Mørketid og vinterdepresjon

Jeg ser nesten aldri på TV og kunne nesten ha klart meg uten, men TV må man ha for det om, hvis ikke er man.. unormal? Stua vår er så bred at sofaen og TVen står så langt fra hverandre, så vi var nødt til å ha en større TV fant vi ut, så da vi kjøpte en 60 tommer på Expert til kun 9000 kr. Har ikke så mye peiling på TV, men tror det er billig for en så stor en. Fikk den levert på døra i dag siden TVen vi kjøpte på torsdag var knust. Veldig deilig, den tar seg bra ut og fylte stua mer opp. 

Ellers hadde jeg norsktentamen i dag, som jeg følte gikk veldig bra. Skrev en tekst hvor jeg drøftet hva et skjønnhetsideal er, som jeg synes var ganske lett siden jeg har mange synspunkter angående nettopp det. Teksten handlet i stor grad om selvtillit, siden jeg mener skjønnhetsideal og selvtillit går under samme kategori. Ganske fornøyd med teksten, så tenkte kanskje å poste den på bloggen. Var tidlig ferdig på skolen og dro innom SATS for å snakke med senterlederen, også fikk “jobbuniformen”. 


Kledde meg bra den der ja

Rundt 2-tiden er det allerede mørkt ute, og da er jeg vanligvis ikke ferdig på skolen en gang. Er så utrolig vanskelig å få til gode bilder når det er så mørkt hele tiden, og det plager meg veldig. Vet flere bloggere har blogget om akkurat dette, men blogglysten blir litt mindre når man ikke har muligheten til å ta fine, lyse bilder utendørs. Hadde det ikke vært for treningen hadde jeg nok bare ligget inne på sofaen dagen lang. Vil påstå at treningen er det eneste som får meg til å ville stå opp. Mørketiden, som vi har her i Nord-Norge, er og vil alltid være tung. Kjenner det så godt på kroppen. Flyyyytte snart eller? JA! Eller kanskje en sydentur? Har skole.. Åååååhhh!


Ja takk til slike lyse bilder 🙁


Nei, nå blir det trening og litt solarium på meg. Å være bleik som snøen gjør det bare vondt verre. 

63 kommentarer
    1. Fantaktisk fin kropp du har!! Du hjelper meg å holde min egen treningsmotivasjon oppe, så takk for det:)
      Du må også vite at det er folk her ute som støtter deg, bare forsett å stå på. You go girl!

    2. Du må gjerne poste tentamen oppgaven din 😀
      Hvor har du kjøpt den thightsen? Ser den er fra Nike, men tror du de selger den i butikker enda? 🙂

    3. kjære deg, du er fin uansett hva du har på deg! men uansett så gir du virkelig motivasjon til trening, noe som er kjempe positivt. men hvordan kom, du deg til å begynne med treningen, fikk du noe inspirasjon? 🙂

    4. Skjønner deg så utrolig godt Tuva, synes og mørketiden er tung. Går bare å ser fram til til sommeren hver dag. Hvor har du kjøpt den treningsbuksa foresten? Den var veldig fin 🙂

    5. Uff, ja, denne mørke årstiden er hard! Når jeg står opp og skal til jobb er det mørkt og når jeg er ferdig på jobb så er det mørkt igjen! Deprimerende! Får jo bare lyst til å sove! Ha en fin uke!

    6. Hei kjære Tuva 🙂 Trur det her e første gang e kommenter på bloggen din, enda e ha læst på din og Therese sin før dåkk kom på topplista. E vill bære sei at du e en kjæmpe inspirasjon før oss alle som les bloggen din! Å du e så nydelig og ett fantastisk menneske. Å i det siste ha du verklig tatt tak i bloggina å gjort nå me det, nåkka som resulter i fleire læsera selvfølgelig! E håp du kommer te å fortsætt å blogg like bra som du jør no, å vær så snill og gje Therese ett spark bak å si ho må skjærp seg! Haha :p
      E liksom kveldens høydeponkt å gå inn på bloggen din å se at du skriv så sykt mange brae innlegg kværdag! Stooooor klæm 😀 Å lykkelykke tell med træninga!

    7. Hadde satt pris på om du ikke hadde brukt ordet depresjon i useriøs sammenheng. Det bagateliserer den faktiske sykdommen og bidrar til mer uvitenhet og stigma.

    8. ja jeg ser den !! men du tar jo masse fine og bra bilder 😀 ah hørres sykt spennende ut hvor du skal jobbe !! ja jeg synes det hadde våre inntressant og kjekt å lese om det , det er også kjekt å lese om emner også som gjelder nå i dagliglivet og miljøet og det me at mange jenter sliter med selvtilit , er greit å lese noe annet enn bare innkjøp,klær osv , og anbefalinge selv m det også er kjekt !! så det burde du gjøre , forresten utrolig flink du er å trene , håper du kan poste et innlegg om hva slags mat og kosthold du har for det har jo halvparten å si for treningen …:D

    9. Heisann! Så på formoppdatering din, og meget imponert over fremgangen din på 1måned, spesielt rygg/skuldre. Har du hatt et stort fokus på overkropp om jeg får spørre?

    10. Pene vakre naturlige Tuva 😀 Jeg ville bare si at jeg syntes at silikonen din ser veldig naturlig ut og jeg HÅPER at du aldri tar restalyn slik som Terese har gjort 🙁 Du ser så naturlig ut 😀 <3 Elsker deg <3

    11. Håper du fikk en fin kveld med trening og solarium da -begge deler kan jo virkelig hjelpe på i høst-depresjons-tilfeller, så!
      Synes forresten det er utrolig spennende å følge bloggen for tiden, spesielt når jeg ser hvordan du plutselig fikk mye fokus på fremtid og det å arbeide seg frem mot noe, med tanken på trening, fremtidige mål og slik. Må innrømme at det er givende å lese, ja!
      Og sats-genseren passet deg perfekt 🙂

    12. Synes det er så gøy at du skriver så mye om trening og resultater! Så stor forskjell på kroppen din etter en mnd, er virkelig motivasjon for oss andre 🙂

    13. Solarium og trening er det beste mot vinterdepresjon! haha, er helt lik selv når det kommer til tv,ser aldri på det, men føler jeg må ha det

    14. Liker bloggen din mye bedre nå enn før 🙂 Er veldig morsomt å lese om trening og kosthold og fremgangen din også har du begynt å skrive mye lenger og ordentlige innlegg enn tidligere! Stå på, du er kjempe flink 🙂 🙂

    15. Synes bloggen din har forbedret seg masse den siste tiden! Stå på, elsker bloggen din. Du gir så mye motivasjon og inspirasjon!:-)

    16. Flotte deg! Ville bare si at jeg er kjempeglad at du endelig har begynt å blogge bra igjen. Du blogger bedre enn noen gang, og det er virkelig spennende å følge deg nå! Du blogger jo faktisk bedre enn Therese! 😀 Stå på med både blogg og trening, hilsen ei fra Sørlandet!

    17. Må bare si det at jeg syntes at du har blitt veldig voksen i det siste! Du er så utrolig pen og er virkelig en inspirasjon for meg både med trening, ja egentlig alt! Digger deg, stå på! <3

    18. Hvor får jeg tak i den tightsen? Jævla sexy! Alle guttene kommer til å stivne på treningssenteret nå:P haha. Gjør meg ingenting det ass. De får bli med inn i dusjen å gangbange meg : D Gjerne en negerpikk, som jeg kan suge samtidig:P Helst 25 cm og tykk!

    19. Heeeeei! digger bloggen din!:) har lyst å begynne å trene å få litt mer magemuskler, finere rumpe å litt muskler i armene, å leve et litt sunt kosthold? hva anbefaler du å gjør? kan du legge ut en treningsvideo av deg selv der du gjør øvelser som du gjør på der du trener? å få gode tips hvordan en får fin rompe!

    20. Kan du lage ett innlegg om rumpe øvelser man kan gjøre hjemme?
      er 13.. og får ikke dratt på treningssenter 🙂

    21. Du vet at du har 40dayschalenge? 😛
      Å når skal du kåre vinnerene av de øredobbene?? De der lyse og mørke?

    22. HEI, jeg lurte bare på om du kunne skrevet et utfyldende innlegg om hvordan du har trent for å få så stor effekt, og hvordan du har spist ca, har veldig lyst til å klare en forandring ved meg selv før sommeren, og i og med at du har klart det på så kort tid, vill jeg klare det før sommeren kommer igjen.

    23. Jeg sliter med å forstå vinterdepresjon, men det er mitt problem da selvfølgelig, for jeg elsker mørket og snøen! Akkurat det er jeg takknemlig for, fordi jeg har hatt depresjon før og om jeg hadde fått det hvert år på grunn av mørket så vet jeg ikke hvordan det hadde gått med meg. Jeg elsker å jogge ute nå som det er mørkt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg