Deilig søndag

SATS hadde åpning av nytt senter i byen i går, og jeg skal som nevnt begynne å jobbe der i praksis hver onsdag gjennom skolen, så i dag og i går har jeg trent der, sånn for å bli litt kjent og sånn. Veldig fint og moderne senter, og ikke minst deilig med litt variasjon, nærmere hjemme er det også. Skal på møte med senterlederen i morgen for å snakke litt, så begynner jeg førstkommende onsdag. Blir kjempegøy, har en følelse av at arbeidsmiljøet er kjempebra. 

Tenkte egentlig å lage et innlegg for øvelser for rumpe/bein NÅ, men jeg er så sliten og det tar litt tid, men får se om jeg gidder i morgen heller. Liker responsen på treningsinnleggene, men dere må bare stoppe meg om det blir for mye. Jeg blir bare så engasjert og jeg gjør jo ikke så mye annet enn å spise, trene og gå på skolen. Tenker jeg skal finne noe annet å blogge om i morgen, variasjon er bra. 


Bildet tatt i går. I dag trente jeg rygg og biceps, som bestod av markløft, kroppsroing, nedtrekk smalt grep, sittende roing, en-arms nedtrekk, hammercurl og bicepscurl. Jeg får så sinnsykt pump i armene og føler at biceps er “min greie”, mens ryggen føler jeg ikke at jeg får like god kontakt med. Viktig å jobbe med kontakt, så da må jeg litt ned på vektene, selv om det er litt kjedelig. 

Var såå godt å være hjemme på Kvaløya litt. Vi har seriøst verdens mest hjemmekoselige hus! 


Og aaalt for mange fristelser… Viktig å kose seg litt også da 😀 


Mens jeg venter på at Therese skal hente meg. Ser ut som en unge på trening med flette, men er så ekkelt når håret flyger aller veier og klistrer seg til svette ryggen. 


Eksempel på hva jeg spiser til middag. Biff, stekte potetskiver, brokkoli, salat og litt kylling siden jeg ikke hadde nok biff. 

76 kommentarer
    1. Liker treningsinnleggene dine, blir skikkelig motivert selv 🙂
      Jeg vet du har ditt eget treningsprogram, osv, men kunne du kanskje gitt noen tips til mage-trening? Selv tar jeg bare situps og sidesitups, og en sjelden gang planken ^^,

    2. Tuva du er såååå flink til å trene og jeg lurte på om du kunne skrive ett innlegg om hvordan du trener sete musklene ? vær så snill :))

    3. synes det er bra du skriver om trening, dette er noe du liker, og der er jo mye kjekkere og blogge om det soom du liker, ellers blir man fort lei av og blogge. Hos meg er tilfelle hudpleie 😀
      Stå på tuva hilsen en som har lest bloggen din LENGE. Du er inne i din beste blogg periode må jeg si 😀
      og ikke minst er det utrolig motiverende og se hvordan en person kan gå fra og være den fest jenta til en skikkelit fit girl på så liten tid ! keep up the good work !
      og til slutt et lite spørsmål, jeg trener en del styrke selv, og lurte på om du kunne legge ut litt hvor mange kilo du tar på markløft og benkpress og slikt :D?

    4. åherregud den der maten fristet no sykt! Kan ikke du lage et inlegg om hvilke sunne middagere du lager? De alle ser så gode ut!

    5. Det så godt ut, men blir det ikke litt tørt uten saus eller noe sånt ? Eller bruker du noe sunnere alternativ til saus ? Du er en stor insiprasjon med den fit`e kroppen din!!!

    6. Jeg må bare si at jeg er veldig fornøyd med at du har begynt å blogge mer om trening og kosthold! Jeg selv skal begynne å trene og det gir så utrolig mye motivasjon og inspirasjon! Du har fått en kjempe fin kropp,Tuva:-) For min del skal du bare blogge masse om trening, jeg synes det er kjempe bra!!

    7. når du skal lage treningsinnlegg om rumpe og lår, kunne du tatt bilder av øvelsene også, sånn at det er litt enklere for oss andre å skjønne hva du mener?:-) Jeg er litt nybegynner på treningsstadiet, eneste jeg har trenet til nå for en månde siden er jogging 5 ganger i uka, og begynte på treningssenter for ca en månde siden fordi det blealtfor kaldt å jogge da..haha. Såja, hadde satt veldig pris på om du hadde gjort det, men det gjør jo ikke noe om det ikke er bilder helle da,selvfølgelig 🙂 Du er utrolig flink forresten! Kommenterte ikke på innlegget med resultatene dine, men må bare si at du har en fantastisk kropp, og du er virkelig dødsflink som holder ut! Har tenkt å skrive en mail til deg, men spørsmålet er bare om jeg tørr sende den,haha!

    8. Det beste du kan gjere for oss lesare er å ta bilete av armane dine når du får pump. Då får me verkeleg sjå kor digg du er!

    9. Nei, ikke stopp å skrive så mye om trening! JEG ELSKER DET! Du har gitt meg så mye treningsmotivasjon, og jeg elsker når du kommer med nye innlegg, jeg får lyst til å løpe ut døra med en gang! Det er også bloggen din som har gjort at jeg har kommet meg mere ut. Når du begynte å trene etter operasjonen, tenkte jeg: why the hell not me? Hvis du kan trene da, kan jeg faen meg trene når jeg er helt normal frisk (med et skadet bein, men det er som det er). Så, plis, ikke slutt med det, det er en sinnsykt motivasjon for meg 😀

    10. Marte S: Sååå enig! 🙂 Spiser 4 måltid + småe mellommåltid, som frukt, skyr, kesam og lignende. Jeg spiser kjøtt både til lunsj, middag og kvelds, som krever planlegging og tid, så jeg spiser nesten aldri mellommåltid fordi dagen går så fort at plutselig må jeg spise igjen, hehe 🙂

    11. Jeg liker at du skriver om trening! Ble ganske opptatt av det i sommer, men det dabbet litt av da skolen begynte. Nå er jeg super gira, men øver til russerevy nesten hver dag, så det blir ikke mye tid til noe annet enn skole og revy…

    12. Jeg synes det har vært kjempefint om du har postet flere “trenings innlegg”. Altså innlegg hvor du viser hvordan du trener rumpe/lår, mage, rygg, osv. 🙂
      Du er en stor inspirasjon!

    13. spiser du aldri noe usunt? har inntrykk av at du har blitt helt fanatisk etter du begynte å trene etter lenes program? du kan spise usunt 20% av tiden, så man trenger ikke bli fanatisk! vil du skrive ett innlegg om dine tanker rundt dette og om du klarer og holde deg helt uten usunn man, TIL OG MED i helgene?! ikke ment på noen sur måte, du er ei fantastisk jente som jeg digger <3

    14. Det er så morsomt å lese bloggen din fortiden. Du er så motivert, kan mye, og inspirerer! Gleder meg til hvert nye innlegg! Ikke slutt å blogge om trening, det er så spennende å lese om målene dine og hvordan du lykkes med dem, fremgang osv. Bra at du går skikkelig inn for det, med kosthold og alt. Du er rå!

    15. jeg elsker treningsinnleggene dine, jeg blir selv supermotivert av å lese de, så fortsett gjerne! :):)

    16. Håper du kan legge ut bilder/video av øvelsene du gjør på armer, rygg, mage osv også.. For jeg skjønte ikke halvparten av øvelsene du ramset opp der :p Hadde vært så kjekt å få sett litt hvilke øvelser man kan ta! Trener jo på treningssenter, men har liksom bare noen få basic øvelser som jeg kan..

    17. Du bürde spise mer fisk enn vanlig kjøtt, masse mere proteiner og sånnt i det! 🙂 Men jeg elsker å lese innleggene dine, blir veldig motivert til å trene. Det føles litt som om du pusher meg ut til å trene, det er bra!

    18. ALDRI SLUTT OG BLOGG OM TRENING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DET BLIR IKKE FOR MYE AV DET, DU ER SYKT INSPIRERENDE. ILUUUUUUUU

    19. Etter at du begynte med den sunne livsstilen og treningen, har du merket noen forskjell på huden? F.eks. mindre urenheter og sånn?

    20. Jeg har fulgt bloggen din lenge, og digger deg! Og synes det er super kult at du har begynt å blogge så mye om trening. Jeg heier på deg og gleder meg til og følge med på fremgangen din:)

    21. Kan du skrive om hvordan man kan få tynnere mage
      Og strammere og finere rumpe? Ser du har fått litt tynnere mage (som
      Nesten er umulig siden du var tynn fra før) også rumpen er bedre. Jeg vil også se sånn ut som deg!!

    22. Fortsett å skrive om trening!! Likte innlegget ditt om hvordan du har forbedret deg,.
      Jeg har bare et spørsmål! Hvor ofte kan du kose deg med noe godt i ukene? har du en dag hvor du bare skeier ut og ikke tenker kosthold? kan du kaste i deg en bolle f. eks på en mandag..?

    23. må ærlig innrømme at jeg liker den “nye” Tuva 🙂 Du virker mer voksen og mer bevisst på hva du gjør etter du fylte atten år. jeg trodde at du kom til å drikke hver eneste helg osv, men tok vist feil. Og de før og etter bildene var helt utrolige. Gleder meg til å følge med på utviklingen din.

    24. elsker at du blogger om trening, å at du skal blogg om ulike øvelser! har faktisk mye “fett” på rygg og sidene, så hadde virkelig satt pris på neon øvelser jeg kunne gjort for å hjelpe litt på det 🙂

    25. gleder meg til du legger ut øvelsene for rompe og lår, å se hvor fin rompe du har fått på en måned var motivasjon til 1000!

    26. Hei Tuva!
      Ville bare si at det er kjempe inspirerende å lese om hverdagen din på trening og veien mot målet, så vær så snill og fortsett med det 🙂
      Mvh Marte

    27. Likte bildene fra forrige innlegg der du viste fremgangen din! Du er en av mine største inspirasjoner og som viser at det faktisk er mulig og trene og få noe ut av det. Og ikke minst at det er lov å skeie ut i blandt, ikke bare spise brokkoli hver dag. Elsker bloggen din og er innom den hver dag 🙂 STÅ PÅ! Du er er stooort forbilde uansett hva du gjør, aldri glem det:-)

    28. Kan du lagd et innlegg med øvelser vi kan gjøre får å få en fin rompe? Sånne øvelser hvor vi ikke trenger vekter ?

    29. Hei!
      Jeg husker du blogget om treningen til en av søstrene din for lenge siden (kanskje jordild?) At hun var så flink og målrettet og at du aldri forstod hvordan hun fikk det til. Nå synes jeg du er like flink om ikke flinkere! Kan du ikke fortelle litt om hvordan det går med hennes trening også for tiden? 😀 Så kan du sammenligne deg med henne nå kanskje?

    30. Hei! Jeg er en jente på 16 år som lurer på om du kan hjelpe meg litt med trening og kosthold. du har fått kjempe fin utvikling og blir ganske motivert og glad av å se det! Jeg ønsker virkelig å klare det samme, og da tenkte jeg kanskje om du kunne hjelpe meg. Hadde vært supert om du kunne 😀
      Om du ser dette, og vil hjelpe meg, plis send meg mail på [email protected]

    31. Joo, elsker treningsinnleggene dine! Blir utrolig glad for tips, spesielt når det gjelder rumpe/lår. Vil veldig gjerne høre hva du har av erfaringer osv 🙂 Du er så flink!

    32. når jeg leste dette innlegget nå fikk jeg fryktelig lyst til å hoppe ut av sengen å trene og hive i meg one sunt.mulig jeg faktisk gjør det å.du er en inspirasjons kilde for meg akkurat nå.hallelujah!
      ønsker deg en god dag værtfall<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg