Oppskrift – Pestosalat

Av og til blir jeg ekstra fornøyd med maten jeg lager, og da må det selvfølgelig deles. Må bare skryte litt av meg selv; Kokkekunstene begynner virkelig å ta seg opp om dagen. Hellstrøm ain’t got nothing on me 😉 Venter enda i spenning på når jeg skal få invitasjon til 4-stjerners middag..

Denne pesto-salaten må dere prøve ut, folkens! Her kan man selvfølgelig plukke ut og adde til det man måtte ønske, men personlig synes jeg mixen av ingrediensene under smaker himmelsk sammen. – Også godt med brød til!


Du trenger:
♥ Fullkornspasta ♥ Bacon ♥ Pesto ♥ Ruccola-salat ♥ Rødløk ♥ Paprika ♥ Champignon ♥

Kok pastaen etter anvisning på pakken, i mens du kutter opp alle grønnsakene. Stek champignon. Kutt baconet opp i biter og stek det godt til det blir litt sprøtt, legg det deretter på tørkepapir for at overflødig fett skal trekkes bort. Fetaost er forresten og et lite must i denne salaten, om du spør meg. Mix alt i en bolle og spis deg god og mett! Simpelt, men veldig godt!



PS: Nå skal det ikke være et problem lengre å lese bloggen min via mobilen. Har du forresten en middagsoppskrift jeg MÅ prøve ut? Del gjerne! Som den mat-entusiasten jeg er, prøver jeg hele tiden å finne nye, gode middagsoppskrifter.

34 kommentarer
    1. Skal prøves!
      Jeg er avhengig av speltlompe med Pesto, Philadelphia, spekeskinke og avokado i! Kjempegodt og enkelt, supert som både frokost, lunsj og middag så anbefales! 😍

    2. Søk etter soyamarinert laks med stekt paprikaris, på trinesmatblogg 🙂 SUPER godt!! er heeelt hekta, må spise det hver uke!

    3. Pasta med stekt lals å pesto oppå e himelsk gått! Også har du chili con carne som e nydelig ! Æ har ekstra chilli oppi før å øke fett førbreninga å minske søtsuge 😄

    4. Såg godt ut!
      Har en veldig god og enkel oppskrift du MÅÅ prøve:) (jeg spiser det selv som vegetar) :
      – Del halvstekte baguetter i to (grove baguetter er best!)
      – bland rømme, majones, paprika, løk, mais, salt og pepper sammen i en bolle.
      – fordel røren på baguettene og topp med ost på toppen
      – 200grader i ovnen i ca 10min

    5. Nå ble det myyye bedre å lese bloggen via. Mobil. Tusen takk 😀 hvilket 3T-senter trener du på? Er medlem der selv 🙂

    6. Kan anbefale å marinere kjøtt og kylling med noe som heter bananketchup/ banansaus. Er visst en filippinsk variant av ketchup. Supergodt! Har også prøvd det på laks, noe som også smakte veldig bra. En god idé dersom du er lei av den samme smaken hele tiden 🙂
      Bruker selv å helle bananketchupen som skal brukes i et glass, og tilføye én eller to teskjeer med soyasaus. Og så er det bare å pensle blandingen på det du vil marinere, og deretter steke det.
      Du får kjøpt det i asiatiske matbutikker, dersom du har lyst til å prøve det ut 🙂 http://www.sarisaristore.se/sv/home/18-bananketchup-banana-sauce-stark.html

    7. Åhh pestosalat er så elsk! Noe annet som også er veldig godt er hjemmelaget kylling og brokkoli pai! Mmm, får mann i munnen bare av å tenke på det 😉

    8. Julie: Hei! Leangen er nærmest her hvor jeg bor, så det er nok helt sikkert der jeg blir å trene mest. Men det er jo mange å velge i, så må prøve meg fram og finne ut hvor jeg trives – men foreløpig er det Leangen 🙂

    9. Åh det hørtes deilig ut! Det er også veldig godt med mozarellaost 😀
      Så lurer jeg på om du kan skrive et innlegg om hvordan det er å bo i Trondheim? Jeg vurderer å flytte dit neste år så vil gjerne høre litt om hvordan det er 🙂

    10. Det så godt ut, må prøves! Skal du ha noe sunt, så er det fantastisk godt med ratatouille, svin indre/ytrefilet av svin (kan bruke allslags kjøtt egentlig) og båtpoteter (gjerne en mix av søtpotet og vanlig). Det er så fantastisk! Anbefaler oppskriften til matprat på ratatouillen. Ha en fin kveld <3

    11. Må bare gi deg tilbakemelding på denne! Prøvde den ut i dag og den smakte himmelsk. Har hatt noen travle dager på jobb og dette har vært matpakken min i flere dager nå. Helt forelska! Tips gjerne om flere salater hvis du har, trenger litt inspirasjon 🙂

    12. Åh, hørtes kjempe godt ut! Må definitivt testes ut!:) jeg pleier også å lage en pestosalat.
      ~ Ingredienser ~
      ? Kyllingfilet
      ? Pastaskruer
      ? Grønn Pesto
      ? Salt & Pepper
      ? Ruccola
      ? Cherrytomat
      ? Sukkererter
      ? Løk
      ? Salatblanding (Pinnekjerner)
      ? Hvitløksbrød
      ~ Fremgangsmåte ~
      ? Kyllingfilet (skjærer opp i biter, steker med salt og pepper).
      ? Koke pasta skruer, siler ut av og venter til de blir kalde
      ? Blander grønnpesto med pastaskruene.
      ? Bland i Ruccola, cherrytomat, sukkerter, løk, salatblanding (pinnekjerner)
      ?Server med hvitløksbrød
      Har ikke skrevet hvor mye men det finner man ut utifra hvor mye man skal lage osv. Den er ihvertfall veldig god! Den holder seg også god en stund, så den er god til å for eksempel spise etter trening.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg