Brasiliansk voksing

Hola! Startet dagen på den verst tenkelige måten, jeg hadde nemlig time for brasiliansk voksing klokken 10! Om noen ikke vet hva brasiliansk voksing er, så er det voksing av hele underlivet. Det anbefales til alle som tåler litt smerte, for ja – det er sinnsykt vondt! Første gang jeg vokset meg var i sommer før Tyrkiaturen, og det var så deilig å slippe og tenke på hårvekst de to ukene i syden. Selv om det er kjedelig å måtte spare ut hår for å kunne vokse, så synes jeg det er verdt det med tanke på de ukene som er helt hårfri, så jeg har fortsatt med voksingen i ettertid. Tror jeg har vokset meg 4-5 ganger nå og det blir bedre for hver gang. Har jeg forresten noen lesere som har prøvd brasiliansk voksing? Ingen av mine nærmeste venner har det, så jeg er litt nysgjerrig. Hun jeg gjør det hos sier faktisk at det er flest unge folk som tar brasiliansk, det overrasker meg, for jeg trodde faktisk det var omvendt! Er kanskje litt utenfor komfortsonen til mange, tenker jeg? Men det er ingenting å være redd for! Litt smerte tåler man. 

Vegard er riktignok ikke så fan av de ukene hvor jeg må spare hår, men det er bare noe han har blitt nødt å venne seg til. Haha, litt for private detaljer alt dette her? Jeg skal i allefall spare dere for noen demonstrasjonsbilder av voksingen, så dere får heller noen selfies :)


For de spesielt interesserte så vokser jeg meg hos Det lille ekstra på Kvaløysletta. Koster 500 kr, tror de er billigst i byen! Hun som vokser meg er en voksen og behagelig dame, så det er ikke noe skummelt sånn sett. Regner med hun har sett det meste før..  Behandlingen er ikke sponset, ville bare tipse :)

– Har du prøvd brasiliansk voksing? 
:)

85 kommentarer
    1. Det har jeg aldri prøvd, tror ikke det er noe jeg ønsker heller, ihvertfall ikke foreløpig. Hadde en venninne på videregående som prøvde dette og hun hadde fryktelig vondt de første dagene etter, hehe.

    2. Gjorde det fast i sommer, men har litt lite penger nå, så tar kun det “foran” hjemme. Heldigvis bryr kjæresten min seg fint lite om de ukene med sparing:) Synes første gangen var vond, men de tre-fire gangene etter det var det kun litt ubehagelig:)

    3. Jeg pleier å ta braziliansk 🙂 mye bedre enn å skal drive å barbere hele tiden. Smerten er verdt det absolutt!

    4. haha, jeg grein den ene gangen jeg skulle prøve å vokse leggene, så underlivet tør jeg nok ikke prøve med på! Men du er kjempe tøff som tør det da! 😀

    5. Gjorde det da jeg bodde i Oslo, men her jeg bor nå, i Steinkjer, har de ikke noe sted som tilbyr det. Utrolig kjedelig, for det var utrolig deilig de ukene det var fritt for hår. 🙂 Men jeg synes ikke det var noe særlig vondt egentlig, bare ubehagelig.

    6. Jeg har tatt 🙂 Betalte 200,- men ikke i Tromsø 🙂
      Jeg syns ikke det var vondt. men et tips: Skrubb alltid huden der du har vokset så slipper du betente hårrøtter 🙂

    7. Jeg har prøvd ja! Skal ha neste time neste uke, og så igjen før jul, når jeg drar til Thailand:)
      Er himla vondt, men blir så bra! Har også kjæreste men han har blitt vandt til sparingen;)

    8. Det er billigere på Essens i Tromsø, koste 490 kr for per gang 🙂 anbefale Essens veldig, de har finere vokserom enn på Det Lille Ekstra og personalet er fantastisk! Pluss så har dem et fantastisk fint venterom.

    9. Liker sånne bloggere som deg som ikke er redd for å fortelle sånne ”private” ting! Det er sånn det skal være 😀
      Jeg har ikke prøvd det, har litt lyst, men tenker jeg skal vente til neste sommer når jeg er på ferie, siden det er da hår i underlivet er mest stress.. Ville bare slenge med at jeg har også kjæreste, som jeg har hatt i snart et år! 😀

    10. Jeg skal leeett begynne med det når jeg har flytta og fått meg jobb igjen. Sykt lei av det hårstresset. Mannfolk skulle bare visst ;P

    11. Gjorde det før jeg dro på ferie i sommer. Synes faktisk ikke det var så ille:D Helt overkommelig:)

    12. Jeg gjør! Haha! Ja det er utrolig vondt, men du blir vant til det. Jeg vokser alt og det har jeg gjort siden jeg var 16 år, nå er jeg 18 🙂

    13. nei, det har jeg ikke prøvd. men jeg har tenkt på det ved flere annledninger, spesielt når det kommer til sydenturer

    14. jeg har gått hudpleier, og da var det helt jævlig når vi skulle lære oss å vokse, for vi måtte jo gjøre det på hverandre x) men det var bare legger og armer hvis vi ville.. var også ei i klassa mi som måtte drive rundt skrittet til ei gammel dame, hahah

    15. Bra at du blogger så åpent, er enklere og bli kjent med deg da!
      Jeg har veldig lyst til og prøve, men tør ikke haha

    16. Jeg har prøvd det, rettere sagt gjort det i snart to år, og det blir bare bedre og bedre for hver gang, og man venter bare lengre og lengre for hver gang fordi det vokser saktere og saktere, noe som er utrolig deilig. Jeg gjør det hos Oslo Beauty, de er veldig flinke der, men der har de studentrabatt, noe som gjør at det ikke koster mer enn 350, utrolig greit! 🙂
      Er ihvertfall virkelig verdt det, og typen må bare venne seg til det..

    17. Jeg har gjort det én gang før, og det var mot slutten av 10.klasse. Det var forferdelig vondt, og voksetiden var drit kjedelig, derfor sluttet jeg med det. Har planer om og starte på igjen da jeg blir litt eldre, og forhåpentlig er kanskje smerteterskelen min liiiitt høyere da!

    18. jeg har lyst men vil helst lære det selv, så jeg slipper å ha andre folk der nede som ikke er kjæresten min 😛

    19. Kan du fortelle om hva som gjør at du angrer på at du tok silikon?
      Har vurdert det selv, og du virket så fornøyd. :/ Hva har skjedd?!

    20. Voksing funker fint! Blir bra resultat av det også. Dog er det en del som sliter med røde nupper etterpå. Beste tipset jeg kan gi er: skaff deg Unirens, som man får kjøpt på Kondomeriet (hjelper til å fjerne røde nupper etter barbering OG voksing). Den er suveren! Og deretter gå med truse som er i bomull den første dagen. Det puster bedre 🙂

    21. Jeg fikk brasiliansk voksing i bursdagsgave av bestevenninnen min, så det er noe som skal utføres ganske så snart. Men siden du skriver om det, hvor langt hår må man spare?

    22. Jeg gjør det fast, og kommer aldri til å slutte. Det er så utroooolig verdt det. Slipper å være nuppete som man blir etter shaving, som er lite attrktivt 🙂 Go brazilian!!!

    23. Jeg har tatt brasiliansk i halvannet år nå og det er et av de beste valgene jeg har gjort! Nå syns jeg faktisk ikke det gjør noe spesielt vondt, men det er de første gangene som er verst. Så blir du vandt til det, pluss at du får mindre og mindre hår. Og kan gå lenger og lenger fra når du gjør det! Jeg gjør det på en utrolig bra sallong i oslo, chill spa! Og det koster kun 415,- for studenter. Jentene der er utrolig flinke og behaglige, pluss at det ikke pleier å ta mer enn 10 min. Du kan også få “frisyre” forann hvis du vil det. Så jeg anbefaler brasiliansk på det sterkeste 🙂
      Bruker du forresten noen produkter, Tuva? som du tar på etterpå og i tiden mellom voksning? det er ihvertfall å anbefale, for da slipper du inngrodde hår og håret vokser saktere 😉

    24. Jeg har prøvd det, og syntes det gjorde litt vondt dere og da, og litt sårt samme dagen, men det var absolutt verdt det! Blir jo mindre vondt for hver gang, og mindre hår også 🙂 Grudde meg litt første gangen, men damen som gjorde det var veldig flink og gjorde meg veldig komfortabel

    25. Jeg har prøvd en gang for et par uker siden, og skal så klart fortsette! Synes ikke det er så vondt egentlig. Er vel den første gangen som er litt ubehagelig, ellers er jeg veeeldig fornøyd 😀

    26. Tok første gang når jeg var 15år faktisk. Syns ikke det var vondt i hele tatt jeg, men sånt kommer heelt an på smerteterskelen. Dessuten er det vel sånn at jo lenger en har barbert, jo vondere er det første gangen en skal vokse. Dette er bare noe jeg har hørt da, men stemte jo greit på meg 🙂

    27. Ja brasiliansk voksing er genialt. De fleste vokser seg sikker på den “vanlige” måten. Den er ikke akkurat for pyser. Så syns du det gjør alt for vondt kan du prøve en anne type voksing. Den er så bra, kjenner nesten ikke noen smerter. Husker selvfølgelig ikke akkurat hva det heter. Men det er en svart tykk voks som føres på. Denne stivner så drar hudpleieren voksen av. ANBEFALES

    28. det at det er mest unge som gjør dette vil jeg tro kommer veldig ann på hvor i landet du bor, jeg jobber på en av norges mest populære og beste hudpleieklinikk innnen voksing, og det er ekstremt mye eldre damer som kommer, helt opp i 60 årene, og også mye eldre menn. 😀

    29. Jeg er snart ferdig utdannet hudpleier, og driver med denne type voksing både på meg selv(gjør det ikke selv da 🙂 hehe..) og mine kunder. Er selv bare 18 år gammel, men har en heldigvis en ivrig sjef som får kurset meg i alt som trengs å læres! Jeg synes selv at det bare er vondt den første gangen, så reduseres smertene gradvis etterhvert. Smerten vil nok ikke gå helt bort, nei, men det e veldig overlevbart 🙂 Mange av mine kunder synes også dette er helt strålende, og går til meg jevnlig! Hele behandlingen fra du kommer inn i salongen til du drar ut fra oss tar bare 30 minutter, så det skal ikke så mye til. Jeg har dog bare drevet med dette i et halvt år, men har kun fått positive tilbakemeldinger så langt.
      Grunnen til at smerten gradvis reduseres er fordi ved brasiliansk voksing(også voksing generelt) drar man ut hele håret, inkludert hårroten, som gjør at kroppen må på ny begynne å lage nye hårrøtter før hårene kan vokse ut igjen. Dette er igjen grunnen til at det tar ca 4 uker imellom hver voksing. Hårene har ulik vekstsyklus og dette gjør at noen kommer ut til neste gang man skal vokse, andre tar litt lenger, imens noen tar opptil tre måneder for å komme ut igjen. Etterhvert som man har vokset over lengre tid, vil også noe av håret forsvinne og ikke komme tilbake, men det skjer ikke med det første.
      Brasiliansk voksing er samstemt fra meg og mine kunder et STORT ja!! Det er ikke noen tvil om at man ikke blir fornøyd. Jeg kan selv ikke huske sist gang jeg tok i en barberhøvel, og det er såååå greit! Er du i tvil – PRØV! Det verste som kan skje er at man får litt vondt? Og jenter? Det klarer vi 🙂 Husk at det blir bedre!
      Noen tips! Den siste gangen du dusjer før du drar til voksing, kan du gjerne gå over med en skrubb som er tilpasset intime områder(lav pH-verdi, null såpe og parfyme), slik at hårene reiser seg fra huden og blir lettere og dra av(mindre smerte og arbeid). Man skal også helst bruke skrubb hver gang man dusjer den første uken etter voksing, slik at man kan forebygge hudnupper og/eller kviser, da det er ikke så pent. Og har man eller får inngrodde hår, VENT, til du skal tilbake, så fjerner vi i salongen det for deg på en skikkelig måte uten å gi deg arr…. 🙂
      Er det noe mer dere lurer på så er det bare å stille spørsmål så kan jeg svare så godt jeg kan 🙂 Klemmer!

    30. du ligna veldig på ho kristin som va med på ph på det nederste bilde 🙂 ikke ta mere restylan, sophie elise look a like 🙁

    31. jeg har så lyst å vokse der nede, men vet ikke om jeg tør. jeg har vokset leggene før, og det gjorde så utrolig vondt. er glad du skriver om dette. hvordan utføres voksingen? er litt redd for at hun ska se noe jeg ikke vil hun ska se. hehe

    32. Hei Tuva. Jeg lurer på en ting, og det er hvor mye koster det egentlig? Syns du det er verdt prisen? Og tar de hårene forran, under og de småhårene i rumpa?

    33. Jeg har vokset meg siden jeg var 17 og elsker det! Hvis du vil tipse de i Oslo-området er “Wax on Wax off” utrolig bra og ikke minst rimelig. De har lang erfaring, er veldig nøye og tar bare 285 for full brasiliansk 😀
      Ellers har jeg nå tatt laser på underlivet. Det anbefales! Har gjort det 4 ganger nå og har nesten ikke noe hår igen! Etter 6-8 ganger skal alt v?re borte og du vil da aldri mer få hår! I “v?rste” fall må man kanskje ta 1 – 2 behandlinger om 1 år igjen for å vedlikeholde. Jeg er ihvertfall utrolig forbnøyd og kan ikke skjønne at ikke flere gjør det 🙂 Tenkte bare å tipse deg om det!

    34. Aldri prøvd brasiliansk voksing før! Men måtte bare kommentere det håret ditt! WOW!! Du har sinnsykt fint hår!! 🙂 *misunnelig*

    35. På Beauty Secrets, Oslo, Karl Johan, koster første behandling 1500. Så tror jeg du på neste behandling får 10% avslag, tredje 15% og fjerde 20%, det var i alle fall sånn før sommeren, så regner med det fremdeles er sånn 🙂 Jeg synes ihvertfall dette er en god pris! Hvis du regner på det vil det lønne seg i lengden 🙂

    36. Jeg prøvde det èn gang. Syns det var litt kleint.. Og resultatet ble ikke superbra. Men hadde sikkert blitt bedre etterhvert. Dessverre er det for dyrt for meg ettersom jeg er student, men kommer nok til å gjøre det fast når jeg begynner å jobbe igjen! Må jo være superdeilig å slippe å barbere seg hele tiden og slippe sånne stikkete tupper i dagene etterpå, haha..

    37. Jeg bestillte faktisk time i går på en side som heter Let’s deal. Der fant jeg en deal på brazillian til 60% altså 199kr(!!). Jeg har aldri gjort det før, og er ganske nervøs, men for den prisen måtte jeg bare go for it. 😀

    38. Jeg brukte det i rundt ett år, og det er utrolig deilig!! men det blir dyrt når man lever som stundent og egentlig trenger å bruke pengene på andre ting. Det var absolutt verdt det:-)

    39. Jaa, jeg var 3 mnd i Brasil i fjor høst, så da måtte jeg selvfølgelig prøve 🙂 Er kjempeglad for at jeg gjorde det i Brasil første gangen, for den er definitivt verst. Men jeg ble avhengig med en gang, så har fortsatt! Dvs at jeg har gjort det nå i et år 😀 gjør det hver 5. uke ca, og kjenner omtrent ingenting lenger 🙂 DEILIG. Kan ikke se for meg at jeg kommer til å slutte, for nå har jeg blitt ganske bortskjemt med å slippe høvelen. Haha, skjønner hva du mener med utålmodig kjæreste :p Men, det blir jo så digg etterpå :))
      Gøy å lese bloggen din nå Tuva, merker at du trives 🙂 Fortsett sånn!!

    40. Har tatt det et par ganger i hjembyen min der syns jeg det ikke gjør vondt i det hele tatt. Men i sommer prøvde jeg å ta det i oslo, det er det vondeste jeg har opplevd!

    41. Brasiliansk er best! Kjipt aa la det vokse og gro i mellomtiden som du sier, men er saa absolutt verdt det! Bor i Spania og her koster det ikke mer en 6 euro, i underkant av 50 kroner! (nesten saa jeg faar lyst til aa tipse)

    42. Jeg har lyst, men synes rett og slett det ser utrolig flaut ut! Med høvel, så går aldri alt sammen vekk, og det vokser sååå fort ut igjen!

    43. Hei!
      Jeg ville bare legge igjen en liten kommentar til deg her å takke for mye fint lesestoff her inne. Jeg er selv blogger og blogger om alt mellom himmel og jord
      ☺ Ta en tur innom en gang da ☺
      Klem fra Veronika <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg