Silikon: før og etter-bilder

Jeg elsker responsen på forrige innlegg. Det er rett og slett veldig koselig å lese om flere som har hatt et avstandsforhold – og kommet sterkere ut av det. Så ser jeg også at det er flere som er i ferd med å gå inn i et avstandsforhold, enten at kjæresten skal i militæret, eller flytte bort for å studere/jobbe. Kanskje jeg skal skrive et innlegg om tips til hvordan man kan få et avstandsforhold til å fungere? Ut ifra min og V sin erfaring. Hadde det vært interessant?

Ikke overraskende, var det flere spørsmål om silikon under spørsmålsrunden. Jeg skrev en del om operasjonen rett etter at jeg hadde operert – som forresten er over 3 år siden nå, litt gøy å tenke over. Er det noen av dere som har fulgt meg hele veien som husker det? Da var jeg akkurat fylt 18 år, opererte faktisk bare 23 dager etter bursdagen min. Jeg fikk ingen støtte hjemmefra i forkant av operasjonen – men bestemt som jeg var, gjennomførte jeg alikevel. Heldigvis fikk jeg hjelp og støtte i etterkant, selv om de ikke var så begeistret over valget mitt. For å vise hensyn går jeg aldri med utringet topp når jeg er hjemme på besøk, for de trenger ikke en påminnelse om at de er der, haha. Jeg var vel sengeliggende i to dager, dag fire var jeg på skolen og hadde tentamen. MEN, smerter og alt det der er veldig individuelt.

I senere tid har det vært veldig lite spørsmål og fokus rundt brystene mine her på bloggen. Jeg ønsker heller ikke den oppmerksomheten, fordi for å være helt ærlig så tenker jeg svært lite over det selv. Det er blitt en del av “meg”, jeg kan nesten ikke huske hvordan brystene mine så ut før. Jeg ble litt overrasket når jeg så gjennom bildene mine for å finne disse før-bildene:


Dette var like før jeg skulle operere. Her hadde jeg fylt brødposer med ris, for å se hvor mange gram jeg ønsket å legge inn. 

Hvordan går det med silikonen? Fornøyd/anger? –
Det går veldig fint med implantatene mine og jeg har aldri angret på valget mitt. Helt ærlig kan jeg ikke finne noen ulemper med brystene mine. Jeg lever som normalt, trener som normalt og kan bruke nesten alle plagg uten noe problem. Okei, da. To ulemper kommer jeg på: Jeg kan ikke finne riktig BH-størrelse på f.eks. H&M uten at de blir for stor rundt, og jeg kan ikke ligge komfortabelt på magen på et hardt underlag over lengre tid. Om jeg hadde tatt det samme valget idag? Ja.

Da du tok silikon, hvor lang tid tok det før du kunne jobbe/fungere normalt igjen? – Jeg var som sagt på skolen og tok tentamen 4 dager etter operasjonen. Selvfølgelig, jeg kunne kjenne smerter og jeg måtte bevege meg veldig rolig, men det gikk veldig greit. Jeg tok silikon rett før sommerferien, så de kommende skoledagene etter operasjonen var heldigvis veldig avslappende.

Hvor lang pause måtte du ta fra trening etter du tok silikon? Det er noe jeg vurderer sterkt selv, men det som holder meg igjen er at jeg ikke vil sette treningen min på pause i en for lang tidsperiode og miste mye av det jeg har jobbet for.. – Mener å huske jeg hadde min første treningsøkt etter 5-6 uker. Da tok jeg det heeelt rolig. Syklet litt og trente litt ben med lette vekter. Man må bare være tålmodig å lytte til kroppen, kroppen/puppene sier fort ifra hvis noe føles ubehagelig.

Har du ingen komplikasjoner nå? – Når jeg var på mitt tynneste hadde jeg litt rippling på innsiden av den ene puppen. Jeg dro på kontrolltime hos kiruren min og han ga meg tre alternativer: 1. Legge på meg, 2. Bli gravid 3. Ta ut implantatene, gå uten i ett år, for så å legge inn mindre. Jeg gikk for alternativ èn.


Like etter at jeg våknet fra operasjonen. Høy på morfin! Søsteren min var med meg og hun filmet faktisk litt rett etter jeg våknet. Hadde det ikke vært for at jeg tok av meg sports-bhen for å se på de nye puppene mine, kunne jeg lagt filmen ut, haha.


Her var jeg kommet hjem, på operasjonsdagen. Fortsatt høy på morfin og smertene var ikke å kjenne. Ser ut som at jeg var veldig fornøyd.


Mine første innkjøp av BHer etter operasjonen.

– Og slik ser brystene mine ut idag:

Det har aldri vært en hemmelighet at jeg har silikon og jeg er stolt over puppene mine. Enkelte mennesker har kanskje fortsatt fordommer mot jenter som har silikon? Jeg vet ikke – men folk får bare mene hva de vil, jeg opererte nemlig kun for at jeg skulle bli fornøyd.

42 kommentarer
    1. Har fryktelig lyst til å ta selv, har ikke små pupper, men ønsker å fylle de ut litt mer, evt ta et brystløft 🙂

    2. Du har såå fin kropp! Glad du ikke tok mer silikon enn det du gjorde, da det lett hadde blitt i overkant. Nettopp på grunn av at du fikk så fint resultat vurderer jeg selv silikon. Har veeldig små pupper nå, og føler meg så lite feminin på grunn av det

    3. nydelige deg<3 kommer også til og ta så snart jeg fyller 18, og da har jeg vært sikker i 6 år. bestemte meg som 12 åring og er nå 17, så gleder meg virkelig. du ser naturlig og sunn ut<3

    4. Du ser kjempe bra ut 🙂
      Hadde vore veldig fint om du skreiv eit innlegg om korleis det er når man skal starte avstandsforholdet, og litt tips til korleis det er! Har vore sammen med kjæresten i 3 år, og han drar i millitæret om ca 2 måneder så tar imot alle tips eg kan få for ikkje å dette heilt sammen. Kleem

    5. Dette hadde jeg faktisk ikke fått med meg – men jeg tror at hvis man trenger silikon for å bli fornøyd med deg selv, ja så gjør man det! Jeg for min del har tenkt på det mange ganger, og skal ikke se bort ifra at jeg plutselig en dag bestemmer meg for det! Bra du er stolt av deg selv – fortsett med det!

    6. Skriv gjerne et innlegg om hvordan man kan få avstandsforhold til å fungere 🙂 til høsten flytter kjæresten min bort for å studere så hadde vært fantastisk med litt tips.

    7. Synest resultatet ditt ble utrolig bra, og du ser urolig bra ut! Jeg har planer om ta silikon i høst, men lurer på noen ting.. Nå har jeg nesten samme utgangspunkt som du hadde, så jeg lurte på om du har rund eller anatomisk protese? Og hvilken profil på protese?:)

    8. Husker utrolig godt at du tok silikon, så har fulgt bloggen din leeeenge kan man si! Bra du fortsatt er fornøyd 🙂

    9. Haha husker du opererte deg, har fulgt med i mange år, og likte veldig godt hvor ærlig og åpen du var on det. Og du er faktisk en av de få som virkelig kler det! De er proposjonert i forhold til kroppen, og du ser jævlig fin ut. Therese for eksempel har ALT for store pupper i forhold til kroppen, det ser ut som om de skal sprenge. Men dine er veldig fine! 🙂

    10. Jeg selv kunne ikke hatt silikon. Jeg bruker 75 j for øyeblikket. Det vil si at de henger, kanskje jeg skulle ha løftet dem opp litt? Hehe men jeg synes det virker greit med silikonpupper i kjoler eller topper hvor du ikke kan bruke bh.
      🙂

    11. Brystene dine ble kjempe fine! Du har all grunn til å være fornøyd/stolt, hihi!
      Skal selv ta silikon og det gleder jeg meg veldig til! Har store komplekser for brystene mine og det har jeg hatt siden jeg var liten, så det skal bli deilig å få det gjennomført. 🙂

    12. Tok du over eller under brystmuskelen? HÅPER PÅ SVAR !
      Jeg lurer på dette selv, og har lest at det ser mer naturlig utmed silikon under muskelen, men at det er veldig smertefult..

    13. Veldig bra innlegg Tuva, og brystene dine ser jo fantastisk ut! 🙂 Hvor mange gram la du inn i hver? Og du la inn over muskelen sa du? Ha en fin kveld!

    14. D e fantastisk at DU e fårnøyd! Gratulere til deg for d, men du vet.. Selv om man har en pikk å e fårnøyd me den så treng man ikke å viffte den i trynet på alle:) E du ikke enig?

    15. Hei!
      Har lenge tenkt på silikon av den enkle grunn at jeg er “helt flat” og føler jeg ser veldig lite feminin ut i bikini, finner ingen bikinier som sitter fint osv. Jeg bare lurer på om du vet noe om dersom man får komplikasjoner og må ta flere operasjoner om man må dekke dette av egen lomme eller om dette er noe klinikken gjør “gratis”? og dersom man må skifte de ut etter 10-15år, om man da også må betale samme pris som en ordinær brystforstørrelse?
      Setter pris på svar. På forhånd takk.

    16. hei, du bør hver utrolig fornøyd! vurderer silikon selv, men lurer på hvor du gjorde det og hvor mange gram du har i hvært bryst ? og pris 🙂
      mvh synne

    17. Takk😊 Nå vurderte jeg silikon selv. Er bare 12 år da. Men jeg vil ha det når jeg blir 18👌 Etter å ha lest dette innlegget ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg