SKOLE, KJØNNSSYKDOMMER, TRENING & SINGELLIVET

Processed with VSCOcam with hb1 preset


I dag har jeg vært flink jente, og fått unnagjort noen viktige gjøremål: 

1. Jobbet godt med matematikken. De neste dagene må jeg bruke på å hente meg inn i matten, for nå henger jeg litt etter undervisningen. Til å begynne med trodde jeg helt ærlig at “mattehodet” mitt var sånn nogenlunde OK, men det er tydeligvis blitt for mange hull der i løpet av årene. Er jo faktisk noen år siden jeg gikk på videregående, kanskje ikke så rart likevel at jeg må jobbe mer for å henge med. Den “jobben” har jeg hittil vært for sløv med, så det får jeg kjenne på nå! Men, i dag fikk jeg gjort unna mye og jeg er veldig motivert for å gjøre det bra på skolen videre også dette året. Dette skal jeg klare!!

2. Testet meg for kjønnssykdommer og byttet prevensjon. Ja, det bør alle som har sex gjøre jevnlig, symptomer eller ikke. Jeg testet meg for alle mulige sykdommer, til og med hiv – for å utelukke og være på den sikre siden. Altså.. man vet jo faktisk aldri! Jeg har vært litt hypokonder i det siste m.t.p kjønnssykdommer og kreft og alt som er, så jeg måtte bare ta en skikkelig all around check for å få ro i sjela. Klamydia f.eks. er blitt nokså vanlig og det skumle er at den ofte er symptomfri. Så det er lurt å sjekke seg, folkens! Hvor mange (eller hvor få) du har hatt sex med har lite å si, møter du på “rette fyren” så er det gjort. Han kan se så “ren” og “uskyldig” ut, men en kjønnssykdom kan du sjeldent se eller lukte deg frem til. 
Og ja, bestemte meg også for å bytte prevensjon. P-piller funker dårlig for surrehøns!

3. Kom meg på trening, og spist godt og sunt. Ikke ei dødsbra økt, den var seig som fææn, men jeg fullførte! Ble sliten i musklene og jeg vil få sove godt i natt, så da er jeg happy. Singellivet gjør meg visst godt på treningsfronten, nå har jeg bare seg selv å tenke på og da får man plutselig masse “dødtid” til trening. Skal jeg fortelle noe litt morsomt? Buksene har ALDRI sittet bedre på meg enn de gjør nå! Samtidig har jeg ALDRI veid så mye som jeg gjør akkurat nå. 

24 kommentarer
    1. Hei fine Tuva! Jeg digger deg og har fulgt bloggen din i mange år 🙂 den fine ringen du har, er det en diamantring og hvor er den fra ? Kjempe fin

    2. Nei spiral er det værste! Tok jaydes i april og hadde mensen i strekk i3-4mnd, måtte til slutt ta den ut igjen.. i tillegg fikk jeg sykt mye kviser!

    3. Venninnen min fikk hormonspiral for noen måneder siden, og hun har helt syke bivirkninger av det ennå, men veldig deilig å slippe ppiller sier hun. Men er jo selvfølgelig inviduelt hvordan man reagerer på hormonspiralen da (eller skal du ta kobberspiral?). Lykke til, elsker at du blogger bra igjen! 😀

    4. Anonym: Hmmmm godt spørsmål, aner ikke hva forskjellen er på kobberspiral og hormonspiral er. Haha! Jeg stoler bare på legen som anbefalte meg “spiral”, mer vet jeg ikke. Bivirkningene skal være mindre sammenlignet med p-piller, i følge legen – men alle reagerer jo forskjellig 🙂 Tusen takk 😀

    5. Hei, bra du er såpass ærlig på bloggen! Jeg lurte på hvor du gikk for å teste deg for kjønnssykdommer, fastlegen din eller gynekolog osv? Tenker det hadde vært lurt for folk å vite hvor man kan gå.

    6. NEII!
      Ta p-sprøyte, den er fantastisk. Har ikke hatt mensen på over 1 år, ingen mellomblødninger <3

    7. Hei! Kan du blogge mer om trening? Hvordan du trener, hvor ofte osv. Jeg er veldig glad i trening jeg også, men morsomt å lese/ se bilder av andre og få litt motivasjon! Du er flink!!

    8. Jeg har hatt spiral siden januar, og det er sykt deilig! Slipper å tenke på å måtte ta piller og hva det gjør med kroppen etterhvert. Der er alltid litt bivirkninger i begynnelsen da kroppen prøver å vende seg til spiralen, men de avtar etterhvert. Merker ikke at jeg har den lenger! Håper du får samme opplevelse :):) Foresten liker jeg den “nye” åpne bloggen din!

    9. Maria: Ja, ja, jaaaa!! Jeg har kjempelyst, men vanskelig å få til når man hele tiden (nesten) trener alene 🙁 Ingen som kan ta bilder av meg da, og det er kjedelig å lage blogginnlegg uten bilder. Jeg må finne ut av det 🙂

    10. Hadde samme problem som deg, glemte minipilla heeele tiden, så tok meg en tur på google før legetimen for å finne ut hva som kunne passe meg (har lett for å få blodpropp, så kan ikke ha alt av prevensjon). Las da om minisprialen, og spurte legen om den kunne være noe. 14 dager etterpå satte jeg den inn. Har hatt den i snart ett år, og er veldig fornøyd! Det å slippe å tenke på om du har glemt pillen er veldig godt. På meg har det eneste minuset vert at jeg har gått veldig lenge før jeg har mista mensen (noe som er vanlig med hormonspiral).
      Synst det verste med hele innsettingen var en liten stund etter innsetting. Fikk da veldig sterke mens smerter, men det ga seg etter noen dager. 🙂
      Jeg anbefaler spiralen videre vertfall 🙂

    11. Jeg satte i spiral for 2 mnd siden, har (*bank i bordet*) ikke hatt noen bivirkninger, og heller ikke mensen! fantastisk!
      MEN. Vær forberedt på at det kan være utrolig vondt å få satt den inn, dog det er veldig individuelt fra person til person. Jeg besvimte 2 ganger hos legen pga smerten, og jeg tåler en støyt!
      Likevel har det til nå vært verdt smerten ved innsetting, og har ikke hatt noen smerter i ettertid. Veldig fornøyd!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg