Det er enkelt å smile

Noen ganger er jeg så forferdelig dårlig på å sette ord på ting. Det er så mye jeg vil få ut, men for det om blir jeg bare sittende å se inn i den tomme skjermen. Sletter setningen jeg nettopp startet på. “Nei, dette blir for dumt”. Jeg klarer ikke, det føles så teit og meningsløs. Jeg har så lyst innerst inne, men alt føles egentlig så forferdelig meningsløst. Jeg vil bare være alene, sove og la tiden gå – samtidig som jeg i neste øyeblikk vil alt annet enn akkurat det – være blant masse folk som kan hjelpe meg å skyve bort negative tanker. Men alikevel, er det ofte når jeg er med venner, eller sitter i skoletimen for den saks skyld, at jeg tar meg selv i å være helt fraværende. Hodet. Som et tomt skall med et smil utenpå som ser veldig lykkelig ut. Tankene mine tar helt overhånd alt for ofte. Den ene dagen kan selvfølgelig være mye bedre enn den neste, men dere vet hvor utrolig enkelt det er å smile.

Jeg er så heldig som har fått muligheten til å reise til andre siden av jorden for å studere i tre måneder. Jeg ELSKER å være her. Skulle bare ønske jeg klarte å være mer tilstede, psykisk. Her ser jeg fattige barn og voksne hver eneste dag, som ser så utrolig glade og lykkelige ut, til tross for at de antagelig ikke har fått i seg et ordentlig måltid på gud vet hvor lenge. Jeg er så utrolig heldig, egentlig, og det vet jeg.

7 kommentarer
    1. Hei Tuva!
      Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om å ikke klare å være tilstede psykisk, spesielt i fine øyeblikk. Jeg slet mye med det før, og det er veldig kjedelig. Har du tenkt på å prøve litt yoga/meditasjon? 🙂 Jeg begynte å trene yoga for meg selv for en stund siden, ved hjelp av youtube videoer, og jeg syns det hjelper veldig! Man får en så fin ro i kroppen og det er generelt veldig deilig, og faktisk ganske bra trening! Godt å merke at kroppen blir sterkere samtidig som man får hodet litt mer på plass. Anbefales! Håper du klarer å nyte oppholdet ditt, det høres fantastisk ut og jeg tror det var veldig lurt av deg å komme deg vekk fra Norge og oppleve noe nytt 🙂 kos deg og SMIL! Klem til deg

    2. Julie: Hei Julie! Tusen takk for oppmuntrende ord. Yoga har jeg aldri prøvd, men kan faktisk se for meg at det kan føre til noe positivt. Kanskje det må testes ordentlig ut 🙂 Klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg