Smiiil

Helloo! Beklager for at jeg ikke har oppdatert de to siste dagene. Jeg har ingen spesiell unnskyldning og det synes jeg ikke at jeg trenger heller. Til en forandring synes jeg det er så deilig å ha et avslappet forhold til bloggen, da blir jeg ikke lei i lengden! Akkurat nå er det veldig gøy å blogge – og jeg skal sørge for at det fortsetter slik :)

Åh, for en deilig følelse! Endelig føler jeg at ting går MIN vei. Avgjørelsen jeg tok om å droppe matematikk og naturfag i år VET jeg var kjempelurt og uten tvil den beste løsningen for meg. Føler meg 10 kg lettere og mye gladere! Skoledagene er så mye lettere og mer motiverende nå, og jeg får konsentrert meg om færre fag som gjør at jeg vil få et mye bedre resultat til slutt. Selv om det betyr at det vil ta lengre tid før jeg får vitnemålet mitt, så synes jeg faktisk det er helt greit. Jeg er enda ung! Til neste år har jeg bare 8 timer med skole, og det blir jo nesten som et friår. Da kan jeg finne meg en jobb utenom, å få litt nye erfaringer. Det å føle at man ikke mestrer skolen er verdens verste følelse, og det går utover resten av hverdagen min. Alt går i en evig ond sirkel, hvis det skjærer seg på et område, så går det utover alt annet. 

I tillegg har jeg så mye fint å se fram til! Jeg har verdens beste kjæreste som jeg flytter sammen med i januar. Vi får vår egen plass å bo som jeg kan møblere og dekorere akkurat som jeg vil, og skape det til mitt (vårt) eget hjem. Gleder meg så til å dra på IKEA og handle inn masse fint til leiligheten! Det er slitsomt og upraktisk for to 19 (snart 20) åringer å bo hjemme, da vi hele tiden må være på besøk hos hverandre. Man tar mye plass, og jeg kan selvfølgelig ikke ta meg til rette og bruke den tiden jeg trenger på badet hos han om morgenen. Hele tiden må jeg planlegge, pakke tingene mine, pc og kamera for å blogge, skifteklær, skolesaker osv når jeg skal sove hos han. Det er så deilig at det føles så riktig å flytte inn med hverandre, så satser på at det går veldig fint ♥ Gleder meg!!

I kveld skal jeg og Vegard passe de to skjønneste onkelungene hans, det blir så koselig ♥ GOD HELG!  

32 kommentarer
    1. Så koselig! Fint å høre at det går din vei med skole, jeg vet hvordan det er å ikke føle at man mestrer det.. Jeg fikk helt greie karakterer (3-4-5), men jeg slet sånn med konsentrasjonen pga ADD, og det gikk utover hele livet mitt. Så jeg orker ikke tanken på påbygg og gikk ut som lærling uten å ville det, bare for å få en utdannelse. Heldigvis trives jeg med det, for det trodde jeg ikke! Er bra du har funnet en slik løsning 🙂

    2. Er sååå mye enklere å bo sammen enn og måtte besøke hverandre hver dag. Kjæresten min bodde så og si hos meg helt fra vi ble sammen, 1,5 år siden, og så bestemte vi oss for å flytte ut i september. Beste avgjørelsen vi har gjort! Når man er 19 trenger man virkelig det avbrekket sammen fra foreldre, man vokser mye tettere på hverandre da (på en positiv måte) 🙂

    3. Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver, har begynt med utdanningen min (høyskole) i år, og jeg føler jeg ikke får til noen ting.. Kjenner dette virkelig tærer på kreftene og hverdagen! Jeg hadde også et friår etter videregående, hvor jeg jobbet og i tillegg tok opp noen fag. Det angrer jeg virkelig ikke på, veldig lurt å veldig lærerrikt å prøve seg i arbeidslivet 🙂 dette ble ett år med kjæresten min hvor vi bodde hjemme, det var kjempeslitsomt å måtte planlegge alt hele tiden. Følte egentlig jeg levde i en bag, å det var virkelig ikke koslig. Heldigvis flytta vi sammen i august, i vår fine lille leilighet, et nytt kapitell i livet vårt – GLED deg 🙂
      Ha en fin helg <3

    4. Føler med deg! E ganske slitsomt å dra med seg tingene sine frem og tilbake. Det krever mye planlegging, bl.a. 🙂 Stressende!

    5. Jeg misunner forholdet deres så utroolig mye, dere er så fine sammen! Ser ut til du er på en veldig bra plass i livet for tiden, DET fortjener du virkelig! Godt og se folk vokse opp og slå seg litt til ro, og ikke ha den trangen for å gå ut å feste hver eneste helg. Alle trenge litt “kose-kvelder”, mener iallefall jeg, hihi.:) Unner deg og typen alt godt! Har selv en veldig røff fortid, men alt ser ut til å ramle sakte men sikkert på plass, og det er den deiligste følelsen. Håper dere får en fin helg videre!
      -Sunniva RK

    6. Jeg gjorde akkurat det samme som deg, men fjernet i tillegg gym. Dette fungerte kjempe fint for min del, og jeg tenker at det vil hjelpe godt på motivasjonen din også. 🙂 Jeg har endelig begynt å studere og stortrives, noe helt annet enn videregående og mye kjekkere! Klem

    7. Jeg kjenner meg så godt igjen Tuva. videregående er ekstremt tungt og om du velger å bruke lenger tid på det, so what? Vi lever bare en gang, og den værste følelsen er å føle at man ikke klarer det, at man ikke mestrer noe. Når alle andre ser ut som de klarer seg helt fint. Herlig at du skriver om dette, for da vet jeg at jeg ikke er alene om det. Vil gjerne høre om hvordan det går videre!

    8. hei! Jeg ser utrolig masse opp til bloggen din og syns at du er kjempe pen! Jeg har dobbelt så lite lesre som deg på min blogg: gsaa.blogg.no, men jeg blogger enda for jeg ser så utrolig masse opp til din blogg og jeg elsker å blogge!
      Pliz skjekk min blogg: gsaa.blogg.no

    9. Blir veldig glad på dine vegne! Har også kjent på den gode følelsen en stund nå og det er dritdeilig!
      Har du snakket med Therese i det siste? Hvordan går det med hun og dere?

    10. Vil bare informere deg om denne videoen jeg har laget. Jeg ønsker å få dem ut blant så mange så mulig, da jeg håper den kan hjelpe mennesker som ikke har det så bra. Jeg har selv vært der, og forteller om dette i videoen. Er du langt nede selv, eller kjenner du noen som sliter, klikk på navnet mitt over her (slik at du kommer til videoen). Alt jeg ønsker er å hjelpe noen. Omså det kun er én person føler jeg at jeg har lykkes.

    11. Så hyggelig å høre! Det viktigste er at du selv har tatt de riktige valgene for DEG. Synes du er kjempe flink som står på, og tar denne avgjørelsen basert på at du nettopp ønsker gode karakterer. Skal dere leie eller kjøpe?:)

    12. Tuva kan du være så snill og si hvilken strl. du har i zara jakken? har samme kroppsform som deg og må bestille over nett, så hadde hjulpet meg mye! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg