30 day squat challenge

Enten så trener jeg ingenting, eller så trener jeg masse. – Og nå trener jeg masse. Det finnes ikke noe midt i mellom her altså, litt sånn med bloggen og livet mitt generelt også. En sinnsykt irriterende egenskap, hvis du lurte.. Men nå er jeg inne i en veldig god treningsperiode og squatter for harde livet for å prøve og bygge opp muskler i stumpen. Jeg, som alle andre, drømmer om den perfekte rumpa med den runde formen, og det må jobbes for. Jeg klarer forresten 7 pull-ups på egenhånd!! Måtte bare nevne det, for fyfaen det er jeg stolt over. Har trent litt på det i det siste – for bare noen uker siden klarte jeg sånn 2-3. Deilig å se at man faktisk blir sterkere!

Men tilbake til rumpaaa! Rumpe er så forbanna fint og jeg SKAL få DAT ASS, koste hva det koste vil. Begynte akkurat på en “squat challenge” som går over 30 dager, for tre dager siden. Har helt glemt å ta et før-bilde men det må jeg få gjort asap i morgen! Det er viktig, så man kan se om det har skjedd endringer. Noen som vil ta challengen sammen med meg? Come on everyyybody! Ta et før-bilde først, så hiver du deg med! Jeg blir å poste før og etter-bilde på bloggen når jeg er ferdig. Håper på resultater, ellers blir det flaut, haha..



Noen som kaster seg med på utfordringen sammen med meg?
♥♥

21 kommentarer
    1. Du har jo en fin kropp da, Tuva! Men jeg kjenner meg så igjen, enten spiser jeg masse drit mat eller så lever jeg på vann og havregrøt og trener masse, haha… Men jeg er med på den challengen! Fikk lyst å vise deg før og etter bilder og side du inspirerer så mye 😀

    2. gleder meg til å se forandringene! Jeg er litt sånn som deg, jeg har noen perioder der jeg trener veldig mye, det har jeg hatt i sommer så jeg har trent en del woho, men nå er jeg blitt syk:( så jeg får ikke gjort noe annet enn å slepe meg fram til kjøkkenet og tilbake… skal kanskje hive meg på denne 30daychallangen jeg og så snart jeg blir frisk!

    3. Mari: Man kan selvfølgelig gjøre det akkurat som man vil 🙂 Hittil har jeg tatt det sammenhengende, men jeg er jo bare på dag 4 – blir fort mye tyngre å ta over 200 squats sammenhengende…. Men ta så mange sammenhengende som du klarer, for best mulig utnyttelse av øvelsen 😀

    4. Blir alltid så glad når jeg leser bloggen din, får så gode vibber 🙂
      Skulle gjerne vært med på dette, virkelig! Men fikk nylig kneet ut av ledd, og er fortsatt i opptreningsfasen. Men stå på, Tuva, og resten av gjengen som slenger seg på!

    5. holder på med den selv 😛 har bare 14 dager igjen nå 😀 så begynte jeg på 30 day challenge av situps, climbers og high knees også, digg å gjøre litt når man er i gang 🙂

    6. Det her er ikke et bra alternativ for å bygge rumpe! Det er faktisk ikke bra i det hele tatt. Dette vil bare slite ut musklene uten at du får noe resultat ut av det. Du bør heller trene med vekter og mindre reps, så må må må du ha hvile dager. Hviledager er viktige. Ikke tren de samme musklene to dager etter hverandre. Ta ulike muskelgruoper hver dag og fokuser heller mer på dem. Virkelig, denne challangen er bare bortkastet tid! (Ikke ment som kritikk, bare tips. Har gått i samme fella selv)

    7. Hi Tuva
      Hope all is well in Norge. Good to see you’re training. Even better – start doing Krav Maga 🙂
      As always, you’re welcome to come and see us in the UK anytime.
      Orjan

    8. Så flink du er! Men sant det hun/han over her sier, at det er lurere å trene rompa et par ganger i uken og da trene den med tunge vekter(tyngde bygger så du blir større, imens egenvekt og uutholdenhet gir definisjon og minsker), så får også muskelen din hvilt seg i dagene som er mellom. hvis du trener rumpa di hver dag uten vekt så er det ikke så mye tyngde som får den større, men kun da rundere..også bryter du ned muskelen din når du trener rompa, så får den ikke tid til å reparere seg til dagen etter når du starter å ta squats igjen.. du kan google litt om denne challengen så finner du mer detaljert om hvorfor den ikke er like effektiv som tung vekttrening med pauser

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg