JEG VIL HELLER FÅ BARN ENN HUND

Kjæresten min har plutselig blitt 60 år i løpet av det siste året, og derfor sitter jeg her en fredagskveld som en ensom ulv med støy fra kjøleskapet som eneste selskap. 22:15 var jeg hjemme fra jobb (en ganske tung vakt, så burde vært motsatt) og like etter tuslet han til sengs. Da var han ferdig! Lover godt for fremtiden dette her ja, jeg blir å ende opp som hobbyalkoholiker med rødvinen som eneste selskap om kveldene. Haha. Men seriøst.. Vi er så forskjellige på det punktet. 

Snakk om å være gammel: Vi snuser litt på tanken om å kjøpe hus. Faktisk så tror jeg at vi blir å gjøre det i løpet av året. Da er det bare å sette i gang å lage barn og kjøpe hund, for kjøper man hus, ja DA er man voksen! Vegard maser hele tiden om hund, men jeg vet brutalt ærlig ikke om jeg har et spesielt stort dyrehjertet. Aldri har jeg hatt eget kjæledyr og jeg har heller aldri hatt et sterkt bånd til ett annet dyr, så tror ikke kjæledyr er noe for meg. Kan synes en hund er søt og koselig, men interesserer meg ikke for å rulle rundt på gulvet og leke/kose med hunden. Å få hund er som og få ett barn – man mister mye av friheten. Da kan vi ikke reise bort en langhelg spontant eller i det hele tatt være borte fra hjemmet en hel dag. En hund trenger mye luft, kjærlighet og oppmerksomhet, og det vet jeg rett og slett ikke om jeg orker. Jeg vil heller få barn enn hund, faktisk.

Før noen nevner det: Nei, vi planlegger ingen barn! Ser at det nesten kan virke sånn i og med at jeg har vært inne på temaet to dager på rad, haha. Håper ingen tar seg nær av hva jeg skriver om hunder/kjæledyr, for jeg har full respekt og forståelse for at andre elsker hunden sin. Jeg tror bare ikke at JEG er den rette hundeeier. Men nå skal jeg snike meg stille inn til 60 åringen min, god natt ♥

7 kommentarer
    1. Er ikke “dyreelsker” jeg heller, men jeg har alltid fått et godt forhold til mine egne dyr, både hamstere, katter og familiehunden Elvis som gikk bort for noen uker siden. Det blir liksom noe helt annet når man får noe eget, et koselig ansvar 🙂 Men folk er jo forskjellige, så det er ikke sikkert at du hadde følt det samme som meg av å ha en egen hund liksom, hehe 🙂

    2. Skjønner hva du mener. Jeg hadde såå lyst på hund for noen år siden, men nå vet jeg ikke helt. Som du sier, man kan liksom ikke bare reise bort en helg, og alt må planlegges. I tillegg må hunden luftes om morgenen, og flere gangen om dagen + hundehår over alt. Nei huff, tror jeg holder meg til katt, hehe. :b

    3. Jeg synes det er bra at du sier du ikke ønsker hund når du ikke er særlig dyreglad. En hund trenger som du sier like mye pass som en unge i starten, og følger deg i mange år i løpet av livet, så det er virkelig noe som må planlegges. Et hus derimot synes jeg så absolutt du burde gå for – SÅ gøy! God helg, fine Tuva <3

    4. Jeg elsker både hunder og barn. Men det er sant det du skriver. Man blir veldig bundet med dyr. Mange vil nok synes man er veldig bundet med barn også,men man er faktisk mer bundet med dyr! Du kan ikke ta med deg dyr overalt sånn som du gjerne kan med barn som oftest…. Det er vel flere som er allergisk mot dyr enn barn – håper jeg…. 😉 Ha en flott dag….

    5. Morsomt å høre om forholdet deres. Med typen og jeg er det jeg som vil legge meg tidlig😁 Hvor tenker dere på å kjøpe hus?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg