Er det lov å klage?

Hei, og beklager for dårlige oppdateringer – inkludert denne.. Er det egentlig lov å si at man er sliten? Føler det bare er alenemammaer med jobb og tre unger som har lov å klage – ikke en 21 år gammel jente uten barn. 

Det har ikke vært mangel på mulighet for å jobbe, og det har ført til at jeg har takket ja og jobbet mye denne uken. Synes det har vært veldig greit og fått jobbet en del, spesielt nå i starten slik at jeg har fått lært mest mulig på kort tid. Det er mange rutiner som skal innlæres og tempoet er høyt gjennom hele dagen. Har vært så sliten når jeg har kommet hjem, litt små svett, sminkefri og klar for sofaen, og det har naturligvis gått utover bloggen. 


Ferdigpizza som jeg sjeldent ellers spiser, har aldri smakt så godt som etter en krevende dag på jobb, haha.  

Men altså, jeg klager egentlig ikke! Det føles veldig godt å være i jobb igjen og jeg er utrolig glad for jobben jeg fått – på sykehjem! Og nå som jeg begynner sakte men sikkert å bli tryggere blir det bare bedre og bedre for hver gang. Det er bare mye nytt og jeg vil etterhvert klare og finne en balanse, med jobb og blogg. Det her skal bli veldig bra ♥ I morgen har jeg fri, så da skal jeg og Vegard spille inn svarene av spørsmålsrunden. 

14 kommentarer
    1. Flink du er som jobber og står på, en stor motivasjon til alle andre 🙂
      Sjekk ut Diosas store høstsalg der vi når har opptil 90% rabatt på masse produkter =D

    2. Alt er alltid ekstra sliten når alt er nytt! 🙂 Husker min første tid på jobben, var helt utslitt hver dag, men så gikk alt lett som en lek! 😀

    3. Selvfølgelig er det lov å si at man er sliten, selv for deg som ikke har barn. Det er jo en stund siden du har vært i jobb, mange nye inntrykk og masse lærdom som skal inn på kort tid, det kan slite ut den beste 🙂
      Flink du er som står på! Er så glad for at du er tilbake med bloggingen, du er liksom så.. Ekte 🙂 Det burde du ta til deg!

    4. Er lov å være sliten selv om man er 21 år og uten barn, mener vertfall jeg:) men jeg kjenner også noen ganger på den følelsen du beskriver, føler det liksom er mer “akseptert” at man er sliten om man har barn… Er selv 22 år uten barn:)

    5. Jobber selv på sykehjem på Somatisk avd, og jeg har som regel alltid en hvil etter jobb for man blir så sliten av jobben, men det å kunne ha muligheten til å være med å gi en positiv hverdag til brukerne gjør det verdt det å være sliten!:-)
      Jeg er heller sliten og sitter igjen med en god følelse på at jeg har utrettet noe bra på jobb i dag enn å nesten ikke kjenne at jeg har vært på jobb.
      Håper du stortrives i den nye jobben din, det er så utrolig gøy og interessant å lære. Sug til deg alt av kunnskap, det kan komme godt med 🙂

    6. Det er lov! Vi blir alle sliten 🙂 har selv jobbet som vikar på sykehjem, det tar på en del. Hvor jeg jobbet var det mange av de som hadde fast stilling som var sykemeldt og det var derfor behov for ekstravakter hver dag og jeg tok det jeg fikk. Det var kansje ikke så lurt i lengden da jeg omtrent jobbet meg i hjel og endte med å gå sykemeldt selv til slutt! Men det er en utrolig koselig jobb og du er heldig som får jobbe på et sånnt sted 🙂

    7. blir så lykkelig av å se andre unge jenter som jobber på sykehjem. Er selv en jente på snart 19 år som jobber på sykehjem, dement avdeling. Stortrives i jobben, men er tungt siden jeg går på videregående å. Men vil heller føle at jeg hjelper noen her i livet, enn å ikke gjøre noe som helst. Verdens beste jobb❤️

    8. det er IKKE lov å klage fordi du har barn, barn er jo tross alt ditt eget valg. så en 21 år gammel jente har mer rett å klage syns jeg 🙂

    9. Personlig så syns jeg at klaging (en gang i blant) er helt i orden, men om alt skal bestå av syting så snakker vi såklart om noe annet. Å si at man har hatt en lang dag på jobben, og at bloggen da blir nedprioritert vil for meg bare være en sannhet fremfor klaging. Også er det jo lov å unne seg en ferdigpizza om man føler for det 🙂
      Hvordan trives du i Trondheim forresten?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg