THICK HAIR PROBLEMS

Thick HAIR problems.. En av mine største utfordringer når det kommer til håret mitt er at jeg alltid må planlegge godt når det skal vaskes, slik at det rekker å tørke før jeg skal noe. Det er en jobb i seg selv å vaske/tørke dette håret, så jeg drøyer det ofte en dag eller to på grunn av latskap. Akkurat nå drøyer jeg det litt i lengste laget siden jeg skal på jobb igjen i morgen, og jeg ORKER IKKE vaske det før etter jobb. Litt fett hår er ikke farlig, jeg blir ikke panisk av det. Å flette håret er en helt perfekt løsning om håret begynner å se litt fett ut, det “trikset” brukte jeg i dag. Dessuten er det ikke bra å vaske håret for ofte – Ett argument jeg bruker ofte til meg selv når jeg ikke gidder vaske håret, haha 😉 

Meeen, jeg burde kanskje ta hintet når en utenlandsk kvinnelig kollega av meg direkte utbrøt; “Tuva, du må vaske håret ditt. Det er såå skittent! Fletten blir ikke fin” i går, når hun skulle flette håret mitt? Utenlandske er ofte så fryktelig direkte i språket siden de kanskje ikke alltid vet hvordan man skal formulere ting på en “pen” måte. Jeg elsker det, da. Haha ♥

13 kommentarer
    1. Kjempekul flette, kledde deg kjempegodt:). Greit å få høre sannheten, enten på den ene måten eller andre, ikke like greit å takle, men men. Ønsker deg en knall gul og kul påske:):)

    2. Know the feeling! Her vaskes håret kun 1 gang per uke 🙂 håret blir vant til det og blir ikke fett. Alltid tiltak å vaske langt, tykt hår..

    3. Syntes fletten din ble fin jeg!
      og er en veldig smart måte å unngå å vise så godt at håret er fett ja 😉
      + er godt for håret å ikke dusjes for ofte som du sier ^^
      Men fy så irriterende det er å måtte planlegge dusjingen hele tiden. Har selv veldig tykt hår og know the struggle :-/

    4. Hahah, digger kommentaren hennes. Har det samme med noen på jobb, og det er bare moro 😀
      Selv prøver jeg å vaske håret så sjeldent som mulig. I dag har jeg klart meg med fett hår med en “tut” (som jeg kaller det) på toppen av hodet, og siden jeg holdt meg unna tørrshampoo i dag, kan jeg bruke det i morgen, og så trenger jeg ikke å vaske håret før mandag, wuuhuu 😀

    5. hvorfor virker det som om ingen her har hårføner? :p jeg har tykt hår, og lar det lufttørke mest mulig, men trør til hårføner om jeg skal noe.

    6. Haha! Jeg jobber også på sykeheim og min thailandske kollega utbrøt i går at jeg hadde små pupper. Hun kjente under brystene, for å sjekke. Uniformene er så store og posete, og jeg hadde på sportsbh – min unnskyldning, haha. Videre spurte hun hvilken str min mor hadde.. Men de er jo så sabla søte og trivelige, at det går bra. KLEM

    7. Kjempe fin flette! Jeg hater å vaske håret. Er så tiltak! Det er på sykehjem du får høre sannheten. Jeg fikk spørsmål fra en pasient en dag om jeg ville låne hårføneren hennes. Hun trodde håret mitt var vått, meeeen det var bare fettete, haha. Da skjønte jeg at det hadde gått litt for langt.

    8. Jeg sto i garderoben å skiftet en dag når min utenlandske kollega kom inn. Hun utbrøt høylytt “Woooow, du har kjempe store hofter, perfekt til å føde barn med” Jeg ble rimelig fornærmet, men forsto etterhvert at det var et sunnhetstegn fra hennes kultur å ha breie hofter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg