TO TIPS!

1. Enja har begynt å blogge! Åh, som jeg har savnet å ha en bloggpartner å dele denne galskapen med! Enja, min nydelige samboer –> Sjekk ut bloggen hennes, jeg synes hun er dritflink! Jeg er imponert, og hun gjør meg motivert til å stå på selv når jeg ser hvor flink hun er til å skrive og oppdatere. Hurra, nå kan vi mase på hverandre om oppdateringer og ta masse bilder sammen. Jeg HATER nemlig egentlig å spørre venner om bildetaking, så å ha en bloggbestis i hus passer meg SÅ BRA. 

2. FUCK Norwegian! Jeg har tenkt det før, men denne gangen mener jeg det: jeg skal aldri bestille billett via Norwegian igjen. De 2-300 kronene jeg kan spare på å velge dem, er faen ikke verdt det. Er det bare meg, eller er det alltid NOE tull med det flyselskapet? Nå skal dere høre.. Jeg stod ved automaten på flyplassen søndag kveld for å sjekke inn bagasjen. På skjermen kom det opp at innsjekkingen ikke gikk gjennom “oppsøk personalet for hjelp” eller noe sånt, fikk jeg beskjed om. Ja vel, tenkte jeg, og vendte hælen mot skranken. Ved skranken stod det kun èn dame, og hun jobbet i SAS. Jeg forstår at hun ikke har noe som helst med Norwegian å gjøre, men spurte henne likevel om det var mulig å få kontakt med noen som jobbet i Norwegian. “Beklager, men det ser ut til de er gått for dagen!”, sa damen beklagende. Unnskyld meg, men de kan da ikke GÅ for dagen så lenge de fortsatt har fly som skal i lufta og folk som skal sjekke inn?? Så der stod jeg som en idiot 45 minutter før avgang på feil side av sikkerhetskontrollen, og måtte bare innse at jeg ikke ville komme med det flyet. Dette hadde ikke vært et problem dersom jeg hadde valgt SAS, de hadde i det minste ansatte på jobb! Så da var det ikke annet valg enn å sette seg på flybussen tilbake, og få bestilt ny flybillett til dagen etter (med SAS!). Utrolig mye bortkastet tid, energi og penger!
 

19 kommentarer
    1. Føler’n. Har fløyet med Norwegian en gang før, og da var flyet 3 timer forsinket, i tillegg satt vi en hel time i flyet før avgang, og det eneste vi ble tilbydd var et plastglass med lunket vann. Nei vet du hva. Dårlig service.

    2. Enig, skulle fly fra værnes til gardemoen og skulle rekke noe på fornebu til kl 10. Bestilte d tidligst flyet som gikk, for å ha litt god tid! Kl.02 samme dag som turen kom d melding om at flyet var kansellert, fikk gratis ny billett men måtte taa et fly som var litt senere! Kl.04 fikk jeg beskjed om at også dette var kansselert! Og da måtte jeg bestille en ny billett, mn det var ingen fly med ledige seter før kl.12! MÅTTE TILSLUTT BESTILLE SAS! Gla jeg var våken den natten!

    3. Haha hva fader.. har aldri opplevd dette! Flyr norwegian minst en gang i mnd og det er sååå mye bedre enn Sas!!

    4. Du vet at du kan ringe Norwegian? Opplevd like mye dritt hos SAS, så ingen er noe bedre. Selv om jeg holder en god knapp hos Norwegian.

    5. Hei igjen Tuva. Har vært i kontakt med Trondheim – Værnes. Vi har siste fly kl 21:40, og vi har folk på jobb helt frem til kl 22:00. Vi har personell på “gulvet”, som bl.a bistår med hjelp ved innsjekkingsautomatene. Det er derfor litt rart at SAS sier at vårt personell har gått hjem for dagen kl 21:15.

    6. haha, har du vært i trondheim sammen med vegard? som du har klaget såå mye på her på bloggen at du er over osv? way to go, hahaha 😉

    7. Da jeg fikk opp samme beskjed var det fordi navnet mitt ikke var stavet riktig. Jeg hadde greit å adde en “f” for mye i etternavnet. Logget inn på nettsiden og endret selv – voila – ferdig. Aldri hatt problemer med norwegian, annet enn en forsinkelse eller to, men det forekommer hos alle. I sas derimot ble jeg stående på gardermoen sammen med tantebarnet mitt mens resten av følget (vi bestilte sammen 6 måneder frem i tid) dro til new york. Hvorfor? De hadde dobbeltbooket setene våre og de andre med samme plasser kom før oss. “Sånn skjer noen ganger” var beskjeden vi fikk fra personalet. Ble tilbudt fly 2 dager senere, noe som ikke ble aktuelt da det var bestilt en langhelg..

    8. Har dårlige erfaringer fra mange selskap. Verst var det da sas kansellerte avganger pga for få billetter, endte med å måtte ta buss. Tok 12 timer på en tur som skulle tatt 3..

    9. Norwegian: Veldig rart da at jeg ikke fant noen fra Norwegian som kunne hjelpe meg. Uavhengig av hva damen fra SAS fortalte meg. Det var og er jeg ekstremt misfornøyd med!

    10. Har samme erfaring som deg. Flyet fra Trondheim til Oslo ble først forsinket én time. Da det hadde gått en time, ble det utsatt en time til uten at vi fikk noen beskjed på forhånd.
      På flyet fikk vi ingen info om hva vi som skulle ta fly videre fra Oslo skulle gjøre, så vi gikk inn på flyplassen.
      Der var Norwegians skranke steng. SAS-skranken var åpen, men de kunne heller ikke hjelpe oss da de ansatte hos Norwegian var ferdige på jobb.
      Vi fant ut via andre passasjerer at vi måtte stille oss i kø for å få penger tilbake for det flyet vi ikke rakk, så der stod vi i kø på flyplassen i over to timer midt på natta 2. Juledag.
      I tillegg er servicen på flyene helt på trynet.
      Ja takke meg til sas eller Widerøe

    11. Nå skal jeg ikke påstå at ting ikke også kan gå galt med SAS, men jeg støtter SAS av det enkle prinsippet at jeg kjenner både piloter og flyverter/flyvertinner som har jobbet for begge eller bare norwegian og alle sier at de ble behandlet som dritt når de jobbet for norwegian og hadde utrolig dårlige arbeidsvilkår. Vil ikke gå i detaljer siden det nok ikke er ting de får gå ut offentlig med, men det holdt for at jeg alltid velger SAS i alle fall 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg