Starten på modellkarrieren min?

God kveld! Har vært og lekt meg som “modell” i dag igjen! Alle har vel en liiten modell i seg?? En pitteliten? Det er faktisk overraskende gøy å være i studio og ta bilder og leke litt modell i ny og ne. Men ekte modeller spiser kanskje ikke grandis og en halv liter med iskrem etter shoot.. </3

Jeg er glad for at jeg hoppet ut av komfortsonen min og svarte “ja” da Nandita kontaktet meg på Facebook for en stund siden. Vanligvis ville jeg bare svart nei, eller ikke orket å svare. Selv om jeg er blogger er det å ha en fotoshoot med all fokus på meg og min prestasjon, helt utenfor min komfortsone. Hvitt lerret, lyskastere og kamera rett opp i fleisen.. Hjelp!! Ingenting å gjemme seg bak. Nå begynner jeg derimot sånn smått å bli høvelig varm i fletta, og nølte ikke med å si ja når Nandita spurte meg igjen om å stille opp på shoot. Gøy gøy! Nandita studerer foto ved Norsk fotofagskole, og hun har hele tiden forskjellige skoleoppgaver å levere – og det er der jeg kommer inn i bildet. Vinn-vinn for begge to! Hun bruker meg som modell, og jeg får fine bilder til bloggen. 

· Some behind the scenes pictures ·


Cool?? Fortsatt litt usikker på hva temaet for oppgaven hennes var denne gangen, men det var noe med streker i allefall, haha. Kult ble det i allefall!


En liten sneak peak! Tror bildene blir kule, gleder meg til å få tilsendt resultatet.  

Helt på slutten prøvde Nandita å lære meg med kamerainnstillinger og litt generelle fototips. Oh my god.. Kamerainnstillinger er sjukt avanserte! Lærte et par fine triks, men fortsatt føler jeg meg nokså blond på området. Ønsker meg en personlig fotograf som Khloe Kardashian som kan fotfølge meg rundt over alt og ta “randome” bilder, og redigere de for meg. Det hadde vært fint det. 

11 kommentarer
    1. Kamerainstillinger er jo det letteste som finnes. Anbefaler deg å dra på fotokurs å lære deg det mtp. At store deler av jobben din går ut på netopp kamera og bilder. Er kun 3 ting du må konsentrer deg om. Iso ettersom hvor lyst det er ute, normalt dagslys rundt 100-300 iso. Så er det lukkertiden, hvor lang tid objektivet bruker på å lukke seg igjen. Der funker det godt med alt fra 1/100 til 1/250, til normale outfitbilder osv. Også er det blender som sier noe om hvor stort fokus du vil ha. Vil du ha stor blender på f.eks f 2.4 vil du få blurry bakgrunn, mens feks ved liten blender f.11 gjør at hele bildet blir skarpt. Veldig enkelt og greit, men alt må prøves ut for å funke i forhold til hvordan lys det er der du tar bilder.

    2. Så utrolig morro da! men kan skjønne at det kan være litt ubehagelig og “utenfor komfortsonen”. Det hadde nok jeg og tenkt med det første, men fint å bare hoppe ut i sånt av og til ^^
      Ellers så det veldig stilig ut da, og resultatet blir sikkert kjempe bra 😀

    3. Jeg elsker virkelig håret ditt! Det er så fint! Du var helt nydelig på disse bildene 🙂 Du er rett og slett vakker!
      Stor klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg