Billig kjøtt og snus

Har så mye jeg har lyst til å si, for herlighet..♥ Det er skummelt å vise seg fra en så sårbar side, spesielt i all offentlighet – men at dere deler så mye tilbake gjør det fullstendig verdt det. Tidligere har jeg følt mye skam rundt min egen fortid og var derfor veldig i tvil om jeg skulle poste innlegget, men atter en gang sitter jeg igjen med en følelse av at det føles rett. Innlegget traff mange, og alle historiene deres… Tusen takk for at dere deler! Vil gi dere en klem og invitere alle på besøk, haha ♥ Temaet jeg tok opp føler jeg ikke er et ferdigskrevet tema her på bloggen, men akkurat nå skal jeg fokusere på det positive. Billetten hjem er forresten bestilt for til Tromsø må jeg uansett, før eller siden.

I dag har jeg vært på harrytur til Sverige! Elsker at vi har Sverige så nært fra Trondheim, det tar bare en times tid før man kommer til billig kjøtt og snus. Den muligheten har vi ikke fra Tromsø. Jeg og Natalie dro over grensen hovedsakelig for å kjøpe billig snus, kjøtt, pepsi max og litt godteri. Så nå er vi to fornøyde jenter med fryseren full av snus og kjøtt for minst en måned fram i tid. Og svensk bacon.. NAM! Endelig kan jeg snuse med litt bedre samvittighet – 35 kroner boksen føles jo gratis i forhold til 90 kr! Kjøpte også vaskemiddel for sikkert to år fram i tid, så da slipper jeg å tenke på det også på en stund. Føler meg så voksen og økonomisk, haha. Flere som pleier å dra til Sverige på harryhandel?


En bra fornøyd Nattis det her jaa


Flere kilo kjøtt og pålegg, ost, pepsi, snus osv. Såå sjukt fornøyd! Snusen var kjempebillig, men ellers vet jeg ikke om det egentlig var så lønnsomt siden valutaen er så dårlig – men en hyggelig tur var det uansett. 


Dere må høre på denne remixen!


Må friske opp etterveksten ser jeg. 


Cardigan Monkii // Bukse her

I kveld skal jeg bare slappe av. Det har vært en krevende uke med oppstart i ny jobb og mye på agendaen, så batteriene må lades. Hadde så lyst å dra på kino, men det tenkte jeg selvfølgelig ikke på før det var for sent.. Så da blir det bare TV-titting resten av kvelden ♥

13 kommentarer
    1. Åh, harryhandel er morro! 😀
      men kronen er så svak nå, så du tjener veldig lite å handle i Sverige akkurat nå. Snart kommer svenskene for å harryhandle hos oss…

    2. hah må le litt når du prater som om handle i Sverige er helt ukjent for de fleste… De fleste her nede handler ofte i Sverige, mye kjøtt og drikke samtidig !

    3. Når kommer spmrunden? Det er så irriterende når bloggere sir ditten og datten kommer da og da også skjer det aldri. 🙁 hadde gleda meg sånn, haha

    4. Er så utrolig hyggelig at du er tilbake på blogg fronten igjen, elsker å lese bloggen din Tuva. Det forrige innlegget ditt var sterkt. Jeg har mange venner som er i dette miljøet som jeg desverre har måttet droppet, har prøvd å hjelpe de ut av miljøet men ingenting har funket. Uansett, gratulerer så mye med jobb. Å jobbe på sykeheim er veldig hyggelig synes jeg 🙂 Kan du kjøre i gang med en konkurannse i nermeste framtid?
      Ha en fin dag!

    5. Kære Tuva, jeg håper virkelig du har det bra! Jeg leste nettopp igjennom de tre siste innleggene, og det er ikke godt å se at andre har det vondt. For selv om jeg bare kjenner deg via bloggen din, ønsker jeg at du skal ha det bra. Jeg håper turen din hjem blir fin, og at du får slappet av uten å tenke på alt det vonde! Kos og klem 🙂

    6. Harryhandel er best, dessverre over 3 timer unna her jeg bor:/
      Får ikke zoomet inn på bloggen din, så får heller ikke sett hva sangen heter :/

    7. Heihei Tuva, trist å lese siste innlegg.. Så trist at slikt skjer, men du er ikke den eneste.
      Likevel må jeg si at jeg synes det er litt dumt av deg å fremsnakke harryhandling og spesielt da å kjøpe billig kjøtt. Jeg vet ikke hva du tenker om landbrukspolitikk, men har du tenkt over hvorfor kjøtt koster noen kroner ekstra i Norge? Tenkt over hvor fantastisk flott og frodig Norge er på grunn av landbruket? Hadde det ikke vært for det norske landbruket hadde det ikke vært mange gårdsbruk nordom Trondheimsfjorden. I Sverige har de en helt annen landbrukspolitikk, og landbruket er sentralisert i kun få deler av landet. Ved å kjøpe kjøtt og ikke minst oppfordre til å kjøpe kjøtt i utlandet for å spare de kronene man uansett bruker på å kjøre dit synes jeg er dårlig gjennomtenkt. I Norge har vi en dyrevelferd og matsikkerhet man bare kan drømme om andre steder, og for å bevare dette til kanskje du får barn og du blir voksen må alle gjøres bevisst på dette idag. Jeg skjønner at dette kanskje ikke er noe du har reflektert så mye over, men jeg ønsker å opplyse deg om dette nettopp fordi det handler om framtida til norsk matproduksjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg