Laserbehandling

Mange misunner min tykke hårmanke – men jeg kan i det minste trøste dere med at med det, som alt annet, følger det med noe mindre heldig.. Nå skal jeg begrense åpenheten og ikke gå for langt inn på detaljer rundt mine hårproblemer, men jeg trenger litt tips og råd. I to år har jeg gått ca. hver 5-6 uke og tatt brasiliansk voksing. Det er helt fantastisk de ukene man faktisk er helt hårfri, men spareperiodene er langt ifra like fantastiske. Spesielt ikke på sommeren! Eller hvis du spontant skal bade i jacuzzi på vinteren med venner. Eller hvis du bare vil ha en hyggestund med typen i slutten av spareperioden..

Dere skjønner sikkert, spesielt mine medsøstre som lider av samme type hårvekst. Nå må andre tiltak til verks! Det er kostbart, men jeg har konkludert med at det er verdt det. Jeg har bestemt meg for å prøve laserbehandling! Permanent hårfjerning, rettere sagt. Underlivet er første som skal prioriteres, og etterhvert vil jeg også ta leggene. Jeg vil kunne løpe rundt på stranden i den minste bikinitrusen uten å bekymre meg for at uønsket kjønnshår er ute på vift..

Noen som har fullført en laserbehandling, og som vil dele erfaringer med meg og alle andre? Er du fornøyd? Jeg er helt sikker på at det er flere enn meg som lurer, så fyr løs ♥ Takk på forhånd!

27 kommentarer
    1. Aner ikke, men haaper du fortsetter aa blogge slik som du gjoer. Du fortjener det beste. Haaper og tror du naar langt 🙂 Skikkelig underholdende aa lese bloggen din 🙂

    2. Håper du vil skrive om det etter at du er ferdig med behandlingen! Har lyst til å prøve noe sånt selv, så vil veldig gjerne vite om det faktisk fungerer..

    3. jeg har tatt laserbehandling der nede. Tok ikke hele området da, i og med at det var ikke akkurat behagelig.. Må flere laserbehandlinger til før ønsket resultat og jeg gikk jo tilbake hver gang, så er ikke så smertefullt (er ei pingle når det kommer til smerte også da). Er kjempefornøyd med resultatet og at jeg kan bare slenge på meg bikinitruse når jeg vil, og ikke må planlegge alt med voksing og slikt. Så jeg kan virkelig anbefale det, det er såå verdt det!

    4. Hei! Jeg har tatt laser på mitt underliv, og er ikke sykt begeistret. Jeg fikk for det første brannskade fordi jeg var litt for mørk i huden og for det andre tatt tre behandlinger uten å merke noen som helst forskjell.. Skal prøve en til, men tviler på at den gjør siste rest av underverket :-/ hadde vært godt å vært kvitt! 😊 håper du blir å dele din erfaring!

    5. Hvorfor bruke så masse penger på å fjerne noe som er helt naturlig? Du burde ikke bry deg så mye om hva andre tenker.

    6. Jeg har tatt laser på et par områder på kroppen. Har hatt 4 eller 5 behandlinger hos en klinikk i Stavanger, og har vært fornøyd med resultatet. For hver behandling har jeg betalt ca 2000 kr, så nå har jeg fått meg laser til hjemmebruk. Skal teste ut det en periode og se om det har samme effekt! Det er ikke noe særlig vondt, men kan være litt ubehagelig bare. Det er en tidkrevende prosess, men lurt å starte opp nå når det er høst – så blir du forhåpentligvis “klar” til sommeren 🙂 Vil tro din hud og hårfarge egner seg godt for laserbehandling.
      Lykke til med prosessen!

    7. Hei! Jeg har akkurat samme problem som deg, og har startet på laserbehandlingen nå etter mye frem og tilbake! Jeg har bare hatt en behandling til nå, men ser allerede forbedring 😀 Jeg fjerner alt av hår nedentilet og det er litt vondt.. men det blir nok verdt det! :)) Lykke til!

    8. Anbefaler laser, nettopp begynt selv. Det er vondere å vokse enn laser så det går fint. Lys hud å mørke hår er de beste kandidatene. Ellers om du bare skal fortsette med voks anbefaler jeg å gå fast hver 4 uke, 5-6 uker e litt lenge. Jobber som hudpleie å alle kundene mine kommer hver 4 uke på alt som har med voks å gjøre 🙂 PS: ta laser under armene og, er digg å få det og vekk 🙂

    9. Hei Tuva! Jeg håper du legger ut hvordan du synes laser er og om det virkelig er så bra som det sies. Jeg sliter med kraftig hårvekst og mørke hår! Jeg har en sart hud og jeg får nupper og klør ved å bruke barberhøvel 🙁

    10. Gleder meg til videre oppdatering om dette, for har akkurat det samme problemet. Har sinnsykt tykt hår på hodet, men også mye kroppshår andre steder på kroppen, noe som er veldig slitsomt i lengden. Sliter veldig med inngrodde hår også, så gleder meg virkelig til videre oppdatering.

    11. Hvis man tenker på det, er ikke laser egentlig så dyrt. Hvor mye penger bruker man ikke på høvler, blader, voks, barberskum osv.. Iløpet av et liv tror jeg faktisk man sparer en del på å ta laser! Og må være syykt digg å ikke tenke mer på det. Vurderer det selv, gleder meg til å høre mer om prosessen 😀

    12. Tokk laser på magen , ja vet , plutselig fikk jeg det der eller om jeg slant med høvelen. Men jeg gikk ca 8 ganger , det gjorde ganske vondt men , det kommer ann hvordan styrke de bruker. Jeg fikk , blemmer noen ganger og det ble rødt og sårt. Jeg fikk ikke sole meg , eller ha sol i det området. Jeg vurderte før jeg begynte om jeg kanskje skulle ta underlivet, under armene osv. Men tror ikke det, evt leggene. Det er så sykt tynn hud rundt magen , underlivet og ja det svir. Men ikke tro det er fint med en gang, det er rødt , sårt , og lite pent i begynnelsen. Men angrer ikke ett sekund selv i dag!!

    13. Du har jo fiine armhuler selv om du snakker om hårveksten.. Eller redigerer du bildene? Jeg sliter selv med mørke armhuler (knær og albuer også forsåvidt) og tar gjerne imot all tips jeg kan få. Vurderer selv laser, men er dessverre litt dyrt for min studentøkonomi..

    14. Håper du oppdaterer underveis! Har akkurat det samme problemet, helt ekstremt faktisk – og er så kjipt å hele tiden måtte vokse..

    15. Lurer på om du har hatt problem med røde nupper/lignende kviser? Jeg barberer meg, og sliter med det.. Men har lest at noen synest det har forsvunnet etter de har begynt å vokse seg. Så vurderer derfor voksing, men ser for meg at det kan bli verre da! Håper på svar fra deg! Er veldig irriterende, må vente noen dager før det forsvinner. Og om jeg barberer meg når jeg har det blir det 10ganger verre.. Og hårene er ute igjen på kvelden om jeg har barbert meg om morningen… Huff..

    16. Jeg har tatt laser under- og på armene mine. På armene er ikke hårene sååå mørke, så der er det helt greit å ta. Ikke store forandringer, men forandringer. Under armene derimot, der hårene er mørkere og huden lysere ( som er det ideelle) var det jæævlig! Jeg har født to barn, men laser er faktisk mye vondere 😛 Jeg går likevel tilbake og fortsetter behandlingen. Absolut verdt det 🙂

    17. laser funker best på mørke, tykke hår. Har tatt på underlivet (på ca samme steder som brasiliansk voksing), men var ekstremt vondt 🙂 Etter behandling hadde jeg lite hårvekst og når det først kom ut var det veldig tynne hår. Gikk gjerne 1 år før den normale hårveksten var tilbake. husker ikke helt hvordan det var før behandling, men føler gjerne at hårene er litt tynnere generelt? Jeg fikk beskjed om at kroppen selv kunne begynne å produsere nye hårrøtter (selv om de blir brent bort) og at de fleste får normal hårvekst etter en viss tid, om man da ikke går på oppfølgning regelmessig etter ferdig behandling ? Tror jeg tok 5-6 ganger, men under denne behandlingen kan man ikke være i sol, da vil det ha mye mindre effekt og det kan danne pigmentflekker, huske ikke grunn, men spørr gjerne de som utfører laser behandlingen. Jeg synes selv at det var verdt å prøve, men kommer ikke til å gjøre det igjen … så lenge jeg husker smertene. Det var ekstremt vondt , og de 20-30 minuttene tok aldri slutt, og man blir også veldig øm i ettertid.

    18. Hei! Jeg driver med laserbehandling nå på en klinikk i Drammen. Betalte 9000, og får så mange behandlinger som trengs. Er så utrolig glad for at jeg gjorde det, har alltid hatt problemer med inngrodde hår og nupper i bikinilinjen, men denne sommeren har jeg ikke tenkt noe på det. Så sinnsykt verdt det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg