Verdens eldste turner

Torsdager er fine dager, for da begynner jeg sent på skolen. Da får jeg tid til en god frokost, blogg og surfing på nett. Har også funnet fram en god del mer klær som skal selges i dag. Wohoo! :)

Kom over en sykt trivelig video som jeg bare må dele med dere. Ei 86 år gammel dame som har drevet med turn hele livet, og fortsatt holder på!! Som tidligere turner selv trodde jeg faktisk ikke at det var fysisk mulig å drive med turn som 86-åring.. – og nettopp fordi jeg er tidligere turner, synes jeg videoen var ekstra koselig å se. Prøv å se for deg din egen bestemor svinge seg rundt som denne dama gjør?? Hahaha!

Fant fram noen gamle bilder fra min egen turnkarriere, som riktignok sluttet da jeg var 12 år, ikke 86 år:


Min aller første konkurranse med min aller første turndrakt! Herregud, husker hvor skummelt jeg synes det var, men også veldig stolt! Tror jeg var 7 år her. Jeg gikk forresten på apparatturn, hvis noen skulle lure. Holdt på fra jeg var 6-7 år til jeg ble 12 år. På det tidspunktet var jeg helt utbrent. Jeg hadde ikke mer energi, som jeg i dag tror skyldtes alt for lite mat i forhold til alle timene jeg trente om dagen. En solid six-pack hadde jeg også, som antageligvis aldri vil få se igjen :’)


Meg nr. 2 fra venstre. Disse jentene har jeg tilbringt MYE tid sammen med ♥


Haha, er jeg lett gjenkjennelig?

Hadde et lite comeback for 3-4 år siden, hvor jeg trente et halvt års tid med troppen. Det ble ikke helt det samme. Jaja! Fint å mimre litt :)

21 kommentarer
    1. Dette er en kommentar jeg leste på INSPIRATO sin blogg, og det er absolutt en kommentar du burde bite deg merke i, Tuva:
      “Jeg vil nå heller si at bloggerenes brystparti og bare romper bekymrer mer enn de provoserer. Jeg tror ikke disse unge jentene har noen andre motiv enn at de har et stort behov for bekreftelser, og har ingen idè om hvilke signaler de sender ut eller hvordan de fremstår. Det som bekymrer er jo nokså åpenbart – Det faktum at unge jenter tror at med silikonpupper, brunfarge, restilane, påsatt hår og negler, nappede øyebryn og de rette antrekkene så blir selvtilliten på plass og de får den oppmerksomheten/bekreftelsene de “trenger” for at de skal ha det godt med seg selv. Og hvis ikke det er bekymringsfullt, så vet ikke jeg. Man trenger ikke være utgått på dato fordi man synes disse bloggerne fremstår som både billige og “enkle”, for å si det pent.. Det er ikke slik at straks man er uenig med noen eller ikke liker måten andre fremstår på, så er man misunnelig og sjalu. Hadde jeg ønsket og se ut som disse blogg-jentene, ja så hadde jeg vel gjort det jeg kunne for å se slik ut, verre er det ikke. I dag kan man kjøpe seg et utseende, dessverre har disse jentene et, synes jeg, forvrengt bilde på hva som er attraktivt, pent og sexy. Jeg håper inderlig at dette ikke er normalen fremfor unntakene for fremtidens unge jenter, for det er nettopp denne “trenden” som bekymrer. Ikke er det pent, ikke er det sexy, ikke er det sunt, ikke er det tilnærmet naturlig en gang og det er dyrt! Hvordan få snudd denne “trenden” og få unge jenter til og få troen på at de er bra nok som de er?”

    2. Dette er en kommentar jeg leste på INSPIRATO sin blogg, og det er absolutt en kommentar du burde bite deg merke i,:
      “Jeg vil nå heller si at bloggerenes brystparti og bare romper bekymrer mer enn de provoserer. Jeg tror ikke disse unge jentene har noen andre motiv enn at de har et stort behov for bekreftelser, og har ingen idè om hvilke signaler de sender ut eller hvordan de fremstår. Det som bekymrer er jo nokså åpenbart – Det faktum at unge jenter tror at med silikonpupper, brunfarge, restilane, påsatt hår og negler, nappede øyebryn og de rette antrekkene så blir selvtilliten på plass og de får den oppmerksomheten/bekreftelsene de “trenger” for at de skal ha det godt med seg selv. Og hvis ikke det er bekymringsfullt, så vet ikke jeg. Man trenger ikke være utgått på dato fordi man synes disse bloggerne fremstår som både billige og “enkle”, for å si det pent.. Det er ikke slik at straks man er uenig med noen eller ikke liker måten andre fremstår på, så er man misunnelig og sjalu. Hadde jeg ønsket og se ut som disse blogg-jentene, ja så hadde jeg vel gjort det jeg kunne for å se slik ut, verre er det ikke. I dag kan man kjøpe seg et utseende, dessverre har disse jentene et, synes jeg, forvrengt bilde på hva som er attraktivt, pent og sexy. Jeg håper inderlig at dette ikke er normalen fremfor unntakene for fremtidens unge jenter, for det er nettopp denne “trenden” som bekymrer. Ikke er det pent, ikke er det sexy, ikke er det sunt, ikke er det tilnærmet naturlig en gang og det er dyrt! Hvordan få snudd denne “trenden” og få unge jenter til og få troen på at de er bra nok som de er?”

    3. Nina: At folk i det hele tatt bryr seg om hvordan andre jenter ønsker å se ut. Hva vet denne personen, og ikke minst DU, om dette gir Tuva selvtillit eller ikke? Jeg er ikke noen blogger, men jeg liker meg best med litt brunfarge, extensions, løsnegler og vipper selv. Jeg tror ikke jeg forstyrrer samfunnet av den grunn 😉

    4. Du er god Tuva! Og flink til å blogge. Du er faktisk den eneste jeg orker å lese! Føler du er bare deg selv og skriver det du ønsker å skrive om 🙂 Fortsett sånn!

    5. Herregud for en herlig gammel dame, også så sprek! Jeg kan nok bare drømme om å være i sånn form når jeg kommer i hennes alder, hehe!
      Digger at du har begynt å blogge ofte igjen, du er flink! Husk det! 😀

    6. Oi, hvor var den konkurransen? Tror vårt lag også var med på den og syns å huske de draktene der! Kult!!

    7. Oi, det er ikke noe man ser hver dag! En 86 åring som turner, haha! Men det er jo utrolig bra da og den dama skal ha mye respekt 😀
      Åh, så morsomt at du turnet før da! Moro å se tilbake på bilder, søt du var da du var liten! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg