Sprettrumpe? Ja takk

I dag er det beina som skal få gjennomgå. Man skal bli så sliten og det skal gjøre så vondt at man har problemer med å bruke dem etterpå. Jeg går alltid litt sånn haltende inn i garderoben etter endt beinøkt, og bedre følelse enn det finnes ikke. 

Har fått sinnsykt mange spørsmål om ben/rumpetrening etter at jeg postet formbildene, og ikke minst komplimenter for bena og rumpa mi – tusen takk for det! Jeg ser selv stor forskjell og Lene sier også at jeg har vært flink, og det betyr mye for treningshjertet mitt. Finnes jo et hav av øvelser man kan gjøre, men under ser dere flere av øvelsene jeg har i programmet mitt + noen flere. I tillegg tar jeg gående utfall, abductor-maskinen for å bygge mer bredde på rumpa og leg extension. 

Først litt motivasjon til de som trenger det:

 

Så noen videoer jeg har funnet på youtube. Skulle gjerne ha filmet meg selv, men på SATS er det så mange medlemmer at det ville blitt litt kleint. Kanskje etterhvert.. 

Knebøy – den optimale beinøvelsen som tar på både fremside/bakside lår, rumpe, leggene og nedre del av ryggen. Jeg tar dyype knebøy, nesten så rumpa treffer bakken. Silje Mariela, som viser øvelsen på videoen, har en treningsblogg som jeg selv er fast leser av. Hun er utrolig flink og kommer med en haug med tips, anbefales å lese!!

  
Strake markløft – tar godt på bakside og rumpe. 

Bulgarske utfall – Går på de samme musklene som knebøy, bare at den i tillegg er god trening for hoftestabilitet da man må bruke musklene for å stabilisere så man står stødig. Jeg både hater og elsker øvelsen, siden den er så jææævlig tung, men deilig med smerte!!

 
Hip thrust – Den utlimate rumpeøvelsen! Den kjennes, det skal jeg love dere. Jeg pleier å ha ei vektstang oppå hoftene når jeg gjør den. 

Benspark – Forside lår og rumpe. 

Leg curl – Bakside lår. Anbefaler forresten å se videoene til Scott Herman på youtube, veldig flink (og deilig) mann som viser utallige øvelser og hvordan de utføres med nøye forklaring. Søk han opp!

Benpress – Forside og bakside lår og rumpe. 

Det var mine favorittøvelser, håper det var til hjelp. Om dere likte innlegget og vil ha et innlegg for magetrening, så lik gjerne innlegget sånn at jeg ser hvor stor interessen er. Teknikk og god kontakt med musklene er utrolig viktig, så gjerne google dere litt fram og spør noen på treningssenteret om hjelp hvis det er noe dere lurer på – det gjør jeg hele tiden, og lærer nye ting hver dag. Jeg synes trening er veldig interessant og vil helst kunne alt NÅ, klarer ikke å vente til jeg faktisk kan kalle meg for Personlig Trener. Høres bra ut i mine ører!

Nå skal kalkunfilet, ris og brokkoli ned i magen, så er det påtide med bentrening. Flere som skal på trening?   

83 kommentarer
    1. kjempefine tips! jeg kommer til å bruke noen av de øvelsene fremover!
      Vil også si til deg at jeg elsker hvordan bloggen din har blitt! Hver gang jeg leser den blir jeg så motivert, tok en times økt med trening igår kun fordi jeg fikk lyst til det etter å ha lest bloggen din!
      Det er også en ting jeg lurer på. Hvis man har flat rompe, kan man trene den opp til bildene du tok med for motivasjon ? eller er det sånn at man rett og slett må bli født med litt rompe for å trene seg oppover mot de på bildene?

    2. Har lest bloggen din kjempelenge, og jeg elsker den! Du har en nydelig kropp som jeg kunne gjort hva som helst for! Men uansett, jeg lurte på om du kunne lage en treningsplan, altså en ukentlig en, for de som er relativt nye med trening, men som har lyst til å se bra ut. Jeg er piss lei av å ha en “daff” kropp, og derfor spør jeg deg. 🙂 Jeg har lyst til å komme i form!

    3. Liker slike innlegg, trenger litt veiledning så det passet meg yppelig!
      Jeg synes det er bra når toppbloggere ikke bare skriver om sminke og mote, men inspirere folk til å bli mer obs på trening! Har inntrykk av at det finnes mange “sløkkiser” der ute som trenger et lite spark i ræva. You go girl <3

    4. Digger bloggen din! Får så stor motivasjon til å trene! 🙂
      -Jeg vet det ikke skal være blogg reklamer i kommentarfeltene, men jeg har skrevet et litt sterkt innlegg på bloggen min, så om du ville tatt en titt hadde jeg blitt super glad! 🙂

    5. Du er sååå rå!!! Kunne virkelig ønske jeg var like god og motivert som deg! Men jeg har håndball i tillegg til skolen, så har verken tid eller spesielt råd til både hånballen OG treningssenter… Stå på! Du inspirerer så ufattelig mange, deriblant meg

    6. Kristin: Tusen takk, gleder meg å høre <3

      Om man har såkalt "flat" rumpe går det ann å trene den opp for å få den større. Jeg hadde ikke så aller verst rumpe i utgangspunktet, men har fått mer sprett etter treningen 🙂

    7. JAAAA, mageinnlegg også! Du er flink, og jeg blir sinnsykt motivert av å lese bloggen din Tuva 🙂 tusen takk for at du deler så mye med oss! Gøy å lære øvelser, og se resultatene dine 😉

    8. Trening senere idag! Blogg mer om trening, Tuva! Sinnsykt innspirerende, motiverende og hjelpsomt 🙂

    9. Annika: Du gjør det defintivt feil! Ikke fortsett hvis du klarer det, du kan ta minisken hvis du gjør det feil! Du må ALDRI har knærne over tærne mens du gjør det, hvis du skjønner. Annen ting kan være at vekten er litt for tung for deg.

    10. Går det an å få sånn rumpe av å bare jogge? Eller må man trene styrke?
      Og en ting jeg lurte på.. du nevnte i et innlegg at du ikke fikk lov av Lene til å jogge, kun styrke.. hvorfor det? :p Bygger man ikke muskler av å jogge?

    11. Du er en stoor motivasjon må bare si det, men jeg har et spørsmål til deg.
      Hvilken sports bh bruker du? litt kleint spørsmål,men hvis jeg bruker sports bh og tight topp, så ser man på en måte “brystvortene” …. heheh

    12. Åå, jeg oigså elsker og hater bulgarske utfall.. Jeg dør seriøst. Jeg holder 7.5kg manualer og kommer vådit opp på siste rep, og så glemmer jeg ofte å puste og må sette meg ned etterpå, haha ikke bra. Vet aldri om jeg bør gjøre den først, når jeg har energi, eller sist, så jeg kan ta ut all energien min på det. Blir så sinnsykt sliten men GODT ER DET 🙂
      Nei, har ikke tid til å trene før kanskje lørdags morgen, ta er det skuldre sin tur. 🙂

    13. Takker være deg har jeg begynt å trene. Begynte for 2 uker siden, og ser allerede resultat! heldivis har jeg sprettrumpe fra før av, så det er jo bra 🙂 Så alle treningsvidoene, og trener allerde noe av det på samme måte 🙂

    14. Kan du lage et innlegg om familien din, skjønner ikke hvor mange søsken du har, eller hvor gamle de er osv. hadde vært gøy:))

    15. Meg: du bygger ikke muskler av å jogge, forbrenner fett da. derfor får jeg ikke lov å jogge nå som jeg baaare skal bygge 🙂 men styrke forbrenner fett som bare det også, så det er gullverdt!

    16. Har virkelig lyst til å begynne å trene mer. Spesielt styrke. Hadde vært kjempegøy å trene på treningsstudio, men er så dyrt og penger er ikke det en hybelboer ofte har mest av til alle tider, dessverre. Vet du om styrketrening man kan gjøre hjemme for å forme rumpe, pupper, ben, kropp, alt? (Prøver å ta litt push-ups og sit-ups hver kveld, men skulle gjerne gjort mer.) Bra innlegg! 🙂

    17. Ja til mage innlegg!:)
      Fikk kneet mitt ut av ledd for omtrent en måned siden, så kan ikke trene så hardt på bena, er sykt kjipt for den beste følelsen jeg vet er når jeg så vidt klarer å gå ned trappa fordi jeg har trenet ben….Stå på Tuva! du motiverer meg virkelig:)
      Også skal jeg komme med ett lite forslag til deg! att leserne kunne sendt bilde av enten magen, ryggen, armene, bena, skuldre eller rompe, så valgte du noen av de, hadde vært kult!:)

    18. Fortsett med treningsinlegg, er så gøy å motiverende og få tips 🙂
      Gjerne for mage !!
      og hvordan du løper, ulike intervaller og hvor fort på mølla osv.
      Du har virkelig en bra kropp, er så gøy å se hvordan vi kan trene opp kroppen.

    19. Hei hei 🙂 Om du kunne laget et innelegg om effektive mageøvelser hadde det vært supa dupa! Mitt problem er at jeg tror jeg gjør noe feil for får vondt i korsryggen eller andre steder ukesvis etter en hard treningsøkt.. så kunne du forklart hva som kan være farlig å gjøre? 🙂

    20. LIker!! veldig motiverende å lese typ disse innlegg 🙂
      digger også pågangsmotet ditt, da du såg ut til å være en skikkelig partyjente for en tid tilbake til å bli ‘DEN treningsnarkomanen!
      skulle ønske jeg hadde samme motivasjon!

    21. Damn, du inspirerer meg noe helt sykt, Tuva!!
      Er inne på profilen din mange ganger om dagen for og se om nye innlegg!! Skader ikke med et innlegg om mage nei :p
      Vet ikke om du har noe tips til og få bort ringen rundt magen nederst? Ser helt for jævlig ut!
      STÅ PÅÅÅ!!!!!

    22. Kunne du skrevet i et innlegg hva de ulike ordene betyr? Chins for eksempel? :p haha, har ikke peiling…

    23. Ja, hadde blitt kjempeglad hvis du laget et innlegg om hvordan man kan trene mage! Kan en del øvelser, men vet ikke helt hvor I magen du får muskler, haha :p

    24. Kan desverre ikke trene på en stund på grunn av operert skulder 🙁 Helt utrolig hvor begrenset ting blir med en sånn operasjon! Klarer såvidt å ta hånden oppå hodet etter 2,5 måned etteer operasjon, det er ett års helbredelsestid. Meeen noen av disse øvelsene går det jo an å gjøre uten å bruke armene! Har ganske greit med rumpe fra før, men kunne tenkt meg litt mer “sprett” 🙂 Skal prøve noen av disse øvelsene hver kveld fremover, og håper på resultater! 😀 MOTIVERT! Tusen takk for supert innlegg 🙂

    25. Bra øvelser over Tuva. Du har med baseøvelsene og det er viktig! 🙂 Gøy at du tar treningen så seriøst. Lurer på en ting, spiser du kun brokkoli, kylling/biff/laks/torsk og ris til middag hver dag? Baker du ikke noe? Er så mye go proteinrik bakst der ute også 🙂
      http://www.getfit4fight.com – Trening, sunn mat, livsstil og livet over dammen! 🙂

    26. Jeg liker veldig godt slike innlegg! Hadde vært fint om du kunne lagt ut for magen også, helst den nederste delen! Og kanskje er innlegg hvor du forteller hvor ofte, mye og hva du spiser? 🙂

    27. hadde selv bein og rumpe økt i går, er en herlig følelse å gå med så og si skjelvende ben inn i garderoben og slite med å få på seg buksa. Da kan man virkelig kjenne at det har vært en bra økt. Sprettrumpe, here i come! slite med å gå normalt i dag og hahah

    28. Takket være dette innlegget dro jeg på trening og kun trente bein/rumpe. Kjenner jeg er støl allerede og jeg GRUER meg til å våkne opp i morgen 😛

    29. tusen takk for gode tips! Rompa skal få gå gjennom skikkelig på treningen etterpå. JATAKK til mageøvelser<3

    30. Kan du skrive innlegg om hvordan du varmer opp? Siden du ikke kan løpe og gå ned i vekt. Vil nemlig ikke miste vekt, bare bygge muskler 🙂 du er forresten kjempeflink, og det er virkelig bra gjort at du går så inn for det!

    31. Hadde vært supert om du kunne lagt ut øvelser, der man ikke trenger noe spessielt utstyr 🙂 jatakk til innlegg for mage! 😀

    32. Du er en utrolig inspirasjon! Fått motivasjonen min på plass! 😀 treningsenteret imorgen i stede for flaska!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg