Kjipeste stua ever??

Kjære dere.. Jeg trenger litt desperat hjelp her! Stuen vår er en så trasig og grå plass å være, at jeg blir litt nedfor bare av å være her. Problemet er bare at jeg har NULL peiling på interiør og farger. Jeg vet ikke hva jeg selv liker en gang – haha… Lyse eller mørke farger? Sølv eller gull? Duse eller sterke farger? Hvilke farger kan kombineres uten at stuen ser ut som et volkanutbrudd? 

Innredningen ble gjort av tre gutter før jeg flyttet inn, så det går mest i kalde farger som grått og blått (typisk guttefarger?). Jeg vet i hvertfall at jeg ikke liker for kalde farger! Planen var egentlig at jeg og Vegard skulle finne oss en ny leilighet nå til våren, derfor har jeg/vi ikke orket å investere i så mye nytt. Men nå er planene endret, vi skal bli boende her og da må hjemmet vårt få litt mer sjarm og bli mer hjemmekoselig <3 
 


                                                  STUEN VÅR SLIK DEN SER UT NÅ:


Nytt stuebord er det første jeg tenker. Bordet vårt er så blast og det samler seg bare rot under. Nye pynteputer i freshere farge i sofaen og veggene trenger sårt et par fine bilder eller noe annet dekorativt. 


Ny TV-benk hadde også gjort seg gitt.. 


Noen som vil kjøpe bildet? BILLIG! 


Prøvde meg på litt interiørshopping i går da.. Og det var da jeg innså at jeg trenger alvorlig hjelp. Disse to putene ble med meg hjem fra Bohus. De var jo så sjuuukt fine der de lå i butikken, men i det øyeblikket de havnet hjemme i sofaen ble de grå og blass!! Åååå… (derfor lappene henger på, vurderer å bytte de)

                                                                                   1. Her // 2. Her // 3. Her (adlinks) 

Har tittet på stuebord på Ellos, og fant tre jeg synes var fine. Passer disse bordene inn hjemme hos oss tror du? Eventuelt hvilket? 

Ellers håper jeg noen kan komme med litt generelle interiørtips til den trasige stuen vår? Hvordan kan vi få det mer koselig? Vi eier leiligheten, så her er det ingen begrensninger. Male den grå veggen kanskje? Gjerne kom med spesifikke tips, om du vet om et fint stuebord for eksempel: Link gjerne i kommentarfeltet <3 Setter STOR pris på hjelp! 

123 kommentarer
    1. Få inn masse planter, det gjør stuen mye mer hjemmekoselig og levende. Ellers finnes det faktisk tester på nettet hvor du kan få hjelp til å finne ut hva du liker

    2. Jeg ville startet med å følge forskjellige interørsider på instagram for å finne ut hva du liker! Anbefaler @vakrerom og @myinteriortips 🙂
      Når det kommer til blogger har vakrerom også blogg (og nettbutikk hehe), men vil også anbefale lindevegen.no
      En annen ting som funker for meg, er å gå på polyvore.com og lage collage av ting eller lignende ting jeg ønsker å ha i det gitte rommet! På denne måte ser man også raskt hva som går sammen og ikke:) Haha håper dette hjalp! Pleier aldri kommentere men måtte jammen det nå 😀

    3. Hadde tatt et stuebord i en litt mørkere farge en sofaen og veggene. Og matchet det med tvbenk i samme farge. Bord nr 3 hadde passet veldig fint!
      Ellers gjør det seg alltid me litt planter. Kaktuser er veldig dekorative, og samme med forskjellige “palmeplanter” og andre småplanter som bare er helt grønne og består av bare blader. De har mange forskjellige kaktuser og planter på Ikea!
      Putene er veldig fine om du plasserer de sammen med noen andre helt hvite puter. På kid har de masse store fluffy og myke puter! Ta en titt der og du kommer til å bli forelsket!!
      Oooog til slutt: på feks Kid, Kremmerhuset og UpStairs har de masse småpynt som er veldig pent. Blandt annet mye fine lysestaker, stearinlys, figurer osv.
      Good luck 😏👏🏻❤️

    4. Velg deg en farge som er knæsj, siden det et så like farger fra før av, fks Orange hadde vært dødskult. Noen Orange, hvite og svarte puter (noen med mønster I de fargene), noen enkle orange rammer på den gråe veggen I forskjellige størrelse med enkle, svarte motiv. Kanskje oransje tv benk, og et helt enkelt glassbord som er veldig diskré. Da kan man alltid skifte ut fargen med en ny en når man blir lei! 😀

    5. En ting til! Den palmeplanten jeg nevnte hadde passet perfekt ved siden av tven! På den siden der det ikke står en lampe. De er ca 1-1,5 meter høye og ser sykt kule ut og lager litt liv med en gang 🌴🙈

    6. Jeg flytter snart inn i en ny leilighet og der har jeg bestemt at stilen skal gå i blå, gul, svart og matt gull! Er jo ikke sikkert du liker det samme da, men kanskje du kan prøve å sette sammen noen farger som går godt i lag også prøve å fokusere på puter, duker, telysholdere, tepper osv i de fargene 🙂

    7. Årets farge e dus rosa! Bytt ut bildet med et speil å væææææær så snill å meld dæ inn i facebook gruppa “vi som er hekta på interiør”. Du vil få mye bedre tips der en noen andre plass 🙂

    8. Stuebord nummer 3 var fint! Dere kunne hatt skifer på den ene veggen. Det ser sykt eksklusivt ut, og gir fin kontrast. Det er mange mulighet når det gjelder skifer, må ikke være sånn vanlig grå. En fin tapet, men litt sølv i er også fint! Har sett noen fine tapeter på clas ohlson flaltisk

    9. Æ syns dokker har det fint æ, få inn litt blomster og fargerike pute, og litt mer bilda på veggan så e dokker good to go spør du mæ. Økonomisk og enkelt gjort 🙂

    10. Hadde jeg vert deg hadde jeg tatt hele stuen hvit og brukt bilderammer og hyller i en litt knasj farge for at det blir frisket mer opp! Putene dine er ikke kjedelige men om du går for hvit ville jeg kjøpt litt knesje kanskje ensfargede puter.
      Jeg ville lett gått for bord nr.3 for det hadde passet perfekt og teppet ditt kunne du kanskje byttet ut med et teppe med litt mønster på for da får du en litt nøytral stil som også er litt retro men som ikke gjør stuen kjedelig!😊

    11. Blå og oransje er farger som komplimenterer hverandre godt. Hadde villet gått for oransje, kanskje noe rosegull 🙂
      Hadde villet kjøpt en tvbenk som går over hele veggen, da får du mer plass til oppbevaring (i skuffer eller skap) og mer plass til eventuelt fruktkurv, lysestaker, potteplanter etc. Og bord nr 3 hadde passet best til sofaen din.
      Kanskje fått inn en ny taklampe, og ikke minst gardiner. Gardinene gir liv til kalde vindu 😉

    12. Syns du har det nokså fint! Men skjønner at det kan bli litt kjedelig og gå litt lei av. Jeg syns bord nummer 3 var kult og ville komplimentert med noen oransje puter/ bilder e.l

    13. Hadde i alle fall fått inn et mykt gulvteppe under stuebordet, syns alle stuer blir såå mye mer koselige og “hele” da!:) ellers hadde det kanskje vert en god ide som nevnt over å velge ut en spesifik farge utenom alt det grå, personlig syns jeg lysegrønt og grått matcher veldig fint og gir en moderne feeling om det blir gjort rett:) lykke til, stuen deres er superfin så det blir nok ikke alt for vanskelig å gjøre den mer hjemmekoselig 😀

    14. Kunne også kanskje lagt gulvteppet under sofaen og bordet? Og hengt opp noen gardiner/liftgardiner 😊 Eller så gir nye bilder på veggene, lysestaker og nye puter stor forandring bare det!

    15. Noen grønne planter kan gi mye liv til rommet! Sliter man med å ta vare på ekte, er falske blomster vel så fint! Kaktus eller Elefantfot er forresten kule planter, og krever lite vann!
      Siden det nærmer seg vår og sommer ville jeg gått for noen lyse lekre puter til sofaen. Jeg for min del liker best duse farger (sennepsgul, rosalilla, gråblå, grønngrå, beige…). På høsten er det gjerne kult med litt mørkere og mystiske farger(smaragdgrønn, sort, mørk blågrå, mørk grå, lilla, burgunder, mørk beige, og også her sennepsgul…). Hvis du er mer fan av sterke farger, ville jeg f.eks. gått for den kule fargen oransj!
      I stoff er det jo veldig kult med f.eks. velour 🙂
      På veggen hadde jeg gått for noen få store bilder, i stedet for flere små. Gjerne i sort/hvitt med enkelt mønster, med en tynn sort, gull eller sølvramme. Desenio.no har f.eks kule og enkle bilder. Hvis ikke har jo også society6.com et hav av billig kunstverk!
      Ny tv-benk ville jeg sannsynligvis kjøpt i en nøytral kul farge som står til resten av møblene i rommet. Stuebord derimot, er gøy å være litt vågal med. Liker de du hadde bilde av!
      Gleder meg til å se resultatet! Lykke til med fornying 🙂

    16. Dette hadde jeg gjort:
      *Kjøpt et stort speil der du har bildet
      *Kjøpt flere puter – i alle størrelser, noen nøytrale mens andre mer vågale (kanskje store siden de du har kjøpt er små).
      *Kjøpt likens stil i bord og tvbord (gjerne bord nr 3)
      *Kjøpt mer interiør – lys, timeglass, laget en fin fyrstikkeske som hadde ligget på bordet, en liten søt blomst osv. Hadde nok også pyntet tvbordet om det hadde latt seg gjøre, + litt i vinduskarmen.
      Hadde gått for litt lyse farger, ala “chic-style” 🙂 OG om dette ikke hadde fungert, hadde jeg nok malt veggen hvit eventuelt i en litt varmere hvitfarge.

    17. Eg ville ha tapetisert veggen med tv’en, kanskje mørk lilla og mala dei to andre med lys farge. Gjerne legge teppet under bordet. Lyse fargar på putene i sofaen. Gardiner. Sette noke i glaskarmen, som kubbelysestakar i sølv og ein blomster? Speil istaden for bilde. Ny tv’benk? Lysare farge.

    18. Først å fremst bytte ut gulvet! Du kan enkelt legge “klikk” parkett, og da hadde jeg gått for en kaldere farge 🙂

    19. Vi har hvite vegger, men det er èn vegg som er i en rødfarge, som setter veldig spill på stua. Blodrød kan jeg kalle det! Da blir stua varm og koselig synes jeg iallefall!

    20. Var det sånn at dere fortsatt bor med kompisene hans? Haha, hvordan gidder du?:-P Jeg hadde DØDD om jeg måtte bo med kompisene til kjæresten min, hahaha. Men dere finner vel en leilighet senere dere også. 🙂

    21. Ikke kjøp nytt bord, bare kjøp en marmorfolie på panduro, som du stryker over bordet. Slik Ida Wulf har gjort, du finner også på youtube. Siden det er snart sommer hadde det vært fint med rosa pels aktig pute de har det på nille.pluss slik vase oppå marmorborder http://www.homestore.no/produkter/199-interioer/3949-mille-moi-boblevase-large/ med gråe roser i. Og to sånne lysholdere https://www.nille.no/hjem-og-interioer/lykter-og-lysholdere/kronelys/lysestake-lys2124 med rosa lys ha det ved siden ac vasen på bordet tada har du værfall en koselig sofakrok

    22. Jeg hadde byttet ut tv-benken og bordet med noe hvitt! Kanskje malt den gråe veggen hvit i tillegg 🙂 Bilder med tekst er veldig fint, feks der hvor det bildet av NY henger eller over tv’en! Jeg synst sølv (passer best til grått), store puter, blomster, hvite interiør.
      Du kan også finne mye inspirasjon på nettsider, interiørblad og andre blogger!:D

    23. kjøp dæ liatorp stuebord og tv benk i hvitt fra ikea 🙂 og masse sølv, lysestaka, rammer, blomsterpotter og et stort speil i sølv på en av veggan over sofa.

    24. En tv benk som er litt lang med lagringsplass hadde gjort seg. Behold bordet, mal det, men ikke kjøp et bord uten benk under, for da samler rotet seg OPPÅ bordet 🙂 kjøp heller esker og kurger du kan sette under å ha rotet oppi! Det er bedre med systematisk rot en rot i systemet… flytt teppet du har på gulvet bort til sofaen, under bordet, kjøp en taklampe/lysekrone å ha over sofagruppa! Hyller på veggen med et par bøker, telysholdere, bilderammer OG planter! Planter skaper liv å det fyller ut mye i et rom! Bruk også farger som er litt dus, det bryter med det grå… og gjerne sofaputer i forskjellige fasonger, kansje noen litt store som skaper mer hygge i sofaen! men farger som passer sammen, det er viktig…

    25. Det som er smart med studentlønn, er faktisk å holde helheten ganske ”plain” og heller kjøpe et telysfat, og varier telys og kubbelys i fargene du ønsker, kjøp også ensfargede puter du kan bytte på, så du ikke blir lei! om du holder ganske plain, men bytter på telys og kubbelys på bordet, også puter, kanskje røde puter i desember, lysblå i sommertid, så kan man bytte litt på etter humør og årstid!
      Også de på bilder på desenio.no for bilder, de er ikke ”en vulkan av farger” som du sier, men kule, stilrene og billige! 🙂
      om du kjøper masse fargerike bilder f.eks, blir du fort lei, å ønsker å bytte ut fort, som kan bli dyrt i lengden, og som også ender med masse rot, hvor skal du gjøre av det du bytter ut..
      men gjerne prøv å fylle ut veggene litt mer! Vinduskarmpynt er fint, anbefaler faktisk å ta den tur på NILLE!
      Skal du bo der alene med kjæresten, eller fortsatt bo med kjæresten og kompisene?

    26. Hei Tuva! 😀 Så arti å skulle pusse opp!
      Jeg synes det er supermorro med interiør, og er hele tiden på jakt etter siste trend!
      Det som er kult for tiden er f eks en vegg som er helt svart, + fine detaljer i gull. Noe annet som er stilig, er å velge seg ut en farge som skal gjenspeiles i stua. Selv synes jeg det er kjempe stilig med knæsj-gult! Ser for meg at det hadde passet supert med en knæsj-gul pute i sofaen din ved siden av de du har kjøpt deg på bohus, og noen små detaljer til i gult som kan plasseres et annet sted i stua (f eks gul vase eller skål). 🙂 Det firkanta marmorbordet hadde passet perfekt med en blank og hvit tv-benk! 😀

    27. En matte under sofa og sofabord skaper en veldig lun og god atmosfære, så jeg ville heller lagt matta som ligger midt på gulvet under bordet, eventuelt kjøpt en ny en. Sånne “flossematter” med kryss på syns jeg er veldig fint. Tror de har noen fine på ellos, der har de uansett ellers kjempe mye fint interiør. Det bildet på veggen er helt krise og burde fjernes, litt ungkar-aktig ja. Heng opp noen flytehyller eller noen bilder du syns er fine. Jeg syns det gjør seg veldig med slike plakater som er så in nå, plassert i sånne bildehyller. Dårlig å forklare og vet ikke hva ting heter, men kan hende du skjønte det. Ellers så er blomster og planter veldig viktig for meg for å skape hjemmekos, man får mye fint som er falskt. Elsker grønne planter av alle slag, det gjør seg skikkelig. Alle bordene var fine, men jeg har hatt rundt bord selv og synes det var veldig upraktisk, så anbefaler deg et firkanta, det siste likte jeg personlig best. Under bordet kan du ha en kurv/boks/kasse av noe slag til oppbevaring av ting du liker å ha i nærheten, dette er praktisk og ser bra ut.
      Kjøp noen fine putetrekk som ikke skriker for mye, mørkeblått og generelt naturfarger går veldig godt overens med marmor. Tror det ville gjort seg med en “stå-lampe” som henger over bordet,
      (https://www.google.no/imgres?imgurl=http://lh5.ggpht.com/-Ba3h7Kup-wM/VM-H6Fzx4FI/AAAAAAAABeM/Ijsey3zT3II/s400/20150202_152002-1.jpg&imgrefurl=http://veienvideremotmaalet.blogspot.com/2015/03/lampejakten.html&h=400&w=400&tbnid=nLvGab_tTxyrIM:&docid=eJ9ki7VpV-__kM&ei=H9bNVtSsJaX8ygOHsa-oAg&tbm=isch&ved=0ahUKEwiUuI-E5ZDLAhUlvnIKHYfYCyUQMwghKAUwBQ kanskje ikke akkurat den, men noe sånt)
      Forresten, hatt sånn bord med hylle under før jeg også. Måtte kvitte meg med det, det ble farlig tilslutt. herregud så lett det er å slenge fra seg alt rotet der, også glemme det av.

    28. Jeg foreslår kobber farger i pynt på evt vase osv. grønn/blå puter gjør det litt friskere i rommet og evt bruk noen svarte puter til kontrast ovenfor den grå puten. Kjøp et saueskinn i hvitt eller brunt så blir det automatisk litt lunere og koseligere. Velger dere blå/grønne puter med både mønstre og ensfarget er det mange fine planter som passer inn i stuen deres også! Bordene du har funnet er kjempe fine! Den steinen på plata er jo kjempe fin, hadde vært perfekt med kobberfarget skål også. Du kan jo prøve å kombinere 4 strl og 4 forskjellige type bilder på veggen både enkle og med farger? Annais har brukt en nettside som jeg også er kjempe begeistret over med mange design. Den heter: desenio. Ta en titt! 😊 Stua er igrunn veldig stor og fin, så blir nok bra til slutt!

    29. Jeg ville malt gulvet, eller byttet (men det er fordi jeg liker å ha lyse vegger og lyse gulv), så ville jeg kjøpt puter i masse forskjellige print + masse pledd med mønster.
      Gå på pintrest og lik alt du syns er kult, ikke tenk på om det passer inn i stua. Etter et par uker vil du kanskje begynne å få en viss aning av hva du liker og ikke.
      Et rundt bord ville nok passa bra

    30. Jeg tror om dere hadde malt den grå veggen om i en litt varm farge av typen kalkmaling , hadde rommet fått ett helt nytt preg. Google kalkmaling å se hvor stili resultatet kan bli! 😀 Jeg ville også lagt Berry Alloc sitt laminat klikkgulv av typen elegant eik natur, det hadde blitt så fint og stua ville virket mye større da du slipper unna fire stavs parkett ! Gulnet parkett ødelegger litt om man prøver å ha en moderne skandinavisk stil.

    31. Stuebord nr 1 var veldig fint! Runde bord er veldig fint for det blir på en måte ikke så firkanta/a4 alt 😊 Du har sikkert ikke gardiner for en grunn, men gardiner gjør det litt hjemmekoselig, med gulvlange gardiner vil det virke som du har et større vindu! 2 fine lysestaker og noe annet pynt i vinduskarmen er også fint 👍Prøv å ha teppet under Stuebordet kanskje? Det så litt asymmetrisk ut der det lå 😅 Hehe, bare noen tips, du spurte;) Lykke til, dere får det nok kjempe fint til slutt! Er jo ikke så verst nå heller:)

    32. få deg litt pynteting i vinduene, fks blomster og stearinlys. og et lite tips; på plantasjen finner du en litt stor fyldig blomst som mange kaller “studentplanten” (fordi det holder å vanne den hver 3 mnd). har den selv og den lager litt farge i stua 🙂

    33. Føler meg litt gammeldags nå, men jeg tenker at om du har velfungerende møbler så kan du komme langt med å bare male de. På tv-benken kan du også bytte håndtakene, det skal lite til for å gi de et nytt utseende! Ellers ville jeg lagt teppet under stuebordet, og satset på relativt “kjønnsnøytrale” farger slik at typen din ikke må komme hjem til et gull/rosa styr om du skjønner, haha. Men så sykt gøy å kunne gjøre det du vil, lykke til!

    34. Jeg elsker grått, og synest egentlig det var veldig fint, haha! Det hadde likevel kanskje hjulpet med noen lave og høye planter for å få inn litt farge og “liv” samt stålamper. Kanskje noen litt store bilder også? Naturlandskap er alltid fint, og da får du litt farge inn i rommet uten å måtte kjøpe neonfarget puter osv. Det kan også være veldig fint med en blanding av mørke og lyse puter og tepper i sofaen skaper fine kontraster og gir mye liv 🙂 Lykke til!

    35. Hei, jeg ble litt for ivrig da jeg leste innlegget ditt og siden jeg elsker dette så laget jeg en hel innlegg til deg med tips. Vet ikke helt hvordan du liker det, men jeg valgte ting utifra bordet som du likte (det midterste).
      Håper du liker dette. 🙂

    36. Hei!
      Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt stueburd nr 1! Flytt tepper deres under sofa/stuebordet 🙂 kjøp et større sort eller hvitt tvmøbel, her kan du evt kjøpe marmor folie fra panduro og legge på toppplaten av tvmødelet så det trekkes litt sammen med stuebordet 🙂 kjøp puter i samme tonene og sølv passer nok godt inn hos dere!
      Hadde også malt veggen ved vinduet hvit igjen, kanskje kjøpt en litt finere rullgardin i stoff:)
      Hvis du vil ha en kontrast vegg hadde jeg malt veggen bak tv 🙂

    37. Hei Tuva!!
      Lite tips fra tutta som jobber på søstrene grene, hihi! ( og ble litt vel ivrig nå)
      Litt røff industriell stil er superpopulære nå! Litt grove putetrekk, gjerne i sennepsgul og creme. Jeg ville kanskje anbefalt et stuebord som ikke er symmetrisk firkantet men kanskje et som er hvitt og trekantet? Eventuelt flere små bord som du setter sammen for å få litt variasjon. Add litt type industrielle vaser og lys for å få inn litt stæsj, gjerne med litt farger på! Jeg vil tipse deg om at hos SG får vi en ny interiørkampanje fra om med 10.mars, og jeg kan se hele katalogen i stua di, haha!
      Dette ble sykt reklame-aktig, men var virkelig ikke meningen, hehe. Om du trenger litt hjelp er det bare å stikke innom SG i Olav Tryggvassons gate i Trondheim sentrum å spørre etter meg så hjelper jeg deg gjerne! 😁❤️
      Stor klem fra en overivrig og interiørintressert Silje 😘

    38. Jeg likte stuebord nr 2, men du trenger ikke nødvendigvis kjøpe et nytt. Hvis du har lyst og tålmodighet kan du male både bordet og tv-benken.
      Når det kommer til sofaen og farger på puter, så tenker jeg at du kan pynte med de fargene du vil, det ser ut som om den gråfargen som er på veggen bak har mer blått i seg enn rødt, noe som vil si at den er kald. Du kan jo vurdere pastellfarger, men det blir kanskje litt blast, så kanskje noe mellom pastell og helt knæsjt er midt i blinken 🙂
      Du kan jo ta en titt på https://color.adobe.com/nb/create/color-wheel/
      Der kan du mache farger i et fargehjul, og se hva du liker. I tillegg har butikker som selger maling gratis fargekart som du kan ta med deg hjem og holde mot både vegg og sofa for å se om det ser pent ut.
      Personlig ville jeg vurdert å male både tv-benk og stuebord i stedet for å skaffe et nytt for jeg synes de var fine, men det er opp til deg 😉

    39. Ikke vær redd for sterke/kontrast farger! Grått står superfint sammen med en dus og lys rosafarge. Hold deg til få farger, feks da grått og rosa, men prøv deg fram med forskjellige styrker på fargene. Velg selvfølgelig favorittfargene dine 😉
      En huskeregel til; en form og flere farger, eller flere former og en farge. Da blir det alltid en suksess!

    40. Ingenting i veien med møblene, kjempe fine. Har ganske lik sofa 😉
      Et gulvteppe, litt planter. Fks palme eller kaktus som ikke krever særlig.
      Litt knæsj farge på puter. Og stearinlys som matcher putene? Da er det ganske enkelt å bytte fargekoder! Kanskje et bilde og to med farger somgår med i resten eller koslige familie/kjæreste bilder.
      Og gardiner, det gjør mye med et rom. De har enkle ferdigsydde på europris. Tynne gjennomsiktige som kun fyller rom 🙂
      Vi har nesten alt i grått. Med orange å blå puter, lys, blomster osv. Også har vi tenkt å kjøpe et svart gulvteppe.
      Lykke til!

    41. Ser for meg at bord nr. 3 vil passe veldig fint til sofaen! Jeg har selv marmorbord og er veldig fornøyd med det. Videre ville jeg byttet ut tv-benken med en hvit en, noe ala denne fra ikea: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70299006/. Stålbeina står jo i stil med sofabordet, så unngår man to ulike stiler:)
      En stor gulvplante ved siden av tv-benken vil skape mye liv til rommet, for eksempel en Yuccapalme eller Lærbladfiken fra Plantasjen. Har nettopp kjøpt gulvplante selv, det anbefales virkelig.
      Bildet på veggen ville jeg absolutt fjernet, og heller hengt opp en bildelist med rammer i ulike størrelser, slik som dette: http://desenio.no/no/artiklar/elephant-five-posters.html (se bilde nr. 3). Desenio har mange fine plakater og IKEA har billige rammer, samt hvite bildelister. Hvis du kjøper både svarte og hvite rammer tror jeg det kan bli fint til den grå veggen og sofaen.
      Et gulvteppe ved sofaen gir en lun og koselig følelse, Ellos har mange fine. To alternativ jeg tror vil passe hos dere:
      http://www.ellos.no/ellos-home/teppe-nevada-140×200-cm/507113?N=1z141weZ1z141od&selArt=831541&pr=0C1B2S3T
      http://www.ellos.no/ellos-home/ullteppe-ekeby-140×200-cm/329617?N=1z141weZ1z141od&Ns=RankValue3|1&Nao=24&selArt=832836&pr=0C1B2S3T
      En fin gulvlampe til høyre for tv-benken (der det står en gulvlampe fra før): http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00215307/ . Evt sette den grønne planten til venstre for tv-benken, eller ved siden av sjeselongen hvis det ikke blir plass ved tv-benken.
      Et par pynteting til (det nye) bordet hadde også gjort seg, for eksempel to-tre av disse telysestakene: http://www.ellos.no/ellos-home/lyslykter-diamant-3-pk/443679?N=1z141v9Z1z141od&Ns=RankValue3|1&Nao=10&selArt=921893&pr=0C1B2S3T. Har erfaring med at gutter ikke er så fan av for mye pynt og dill på bordet, og det er vel strengt tatt ikke nødvendig med mer enn to små lysestaker heller 🙂
      En kurv som står på gulvet (til å for eksempel legge pledd i) er jo veldig praktisk, som denne: http://www.hm.com/no/product/60384?article=60384-B#article=60384-C. Ville kanskje satt den på skrå for tv-benken, foran gulvlampen 🙂
      Litt nye pledd og puter vil også gjøre underverker i sofaen, h&m home har mye å velge i der. På City Lade er det egen butikk for h&m home slik at du kan se tingene “live”. Tenker at litt ulike putetrekk i grå, hvit og svart vil skape en fin harmoni. Tror noe ala disse to ville vært fint: http://www.hm.com/no/product/36409?article=36409-B
      http://www.hm.com/no/product/39991?article=39991-A. Ellers har Ellos også mange billige og fine putetrekk i flere ulike farger. Tenker at det er greit å velge litt nøytrale farger på putene nå til å begynne med siden resten av møblene også skal byttes ut, så kan du heller “bo deg litt inn” og kjøpe noen puter med mer farger senere om du føler for det.
      Disse hadde forresten vært fine å sette på tv-benken:
      http://www.ellos.no/ellos-home/lyslykter-marocco-3-pk/445913?N=1z141v9Z1z141od&Ns=RankValue3|1&Nao=4&selArt=921947&pr=0C1B2S3T
      Haha ble litt ivrig, men brenner virkelig for interiør og synes det er så gøy! Håper du finner frem til noe du vil trives med 🙂

    42. Har samme sofa:) men jeg har 10 pynteputer i ( de fleste fra HM home) det gjør mye med uttrykket! Ville også byttet ut den taklampen? Trenger ikke mye endringer for et nytt uttrykk 🙂 det firkanta bordet hadde gjort seg! og tv benken kan du jo male hvit også beise det i lys grå lakk? bare å prøve seg fram:)

    43. Synes ikke det er noe galt med møblene eller fargene på veggen, synes det er veldig fint og enkelt! Tror det hadde hjulpet mye om du hadde fått inn et gulvteppe (hvitt for eksempel, slik som du har, bare under sofagruppen i stedet), noen planter og litt personlige ting og bilder som gjør det litt hjemmekoselig. Hadde også gjort det hyggeligere med gardiner, selv foretrekker jeg lyse liftgardiner.
      For å skape en sammenheng i rommet og freshe det litt opp ville jeg satt inn lys, altså levende lys, puter og rammer/andre detaljer i samme farge eller fargenyanser, for eksempel i stål eller eventuelt gull eller lignende.
      Vet også av egen erfaring at det skaper mer balanse i rommet om du kjøper veggfeste til tv’n og henger den midt på veggen. Valgte allikevel å beholde tv-benken min for å ha alt av rot tilhørende tv’n i den og er veldig fornøyd med det!
      Håper dette kan være til hjelp, synes det er veldig gøy å holde på med interiør!

    44. Jeg ville vurdert å enten male, eller bytte ut gulvet! Hvit/gråaktig lys farge hadde jo garantert vært lekkert 🙂 Dette + bord nr. 3 som du linket til her hadde blitt perfekt! Så finner du en tvbenk etc som matcher bordet.
      Hadde jeg vært deg ville jeg funnet fargene på gulv, vegger og store møbler først – SÅ finner du pynteting, gardiner osv som fresher opp. Og som mange nevner: grønne planter! Det blir så mye koseligere med en gang 🙂
      Også tar du teppet under bordet og sofaen da, ikke midt på gulvet 😉 haha.

    45. Hei Tuva! Jeg tror nordisk stil hadde passet bra hos dere. Marmor bordet passer kjempe bra inn med sofaen din,kjøp en tvbenk i samme stil,kansje et bilde i litt freshe farger og dekor som går igjen i fargene i bildet. Gulvteppet bør vell være under bordet istedet for midt på gulvet,hehe😊 Google nordisk stil så finner du nok mye inspirasjon! Lykke til😀

    46. Jeg vet ikke hvor mye penger dere har tenkt til å
      bruke. Men dersom dere tenker å virkelig pusse opp, ville jeg byttet gulv – slik at det fikk en varmere tone. Jeg ville også vurdert å male den grå veggen hvit. Med noen ordentlige dunputer og pynteputer i sofan, et nytt teppe under stuebordet, liftgardiner i vindu, blomster, kurv/rotting, lysestaker osv. Så blir det ordentlig hjemmekoselig. Ville også ha byttet ut taklampen, men noe røffere/noe som kan sette preg på stua. Henger du opp bilder av dere/familie osv. får stua et ordentlig personlig preg 🙂

    47. Hoved”problemet” med stua deres er at gulvet er i en varm tone, mens bordet, veggene og sofaen er i en mye kaldere tone. Det blir med andre ord stor mismatch 🙂

    48. Et langt stort speil med ramme bak sofa veggen så rommet ser større ut ! litt stor sofa til denne sten men fin =)

    49. Desenio.no har mange fine plakater som du kan ramme inn! Har gjort det selv, og det ble koselig og personlig! ANBEFALEST. Rommet blir helt nytt med kule bilder på veggen

    50. Jeg er enig med deg om at de putene du hadde kjøpt var fine, men tror ikke det er noe for din stue. De plasset ikke helt inn.

    51. Dere har et fint grunnlag for å skape en stil i stuen. Jeg ville trekt inn litt mer jordfarger, som brunt og offwhite. Det høres sikkert kjedelig ut, men grå, brunt, og hvitt kan kombineres med for eksempel rosa eller mintgrønne detaljer. Dere burde gjøre det litt mer lunt, med et gulvteppe under sofaen og stuebordet, bytte ut persiennen med for eksempel en stoffpersienne (det gir kanskje ikke mening, men noe som ikke er så ‘hardt’).Jeg ville også ha byttet ut taklampen med større lamper, og en annen form en bue, for den blir ganske dominant. Flere ting på veggene gjør det automatisk mer lunt og hjemmekoselig.

    52. Tapet på den veggen innerst i rommet med mønster på, jeg har mørkelilla på rommet mitt å elsker det! En stilig lysekrone, wallstickers(trenger ikke være quote,kan være et tre med masse blader eller lyktestolpe?) minibar med lys i(passer kanskje bedre på kjøkkenet), stearinlysholdere på veggen, fremkall et bilde av deg og vegard 😀

    53. Tror nok stuen hadde blitt HELT annerledes om dere hadde byttet ut gulvet! finnes mange smarte løsninger på parkett som er super enkelt å legge. Noe lyst, kanskje lysgrå. Veldig fint! i tillegg til bord nr. 3 og et stuebord med litt lengde så du får plass til en fin lampe f.eks. Lampene fra Kartell er kjempe fine, men ganske dyre. Ett “sauskinn” under sofabordet hadde uten tvil gjort seg, spesiellt med lys parkett 🙂

    54. Jeg har heller ikke peiling på interiør, heh. Føler alle har room goals og alt det der, mens her kommer jeg og har masse tilfeldige ting som har blitt kjøpt nå og da, også blir det hele bare et evig kaos med fargekræsj. Jeg vil hvert fall anbefale å søke opp inspo på Tumblr etc, og se etter om du finner noe du liker. Jeg ville hengt litt mer på veggene, for eksempel litt sånn personlige bilder.

    55. Hei Tuva!
      Jeg kan anbefale å prøve mistral serien som man får kjøpt på bohus! Da får du bygd tv bordet akkurat slikt du vil ha det, enten om du vil ha det hengt på veggen eller om du vil ha det stående på gulv! Selv er jeg mest fan av å ha tv bord hengende på vegg fordi jeg synes at det ser mere ryddig ut!
      Der får du også valgt om du vil ha vanlige skap til tv bordet/hyllen, om du vil ha åpen løsning eller om du vil ha halvt om halvt and so on! Du skjønner løsningen! Helt genialt spør du meg 🙂
      De på bohus hjelper til med det du måtte ønske!

    56. Dette ville jeg ha gjort:
      Skaffet meg lysegrå gradiner til vinduet.
      Funnet små pyntegjenstander f.eks liten köhlner vase med en liten falsk rosebukett, og lyseholdere. På den grå veggen ville jeg hatt to små bilder i samme sjanger. På veggen med bilde hadde jeg fått meg to vegghyller i forskjellige høyder,med div pynt på. Sofaen er så stor, for å få bort den storhets følelsen ville jeg ha skaffet meg masse masse pynteputer. Du bør bruke puter i gråtoner feks palietter, gråmønstret osv. Får å få litt liv og farge bør du velge en eller to fokusfarger feks lilla og gul. Med fokusfarger bør du bruke puter som bare er i 1farge ellers kan det se litt rotete ut. Som sofabord og tvebenk ville jeg gått for en hvitfarge. Tvbenken bør være litt større det gjør at det ikke ser så stussligt ut. Som gulvpynt er det feks store lyssestaker med 5armer. Ville også fått meg et litt lyst teppe under sofaen og pynt i hele stua. Håper noe var “brukanes.” Ambefaler gjenbruken, fretex og finn de har mye fin pynt til en billig penge.

    57. Jeg er ikke så fan av lyse stuer generelt, heller ikke duse farger. Syns det blir litt for “sterilt”. Jeg hadde malt veggene i fargen “sanddyne” eller “mocca” som en beige/brun farge, og hatt en del svart interiør. Feks marmorbordet med svarte bein, svarte puter, stort speil som hadde stått inntil veggen med tykk svart ramme(IKEA), en grønn plante, samt litt gull og svart stæsj.. Liker det classy, enkelt og “varmt”😊

    58. Kjøp en fake palme fra IKEA, di ser ekte ut å friske opp mye! Gul e og ei farge som friska opp veldig!
      Anbefal virkelig bloggen te styleconnection! snakker om friskt og sprudlanes hjem!

    59. – Bytt TV-benk med en som dekker hele veggen. Feks i hvit høyglans og pynt med gull lysestaker og grønne planter oppå(eventuelt små kaktuser)
      – kjøp en stor palmeplante og ha ved siden av TV benk.
      – kjøp nytt teppe enten som er litt høyt og for all del plasser det under(!!) sofabordet og ikke midt på gulvet.
      – fyll opp sofaen med puter som alle matcher hverandre, gjerne typ svart, hvit og gull. Med flere hvite puter.
      – mal veggen som er grå i hvit og mal vegg bak sofa eller bak TV-benk i en mørk grå farge eller mørk mørk blå(jotun har mange fine nå)
      – kjøp nytt sofabord. Enkle hvite med svarte bein, marmor med stålbein, noe i den stilen du har lagt ut, men sørg for at de står til sofaen ift høyde osv. Velg gjerne to like sofabord hvor et er litt høyere enn det andre om du skjønner. Pynt med lysestaker i svart, hvitt eller gull. Og små kaktuser.
      – hadde blitt en vesentlig stor forskjell hvis gulvet ble bytta. Går lett an å legge gulv oppå parketten. Kjør feks en-stavs parkett eller laminat i en lys eik farge. (Dette lønner seg ift salg i fremtiden også da gulvet ser gammelt og slitt ut)
      – kjøp flere firkanta hyller til veggene feks og pynt inni dem. Eller en lang listhylle og pynt med rammer med bilder i eller tekst. Det er veldig in nå og du finner masse ved å Google)
      – kjøp en kul lampe fra ellos over sofabordet. Feks hvit stor fjærlampe eller en stor rund i gull.
      Lykke til! 😀

    60. Sjekk society6.com for masse fine og billige bilder! Koster nesten ingen ting, og de har alt mulig rart 🙂

    61. Hei!
      Er ikke så veldig god på slikt, men kan jo prøve å komme med noen forhåpentligvis gode tips. Jeg synes iallfall at bildet passet fint inn i stuen, så det er ikke nødvendig å fjerne det. Ellers så hadde nok alle bordene passet, men jeg personlig liker nr 2.
      Synes egentlig stuen din er fin, ikke noe krise altså.

    62. Kjøp noe fargerikt til veggene. Ser det er mye grått, og vet det høres sprøtt ut, men feks gule puter kan passe godt. Også kan det passe godt med 2-3 svarte eller hvite puter og 2-3 i farge. Som feks gul, rød, blå, alt etter hva du selv synes er fint.
      Tror også det hadde vært fint med bord nr 2, men om du vil ha litt “mer” bordplass ville jeg gått for bord nr 3.
      Eksempel til vegg kan være bilde, stige med feks lysslynge (som også kan stå inntill veggen eller et hjørne), et vitrineskap kunne vært fint. Og feks noen vegg hyller med enkel og ren pynt.
      Det som er greit når du velger pynt er at du holder deg til “et tema” eller en farge. Feks hvite pynte gjenstander åsså har du noen ting som skiller seg ut i en annen farge. Feks samme farge som på putene. Slik at du får en rød tråd gjennom hele rommet. Jeg har valgt brunt, hvit og grått i min stue med kobber detaljer. Noe jeg liker veldig godt!
      En fin avslutting kan være å ha litt planter/blomster rundt om kring. Gjerne falske, men prøv å finn de som ser mest ekte ut.
      Håper dette hjalp noe 🙂 lykke til!

    63. Hvis du ikke vil ha det grått, så hadde det vært fint at alle veggene var hvite.. På nordiskehjem.no selger de bilder fra VisseVasse, utrolig fine som bringer mye liv og farge til stua, samtidig som at det ikke blir for mye.. Og hvis du ikke er den “typen” anbefaler jeg desenio.no, de har mange kule bilder og litt inspirasjon også til hvordan du kan gjøre det 🙂 Ellers får jeg masse inspirasjon til farger, puter, vaser, kombinasjoner osv av å følge forskjellige kontoer på insta- anbefaler for eksempel @cannorhome 🙂 Også har jeg alltid friske roser, det gjør noe helt ekstra! Og elsker Kähler-vasene og vasene fra Lyngby:) Pluss HAY Lup lysestake, og “By Lassen” har mye fint 🙂 Det er også verdt å sjekke multitrend.no 🙂 Er nok like håpløs jeg å- men får mye fin inspirasjon av å følge med på insta og forskjellige bloggere! 🙂

    64. Gulvteppet skal absolutt ikke bare ligge random på gulvet, uten noen “funksjon” 😛 Ha ett gulvteppe under sofabordet eller ett större teppe son kan ligge litt under sofaen og sofabordet. Der teppet ditt ligger nå ser det bare rart ut og helt feilplassert =) Lykke til!

    65. Jeg er veldig glad i råe materialer slik som kopper, stål, planter, fake pels, ull, stein (marmor) osv. Jeg er ganske glad i den “indistruelle” stilen da.
      H&M home har MASSE fint til en grei penge!

    66. Heisann! 🙂 Så gøy å skulle endre litt på interiøret!
      Du har et veldig godt utgangspunkt for en fin stue, og jeg tror stuebord nr. 3 ville passet godt inn hos deg OM du ønsker den moderne og minimalistiske stilen. Dette er kanskje det første du må finne ut, da resten av interiøret burde være tilpasset dette.
      For å skape litt mer liv, så er planter alltid et godt alternativ. Dette går uansett hvilken stil du velger. For eksempel er bonsai tre veldig dekorative, samt at du får dem i forskjellige størrelser. Da kan du ha et lite et om du vil ha det plasserte i vinduet, eller et større om du vil ha det stående på gulvet. En bukett friske roser er også en klassiker, og som jeg så over her, så er kaktuser litt artige. Kaktuser trenger heller ikke noe voldsomt med stell.
      Når det gjelder farger, så er pynt i kobber eller gull et godt alternativ. Dette skaper varme, og gir deg en lun følelse. For å forsterke denne, kan det også være greit med et teppe. Bilder ville jeg holdt nøytrale, da det er lett for å gå lei om det er for mye farger. Bruk heller mye farger på putene, da de mest sannsynlig er enklere å bytte ut om du blir lei. Det kan også være greit med noen hyller på veggene, men diverse pynt. Du finner mye fin og billig pynt på blant annet Kremmerhuset. Jeg vil også tipse deg om å sjekke ut 2Villa på Facebook. De er nyoppstartet, og har veldig mye fint. Nettbutikken er ikke oppe og går enda, men om du finner noe du liker er det bare å sende en melding på Facebook. Jeg har både stuebord og spisebord derfra i betong, og det er utrolig kult 🙂

    67. Åh, jeg elsker interiør!
      http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/living_room/tools/coli/roomset/ Masse, masse inspirasjon. Sjekk også pinterest!
      Skulle jeg selv kjøpt nytt stuebord, har de mange fine på Søstrene Grene. Finner ikke link til sida dems, men noe lignende dette http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/living_room/tools/coli/roomset/
      Den grå sofaen deres tror jeg hadde vært veldig fin med lysturkise puter!

    68. Hei! Jobber på KID interiør og det er ganske fine farger for våren nå! Blå, grønne og gule farger i alt fra knæsj til pastell/lyse farger som ikke dreper rommet med overdåd av farger!
      Tipser deg til å ta turen innom en interiør butikk, vise bildene også forklare at du vil ha hjelp til å finne noe for å binde rommet litt 🙂 lettere for oss å vise deg når vi set akkurat hva vi har å jobbe med! Forklare litt hva din stil i farger er- farger du liker ect 🙂 lykke til. Håper du finner det du ser etter!

    69. Kjøp fersken farget /orange aktig lys som matcher fargen i midten av puten, bare da får du mer liv i stua. Ser ut til at du kan trenge litt lysestaker og vaser osv, for det er ganske “tomt” der. Enten må du holde deg til bare sølv, eller bare gull mener nå jeg. Sølv passer til det meste. Hvit vase med sølv fra f.els Køhler er inn nå, kjøp noen blanke lysestaker og f.eks “fersken/brune” lys som matcher putene.

    70. Tror jeg hadde satset på en blanding, til sofaen deres 🙂 Noen knæsj-fargede puter, f.eks en gul, en knæsj rosa. Også hadde jeg satt noen nude/duse farger i tillegg 🙂 Kanskje ett rundt bord, og en avlang tvbenk!

    71. JEG VEET DET! Få den grå veggen hvit, kjøp et hvitt stilrent tv-bord på IKEA og et sofabord fra Hay. Stua de har virkelig potensiale, og den sofaen er toppers bare du får vekk de fæle putene og kjøper puter fra Hay istedenfor! Haha, jeg elsker Hay.

    72. *DIGGER bordet til høyre
      *Behold det hvite og grå, men legg til en farge du digger. (turkis,mintgrønn,fersken,rosa feks), kjøp inn dette i puter, pledd osv
      *Bak sofaen vil jeg foreslå et avlangt speil.
      *Du kan feks ha en stige som du henger lysslynger ned fra, du kan også henge lammeskinnet på det ene trinnet. veldig fint
      *Hvite, litt gjennomsiktige gardiner
      *Over tven kan du ha en lang hylle med pynt, bøker, kubbelys, bokstaver osv.
      *En kul taklampe hadde også hjulpet ganske mye!

    73. Byttet ut tvbordet og stuebordet i hvitt! Deretter gått til innkjøp av fargerike dekor-ting. Hvor fresht er det ikke med fks med gult, rosa, blått, grønt, oransj osv i knæsje varianter når den ellerse stilen er grå/hvitt!! Hadde også vært koselig om dere hadde gjort mer personlig preg også, bilder av dere og familie osv.

    74. Det første som slår meg er OI, for et fint rom med mye dagslys! Og, treverk vs. treverk, og ikke på en god måte. Gløden i gulvet er vakker men utnyttes dårlig, da alt rundt er matt og grått. Istedenfor å male fondveggen – hva med å male alle veggene? Fargerike har mange inspoblader og fargeprøver du kan se på. Stil kommer jo helt ann på person, men å fått inn noe varmt, grønt, litt eksotisk og kanskje noe gull, tror jeg virkelig kunne løftet hele rommet, med en helhet med utgangspunkt fra gulvet. Evt. trekurver til oppbevaring av pledd, puter, magasiner… Bare med å bytte ut dagens taklampe med en pendel eller flere i ulike høyder hadde gjort mye med rommet! Hyller, detaljer – en utstilling av ting som betyr noe for deg, og som blir med på å fremme deg og forme stuen din, til nettopp DIN 🙂

    75. Bord nr 2! Med lakket tre som ben og den fine overflaten gjør det ting annerledes enn enkelt svart og hvitt bord. I tillegg kan du sette opp en enkel fin hvit hylle som “står ut fra veggen” (IKEA) hvor du kan sette små planter og tingene du har under bordet på.Og så ville jeg ha tatt en råsjans med å kjøpe knæsje puter og et bilde med mer farge i eller som er lyst! Bare sånne småting hjelper masse 🙂

    76. Så gøy!! Flytt gulvmatta under sofa/stuebord. Heng opp lyse gardiner. Likte bord nr tre best.. Velg en taklampe som henger litt. Gjerne en i en dus fin farge for å få litt “spill” i rommet. (mint, lyseblå,rosa,lysgul osv)😊 Bytt gjerne til et hvitt tvbord. Ville også hatt det nogenlunde like langt som den veggen. Når det gjelder puter i sofan ville jeg hatt minst 3-4 i hvert hjørne, siden sofan er såpass stor. Velg nøytrale farger på de bakre putene(hvit,beige,svart,grå osv), mens de fremste gjerne både kan være fargerik og mønstrete. (Pass på at fargene passer til sofa,gardiner og matte. Gjerne taklampen også.) Sett lysestaker/lyshus og blomstervaser/krukker i vinduskarm, og på tv/stuebord. Jeg synes “Less is more” så du trenger ikke så kjempemasse pynt. Kahler har kjempemange fine vaser, lysestaker og lyshus😊 sjekk ut dem!
      Ta bort bildet over sofaen og heng opp et stoort speil med ramme! På den grå veggen ville jeg gått for noen hyller. Enten husformet, rektangler og firkanter, seks-kantet osv.. Mulighetene er mange✌🏻️ gjerne sette sammen forskjellige typer. I disse ville jeg satt små blomster, duftpinner, den såkalte tre-hånden fra hay, timeglass, lyshus, små vaser som matcher farger i putene/taklampe ect.
      Over tvn kan du sette opp to lange bildelister.. Så setter du opp masse hyggelige bilder av deg og kjæresten, venner og familie, eller så anbefaler jeg at du tar deg en titt på desenio.no 😊 så kan du ta enkle svarte og hvite, gjerne med innspill i gull,sølv,rosa,blå osv.. Alt ettersom hvilken farge du velger å gå for på både puter,taklamper,gardiner ect 😊 lykke til!! Gleder meg til å se resultatet 😃

    77. Hei 🙂 Dere har jo egentlig en veldig fin stue, så er ikke så mye som skal til! Kanskje bytte stuebord, syns nr 3 var veldig fint. Og kanskje kjøpe en tv-benk i lignende stil. Så er det bare å finne puter i farger du liker! Er veldig kult å ha en farge som går igjen i hele stua som en slags rød tråd. F.eks mørkeblå eller grønn! Så kjøper du puter i litt forskjellige blå-nyanser, kanskje med litt mønster i seg. Noen blå, hvite, grå og svarte puter syns jeg er kult. Og som mange andre har skrevet over her – planter! Kaktuser er jo råkule + at de ikke trenger så mye vann, noe jeg syns er digg, hehe:-)
      Kanskje et gulvteppe under stuebordet, for å få det litt mer lunt:-) + forskjellige lysholdere og pynt. Gull eller kobber er veldig fint:-)
      Lykke til, gleder meg til å se hva du finner ut av:-D

    78. Hei!
      Jeg har stor interesse for interiør og kan gjerne komme med mine tips, til hva jeg syntes hadde blitt fint.
      Ville valgt bord nr 3. Og ta utgangspunkt i den svarte rammen og den hvite marmorplata i det andre interiøret dere skal velge.
      Jeg ville hatt fargene svart og gull, og hvit med mønsteret marmor.
      På kremmerhuset har de hatt puter med marmormønster, de ville blitt fine til sofabordet og sofaen.
      Med noen puter i sort, gull og marmormønster ville det blitt mye mer liv i stua. Kjøp også noen store lykter, med svart ramme, til å ha i gulvet.
      Jeg har også kanskje ville byttet ut tvbordet, slik at det står i mer stil til det nye sofabordet.
      Kan anbefale noen interiørbutikker i Trondheim, cornelias hus, Ting, kremmerhuset, Tilbords (fører veldig mye fint fra kähler). Kremmerhuset og søstrene grene er billigere varianter, men har veldig mye fint fordet.
      Ei fin taklampe hengende over sofabordet i gull eller sort hadde også gjort mye, her har ellos mange fine lamper å velge i. Hadde vært tøft med ei bildeliste på den tomme veggen over sofaen. Her ville jeg hatt store rammer med bilder i grafisk print. Desenio.no har mange veldig kule posters og prints.!! 😀
      Og helt til slutt ville jeg malt veggen bak tv´n i samme farge som den kontrastveggen som allerede er der.
      Mørkt interiør er kommet mer og mer tilbake, og den trenden elsker jeg! spesielt på steder som i en stue, der man skal slappe av og kose seg, er jeg opptatt av at atmosfæren skal være lun og god. 🙂
      Interiør er jo så gøy!! 😀

    79. Hva jeg tenker jeg ville gjort i første omgang;
      -mal kontrastveggen dere har i grå til samme farge som resten av stuen
      -mal veggen bak tv’n, evt en tapet med noe lett mønster – slik. At detteblir stuens konstrastvegg. Jeg syntes kalkmaling er dødskult, sjekk det ut! Nøytrale farger går fint, men jeg tror det hadde vært veldig stilig med f.eks kalkmaling i en orangetone! Eller blå:)
      -kjøpe eller bygge en litt lengre tvbenk som du kan ha litt lysestaker etc på sidene av tvn.
      -puter og pledd, i like fargetoner men forskjelligr mønster og motiv. Match gjerne opp mot fargen derre velger på en eventuell konstrastvegg (derfor det ikke fungerer så godt nå, med grå sofa og grå vegg)
      – kjøp en gulvmatte!
      – bordet deres er fint i seg selv, men fargen matcher kanskje ikke sofaen. Male hvit? Kontaktplast?
      -fin taklampe, kanskje en lysekrone?
      – bilder og / eller speil og hyller på nakne vegger
      Lykke til, så gøy! Klem fra Interiørfrelst tromsøjente

    80. Hei! Hadde jeg innredet leiligheten selv, hadde jeg for det første malt veggen ved vinduet og veggen ved TV i matt sort! Det er sykt kult.. Jeg hadde også valgt stuebord nr 2, siden de har samme farge på beina, som gulvet. Jeg hadde også dratt på ikea for å sette sammen TV benk i hvit høyglans. Tv-benken hadde vært dines i en lengde på to meter, og høyde 1 meter! Du kan sette sammen en egen TV-benk/sjenk på ikea med hjelp av de ansatte for å få riktig lengde og høyde. Det lureste er å ha skapdører og ingen “rom” i TV-benken for å skape mindre rot. Heng TVen på veggen. Jeg hadde også valgt å kjøpt et hvitt, rundt gulvteppe, og fjernet saueskinnet i sofaen. Det er en fryktelig støvsamler. Siden gulvet er i en gulaktig tone, hadde jeg valgt gulldetaljer! I tillegg hadde jeg kjøpt meg noen POV vegglysestaker i gull og hvit for å ha på den sorte matte veggen! Bilde over sofa hadde jeg fjernet, hehe! Du får også en fin klokke i sort og gull på skeidar! Den hadde passet på den hvite veggen! (Skaper rød tråd) det hadde vært fint med svarte, gule og hvite puter i sofa!(hvitt ullpledd) det hvite må være hvitt, ikke crem eller gul-hvit, siden det ser rart ut med høyglans og det stuebordet:-) grønne planter er også å foretrekke! En stilig potte i gull eller med gulldetaljer og en grønn plante i! Det er også masse mer, men dette er det jeg har kommet på akkurat nå😄Hehe!

    81. Dokker måååå jo ha gardina! Så så tomt ut me vinduan, pluss at det e med å løfte rommet om du vælg nån med fin farge 🙂

    82. Tenker en enkel hylle med noe pynt der du ha bilde, eller et større/langt speil. Syntes du burde matche bordet og tv benken, for ikke å skape så mye “rot” i leiligheten. Også blir liksom litt mer stilrent med en gang. Kjøp ei lysekrone, eller flere enkle lysekroner som ikke har noe dill, men bare henger rett ned, og heng den/de over bordet. Enda flere puter, pledd hengende rundt på sofaen for å skape et “varmere” inntrykk. Kanskje gulvteppe kunne flyttes under bordet?
      Anbefaler deg å følge, eller å se litt rundt på instagramprofiler for MYE inspirasjon :)) Lykke til med innredinga!

    83. Bli medlem i fb-gruppa for oss som er hekta på interiør. Sykt mye fint og mye inspirasjon å hente 🙂 ville malt den grå veggen hvit. Jeg er ikke så veldig glad i farger selv, men syns det er greit å ha farger på puter, pynt osv sånn at man lett kan bytte det ut hvis man blir lei. Er veldig fint med rotting også! Finner mange pyntebrett osv til en billig penge. Har et rundt rottingbrett på stuebordet med pynt oppi. Kähler vase med rosa latexroser fra ebay oppi, lysestaker osv. Også fint å male veggen bak tven litt mørk så forsvinner tven litt 🙂 hos meg går alt av møbler i hvitt, og en mørkegrå sofa. Hvit og sølv i pynteting, og dus rosa/gammelrosa på puter osv 🙂 du må ta deg en runde på nett å finne en stil og farger som du liker

    84. Som andre har nevnt, har gulvet en stor betydning. Synes ikke leiligheten din ser alt for gale ut, men hvis gulvet hadde vært i en litt annen nyanse, hadde det sett bedre ut. Men tror absolutt at du klarer å få til et kjempefint hjem uten å bytte ut gulvet – så mye styr.. Masse lykke til, du har jo et godt utgangspunkt, og ser ikke ut til å være den aller verste på interiør! (hadde sett dritbra ut med en grønn, litt stor, plante inni der!)

    85. Stort potensiale hos dere 🙂
      1: Mal fondvegg i en lysere farge, en gråblå tone passer til det meste.
      2: Få opp gardiner/liftgardiner/hvite plissegardiner for å få det noe lunere.
      3: Nytt sofabord. Ville gått for enten rundt eller kvadratisk.http://www.skeidar.no/produkter/stue/bord/sofabord, dette vil jeg tro kan passe inn.
      4: Få inn litt planter, stua får nytt liv. En litt større plante ved siden av tv.
      5: Puter og pledd i friske og duse farger sammen. Liv men ikke for mye.
      6: bilder. Her:http://desenio.no masse tips. Ville gått for en 2-3 bilder over sofaen der i ulike motiver. Kjøp bilderammer i ulike størrelser på IKEA.
      7: Et brett på sofabord med en grønnplante og ulike lysestaker.
      8: Et par lamper. en stålampe ved siden av sofaen iallefall.
      9: Teppe under sofabord. Her kan man gjerne ha en med litt mønster for å sprite det litt opp.
      Ha gjerne ulik finish på sofabord og tv-bord 🙂

    86. Hei Hei. Kanskje kjøpe noen planer? Spesielt nå som vår og sommer nærmer seg. Jeg blir alltid glad av noe grønt! Jeg er 21 år, og har ingen grønnefingre.. Men jeg og samboeren min har f.eks en palme (IKEA) på badet som aldri trenger å vannes, ellers er orkide veldig enkle å håndtere, og disse får du i alle farger. Ellers er kaktus veldig inn, og den trenger jo så og si ikke vann den heller. Jeg må hvertfall ha noen planter rundt meg for at jeg skal både bli glad og føle at det er lunt her hjemme 🙂

    87. Jeg vet ikke om du liker å ha det ganske casual hjemme, men prøver meg iallefall på noen tips her:-)
      Bytt ut TV-benken og stuebordet. Av bordene du la ut synes jeg det tredje var finest, MEN absolutt alle har disse bordene nå.. Jeg ville gått for noe annet hvis jeg var deg, altså ikke marmorplate. Ikke TV-benk i tre.. Kjøp en helt enkel hvit/grå eller hva du måtte ønske på IKEA som henger på veggen. Ser mye ryddigere og stilrent ut.
      Når det kommer til puter og farger.
      Jeg ville byttet ut stålampa i hjørnet. Den type lampe er “gått ut på dato” for lengst. Når det kommer til puter kan det være fint med ganske knallfarger når du har det så grått ellers. Tenker gule og grønne, eventuelt mønstrete puter i sterke farger kunne vært fint. Hengt opp en taklampe eller fler? Typ industrilamper er veldig kule!
      Kanskje ei hylle med et par pynteting i på veggen? stringhylle er veldig populært nå, den er også klassisk og fin. Skal du ha et bilde på veggen anbefales ikke typiske “NY city” og “big ben” motiv du kjøper på IKEA. Det kan være ok i bokollektivet der alle gir faen, men hvis dere eier leilighet ville jeg gått inn for å gjort det mer som et hjem.
      På lang sikt ville jeg byttet ut gulvet, og kanskje fått opp en tapet på den grå veggen? Skal du gå litt crazy er det tøft med f.eks skogsmotiv.
      Planter burde du ha et par av, det gjør det fint og hjemmekoselig.

    88. Hei! Har faktisk ikke kommentert før, men lest bloggen leeenge!
      Men siden du sa du ikke likte kalde farger tror jeg innslag av gull hadde vært fint. Det pleier å gi en varme. Tror ikke roségull er noe å gå for, for tror det er på vei ut. Men så er det hva du og Vegard liker som teller, ikke hva som er på moten 🙂
      Planter, ekte eller uekte er alltid ett pluss. Også kontraster mellom farger, feks svart hvitt (noe du gjør med bordene du la til forslag), med innslag av grått og gull er fint, og også veldig “skandinavisk”, så let rundt på feks pinterest! Der kan du søke opp “colorblocking”, “monochrome”/”minimalistic”, “farmhouse” osv på interiør og få en følelse av hva du liker 🙂

    89. dere burde få en fin gulvlampe ved siden av sofaen, blomster og planter, kanskje en hylle over sofaen med forskjellige pyntegjenstander, et speil, fargerike bilder, teppe under bordet, masse puter

    90. Personlig synes jeg stuebord tre er finest, og mest praksis da du vil få mer plass hvis du f.eks. skal spise mat ved den. Men samtidig kan nr to bryte opp slik at ikke alt blir firkantet! Interiørmessig så kan gult og lyseblått/turkis være veldig fint til grått, og du finner mane fine ting både på HM home og Kremmerhuset akkurat nå!

    91. Hei 🙂 Hvis du ikke har solgt bildet, hvor mye skulle du eventuelt hatt for det? 🙂 Hva er i målet på det ? 🙂

    92. Har samme sofa som deg tror jeg. Veldig lik ihvertfall fra Bohus. 🙂
      Det jeg skulle si var at vi også holder på å pusse opp leiligheten og skal da male litt vegger og litt nye møbler. Til en slik sofa og selve stuen så tror jeg en lys grønn eller en mild lys farge på den veggen hvor det er nå grått ville passe fint (vurderer selv) . Pynte det opp med fake eller ekte grønne plante som er litt stor som kan stå i en stor vase på gulv. Når det gjelder bord så har vi nå et helt enkelt hvit bord som ligner på ditt fra Ikea og funker perfekt å ha hvor sofaen holder til. Vi har også nesten helt lik gulvfarge, men den vurderer vi å bytte ut til sommeren eller om noen år.
      Her er noen linker som du kan se på som kan passe veldig fint inn i stuen din! 😀
      http://static1.squarespace.com/static/547c56e0e4b045935f3d47ee/t/55004928e4b0d42b6a3d7e38/1426082089500/
      http://www.ikea.com/no/no/images/products/hemnes-bord-hvit__0104032_PE250683_S4.JPG
      http://www.kid.no/Product/Item.aspx?itemid=749317037
      Om det er noe mer du lurer på kontakt meg på melding på bloggen 😀

    93. hadde byttet fra gult gulv til evt fliser eller parkett. Det er vanskelig å sette sammen grå og gult / orange gulv fint sammen. klemklem

    94. Dra på Kremmerhuset! Bra inspirasjon og gode produkter akkurat nå så du kan finne din stil også velge interiør ut i fra det. Interiør og møbler er deeeilig, så fort du finner ut hva du virkelig liker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg