IKKE TRO PÅ ALT DU SER PÅ SOSIALE MEDIER

Instagram, blogg, sosiale medier.. Jeg lover dere, det er mye fake der ute! Ikke bare fake i forhold til at diverse kroppsdeler er blitt operert og pyntet på, men selv jeg som ikke vet hvordan man formaterer en minnebrikke (takk for hjelpen forresten, jeg fant ut av det♥) vet godt hvordan man ved enkle tastetrykk kan få smalere midje og større rumpe. Og så ser det så ekte ut? Kan banne på at ingen ville påpekt at bildet til ventre var redigert på om ingen hadde sett orginalbildet til høyre, jeg hadde nok heller fått masse spørsmål om hvordan jeg får til å se slik ut. “Hvordan trener du for å få smal midje? Please svar, vil se ut som deg!!”

Det er ingenting galt med orginalbildet mitt, det er slik jeg ser ut og jeg er stolt over kroppen min. Jeg tar vare på kroppen min. Men innrøm at den redigerte versjonen ville fått flere likes og vært mer oppsiktsvekkende på Instagram? #goals liksom. Hadde garantert hanket inn noen nye followers ved å legge det, for det er slik Instagram er blitt og det er det appen handler om. Perfekt kropp og nakenhet er det som selger. 

Og man lurer på hvorfor dagens ungdom sliter med dårlig selvtillit og psykiske problemer? 

18 kommentarer
    1. Er faktisk helt sykt hva man kan gjøre med bilder!! Haha, må si shit og creeds til deg.. for det var vanvittig bra redigert. Hadde ikke lagt merke til det om du ikke hadde sagt noe.
      Veldig fint innlegg Tuva! Og bra at du faktisk sier ting som det er 😀

    2. Så sant, sosiale media ødlegger oss. Er ikke noe kult og ha det presse på seg, og se ut som en flis…. kjempebra innlegg btw.
      Minner om konkurranse på bloggen min, bli med da vell 😀

    3. insta og facebook er nesten farlig å ha for ungjenter i dag. Man blir så sinnsykt påvirket av alt. Tenker ofte på hvorfor alle vil være like? hvorfor vil de ikke vise frem sitt unike utsende, tenker også på hvor skuffet foreldre blir opp i dette. Dagens samfunn er fuckd up! Folk satser mer på utsende enn hva de satser på skole. Flere som bruker to timer på badet før skolen å 10 min på hjemmelekser liksom. Nei off, begynn å blogg litt om dette å få litt smarte valg i hodene på blogg leserene 👍🏻

    4. Åh, du har så rett! Selv har jeg sluttet å følge en haug med brukere på instagram, rett og slett fordi alt er så “perfekt” .. det er jo umulig sunt for oss å følge med på

    5. STOR tommel opp for at du viser hvor enkelt det er å “lure seg til” en kropp man egentlig ikke har… Synest også det er tøft at du er så ekte som du er! Stå på videre 🙂

    6. Folk dør hvert minutt og her står dere og diskuterer midjen til en blogger. Fy faen så uintelligente.

    7. Nå ble jeg faktisk sjokkert! Altså, jeg vet jo at det er mye lureri… Men tror egentlig ikke alle er helt klar over omfanget av det. Ikke rart folk sliter med selvbildet når det er så mange som faker og manipulerer bilder av seg selv for å se “perfekt” ut….. Jeg har hvertfall brukt mye tid på å fortelle meg selv at jeg er bra nok

    8. Kan du skrive litt om treningsrutinen din?:) Hva du trener, hvor mye du trener osv.. Og skrive litt om kosthold du holder deg til?:) Hadde vært kjempe interresant å lese om, hverfall fra deg:)

    9. Er faktisk sykt hvor bra redigert det er! Kan faktisk ikke se at det er redigert om du ikke sa noe, hvilken app brukte du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg