Luksusproblemer

Det er riktignok 11 dager til jeg har frisørtime, men jeg har gledet meg lenge til å friske opp og endre litt på fargen så jeg har allerede funnet et inspo bilde av hvordan jeg vil at det nogenlunde skal se ut til slutt. Karoline på Hair Shop har stripet håret mitt to ganger siden jul, vi/jeg velger å ta stripeprosessen sakte men sikkert siden jeg er veldig redd for håret mitt. Hihi! Vi alle har jo enten opplevd eller vært vitner til skrekkeksempler hvor noen har vært nødt til å klippe vekk halve håret pga ødeleggelse etter for mye farging/bleking. For ja, bleking sliter veldig på det stakkars håret, det merker jeg veldig godt!!


Nogenlunde slik vil at håret skal ende opp til slutt! Kanskje ikke like harde kontraster, men jeg vil ha det ganske så lyst nede og en mørk farge i bunnen. Det tror jeg uten tvil vil kle meg mye bedre enn helblondt. Åh, jeg gleder meg! I tillegg satser jeg på at solen bleker det en god del i sommer. Så lys som jeg er og skal bli nå har jeg aldri vært før, spennendeee 😀 Om jeg vil trives eller kle det er en annen sak, men det er nå jeg har sjangsen til å teste det ut. Kan liksom ikke begynne og eksperimentere med håret når jeg er 40 år.

Slik ser håret mitt ut nå:

Det ser kanskje ikke ut som at jeg har stripet håret to ganger, men jeg har så sinnsykt mye hår så det skal litt til for at det faktisk skal bli LYST. Jeg har et skikkelig hat/elsk-forholdet til håret mitt. Elsker og hater at det er så tykt som det er. Det er så sinnsykt mye stress og planlegging som skal til, bare det å dusje og få det tørt er en lang prosess i seg selv – også ser det jo aldri helt flokefritt ut.. #luksusproblemer


Tenkte også å klippe av litt, jeg er så sinnnsyyykt lei av det lange, tunge håret som aldri klarer å ligge pent (haha, det sier jeg hver gang jeg skal til frisøren, men så feiger jeg ut når jeg sitter der og da ender jeg opp med maks 3 cm kortere..). Det ironiske er at jeg aldri tror at håret mitt faktisk er så langt som det er, blir litt overrasket hver gang jeg tar et bilde bakfra eller når noen kommenterer at håret mitt er så langt “Er håret mitt langt? Neeei ikke så langt!”.

Det ble litt hårprat på morgenen før jeg står opp, siden jeg begynner sent på skolen i dag. Vurderte om jeg også skulle dra å trene før skolen.. Treningsmotivasjonen har vært litt fraværende den siste uken, men det skal den IKKE få lov til. Det er bare å få på seg treningsklærne, det blir nok ei rumpeøkt på denne jenta, vi ses ♥

13 kommentarer
    1. Jeg har ca. Like langt hår som deg, og er naturlig mørk i håret. Jeg har i likhet med deg vært hos frisøren flere ganger for å stripe håret lysere. Siden starten av 2013 har jeg regnet på at jeg har brukt ca 10 000 kroner, for å legge masse foiliestriper i håret, med håp om at den en gang ville bli så lyst at jeg kunne legge en svak ombre, noe ala det du viste på bildet øverst.
      Så dro jeg på klipperiet, da min faste frisør hadde fult opp før jul. Frisøren på klipperiet sa det bare var tull å bleke striper i håret, og at det var bortkastet tid og penger. Hun anbefalte meg å helbleke håret, for så å legge en mørkere farge i bunn. 3 timer tok det, så hadde jeg en lys kjempefin farge. Frisøren jobbet hovedsakelig med farge, og er kjent for å få mørkt hår til lyst på en omgang – og omvendt.
      Det værste av alt – håret mitt tok nesten ikke noe skade av blekingen 🙂 Men, det er selvfølgelig skummelt å helbleke hår, men det er greit når man går til en frisør som kan å kjenne på hårets kvalitet!
      Nå ser håret mitt sååsi helt likt ut som bildet ovenfor. Nå skal jeg tilbake for å bleke tuppene enda mer, noe likt khloe kardashian. Deeet er lekkert! ��da midadada

    2. Du har såå fint hår! Jeg hadde omtrent like langt hår som deg for et halvt år siden, så ble jeg så lei at jeg bestemte meg for å klippe det skulderkort. Haha, det var en tid jeg var like redd for håret mitt som deg, men heldigvis ble jeg fornøyd med det 😀
      Tror du kommer til å kle fargene på det første bildet!

    3. Om du klipper det 10 cm så vil det nesten ikke merkes, men tuppene vil ha veldig godt av det 🙂
      Håper de er forsiktige når de striper håret, slik at de ikke sliter det av 🙂

    4. Istedet for å bleke det, kan du jo ta avfarging, for å få det noen nyanser lysere, som skader svært mye mindre enn å bleke det! så kan du derretter farge det mørkt i bunnen til den fargen du selv vil, og få en mye lysere bunnfarge 🙂

    5. Du blir nok kjempe fin med ombre og du kommer til å kle det veldig godt! Jeg selv har langt hår jeg er altfor glad i. Jeg er egentlig opprinnelig blond, men har farget håret mitt brunt i 4 år og nå vil jeg bli blond igjen. Jeg tok avfarging hos frisøren noe som gjorde at håret mitt knakk visst hun dro i det, så nå har jeg bare stripet det og jeg skal bare stripe det inntil jeg får den fargen jeg vil ha, så mye smartere! 🙂

    6. Heei, Tuva! Jeg har noen spørsmål. Hvor mye kostet skinnjakken fra Zara med vaffelmønster? Hvilken størrelse har du? Og er det lenge siden du kjøpte jakka? Håper på svar! Trenger en ny jakke så som sommeren nærmer seg:-)

    7. Man ser jo ikke forskjell på hverken lengde eller farge etter du har vært hos frisøren.. Seriøst.. Det er bare hår, det vokser ut igjen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg