FLINK PIKE SYNDROMET

God fredag, fine! Har dere noen spennende planer for helgen? Jeg skal kanskje til Bergen i morgen for å feire 20-årsdagen til min bestie, Magnus. Men Lene, som vi i så fall skal bo hos, svarer ikke. Haha, er vi virkelig  uvelkomne??? Haha, neida – hun er sikkert bare busy busy med ett eller annet som tydeligvis er viktigere enn oss (…). Hadde vært gøy og dratt til Bergen og festet og feiret favoritt-gutten. I mine øyne har han vært 20 lenge, men helt greit å få det banket inn på papiret også. Kjekkasen kommer seg jo inn over alt, uansett! Nei, jeg satser på at det blir Bergen-tur i morgen. Deilig å komme seg litt vekk fra Oslo i blant, selv om det bare blir for ett døgn. 

Her må jeg bare putte inn litt selvskryt (igjen); Siste par dagene har jeg hatt så “flink-pike-syndrom” at det er til å bli kvalm av! Haha. Har sittet så mange timer med matten at jeg faktisk begynner å forstå ting. Jeg mener, jeg forstår faktisk en del matte! Herregud, for en mestringsfølelse! Jeg mestrer til og med mange av de vanskeligste oppgavene – du vet, de på de blå sidene i boka 😉 Skole er faktisk veldig gøy når man får til. Litt stolt av meg selv nå! 

Håper dere har det fint ♥ Jeg skal finne frem rødvinsglasset å kooose meg videre med matten. Skikkelig i siget nå! Hahahah. Gøy fredagskveld, det. 

 

13 kommentarer
    1. Hei Tuva!
      Vil bare si at du har blitt helt sinnsykt flink til å blogge i det siste, jeg liker den ærlige versjonen av deg, og det har jeg alltid gjort. Helt siden jeg husker du blogget for første gang om hvordan det var å være i fosterhjem har jeg fulgt deg og Therese. Jeg er veldig fascinert over deg og måten du blogger på er veldig orignal, du skiller deg virkelig fra de andre bloggerne. Jeg blir ikke irritert, som jeg vanligvis kan bli av de overfladiske bloggene. Men du er utrolig flink, og på toppen av det hele utrolig stolt av deg som har takla singellivet ditt på den måten du har gjort, jeg er nemlig i en ganske lik situasjon.
      Du virker som en herlig jente! <3
      Klems Cajsa (fast leser i mange år hehe)

    2. Hei, tenkte bare å hjelpe deg med å si at første oppgaven står det at 4^2 er 8 men det blir 4*4 som er 16:) men ellers bra jobba, stå på.
      Superfin blogg!

    3. Så flink du er Tuva! Vil bare tipse om at det alltid er et pluss å kunne fagbegrep på eksamen, så prøv å lære deg å si addisjon og subtraksjon i stedet for pluss og minus. Når du skriver hvordan du tenker på eksamen, vil det trekke deg ned å si pluss og minus, ellers må du stå på videre selv om du blir kvalm, hahah!!

    4. Hei ville bare si fra at eksempelet er feil, (3+1)^2 kan ikke forkortes til 4^2. Du må regne potensen før du plusser sammen så det blir da:
      (3+1)(3+1)= 9+3+3+1 =16

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg