UKENS SPØRSMÅL

Har du fortsatt noe kontakt med V? Tror du at det noen gang kunne blitt dere to igjen? – Ja, vi har kontakt og vi er venner. Det var mye bjeffing og krangling i starten når bruddet enda var ferskt og sårt, mens nå er tonen god mellom oss. Vi bryr oss om hverandre, han har stått meg veldig nær i mange år, han kjenner meg best av alle og det er derfor godt å kunne ringe han hvis jeg trenger støtte, gode ord, veiledning eller hva som helst. Sikkert vanskelig for andre å skjønne seg på, “en eks bør forbli i fortiden”, tenker nok mange. Men jeg slipper svært få ordentlig innpå meg! Derfor er jeg veldig glad for å fortsatt ha han i livet mitt, selv om vi ikke er kjærester lengre. Likevel har vi det bra begge to hver for oss, og at jeg flyttet, føles riktig! 

Hva er planene for studiene til høsten? – Mangler fortsatt naturfag som må taes opp etter dette skoleåret, før jeg kan juble over et fullført vitnemål. Så det er planen, samtidig som jeg har lyst til å ta PT-utdanning. Klarer ikke å legge fra meg den tanken!

Har du noen tvangstanker? – Ja, vil påstå at jeg har en slags tvangstanke i forhold til mat. Føler en slags “angst” for å være sulten. For eksempel: er jeg ute av hjemmet og vet at det er mange timer til jeg har tilgang på mat, blir jeg sykt stressa. Helt vilt slitsomt å være sånn! 

Hvem er du i vennegjengen? – Haha, spørs hvem du spør! Fikk to vidt forskjellige svar som ikke samsvarer med hverandre. Funny! 

Hva syns du om Isabel Raad sitt innlegg om jenters oppførsel etter et brudd? – Haha, tenker du at jeg bør føle meg truffet? Har lest det, men husker ikke ordrett hva budskapet var. Tenker likevel at enhver person reagerer og føler forskjellig etter et brudd. Dessuten er det ikke alltid man klarer å tenke eller handle rasjonelt når følelseslivet er så ustabilt, som det ofte er etter et brudd. Man går gjennom ulike faser, og èn av mine faser var å dra ut og feste. Det var gøy for en periode, før jeg ble dritt lei. At man er mye ute og fester, betyr ikke nødvendigvis at man ligger rundt. Synes det virker som at folk tenker det! Personlig trengte/trenger jeg ikke å ligge rundt for å booste min egen selvtillit/selvfølelse, den booster jeg på andre måter. Men for all del, vil du ligge rundt, er det ikke noe galt i det heller! What ever makes you happy. 

Hvordan går jobbsøkingen, klarer du å leve på kun det du får av blogg.no?​ – Dårlig. Haha! Så vil du, eller kjenner du noen som vil ansette meg? Jeg er lærevillig og har sykt bra arbeidsmoral. Er heller aldri syk, kommer alltid på jobb. Lønnen man får alene fra blogg.no er ikke noe å sprette champagne for, hvis noen skulle tro det! Man tjener ikke fettttt når man blogger så ustabilt som meg, så dere som kommenterer “du blogger bare for penger” skjønner ikke hvordan ting fungerer. Hadde vel ikke blogget av og på annenhver uke hvis jeg kun blogget for penger, hadde jeg vel? 

Hva var de største utfordringene med å være “ny i ny by”? – Å finne “sin plass” og å få venner, kan være utfordrende. Har savnet litt den følelsen av å føle at man har en “tilhørighet”, om det gir mening? Tror det er ganske normalt i ny by, spesielt hvis man akkurat har gått gjennom et brudd og i tillegg har den bakgrunnen jeg har. Mye nytt å vende seg til, et “nytt liv” nærmest og en ny hverdag alene. Alt er nytt, urørt og litt småskummelt! Ønsker skikkelig sterkt at søsteren min skal flytte til Oslo, jeg hadde elsket å ha henne her. 

Hvor mange eksamener har du igjen før du er ferdig med VGS? – 6 totalt. Yeiiii

​Hva hadde du i snitt på videregående? – Du, det vet jeg faktisk ikke. Det var så dårlig at jeg aldri orka regne ut. 

Hvilke fag tar du egentlig opp igjen? Og hvor lenge har du holdt på? – Nå tar jeg opp norsk og matte. Begynte å ta opp fag etter nyttår, så ett år straks har jeg holdt på. Tok samfunnsfag og historie i vår, begge fagene som halvårs-kurs på Sonans i Trondheim. Fikk 5 på begge eksamenene, og det er jeg så jævlig stolt over! Mine første 5’ere EVER gjennom hele videregående. Det må være noe av det beste jeg har opplevd. 

Har du blitt kjent med mange nye i Oslo, og i så fall hvordan kom du i kontakt med de? – Har fått noen venner og det er jeg glad for, men kan alltids utvide kretsen. Blitt kjent med folk på byen (ja det går an), på skolen og gjennom felles venner. Kommer faktisk også ofte i kontakt med folk på treningssenteret, som regel gutter det da, haha.. Fra før av hadde jeg et par venner og litt bekjente, og det er jo alltids betryggende når man flytter alene til ny by! Enja, som jeg bor med, er barndomsvenninnen min, og hun har automatisk blitt min “trygghet” i Oslo og hun jobbet på i starten for å “integrere” meg, haha. 

Hvor høy er du? – 1,64 meter ganske så presist.  

Hva synes du om Bjørknes hittil og hvilke fag tar du opp? – Norsk og matte. Bjørknes: uansett hvilken skole du velger, vil du møte på flinke og mindre flinke lærere. Jeg endte opp med å bytte matteklasse i høst fordi jeg ikke var fornøyd med læreren jeg hadde. Det er jeg glad for, nå har jeg to dødsflinke lærere! Trives godt på skolen, aller mest takket være lærerne som klarer å få meg og klassen engasjert i faget. Det faglige er det som veier tyngst hos meg, og det merker man også at stort sett alle i klassen er enige i. De som er uenige, dropper ofte fort ut uansett. Like greit! Bjørknes har et veldig bra læremiljø, altså! Ellers, den sosiale biten… Selv har jeg ikke fått mange såkalte “venner” på skolen, men det skal jeg innrømme er litt selvforskyldt. Har jo alltid noen å snakke med, hvis jeg vil det, men ofte velger jeg å trykke på telefonen eller gjøre andre ting i friminuttene 🙂

Er også veldig fornøyd med servicen jeg har fått hos rådgiverne på skolen. Hadde en veldig god veiledningstime før jeg startet, og mye grunnet det, valgte jeg Bjørknes fremfor Sonans. Skal jeg trekke frem noe negativt, må det være at bygget er gammelt og er dårlig tilrettelagt for å jobbe i kollokviegruppe. Skulle helst vært adskilte grupperom, og det har ikke Bjørknes. 

Kan du legge ut en typisk treningsrutine for deg? – Vanskelig å svare på dette spørsmålet, fordi jeg følger faktisk ingen treningsprogram for tiden! Dagsformen får avgjøre hva som skal trenes – styrke en dag, litt løping neste dag, og så får jeg plutselig et kall fra Gud og drar på yogatime. Skal sies at rumpe/ben blir høyst prioritert, da! Sikkert sykt kjedelig svar dette, sorryyy…. MEN, jeg luuuurer på om jeg skal begynne med “ukens øvelse” som en fast spalte på bloggen, what do you think about that? 

Om ditt spørsmål ikke kom med denne gangen, vil jeg svare på det i neste ukens spørsmål!

 ♥ LURER DU PÅ NOE TIL NESTE UKE? 

29 kommentarer
    1. Vet at de søker folk til HM om det er et sted du kunne tenke deg å jobbe? Er bare å komme med søknad i butikk, stortorvet, bogstadveien, city og storo vet jeg at søker.

    2. Jeg skal ta PT-utdanning i Miami i sommer via AFPT! Er intensivkurs så går over juli-aug, du trenger ikke vitnemål for å kunne bli med!

    3. Kunne ikke anbefalt sterkere å ta opp naturfag på metis Oslo. Aldri i mitt liv kommer jeg til å oppleve en så bra lærer igjen. Altså jeg hadde nesten stryk i faget og fikk 6 på eksamen. Har aldri fått en 6 i hele mitt liv. Han er så ekstremt eksamensrelatert og gjør alt i sin makt for å hjelpe. Kommer til å anbefale han til alle jeg kan.

    4. Hei.
      Jeg lurte på en ting.
      Når du driver å tar opp fag, går du på en privatskole å får undervisning eller hvordan fungere det. Kan du forklare litt opplegget ditt og hvor mye det koster (om du ønsker å fortelle det da). Jeg vurdere å ta opp fag som privatist i stendenfor påbygg, siden fagene er så vanskelige.

    5. Hvordan får du kontakt/slå av en prat med folk når du er på trening? Jeg trener stortest alene, da har jeg på headsett med full guffe. Syns det er vanskelig å starte en samtale når jeg trener, syns det virker litt creepy å stå å glane/smile på folk.

    6. søk på sykehjem – hvis du fremdeles vil det. De søker stadig nye. hvis ikke går det an å søke på en matbutikk eller klesbutikk. Ett treningssenter hadde du jo sikkert passet å jobbe på, kanskje det kan utvikle pt- karrieren din også? HOPP ut i det sier nå bare jeg, så heier jeg på deg 🙂 fyr opp maccen og skriv de søknadene sier nå bare jeg og lever dem imorgen – så er det gjort fort som fy. sett deg en frist ihvertfall, hvis ikke så skjer det ikke med det første.. haha tro meg.. ble arbeidsledig i ett år – skulle bare være i 3… hahaha

    7. til neste ukes spørsmålsrunde: tok ikke du opp fag i utlandet? hva skjedde med det? eller husker jeg feil:) å hvorfor tar du opp igjen så mange fag egentli, fikk du aldri vitnemål på vgs? eller er det for å forbedre til en spesiell utdanning?:)))

    8. Jeg går også på Bjørknes 😀 går mitt andre år og er like fornøyd! Enig med at skolen er bitte litt gammel og enkelte ting kunne vært bedre
      Kjenner meg igjen på den sosiale biten, i fjor hadde jeg mange venner mens i år har jeg ikke noen. Føler at det er flere eldre enn i fjor, så tror det er derfor jeg sliter med det sosiale.
      Men godt du trives!

    9. Eva Kristine: Godt å høre at flere er fornøyd 😀 Jeg skal mest sannsynlig ta ett halvår til på Bjørknes, så trivsel er viktig. Ja, kunne godt hatt flere venner på skolen, litt kjedelig at “ingen” savner meg hvis jeg er borte, haha. Send meg en melding på facebook hvis du vil, så kunne vi ha tatt en kaffe eller hva som helst <3

    10. Gode svar, gøy å lese:)
      Jeg kjenner meg igjen i ny by spørsmålet, jeg flyttet selv til London for å bo med kjæresten av 3 år, men et par mnd senere ble det slutt og jeg stod plutselig her uten noen kjente! Det var tungt men også spennende og litt deilig etter en stund å ha helt blanke ark.

    11. Fine Tuva! Jobbet ikke du på sykehjem før? Mange sykehjem sentralt i Oslo, vil tro de trenger pleieassistenter flere steder 🙂

    12. De trenger definitivt flere pleieassistenter på Uranienborghjemmet (Frogner)! Lønna er ikke den beste, men er mange fantastisk flinke og koselige kollegaer der i gjengjeld

    13. Synes du det er vanskelig å finne klær og bh når du har store pupper? Hvor kjøper du stroppløse bh’er? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg