To nye (gamle) favoritter

Hei mine venner! På fredag har jeg min siste arbeidsdag. Det blir faktisk litt vemodig – jeg trives veldig godt i jobben min og jeg har blitt så utrolig godt tatt i mot av mine kollegaer. Jeg har bare jobbet der siden januar, men for det om så føler jeg meg som “en av dem”, og flere av de har jobbet der i årevis. Men på den andre siden skal det bli godt å starte et nytt kapittel i livet mitt, i en helt ny by. Ikke minst får jeg mye mer tid og overskudd til bloggen, som jeg nå må bruke tid på etter min orginale arbeidstid.


I dag var det tredje tirsdagen på rad hvor jeg har blitt igjen på jobb sammen med en liten gjeng av mine kreative kollegaer. De er noen kreative damer som syr, scrapbooker osv. Jeg har ikke sydd siden ungdomsskolen så det var svært lite jeg kunne, men jeg har lært mye på kort tid. Alle har vel en del klær liggende i skapet som de ikke tar i bruk, kanskje fordi du synes buksen er litt for vid i leggene, eller kjolen ikke sitter helt som du ønsker? Det hadde jeg. Nå har jeg fått sydd og fikset på disse plaggene som bare har blitt liggende – og jeg er så fornøyd med restultatet av arbeidet at jeg har lyst til å vise to av kjolene jeg har sydd på.

Veldig enkel, men fantastisk fin kjole! Elsker de tynne stroppene, ryggen og brystpartiet. Jeg sydde inn midjen på denne, fordi den satt veldig løst rundt magen/midjen. Jeg har faktisk ikke fått brukt denne kjolen enda siden jeg ikke synes at den satt noe fint på – men nå, derimot! Kjolen er kjøpt på en billig butikk i Cabarete.


Den her må kanskje være en av mine favorittkjoler for øyeblikket. Se så fin da! Denne har jeg heller ikke fått brukt enda, selv om den har hengt i skapet i over ett halvt år. Denne har jeg sydd opp, før nådde den meg helt ned til knærne – noe jeg ikke følte at denne kjolen kledde. Kjolen er kjøpt på Mango.

Så utrolig praktisk å kunne sy! Jeg skal i allefall gå til innkjøp av symaskin. Hva synes dere om kjolene? Er jeg ikke flink, hehe??

12 kommentarer
    1. Det ble jo superbra! 🙂
      Har symaskin jeg fikk for mange år siden etter å ha sydd min egen ballkjole på folkehøyskolen. Men den er desverre ikke blitt så mye brukt! 🙁

    2. Er så utrolig glad for at du har startet å blogge for fult igjen! Har fulgt deg fra starten av, og visste faktisk ikke at du hadde startet igjen før nå nylig! Woho 😀 Liker veldig godt det du skriver om nå, virker som at du har vokst og utviklet deg. Jeg er glad for at du skiller deg litt ut fra de andre toppbloggerne, hvor alt går i det samme. Gøy at du skriver om sying og “oppfordrer” til det, i forhold til masse unødvendig kleskjøp.
      Og ikke minst er du så utrolig pen! Håper alt ordner seg når du flytter og det hadde vært gøy om du hadde satset på blogging. Er ikke vanskelig for deg å nå langt, så det tror jeg ikke du behøver å være redd for! Gleder meg til å følge deg videre, så ikke ta noen fler pauser, haha

    3. I morra begynne vi på jobb igjen….og må bare si det at det blir veldig trist og rart at du ikke e dær. Du e en skikkelig dyktig solstråle som æ ønske alt godt vidre på din færd,masse lykke til! Håpe en dag at vi ser dæ igjen hos oss <3
      ps. og syinga....den tok du på strak arm som alt anna. flinke søte tuva 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg