Bloggere+penger+silikon=jounarlisters drøm?

Rosabloggere+penger=silikon er blitt et kjent fenomen. Dere aner ikke hvor mange ganger lokalavisen i Tromsø har kontaktet meg angående puppene mine, og jeg tenker bare: Seriøst? Hvem faen bryr seg om livet til en helt normal tenåring som tilfeldigvis har operert puppene sine? Helt bestemt trodde jeg aldri at puppene mine og jeg skulle være ett tema hos en nettavis, hvor Ulf på 56 år klikker seg innom hver dag. Journalister er minst like avhengige av klikk som det bloggere er, for å holde jobben gående. Overtekstene skal være dramatiske og innholdet like så. Derfor trodde jeg aldri jeg skulle gjøre det jeg gjorde i går.

Etter jobb dro jeg på intervju med Rachel Nordtømme som jobber for Adresseavisa, hvor intervjuet handlet om temaet jeg egentlig ikke er så begeistret over å bli intervjuet om – selv om jeg har bloggen om det flere ganger. Kroppspress, silikon, min opplevelse før, underveis og etter. For meg føles bloggen utrolig privat, jeg glemmer hele tiden at den tvert imot er det! Her kan jeg i det minste utdype meg selv og formidle de ordene jeg velger å formidle. Jeg VET at jeg er i en posisjon til å påvirke unge jenter, og det er det som gjør det litt skummelt med å være så åpen om ting.

Jeg tror likevel intervjuet ble greit! Rachel er en av de svært få journalistene som har klart å overtale meg til og stille opp på noe som helst, kanskje fordi jeg tenker at hun som journalist vet hvordan det er å være på andre siden av “bordet”. Intervjuet var laid back, hvor vi spiste middag og pratet som “venner”, mens hun tok opptak i stedet for å skrible ned i notatblokk. Jeg var og er fortsatt skeptisk til saken – uansett skal jeg få lese gjennom den først.

Føler meg som Shakira med krøllene! Var de ikke fine?? Jeg har bare sovet med rotfletter 🙂 

Kommer rett fra jobb og stresser litt, for nå skal jeg på en photoshoot som jeg egentlig ikke vet noe om, haha. Snakk om kontraster i hverdagen, assa! Kyss og klem fra ei som for første gang har latt seg lure av en journalist, og som muligens angrer allerede. Tjohei!

9 kommentarer
    1. Hei : )
      Artikkelen blir sikkert kjempe bra den, spesielt siden du får lese gjennom saken først. Men jeg følte bare jeg måtte tipse om at en journalist ikke har noe med forsiden å gjøre, dermed, hvis saken komme på forsiden kan den bli fremstilt på en annen måte en det du hadde ønsket. Jeg gikk i den fellen selv en gang og syntes situasjonen var veldig lite hyggelig. Journaliste var snill og grei, jeg fikk lese artikkelen og godkjenne den, men når jeg så avisen var jeg fremstilt på en helt annen måte på forsiden enn det jeg var komfortabel med.
      Bare en lite advarsel til saken nå og eventuelle andre intervjuer : )
      Klem, det krøllete håret var kjempefint ;*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg