Livet

Hei dere ♥

Merker at bloggen ikke er like interessant som jeg skulle ønske at den var, og det gir meg dårlig samvittighet siden jeg i grunn er veldig motivert for å blogge. Jeg tenker at i stedet for å poste et blogginnlegg med et iPhonebilde og noen setninger (som jeg gjør nå), kan jeg like gjerne la det være? Jeg beundrer de bloggjentene som virkelig får det til hver eneste dag, jeg er langt ifra så dedikert som dem. Å ha en inspirerende og interessant blogg med hyppige oppdateringer ER ikke lett! Dere som mener noe annet kan jo prøve selv.

Altså, jeg elsker bloggen min. Det er bare det at jeg føler et konstant press om å prestere. Det er vanskelig å skille mellom at det i grunn bare er en hobby som er gøy, men som automatisk er blitt en jobb også. Jeg mener, livet mitt er ikke så himla fancy at det føles “verdt” å dele. Jeg har derimot opplevd en hel masse som heldigvis ikke alle på min alder har opplevd. Jeg er til tider så ustabil følelsesmessig at det kan ta livet av innvollene mine. Det er flere ting i livet mitt som jeg skulle ønske var annerledes. Ikke er det alt man bør eller kan skrive på en offentlig blogg, kanskje fordi det ikke angår bare meg. For noen dager siden skrev jeg det mest personlige blogginnlegget jeg noensinne har skrevet, men som jeg var kjapp med å lagre i arkivet fordi jeg ikke er tøff nok til å publisere. Likevel var det godt, på en måte. Det handler om min bakgrunnshistorie. En historie som kanskje vil overraske mange, og fått noen til å tenke “det hadde jeg ikke trodd”. Min historie vil kanskje være til hjelp for noen som leser den, og da er det kanskje verdt det? Det er godt å vite at man ikke er alene.

At jeg tok valget om å flytte til Trondheim føles veldig bra. Det er godt å rømme vekk fra onde minner og få inn nye impulser. Jeg har et litt sånn hat/elsk-forhold til Tromsø. Her i Trondheim føler jeg meg som liten usynlig maur i folkemengen, i en positiv forstand. Det er ingen som kjenner meg. Selvfølgelig – noen kjenner meg igjen, men ingen kjenner til min forhistorie.

Kjolen kjøpte jeg i en tilfeldig butikk i Cabarete, flere som lurte på det <3

29 kommentarer
    1. Syns du er ei utrolig rå jente!
      Skriver bra og morsomt og virker som en veldig ærlig og fin person 🙂
      Håper du ikke slutter å blogge

    2. Heia! Jeg har lest bloggen din fast siden dag 1 og siden den gangen har jeg sett veldig opp til deg 🙂 SIden jeg har fulgt med siden dag 1 vet jeg jo litt om hvordan du har hatt det, altså det du har skrevet om på bloggen 🙂 synes du er en utrolig tøff jente og jeg elsker bloggen din!!
      personlig synes det er bedre å poste innlegget med iphone bilder og den slags enn å være helt stille, men jeg skjønner jo at det føles litt sånn halvveis for deg 🙂 Jeg som bloggleser er veldig glad i sånne innlegg som ikke er så personlig at man får helt vondt etterpå 🙂
      jeg heier på deg jeg, Tuva! you go girl!
      -hilsen soon-to-be-mom på 22 år 🙂

    3. Fine Tuva, jeg liker bloggen din veldig godt, uansett hva du blogger om 🙂 du virker som ei fantastisk grei og flott jente!

    4. Hei tuva 🙂
      Jeg synes du er flink jeg!:) Har fulgt deg siden du og therese startet, og har alltid klikket meg innom, til og med i pausene dine. jeg liker veldig godt bloggen din, men du må gjøre det du føler deg vel med. ikke post noe hvis du innerst inne føler det blir for personlig. jeg selv finner skriving som en terapi og det har hjulpet meg veldig, men ta alt i ditt tempo og kos deg :))

    5. Jeg elsker bloggen din akkurat sånn som den er, det virker som du blogger mer “ekte”. tror de andre bloggerne føler mer press enn hva du gjør, hvis ikke hadde de jo ikke blogget hver dag, for ingen har et så spennende liv at man har noe å fortelle om hver eneste dag? du blogger når du har noe å fortelle, når du har ting du vil dele med oss, og det er det jeg setter pris på. det virker ikke som du blogger bare for å blogge, men fordi du synes det er gøy!
      synes forresten du burde poste det innlegget, utfordre deg selv litt og gjør noe du egentlig ikke har så veldig lyst til. Og hvis det innlegget kan være til hjelp for noen, så hvorfor ikke ta sjansen?

    6. Kommer det et innLegg om avstandsforhold? Mener å huske at du har skrevet det i et innlegg tidligere.. Håper det kommer, i og med at jeg akkurat Har startet et avstandsforhold 😁

    7. synes du er blitt flink til å blogge jevnlig i det siste…liker bloggen din 🙂 keep up the good work!
      Elsker personlige innlegg..Føler man blir mer knyttet til bloggeren da 😀

    8. Jeg tror du vil føle deg bra om du poster det personlige innlegget, slippe helt løst på tankene. Personlig elsker jeg bloggen din og deg. synes du virker som en skikkelig grei jente/dame og har fulgt deg mange år gjennom bloggen. jeg kan si deg at du har vokst mye som person!
      Håper du har det bra 🙂

    9. Jeg synes du er flink Tuva, håper ikke du føler at du på død og liv må blogge hver dag. Postene dine er av god kvalitet og de fleste har nok full forståelse for at ikke hver dag kan være spennende 🙂

    10. Synes faktisk boggingen din har vært bra i det siste, jeg! Mange og varierte innlegg – det liker vi 🙂

    11. JEg selv HAR EN BAKGRUNNSHISTORIE, Men jeg prøver å være mEr åpen om det. Det føles deilig, men samtidig må Man være klar over forSkjellige reaksjoner. Si det når du er klar <3 stå på

    12. hei tuva. Jeg har følt bloggen din så lenge jeg kan huske. jeg er ett år eldre enn deg. og jeg liker så utrolig godt å lese innleggene dine. det er ett høydepunkt i dagen. ikke misforstå meg, jeg er en normal jente på 22. jeg har mange venner, og mange interesser. det er en blogg jeg leser, og det er din. du virker så kul og sterk.
      du kan jo feks ha fast en gang i uken der du bare poster de siste iphonebildene. ofte syns jeg de blir nærmere det ekte livet enn bilder der du stiller deg opp for å pose.. de blir på en måte så falske.. du kan jo også ha ett innlegg der du viser frem leiligheten din i trheim.
      håper du en dag klarer å poste det innlegget. det er så utrolig mange som sliter psykisk, og det at du som “kul” blogger tør å vise at det er normalt, tror jeg er viktig for yngre å lese. jeg slet utrolig mye når jeg var 15 år, og trodde aldri å fortelle til noen at jeg hadde det vanskelig. hadde jeg visst det jeg vet idag, hadde jeg nok skaffet meg psykolog. det at jeg ikke gjor det da, har vist spor nå i senere fremtid. det er ting jeg sliter med enda, og jeg tror jeg hadde kunne lagt bak meg alt det hadde jeg turt å spurt om hjelp. poenget mitt er at det er sååå utrolig viktig at folk skjønner at det er helt normalt å ha problemer. det er normalt å gå til psykolog.
      håper du fortsetter.. 🙂

    13. JEG ER IKKE DEN PERSONEN SOM PLEIER Å KOMMENTERE NOE SÆRLIG PÅ BLOGGER FORDI JEG SYNES DET ER SÅ STESS, HEHE. mEN AKKURAT IDAG FØLTE JEG FOR Å KOMMENTERE DIN!
      – jEG HÅPER DU LEGGER UT INNLEGGET, FORDI KANSKJE NOEN HAR OPPLEVD DET SAMME SOM DEG, KANSKJE IIKKE AKKURAT HELT LIKT MULIGENS, MEN TROR MANGE HADDE SATT PRIS PÅ ET PERSONLIG INNLEGG AV DEG FINE TUVA.
      sTÅ PÅ, FOR DU VIRKER SOM EI UTROLIG STERK JENTE!!

    14. Jeg har prøvd selv å blogge, så jeg VET hvor tøft det kan være. Er ikke lett å ha 2-3 gjennomførte innlegg å komme med hver dag. Så derfor synes jeg du skal være litt snillere mot deg selv og slappe av. Se på dette som en hobby. Du er kjempeflink til å skrive, og jeg (og flere andre) liker at du blogger.
      Synes du er ei rå jente, Tuva! Stå på <3

    15. Fine, gode Tuva <3 Jeg ELSKER bloggen din, du er en av mine favoritter! Blir så glad hver gang jeg ser det er et nytt innlegg fra deg på bloglovin. Stor klem!!

    16. Hei du <3 Jeg syns det er fint om du i det hele tatt poster innlegg med iphonebilder, og liker å lese om hverdagslige ting. Leser bloggen din fordi jeg liker deg godt som person, føler jeg lærer mye av den du er!

    17. Bloggen din er faktisk en av de få jeg gidder å lese. Synes du virker så ærlig og jordbær i motsetning til andre bloggere jeg har fulgt med på tidligere.
      Stå på Tuva! Selv om det blir bare et kort innlegg med iphone bilde er det bedre enn ingenting synes jeg 🙂

    18. Nå har jeg fulgt blOggen din siden juli 2010, så har Jo fått med meg litt. Allikevel håper jeg Du velGer å dele historien, for du skriver så goDt Og kan klare å formidle noe som kAn hjelpe mAnge unge Jenter. I tillegg Ville jeg likt Å vite historien din, for det er tydelig at du har opplevd ting de fLeste andre Ikke har. Du er sterk!

    19. Jeg leser bloggen din hver dag, og har gjort det så lenge du har blogget 🙂 du er flink og insirerende. hadde vært fint om du postet det innlegget du snakker om også, elsker å “bli bedre kjent” med den fantastiske tuva 🙂

    20. Har lest bloggen din siden du begynte å blogge, og du virker bare super skjønn! Ta bloggingen som det kommer, det skal være gøy å blogge, ikke stressende! Håper du en dag blir klar for å dele historien din, for tro meg, du er ikke den eneste som har gått igjennom det du har, og det hjelper fsktisk veldig å se andre som har vært i samme situasjon! Så en liten funfact= jeg heter også Tuva, og har bodd i fosterhjem, du er ikke alene <3

    21. Liker veldig godt bloggen din jeg, og du virker som ei super jente! 🙂
      Kan tenke meg det er deilig å flytte til en ny plass, skulle ønske jeg kunne det selv! Men livet vetts, skal ikke være så enkelt! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg