Grå mus, jeg?

Blogg er gøy, men det tar faktisk mye tid. – Og når jeg da kommer hjem fra jobb og er ihjelsulten, lager middag, spiser, og maten såvidt har rukket og sunket ned i magen – da er det ikke blogg som står høyest på “ting jeg vil gjøre nå-lista”. Det er liksom da jeg skal ha min fritid. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg gruer eller gleder meg til sommerferie. Gleder meg fordi jeg da kan flytte når som helst og jeg har masse tid til overs, som jeg kan bruke på blogg. Gruer meg fordi det faktisk er litt trist. Jeg trives veldig godt i jobben min ♥ Jeg jobber med utviklingshemmede elever på en videregående skole, for dere som ikke har fått det med dere 🙂

Lager som regel en veldig kjapp middag etter jobb, slik blir det når man bare er en person. Lompepizza av forskjellige slag er en stor favoritt, men det blir veldig ofte en taco-variant. Skal bli fint å dele måltidene med andre enn bare meg selv.

Det er mange ting jeg skulle ønske jeg hadde men som jeg ikke orker å bruke penger på. En symaskin, er en av de tingene. Men halleluja; alle skulle hatt en symaskin i hus! Vet ikke hvor mange plagg jeg har liggende i skapet som jeg ikke bruker fordi de har noen irriterende “småfeil” som gjør at jeg ikke klarer å bruke dem, men som en symaskin lett kunne ha fikset opp i. Jeg jobber sammen med noen drevne sydamer, hun ene holder på å sy seg samekofte – så jeg, som ikke har brukt en symaskin siden ungsomsskolen har masse å lære av dem. De pleier i ny og ne å bli igjen på jobb for å sy, og denne gangen slang jeg meg med. Jeg dro fram et par nedstøvede bukser fra skapet som jeg aldri har brukt, kun fordi jeg synes de er for vid i anklene – og vips, på et par timer sitter de perfekt over anklene. Utrolig fornøyd, altså! Neste tirsdag skal vi sy igjen, og da skal jeg sy inn en nydelig kjole som jeg enda ikke har fått brukt. 

Buksa som jeg sydde inn anklene på i går. Har jeg noen lesere som er flinke til å sy? Jeg ble veldig giret på å sy mer, og kanskje etterhvert skaffe meg en symaskin. Hoho!

Okei, da.. Jeg begynner å bli en grå mus. Dette blogginnlegget handlet faktisk om mat og sying…..

12 kommentarer
    1. Jeg er helt avhengig av å kunne sy, fordi jeg er brei over rumpa og kort, så syr inn anklene og avogtil leggene på de fleste bukser – legger de ihvertfall alltid opp!

    2. Det så godt ut! Hadde vært morsomt om du delte oppskriften med oss! Er så glad for at du har begynt å blogge igjen 🙂

    3. er litt komisk at du plutselig har blitt gira på å sy fordi i de siste dagene har jeg sett på masse videoer av ei jente på youtube som lager lolita kjoler, så jeg fikk skikkelig lyst til å skaffe meg en symaskin jeg også xD men har ikke sydd siden barneskolen så skal bli spennende å se hva jeg får til når jeg enten kjøper meg en ny symaskin eller finner den gamle mamma har… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg