ut,,,drit i herbalife(trust me) du hakke tid tel d….. kjøp dæ heller en guitar!… verden e stor…å mangfoldet større,,,,dont waiste time doin something you know really dont meen that much…faktisk usunt(ialfall i din alder å trene seks ganga i uka.. synes du lene har fin kropp deffa?,,,d kan æ garantere 99 prosent ik synes!,,,, å da bør du tenke dæ om… flau av se henne begynne blogge no å,,,sku holdt sæ for go for di greiene der,,,for penga ekke rikdom!!!! når d e fatta e man et huge skritt videre i livet:) stå på uansett ka du gjør tuva.. hilsen j

    5. hei ! jeg vil , som veldig mange andre, gjerne komme i gang med treningen for fullt! å lese at du får fremgang og blir fornøyd med dine resultater hjelper veldig mye! sidn du skriver her at du føler du har lite å skrive om, så fåreslår jeg at du kan blogge om treningen. ikke at ud legger ut treningsplane liksom. men viser effektive metoder for å trene hver enkelt muskelgruppe, samt legge ut kostholdstips osv.. ? jeg hadde vertfall søtte utrolig stor pris på det, og er sikker på at mange andre og hadde hatt en positiv innvirkning av dette 🙂

    6. lykke til! elsker å lese om trening din. Hadde vært skikkelig gøy om du la ut før og etter bilder snart, så vi får litt inspo! <3

    7. Blogg om treningsprogrammet ditt! Vær så snill. Det interesserer og motiverer mange. Oagså kan du komme med tips til middag,for jeg sliter selv med det 🙂

    8. Hadde vært supert om du delte mer av treningshverdagen din! Elsker når du og Therese gjør det 😀 Og blogg mere!

    9. elsker å lese om treningene dine! blir utrolig inspirert. har bestemt meg for at nå skal jeg også begynne å spise lite fett i kosten min, og jeg skal begynne å trene mer styrke, å ikke bare kondisjon, syns det er så utrolig fint med fremhevet muskler på jenter! hvor ofte trener du i løpet av en uke? og bruker du proteinpulver, i så fall hvilket?? 😀

    10. Kan du være så snill å skrive et innlegg om hjemmetrening? Tror du har holdt på litt med hjemmetrening før og det hadde vært topp å få tips fra en erfarene blogger, som deg! Tenk så mye inspirasjon du hadde gitt til de tusenvis av fan/blogglesere du har? Hadde vært godt om alle kunne komme i bedre form og bevege seg litt og ikke bare være slapp dagen lang, syns du ikke? Hvis du laget et innleg om dette så setter jeg(og flere) stor pris på det! Unge er for dårlig i aktivitet nå for tiden. Tusen takk for oppmerksomheten din, og takk på forhånd! 🙂
      Husk: ikke få andre til å presse deg til å leggge ut bildene som du kanskje ikke er helt komfortable med, ikke la andre ta valget ditt men gjør det selv! Lykke til med treningen, er utrolig stolt over deg altså!

    11. Hadde satt så utrolig STOR pris på det om du kunne legge ut et sunt kosthold? hvor mye hver dag og når på dagen liksom. Plages med å komme i gang! Siden jeg er student og bor alene blir det jo fort frossenpizza, men kanskje du kan inspirere meg til å orke å lage noe som ser godt OG sunt ut? 🙂 Takk på forhånd! x

    12. Du er kjempe flink! Blir spennende å følge deg fremover på treningsfronten 🙂 Jeg vurderer PT selv, du er heldig som fikk praksis på SAS! Kjempe lurt å få en fot innen 🙂 Ha en fin kveld!

    13. Digger at du blogger mer om trening og kosthold! 😀 Hadde vært gøy med ofte oppdatering og formbilder, er sikker på at det gir masse motivasjon!

    14. Huske du va borte leeenge fra bloggen våren 2011 og du sa da at du kunne fortelle grunnen seinere. Lurte bare på om du kunne si koffer du va borte fra bloggen?:)

    15. Du er som en toppblogger for meg <3 Du er en STOR inspirajon! Takket være deg har jeg begynt å trene skikkeligt igjen (4-5 ganger i uka) TUSEN TAKK ! Herregud, jeg elsker at du har med kosthold og trening på bloggen og ikke bare festing og slikt som mange andre blogger har! Elsker bloggen din. Keep up the good work Tuva ;D! <3

    16. Må bare si at jeg har blitt veldig inspirert av deg! Det at du har sluttet med så mye festing og heller prioriterer å trene og spise sunt, gjør deg til et kjempestort forbilde. Hvertfall for meg! Slutta på fotball for en stund siden og hadde ikke så mye inspirasjon til å trene… Så gikk jeg innom bloggen din, og jeg ble så motivert og inspirert til å trene på et treningssenter, så nå har jeg skaffet meg årskort der og trives kjempegodt! Nå skal det bygges muskler! Tusen takk for all inspirasjon og motivasjon, stå på! 😀

    17. Jeg vil VELDIG GJERNE lese om kosthold og trening! 😀 synes det er så inspirerende å lese på bloggen din, har jo så lyst til å bli sånn selv:) det er nok mange andre som også synes det, man trenger litt hjelp på veien og holde inspirasjonen oppe 🙂

    18. En enkel rett du kan lage og som er billig er Tunfisksalat! Koster omtrent ingenting, og du kan variere med innhold (Ristede, usaltet cashewnøtter og sjampignon f.eks). Kjempe enkelt og lage, supergodt og veldig sunt!!

    19. jeg har fulgt bloggen din lenge nå, og må bare si at jeg ELSKER at du skriver om trening og kosthold! er veldig interessert i det selv, og du gir meg masse motivasjon! så for min del hadde det vært kjempegøy/interessant å lese mer om hva du trener, altså hvilke timer du går på, hva slags styrkeøvelser du gjør osv. og gjerne bilder og oppskrifter på maten du spiser! trenger inspirasjon:)
      lurte også på, hva skal du gjøre på SATS? jobbe i resepsjonen?:)

    20. Synes du ser utrolig bra ut nå for tiden 🙂
      Sunn og sterk, stå på!
      Kan jeg spørre hvor ofte du trener? <3

    21. Trening!! Kom med øveler og forslag til hvordan man kan trene/ hvordan du trener i tillegg til mat du spiser osv 😀

    22. Syns du har heilt fantastisk kropp og e super flink med trening! Hadde vært supert vis du kunne lagt ut forskjellige øvelser ka du trene, og ka du gjør for å få en så fin kropp (:

    23. du blogger bra. det er mye mer interesant å lese din blogg enn therese sin.. men værsåsnill… trening er kjedlig, fortell oss heller når du har oppnådd det du satte som mål 🙂

    24. wow, bikinifitness! ikke veerst 😀 har du vært innom bloggen til veninna mi lone? lonenorås.blogg.no 🙂

    25. Legge ut treningstips til en finere kropp ! 🙂 jeg er ganske kraftig, eller veldig ! ?og jeg vil ha en finere mage, og ikke minst strammere. Det samme gjelder lårene og rumpen 🙂 så kan du komme med tips ?

    26. Jeg synes det er UTROLIG kjekt når du skriver om trening og kosthold, du er virkelig en stor inspirasjonskilde!

    27. Kan ikke du og Therese ha en random videoblogg kor dokker bare snakke om helt tilfeldige ting? 🙂 Treng liksom ikke være nokka stort

    28. Digger at du blogger om trening og kosthold, så hvis du syns du har lite å blogge om kan du jo gi tips angående kosthold, hva du spiser og slikt, og hvordan du trener? Vi kan f.eks. flge deg gjennom en hel uka hvor du forteller om det du spiser og hvordan du trener 🙂 Tror det hadde vært inspirerende for mang! I allefall for meg 🙂

    29. Hei, DIgger bloggen din 🙂 Jeg lurte på om du kunne skrive litt om hjemmetrening :-D? Så kan du jo oppdatere med litt forskjellige metoder osv.. Det hadde vert veldig gøy vertfall 😀 Det blir sikkert veldig gøy og jobbe litt på SATS, Lykke til!

    30. Kunne du ha lagt ut treningsprogrammet ditt? 🙂 Er ei jente som trener ganske mye. De dagene da motivasjonen ikke er på topp, er de gøy å prøve ut litt andre program eller deler av det.
      Stå på! Tror det at forbilder som trener sånn som deg, gir mange motivasjon til også ville trene 🙂

    31. Innlegg om forskjellige øvelser?? Elsker at du skriver så mye om trening med tanke på at det er noe som opptar mye av tiden min også!

    32. alt av svin er jo også veldig magert 🙂 svinekjøttdeig er jo superbillig på spar nå og da, og inneholder ikke annet enn rent svinekjøtt.

    33. Innlegg om:
      – hvordan få inspirasjon til å spise sunt
      – sunne lunsjer man kan ta med seg på skolen
      – sunne middagstips

    34. Skriv gjerne om hva du gjør på trening, hvilke øvelser, tips til sunn frokost, lunsj og middag. Sunn mat som er lett å ta med i vesken O.l:-)

    35. Hei! æ e akkurat begynt å trene og e nybegynner! Har tenkt å bygge muskler, sånn som dæ. Men æ vet ikke kordan øvelsa som man skal gjøre? kunne du tenkt dæ å skrive din treningsøvelsa? 🙂 Hadde vært ganske fint, fordi æ vet ikke kor æ skal begynne liksom..

    36. For det første så ligner ikke Tuva på en mann! 🙂
      Har lyst til å lese om hvordan du trener av fettet på kroppen, du er en inspirasjon! <3

    37. Hei Tuva!
      Jeg har lest bloggen din lenge nå, og jeg må si at jeg VIRKELIG LIKER hvilken retning du er på vei. Jeg synes det er mye bedre når du blogger om trening og mat, i motsetning til overfladiske ting.
      STÅ PÅ 😀

    38. Hei Tuva!
      Kan du skrive litt om hvordan du gikk frem i forhold til trening etter brystforstørringa? Jeg har selv tatt silikon for 3 mnd siden, men opplever fortsatt smerte og ubehag om jeg trener overkroppen. Å løfte vekter o.l. er uaktuelt. Hvor lang tid tok det før du kunne trene normalt og virkelig kjøre på? Har du smerter eller ubehag under/etter trening? Begrenser puppene treningen din nå sammenliknet med tidligere? Det hadde vært supert å få noen svar. Blir litt bekymra når jeg fortsatt ikke kan trene etter tre laaange måneder uten trening 🙁

    39. Så flink du er blitt! Kjempeinnspirende å lese bloggen din. Tenkte jeg kunne komme med et tips til KJEMPEGOD middag! Kjøp inn brokkoli, blomkål, paprika og sukkererter og kylling eller biff, så woker du det! Helt sykt godt, og og man kutter opp grønnsakene i større biter føler man at det er mer mat og man trenger verken ris eller saus:) Litt søyasaus er godt! 🙂

    40. Ser du trenger tips til hva du kan blogge om, og her har jeg et forslag. Er selv en jente som er året yngre enn deg og har fått en stor lidenskap for trening og mat. Har fulgt med på bloggen din og sett utviklingen du har fått med tanke på både kropp, muskler og former. Hadde derfor vært interessant om du kunne skrevet litt og treningsprogrammet ditt. Da du kunne lagt ut hvilke treningsprogram du kjører de enkelte dagene, regner med det meste er et litt “fast” opplegg. Trenger tips til hvordan man kan legge opp treningen og ikke minst nye øvelser. I itillegg er det interessant med tips til sunn, god og helst billig mat om du også er engasjert på den fronten. Ellers, stå på videre! Du ser kjempe flott ut!

    41. Hei Tuva! Jeg lurte på om du kunne skrive et innlegg om hvordan komme igang med treningen? Hvordan tørre å melde seg inn på et treningsenter uten å være godt trenet?

    42. fettet omdannes absolutt ikke til muskler! du som har en så stor blogg må da ikke skrive sånt! do your research 😉 Du går kanskje nedi fettprosent og bygger muskler, men hvis du får fett til å bli muskler er du FAEN meg god 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg