Husmorpoeng

PS: Bare èn time igjen hvor dere kan bruke kampanjekoden “tuvaw” for og få 20% rabatt på HELE Junkyard. Siste mulighet, jenter ♥


Heeei! Nå ligger jeg på sofaen med magen full av hjemmelaget pizza som jeg har laget selv helt fra bunnen. Faktisk min aller første siden heimkunnskapen i 9. klasse, så jeg er litt stolt. Den ble sinnsykt god og falt i smak hos alle mann her hjemme, så der scoret jeg – om mulig – noen ekstra husmorpoeng. Det er faktisk Vegard som står for den mest avanserte matlagingen av oss to, for dessverre så er jeg ingen mesterkokk på kjøkkenet fordi jeg aldri har interessert meg for matlaging, men nå når man bor alene så har man ikke så mye valg. Jeg vil jo helst ikke spise ferdigpakker fra Toro hver dag, så da må man bare svinge seg rundt på kjøkkenet, mikse og trikse og søke inspirasjon på nettet.


Jeg fulgte faktisk ingen oppskrift, jeg bare tok utgangspunktet i hva man “må” ha i en pizzadeig for at det skal kunne bli en deig. Tok litt av hver ingrediens og prøvde meg fram, og så erstattet jeg en god del av hvetemelet med havregryn og grovt hvetemel for at bunnen skulle bli litt sunnere og mer mettende.



Tjaaaa, slik så “deigen” ut etter heving hahahaha! Vegard bare “kanskje du skal følge en oppskrift neste gang…?”. Men neida, jeg fikset selvfølgelig opp i den mislykkede deigen og resultatet ble ikke annet enn fantastisk:


Toppet med karbonadedeig, løk, mais, ost og tomat. Naaam!


Green on green. Ny favorittfarge? Hadde til og med grønne nikesko på meg.

Det må vel være første gangen i løpet av hele min bloggkarriere at jeg har skrevet ett helt innlegg om matlaging. Det føles så voksent og kleint ut – spesielt kleint siden pizzabunn må være noe av det enkleste i verden å lage også er jeg SÅ stolt over å ha laget det at jeg føler for å blogge om det?? HAHA! Fikk forresten Jordild til å knipse bilder under beinøkta i dag som jeg tenkte å blogge om, men det får bli i morgen for nå må vil jeg heller legge meg å se på paradise. God natt :)

11 kommentarer
    1. Pizzaen så i alle fall supergod ut ! Absolutt best med hjemmebakt pizza, definitivt. Ser da ut som om du mestret dette, da blir det vel flere pizzaer og andre bakverk også, antageligvis 🙂

    2. hvis du vil bytte til noe som er enda sunnere kan du jo lage tomatsausen selv 🙂 fres opp hvitløk, løk og chili i en varm panne, kutt opp tomater og ha dette oppi panna + 1 dl vann, la dette småkoke til tomatene er blitt mykere også tar du dette i en blender eller med en stavmikser! så kan du tilsette salt, pepper og sukker, kanskje også litt tomatpurè for å dempe den sure smaken litt 🙂 smaker mye bedre, og hvis du får mye til overs er det bare å fryse ned 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg