UKENS HANDLEKURV

Er det interessant for dere å se hva jeg kjøper når jeg storhandler hver uke? Vel.. storhandel og storhandel – blir ikke like mange varer eller like godt planlagte middager når man nå kun er èn person. Si i fra, kanskje det bare er meg som er sær og liker å snoke på hva andre putter i handlekurven? Synes det er litt gøy å se hva andre handler, for å få inspirasjon, samtidig som det sier noe om hvordan personen er, etter min mening. I matveien da, i det minste. Haha. Sikkert sært, men jeg elsker å snike i andres kjøleskap! 

Her har jeg handlet inn og supplert med det jeg hadde fra før. Sjekker alltid kjøleskap og skap før jeg handler! Alltid. 

Men må advare om at “ukens handlekurv” kan bli litt ensidig, for jeg spiser mye av det samme. Handler heller ikke på faste dager, for handler selvfølgelig ettersom når kjøleskapet sier at det trenger påfyll – “ukens handlekurv” vil derfor komme nå og da. Ofte holder maten lengre enn èn uke også. 

Tips: Jeg flink til å porsjonere å fryse ned kjøtt og fisk, bruke det jeg har og ikke kaste unødvendig med mat. Det siste er jeg sterkt i mot! Disse 1-liters posene kjøpte jeg på Clas Ohlson – perfekt for å fryse ned mat i porsjoner. 

Fryktelig sunn handlekurv, daaa? Slapp av, jeg drar alltid innom butikken i helgene, hehehe – så ingen fare. Koser jeg meg ofte med både alkohol, god/usunn mat og fort en take-away i helgene, mens i ukedagene kjører jeg et ganske strengt kosthold med fokus på næringsinnhold i maten jeg spiser. Det funker bra for meg! 

Om dere reagerer på lite frokost/pålegg og sånn, så er det fordi jeg alltid starter dagen min med en shake! Hver dag. 

 

Vil du at jeg skal fortsette med “Ukens handlekurv”?
 

29 kommentarer
    1. Jeg synes også det er kjempegøy å se hva andre handler! Synes du burde fortsette/starte med det 😃 oppskrifter hadde også vært gøy!

    2. Ja, fortsett gjerne med det! Elsker tips fra personer som handler på “vanlige” matbutikker. Sunne oppskrifter/tips på frokost, lunsj og middag hadde også vært supert! 🙂

    3. Spennende og se ka andre handler : D
      Har du forslag til smoothie elle Shake man kan har til frokost ? Begynne å bli litt lei knekkebrød :/
      Forresten digger eg den nye headeren din du er så super pen på den 😀

    4. Ja, fortsett å vise oss “ukens handlekurv”. Spennende og inspirerende for oss lesere 🙂 veldig bra at du har begynt å blogge igjen, Tuva! Blir glad hver gang du har lagt ut et nytt innlegg! Du er en av mine faste blogger 🙂

    5. Åå, elsker det! Blir student neste år selv, så prøver så godt jeg kan å forberede meg til å handle og lage mat selv. Morsomt innlegg, fortsett gjerne <3

    6. Tenkte på mat fra butikker som life, sunkost og slike. Har sett flere bloggere som legger ut oppskrifter som inneholder ingredienser hvertfall ikke jeg har funnet på kiwi, spar, rema osv 🙂

    7. Flott med slike innlegg! Liker å se åssen andre handler for å finne inspirasjon 🙂 Liker det nye designet på bloggen din! Veldig fint 🙂

    8. Morsomme innlegg! Elsker å snike selv 🙂 hvis du leter etter litt inspirasjon så kan jeg jo anbefale deg og søke på youtube etter “what I eat in a day”. Masse sunt!

    9. Hei! Har noe jeg lurer på, og tenkte også det kunne være en idè til nytt innlegg? Du har skrevet at du har vært veldig tynn, men virker som du nå har fått i gang treningen og du ser også fyldigere ut på en veldig bra måte, en slik måte jeg ønsker å legge på meg på. Ja, muskler. Du skrev også at du starter hver dag med en shake – hvordan shake? Og hvordan ser treningene dine ut, kanskje du kan snakke om en vanlig treningsuke i ditt liv akkurat nå? Hvordan varierer du det, og hva gjør du for å bygge muskler?
      Klem!

    10. ja, det er spennende å se hvilke mat andre kjøper. forsett med det, jeg blir iallefall inspirert. kan du snart ha en spørsmålsrunde også?
      -Helene A

    11. hei tuva: Hei du! Mange gode spørsmål, som jeg tenker å skrive et eget blogginnlegg om. Tusen takk! Send meg gjerne en mail om du er nysgjerrig på shaken jeg tar <3 Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg