Den (jævla) bloggen daa

Hæælo! Ei ukesoppdatering på bloggen er i allefall en framgang, sånn i motsetning til èn gang i måneden. Vet jeg har vært en helt elendig blogger, egentlig i et helt år når jeg tenker meg om. Men jeg skal være helt ærlig med dere; blogging er ikke det samme lengre for meg, som det var når jeg var 15 år. Det føles litt meningsløst å drive og bruke masse tid noe som ikke kan gi meg en utdanning. “Hva jobber du med?”. “Eehh.. jeg blogger”. Hater å skulle forklare det til voksne som spør, haha. 


En flink blogger klarer å fake et smil NATURLIG. Haha jeg husker ikke hvordan man var en flink blogger….

Jeg er ikke like kreativ, teit og morsom som jeg var før. Jeg og Therese hadde “bloggkvelder” hvor vi fant på masse morsomme ting som vi gledet oss over å blogge om, nå er det mer sånn “blogge litt i dag? faen, nei er så sliten..”. Før noen begynner å kritisere at jeg er så jævlig utakknemlig og drittkjærring som ikke bryr meg om bloggen, så må jeg understreke at jeg selvfølgelig er veldig takknemlig over bloggen. Takknemlig over hvor mye den og DERE har gitt meg gjennom disse årene osv, men dere må ha forståelse for at blogging ikke bare er å ta noen bilder, skrive et lite avsnitt og poste rett ut. Skal man være en flink blogger, noe jeg _ikke_ er, så må man faktisk tenke på bloggen 24/7 og faktisk planlegge dagene sine etter bloggen!

Men har shoppet litt da, og det kan jo alltids blogges. Hadde et gavekort på Bik Bok som jeg følte måtte brukes, selv om jeg egentlig ikke fant noe som var sånn “omggg den må jeg ha”, så gadd faktisk ikke prøve en gang. Men ble faktisk veldig fornøyd for det om!  


Elsket faktisk denne. Chill og kuuul, 299 kr tror jeg. 


På salg, tror den kostet 200 kr. Utroliiig fin, men må byttes til en str. større, julerumpa fikk ikke plass. 

Dette er ikke et “ha det bra bloggen, takk for meg, snakkes aldri igjen”-innlegg. Det jeg mener med det du nettopp har lest er at jeg ikke vil at dere skal ha noen høye forventinger til meg, men jeg kan plutselig overraske jeg også da ;) Skal til Vegard å sove nå så jeg kommer meg opp i morgen, sliter helt forferdelig med døgnrytmen fortiden (egentlig året rundt). La det bli SOL og SOMMER snart! 

70 kommentarer
    1. Hey babe <3 Nå ligger jeg på 8. plass på blogg.no, kanskje jeg tar over for deg? haha 🙂 Har du fylt leppene dine forresten? Svar meg gjerne på mail om du har. Har noen spørsmål ang. det, da jeg har fått inn forskjellige sponsortilbud. Ha en fin kveld :):)

    2. Skjønner at det er press og være en toppblogger, men du tjener skikkelig bra, har fått masse muligheter gjennom bloggen osv. Vi vet at du er takknemlig, men du burde snart tenke litt på bloggen eller så kan du bare slutte. Du er 18 år og det er kanskje ikke akkurat å blogge som er det viktigste i livet ditt, så da burde du tenke over hva du virkelig vil Tuva.

    3. Blogg hvis du vil, dra hvis du maa. Jeg synes du og therese fortsatt er baade morsomme og kule jeg!
      og ps. synes ikke du kler restylane. naturlig pen som du er trenger du ikke det klisset, Tuva!

    4. Jeg syntes du er en av de bloggene som er interessante å lese, selv om du kanskje ikke blogger så ofte og sånn. Håper du får blogglyst tilbake!

    5. Bloggen gir deg kanskje ikke utdanning, men den gir deg penger. I massevis. Og hvis du gjør en innsats på skolen har du penger til å studere senere i livet. Derfor burde du tenke over hva du virkelig vil. For å blogge sjeldent, men å likevel ligge høyt på topplista og tjene på det er nesten litt dårlig gjort mot de andre på topplista. For husk – om ikke du setter pris på det å ha en så populær blogg og å ligge så høyt på topplisten, er det mange andre som kommer til å gjøre det.
      Når det er sagt, så har du vært min favorittblogger i lang tid. Håper det blir bedre fremover, for jeg savner gamle blogg-Tuva! Du er så ærlig og ekte, og du holder deg sterk tross alt du har gått igjennom. Bloggen din kan føre til mange muligheter for deg i fremtida, og hvis noen fortjener noe godt fremover så er det deg.

    6. jeg skjønner ikke. Kan du ikke bare slutte å blogge, fordi det er et så stort bry? og så kan du kanskje komme tilbake sterkt en gang, bedre enn aldri før. Bla. Voe og Kristineam har jo gjort det, og jeg synes de begge blogger mye bedre nå! Får håpe du for blogglysten tilbake da! 🙂

    7. Du er en fantastisk blogger, og du er til stor inspirasjon for andre. Bare et lite innlegg hjelper mye! Alt inspirerer meg hvertfall. Stå på videre!

    8. Har full forståelse for at du faktisk har ett liv utenom bloggen også. Så når du har tid å blogge leser jeg mer enn gjerne innleggene dine, selvom det ikke blir så ofte som andre!:)
      Du er flink blogger. Det skal du vite!

    9. er vel bare å legge bloggen ned, når du bare blogger en gang i uken, eller bare 1 gang i måneden. Så HADE

    10. TUVA TUVA TUVA! Du kan jo starte en treningblogg???? Du er jo motivert til å trene, så hadde jo vært gøy om du skrev om det da, det kan jo være det gir deg litt motivasjon?! (Og kanskje oss andre)
      Bare ett tips liksom 😉 fler som er enig eller?

    11. Først når jeg leste kommentarene du fikk på bloggen, så tenkte jeg.. herregud.. hun har da faktisk et liv annet en bloggen. Men så tenker jeg etterhvert at jeg skjønner folk blir skuffet. Leserne er grunnen til at du ligger på topplista, og grunnen til at du tjener penger. LETTVINTE penger. Selv om du går skole så kan du i tillegg jobbe + bloggen. Synes det er rimelig irriterende selv at du skal ligge på topplisten å tjene penger, når du bare blogger 1 gang i uka. Det er ikke noe gøy å lese bloggen lenger, men likevell gjør man det i et håp om at du har fått blogglyst tilbake. Hadde ønsket du hadde tatt en offentlig pause fra bloggingen, istedenfor å drive å blogge avogtil bare for å få penger. Jeg synes rett og slett det er usmakelig, og jeg er helt enig i de som kommenterer. Du fortjener ikke de pengene.. de som faktisk vil blogge, det er DE som fortjener pengene. Og dette er konstruktiv kritikk til deg, og ikke et hat innlegg. Men ja, jeg er litt oppgitt over deg. Rett og slett.

    12. Dere som klager på Tuva, hun blogger når hun vil. Det er dere som holder henne på topplisten det er ikke henne. Dere sjekker bloggen hennes hver eneste dag, og da holder hun seg på topplisten. Vis dere ikke vil ha henne på bloggen, ikke besøk bloggen hennes da! Tuva er 18 år, hun har skole og selvfølgelig har hun andre ting å tenke på! Hun tjener kanskje penger på bloggen, men faktisk så tjener hun penger på bloggen fordi dere holder henne på topplisten.. Hun oppdaterer litt, dere kan være fornøyd med det?! Jeg syns det er respektløst av dere å si at hun ikke fortjener topplisten. Hvis hun ikke gjør det, la vær å besøk bloggen…

    13. hvis du er flau og syns det er skam å si du er blogger til voksne mennesker , viser det hvor mye respekt for bloggen og leserne!

    14. Vi kan vente, gøy når du blogger!
      Skal bare gi deg noen ting som gjør bloggingen “lettere” siden du er sååå lei blogging.
      En dag kan henge favorittsmykkene dine på en snor, og vise de i ett innlegg, samme med sko,armånd, ringer osv. Du trenger ikke ha noen av det på deg, bare vise. En dag kan du feks bare vise noen bilder av år du feks trener.
      Et innlegg av lisen(ene) du har, og andre sånne ting 🙂 Håper du får lysten tilbake!

    15. Hei Tuva! Jeg synes det er helt supert at du prioriterer utdanning fremfor blogg, jeg skjønner deg veldig godt 😉
      Ønsker deg lykke til videre, og ikke gjør noe du ikke har lyst til 🙂

    16. Men selv om blogging ikke er det samme lengre, så brenner du vel for trening? Og da kan du jo kun blogge om trening, for det er veldig mange som liker å lese om det. Og du har jo den supre muskuløse kroppen og kan være en stor inspirasjonskilde for mange. Det har du i alle fall vært for meg. Jeg elsker at du faktisk jobber for å få MUSKLER på kroppen. Det er ikke så mange jenter som vil det. Kanskje du kunne posta noen formbilder eller noe? Veit du har skrevet at det er litt rart og at du ikke føler deg helt bekvem med det, men det er faktisk dødskult og dødstøft. Vi trenger flere som deg. Stå på Tuva!

    17. Syns det er ganske fornuftig av deg å tenke på utdanning og ikke bare bloggen. Er kanskje ikke så gøy å være 30- 40 år og det eneste du har gjort er blogge. Stå på Tuva, du er herlig!

    18. hvis bloggen e så jævlig så slutt og blogg, ikke at æ vil det, du e best, blogg sånn som du gjorde før

    19. hehe man ser sykt godt (spess overleppa når du smiler) at du har tatt restylane. kan du ikke bare innrømme det? så jo ikke jævlig ut eller noe

    20. Så slett den jævla bloggen din, sånn at du ikke sitter på ræva å håver inn penger uten å gjøre enn dritt! Det er så mange flinke, spennende bloggere som fortjener alt du får MYE mer enn deg! Hvis det er så flaut å si at du er blogger, så slett bloggen din og tjen penger på ærlig vis, slik som de fleste andre gjør. Bloggen er tragisk uansett, og man merker at du blogger kun for å få penger på konto nå. Så behold verdigheten, slett bloggen, og gi andre en sjangs! Samme gjelder den der “tøffe”, rebellske gangsta-drittungen du bor sammen med:)

    21. Til dere Tuva-fans: Den “jævla” bloggen som hun er så flau og lei av er grunnen til at hun har alt det hun har i dag, og ikke minst dere som trofast leser den. Hun fremstår som en frekk og utakknemlig jentunge, og sånne folk er det verste som fins! Og hvis noen mener jeg er “sjalu” og misunnelig, så sliter jeg håret av meg!

    22. Nå må dere slutte å klage, vil dere ikke at hun skal være på topplista så trykker dere ikke innom enkelt og greit. Hun må da få blogge når hun vil og føler for det, det bestemmer hun da selv.

    23. Jeg foreslår at du sletter bloggen din. Det er lesere som trykker seg inn på bloggen din hver dag for å se om du har lagt inn noen ny innleg (jeg er IKKE en av dem). Du sier du er lei og at bloggen ikke er det samme lengre. Hvorfor lar du den stå åpen da? Er det ikke bedre å slette den, slutte å skuffe faste lesere som blir like skuffet over å se det gamle innlegget gang på gang, og heller gi andre bloggere sjans til å komme høyere opp på lista. Du kommer nok til å dette fra topplista over tid når du ikke blogger uansett, men da er det vel like greit å bare slette bloggen med en gang..

    24. Hun er fra Tromsø (?)
      Du e den bæste bloggern i Norge assa! Du har sykt bra humor (kanskje bare å som har syyykt dårlig humor :P) , men poænge mett e fortsætt å blogg kjærring!

    25. Lurte på om du kunne skrive om linjen du går på vgs? skal snart søke så hadde vert snillt av deg 🙂

    26. vet ikke om du har hørt dette før men du har et skikkelig mannlig utseende. Alså du ligner en mann og spes på de bildene du gjør deg til å prøve rå være morsomt. Er det derfor du har operert brystene,leppene..osv for å se mere feminim ut og skjule at du ja… ? vil ikke virke frekk men bare lurer. 🙂 kos

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg