UKENS HANDLEKURV #2

Hei, og god onsdag til deg! 

I dag trengte virkelig kjøleskapet påfyll, og siden det så ut til at blogginnlegget om forrige ukes handlekurv slo an hos dere, fortsetter jeg bare! Dere får si ifra om det blir for kjedelig i lengden, er klar over at mine matinnkjøp/matvaner ikke er så avanserte eller varierende. Begynner å merke det veldig selv, så har satt meg som mål og hver uke finne en ny oppskrift på nett å prøve ut. I løpet av denne uken skal jeg teste ut en deilig lakse-oppskrift jeg fant på nettet, samt lage den sunne bolognesen jeg og Henriette spiste for litt siden. Fikk et par spørsmål da jeg la ut bilder av sistnevnte, så mulig jeg legger ut oppskrift på den 🙂 Ikke at det er vanskelig, men den er helt genial hvis man er glad i pasta og ønsker en sunnere variant! 

TIPS: kjøp en stor ost, del den opp og legg i fryseren. Kg prisen er billigere på stor ost, i forhold til for eksempel ost i skiver.  

Føler alltid at jeg må poengtere.. Kjøpte ingen kjøtt eller “middagsmat”, og det er fordi fryseren er full! Heller ikke pålegg, jeg drikker shake til frokost. I helgene blir det alltid en ekstra tur på butikken. Så vet dere det! 

Men dere? Jeg ønsker veldig gjerne litt konstruktiv kritikk på bloggingen min! Hadde vært fantastisk om dere hadde orket å gi feedback på hva dere vil se mer/mindre av? Noe du lurer på, eller savner? Hva som helst ♥ Har allerede notert ned en liten liste, jeg ønsker jo selvfølgelig å gi dere det dere vil ha! Har fått tilbakemelding fra noen som er fornøyde med bloggingen min for tiden, men kommentarfeltet tyder ikke akkurat på det, haha. Vet at det ikke bare er min blogg som har lite kommentarer, når jeg ser tilbake til 2012 f.eks. var folk helt ville på å kommentere. Er alle blitt travle, voksne mennesker eller hva skjer? Haha.
 

50 kommentarer
    1. Jeg elsker bloggen din, men jeg holder meg alltid unna kommentarfeltet.. Usikker på hvorfor. Men så lenge du fortsetter å være så aktiv og flink er jeg fornøyd 😀

    2. Har du sluttet å snuse? Isåfall, hvordan klarte du det? Elsker at du har begynt å blogge igjen<3 jeg vil gjerne ha mer outfit på bloggen!

    3. Hadde vært kjekt hvis du også hadde skrevet hva slags middag du tenker å ha. Jeg syns det er så vanskelig å ta “storhandel” siden jeg er så dårlig på å finne på middager til kun en person 🙂

    4. Liker bloggingen sånn den er, men det er snart jul så gjerne innlegg om jul! Feks. Kjoler til jul eller julebord? Kanskje baking og oppskrift?
      Ellers så liker jeg som sagt den hverdagslige og ærlige stilen bloggen din har 🙂

    5. Kanskje funfacts om deg selv?
      Tb fra november for 2 år siden?
      Gullkorn?
      Se tilbake på måten du sminket deg på før vs idag, samme med klær osv! Husker jeg syntes du hadde så sprek stil på vgs 😂
      Drømmer du har oppfylt, ønsker å oppfylle?
      Hva er i vesken din til hverdags

    6. Hei Tuva!
      Elsker slike innlegg, inspirerende å se 🙂
      Jeg venter sårt på innlegget om hvilken skole du valgte og hvorfor. Hvordan går det, fornøyd?
      Klem fra fast leser som liker at du stadig stiger på topplista <3

    7. Throwback til den tiden du og therese var “fjortisser” og blogget mye sammen! Er sååå gøy å se for meg som har fulgt deg i så mange år!
      Kanskje en liste med en bra og en kjip ting som skjedde hvert år? Sånn 2013, 2014 osv
      Tips og mat som du la ut over her!
      Litt sånn hverdagslige, typiske ting, litt sånn skriver uten å tenke-innlegg, hva heter de? Når du bare skriver alt som faller deg inn, ikke leser over og poster! Så du en kjekk gutt på treningssenteret? Hørt noe morsomt i det siste? Ja, hva enn som faller deg inn!
      Flause? Qulty pleasure?
      Lifehacks!
      Personlige innlegg, meninger osv!

    8. Jeg vil også gjerne vite hva du har i shaken! Har lagt ved epost-adressen min, så kan du ikke sende meg en mail? 😊

    9. Mer trening! Skjønner at du synes det er ekkelt mtp at du ikke har utdanning, men det er morsomt å se hvordan og hva du trener fordiom 🙂

    10. Elsker, elsker, elsker at du har fått flere lesere Tuva. Har fulgt bloggen din, sånn, alltid – og du er så rå! Elsker at du gir faen og bare er deg selv. Tror det er det som gjør at du kan holde deg så høyt oppe, så ikke tro annet (leste du skrev om det for litt siden). Ellers, kanskje en oppdatering av silikonen? Kjærlgihetssorg? Økonomi ift at du bor i en ny by, og utfordringer knyttet til det generelt? Litt om trening, og i blandt – FUCK YOU-innlegg. Elsker når du skriver de innleggene der du bare blåser ut frustrasjon og ikke maler et rosa bilde av hvordan ting er. Du er så bra, fortsett med det arbeidet du gjør! Og du? Jeg er stolt over at du er så selvsikker.

    11. Personlig synes jeg det er spennende med variert blogg som oppdateres ganske ofte. Ideen med handlekurv er god. Den kan overføres til også andre typer innkjøp. Throwbacks er bra. Anbefalinger i forhold til film, musikk… Hverdagsbetraktninger. Oppskrifter. Kanskje noen sånne: “Slik får du….”; det åpner for masse – humor, forbrukerinfo og hverdagsglimt i skjønn forening: “Slik blir du klar for julebordet for under 500-lappen”, “Slik får du skikkelig brente vafler”….

    12. Sminkevideo eller spørsmålsrunde, det er alltid gøy! Liker at du har begynt å blogge hver dag, hadde ikke blitt lei meg om det var enda oftere også 🙂 alltid spennende å lese personlige innlegg!!

    13. Jeg er så glad for at du har begynt å blogge mye og variert igjen! 😀 Ler hver gang jeg leser et banneord, haha! Det er nordlendingen sin det 😀
      Liker forøvrig mat-innleggene! Morsomt å “snike” på andre sine matvaner, haha.

    14. Jeg synes bloggen din er veldig bra for tiden! Leser alltid, men kommenterer sjeldent. Ikke ta dette negativt, men overrasket over at du har blogget så bra over en lengre periode nå, vanligvis dabber det jo av etter bare noen få uker, så håper virkelig det holder seg. Forslag til innlegg kan være spørsmålsrunde eller svare på slike tags og lister som ligger rundt på netttet, videoblogger, mer om trening og oppskrifter på både sunne og usunne ting, dine beste tips for å gjøre det bedre på skolen og hvordan det er å ta opp fag som privatist, skrive et innlegg om dine fremtidsplaner/drømmer feks, et innlegg om hvordan en vanlig dag i ditt liv er osv.

    15. Jeg liker bloggen din kjempe godt, men er desverre ganske dårlig på å kommentere innleggene til blogger jeg leser generelt. Liker selv godt når en blogg har med outfits, videoblogg, og hva de handler når de handler mat haha av en eller annen grunn syntes jeg det er intr og ” snike ” på hva andre har i kjøleskapet, kanskje komme med noen gode tips og triks, spørsmålsrunder også kanskje på video det gjør det jo litt mere intr for lesere og se på, skrive om dine tidligere reiser osv. Digger bloggen, stå på! 😀

    16. Jeg lurer også på shaken du drikker! Er over 18, hehe 🙂 gøy om du viser bilder fra iphonen din, som sophie elise nettopp gjorde. Blir litt mer personlig og egne bilder derfra føler jeg! Ellers digger jeg bloggen for tiden :):)

    17. Jeg venter på oppdateringen om laserbehandlingen du hadde startet på. Jeg bor også i Oslo, så det hadde vært interessant å høre om du har prøvd ut en klinikk her i hovedstaden.

    18. Eelsker at du har begynt å blogge igjen! Er generelt ikke så kravstor når det kommer til hva jeg liker å lese på blogger, utenom når det er i overkant mye sponsor-innlegg, men det synes jeg ikke du har. Liker bloggingen din veldig godt, jeg, du er liksom deg selv og ikke en overfladisk-Tuva 🙂
      Som jeg ser flere har kommentert er ikke jeg heller noe flink til å kommentere blogger jeg leser, mest på grunn av at jeg ikke gidder å trykke meg inn for å gjøre det, hehe, men skjønner jo at det hjelper på motivasjonen til bloggerene, så jeg må nesten revurdere det litt! 🙂
      Ha en fortsatt fin dag, Tuva. Stå på!

    19. Jeg tenker at folk helt sikkert er fornøyd med bloggingen din for tiden, og derfor ikke kommenterer. Hadde de ikke vært det, DA hadde du nok fått mange kommentarer. Jeg er i hvert fall fornøyd 🙂 du har et godt språk og skriver om varierende ting

    20. Liker handlekurven din godt jeg! Det eneste jeg savner er fete melkeprodukter, og ikke disse lettproduktene… Jo mer maten er tuklet med, jo med tukler den med oss, og lettprodukter er tuklet mer med enn det som er laget med melkefettet fortsatt intakt. Fett er sunt, øker opptak av viktige næringsstoffer i maten vi spiser og ikke minst så er det IKKE usunt eller fører til høyt kolesterol og hjerte-karsykdom, det er nå alle forskere innen ernæring i enighet om. Melkeindustien tjener FETE penger på å markedsføre “uten fett” eller “0% fett”. Dette er en uting for samfunnet våres syns jeg.
      Håper du fortsetter og legge ut ukens handlekurv, og er med å være en ambassadør for sunn mat! Digger bloggen din, kommenterer ikke så ofte, fordi jeg kan mer om ernæring enn jeg kan om mote, osv. men det er nettopp derfor jeg liker å følge med på deg. 🙂 Så kan jeg være både sunn og se bra ut. Ønsker deg en fin kveld videre!

    21. Hva med ” en vanlig dag ” video? Eller innlegg der du tar bilder ila en dag? Er litt gøy 😀
      Også trening ja!

    22. Jeg liker bloggeingen din jeg!
      hmm, kanskje du kunne hatt et innlegg hvor du oppsumerer bloggkarieren din. Tenker du her flere lesere som ikke fulgta deg før, også kan det sikkert være fint for veteraner i mimre tilbake 🙂
      Ser flere har nevnt det, men ja takk til info om laserbehandlingen!

    23. Ønsker at du blogger mer om trening 😀 trenger inspirasjon, og du gir mye av det! lurer foressten også på hva slags shake du drikker?

    24. Liker bloggen din godt! Liker at du er jorsnær, ikke sånn som for eks fotballfrue som lever inne i en boble av supereffektive treningsøkter og suuperenkle men kjempeavanserte oppskrifter..liker at du ikke r født og oppvokst på Frogner liksom:D Digger hele deg ass

    25. liker den ærlige bloggen din, og at du viser hva du kjøper og hvordan rommet ditt ser ut osv. liker bloggen din bedre og bedre. kan du lage ett inlegg om ditt seneste brudd med kjæresten? trenger ikke bruke navn, men bare hva som forårasket det osv
      Ha en fin søndag videre

    26. Jeg liker at du er så ærlig på bloggen, og ønsker bare mer personlige innlegg, det er så gøy å lese 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg