Uadskillige

Nå har jeg brukt noen timer på å snekre sammen det innlegget her. Therese har bursdag i dag, og i den anledning vil jeg dedikere et innlegg til henne! Min trofaste partner gjennom så mange år, fyller 21 år! GRATULERER MED DAGEN ♥ Synes alle skal gå innom bloggen hennes å gratulere henne med dagen.

Okei, dette blir ikke enkelt..

Vi har faktisk 10 års jubileum som venner! Hun flyttet fra Oslo og begynte i klassen i 6. klasse, og på den tiden var jentene i klassen delt opp i to grupper: “taperne” og “de kule”. I følge oss selv, var min gjeng selvfølgelig “de kule”. Therese fikk et ultimatum om å velge om hun ville være blant de kule, eller være en taper med tapergjengen.

Jeg og Therese ble ikke bestevenner fra første stund, ettersom hun valgte å bli hos “taperne”. Men ettersom vi var naboer ble det til at vi begynte å henge litt sammen etterhvert, og da tok det ikke lange tiden før vi ble uadskillige. Det har ikke vært lett å være våre foreldre, for det fantes virkelig ingen begrensninger for hva vi fant på.

I 7. klasse lagde vi en fakeprofil på Nettby hvor vi utga oss for å være en pen blondine fra Oslo med store pupper. Der satt vi, to 11-12 år gamle jenter med myggstikkene våre, godt gjemt bare dataskjermen og chattet via fakeprofilen med eldre gutter vi bare kunne drømme om. Hahah, merker jeg blir litt ubekvem av å skrive dette..

Vi ble litt eldre, og det var ikke lengre like gøy å utgi oss for og være andre. Hva skulle vi finne på nå? Therese opprettet bloggen sin sommeren 2009, og jeg like etter. All vår fritid ble heretter viet til bloggen, og her var det i hvertfall ingen begrensninger. Vi skrev innlegg på innlegg, lagde videoer flere ganger i uken og satt oppe hele natten for å filme og redigere. Vi eide verken skam eller vett, topplisten var målet og det tok ikke lange tiden før vi havnet der begge to.

Bloggene våre vokste i takt med spontaniteten vår. Alle videoene som ble laget, bildene vi tok og alle de lite gjennomtenkte innleggene vi skrev, var kun fordi vi elsket oppmerksomheten vi fikk.

Må gjøre-videoen vår ble veldig populær, og vi fikk hele tiden forespørsel om å lage ny.

Therese og jeg følte oss så selvsikre sammen, man så oss nesten aldri alene. Om vi ikke fikk lov å sove over hos hverandre, snek vi oss bare ut og på besøk om natten. Vi kranglet til tider som søsken, kastet hverandre ut av huset når vi kranglet som verst – men det var alltid for kjedelig å være adskilt, så vi ble alltid venner igjen med samme. Men ingen av oss ville noen gang gi etter, så det ble aldri sagt unnskyld. Vi bare alltid ble venner igjen, uten å nevne noe.


Ikke alle var like fan av bloggene våre… But we didn’t give a fuck 😉

Therese og jeg har for det meste prøvd ut alt sammen for første gang. Snus, røyk, alkohol, fest, skulking, sex(neida) og litt mer som jeg dropper å nevne. Vi har vel egentlig blitt fersket i å gjøre det meste sammen også, det var ikke sjeldent vi satt på hvert vårt rom med husarrest. Det føltes alltid bedre å være to om det, haha…


Utrolig at denne snuppa har blitt frisørlærling, eller hva? Hahaha


Vår første Oslotur sammen, like før Therese ble myndig. I og med at Therese ikke hadde fylt 18 enda, ble vi nødt å finne hjemmefest – og vi kjente ingen i Oslo. En historie for seg selv, skal jeg si dere.. Vi endte opp på vestkanten på den VERSTE sossefesten – og der troppet vi opp, to livlige nordlendinger som bare ville ha det gøy. Aldri har vi følt oss mindre velkomne, det var absolutt INGEN som var interesserte i å ta kontakt med oss. Aldri har jeg vært vitne til mindre omgjengelige mennesker. Therese ble faktisk slått ned også, fyfader assa. Bad memories, men faen så gøy VI hadde det!

Innlegget kunne ha vært så utrolig mye lengre, men det ble litt vel omfattende og gjenfortelle hele livshistorien vår sammen. Men uansett, selv om jeg og Therese ikke er uadskillige lengre og bor i hver vår by, vil hun alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt. Vi har opplevd og LEVD hele ungdomsstiden sammen, vi har blitt toppbloggere sammen og man kan vel trygt si at vi har klart det meste sammen. I LOVE YOU ♥ Og igjen, gratulerer med dagen  

18 kommentarer
    1. Så koselig å få et tilbake blikk på dere som unge! Jeg har jo faktisk lest begge bloggene deres i en god stund nå, så husker når dere var “små” og uskyldige ^^

    2. Haha, så morsomt! Har faktisk lest bloggene deres heelt siden dere begynte. Det begynner vel å bli noen år siden nå!? “Må gjøre”-videoen der husker jeg faktisk veldig godt 😂

    3. Det er godt men en man har kjent så lenge, og som man er like god venn med, selv om man kanskje ikke ser hverandre så ofte lenger. Koselig av deg å lage et slikt innlegg 🙂

    4. JEG VISSTE DET. Hun sa hun ikke ble banka av noen, men slo øyet i noe så hu fikk den blåveisen. Liar liar pants on fire

    5. Dette var gode minner, for deres del, men også for min del. Husker jeg var fast leser av bloggene deres gjennom mange år. Desverre sluttet jeg når dere begynte å blogge mindre, men har jo tittet innom en gang i blant.
      Det at dere hadde lite hemninger og null flauhet gjorde bare bloggene deres enda morsommere og mer spennende å følge med på!
      Men veldig braaa at dere begge har begynt å blogge litt mer igjen! Jeg skal absolutt begynne å titte innom oftere!
      og Hipp hurra for Therese som ble 21 år!! 🙂
      -Klem

    6. Haha ååh! Så koslig å lese. Ble faktisk rørt!
      Jeg har alltid synes jeg er ganske lik Therese, og vi har faktisk bursdag samme dag OG (random) har (eller iallfall hadde?) fiskeboller som livrett!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg