ALDRI TA I MOT DRIKKE FRA FREMMEDE

Hei!

Nå skal jeg fortelle om en ganske ubehagelig og ekkel hendelse fra lørdagen.. Jeg har hatt fullstendig nerver siden da, nervene avtok først i går. Att på til er jeg nå blitt syk, formen er helt crap! Men akkurat det er ikke så farlig.

Uansett, på lørdag dro jeg og Lisen på et vorsspiel som en venninne av meg inviterte oss til. Utenom venninnen min og et par andre bekjente, kjente vi ikke til resten av folka på vorset. Det er noe jeg alltid bare synes er gøy, jeg elsker å bli kjent med nye folk! Vi ankom vorset i 20-tiden, og på forhånd hadde vi drukket 2-3 rolige glass vin over flere timer mens vi sminket og ordnet oss. Så vi var med andre ord nok så edrue! 

På vorset fikk vi servert to drinker. Eller, det er nå i hvert fall de to drinkene jeg husker.. Etter ca. klokken 22 husker jeg ingenting! Usikker på om klokka ble 22 en gang før det svartnet for meg, men i følge Lisen var det rundt da hun også blacket ut. Pussig, eller!? Timene mellom vorset og til jeg våknet dagen etter uten jakken min, er enda et mysterium. Jeg kan ikke huske å ha entret utestedet en gang, men det kunne mystoryen min fortelle meg. – Og et par andre som tydeligvis traff på meg, og skrev noe som “hei, takk for i går” på messenger dagen etter. 

Jeg har gått på en smell tidligere med alkohol opp gjennom årene, men aldri har det hendt at minnet har totalt svartnet. Har alltid en viss kontroll, og kommer meg alltid “trygt” i seng! Lisen er helt overbevist om at vi har fått noe i drinkene våre, for aldri før har hun opplevd å ha vært i lignende tilstand etter så “lite” alkohol. – Ikke jeg heller, for så vidt! Blackout på 3 glass vin + 2 drinker fra kl. 14 på formiddagen til kl. 22 på kvelden? Makes no sense! Venninnen min som inviterte oss opplevde det samme, og hun tok blodprøve på mandagen. Venter spent på resultatet!

Uff, nei! En aldri så liten wake up call dette, ja…

Konklusjonen er vel som kjent; aldri ta i mot drikke fra fremmede? 

42 kommentarer
    1. Uffda.. ikke kjekt å høre, men det er bra at du velger å skrive om det! Føler alle (spesielt jenter) får høre skrekkhistorier av folk som har blitt dopet og at det går så altfor galt, eller bare at de får høre at de aldri må ta drikke fra noen andre, og ingen tar det seriøst nok. Så i den forstand synes jeg det var bra at du med yngre lesere velger å dele dette! Også at du var med andre venner viser hvor mye mer oppmerksom man må være og passe på hverandre… håper ingenting farlig eller dumt skjedde den kvelden!
      klem<3

    2. Ca det samme skjedde med meg for snart 2 år siden bare at jeg fikk det i drinken min på byen. Sykt skummelt, blir enda uvel når jeg tenker på den kvelden bare fordi jeg ikke aner hva som har skjedd eller hva jeg har gjort hele den kvelden/natten jeg ikke husker. Opplevde også å ikke bli trodd, at det var nok min egen feil og at jeg sikkert drakk mye. Jeg vet jo godt selv hvor mye jeg tåler, å hadde drukket kun vin på vorset og drinken jeg kjøpte på utestedet var blandet med 20% fordi jeg var 18. Venninna mi blacket også helt ut, så vi er helt sikker på at noen puttet noe i drinken vår.
      Håper dere får svar på hva det var drinken inneholdt!

    3. Er så glad mine foreldre og søsken brente det i hodet mitt fra så tidlig jeg kan huske! “Ikke ta noe som helst fra noen du ikke kjenner eller stoler på”, “aldri gå fra drikka
      di!”, “aldri ta i mot drikke fra noen du ikke kjenner eller stoler på” etc….
      Jeg har alltid vært en hai på sånne ting på både meg selv og de jeg er rundt 😛
      Greit å tenke på at gutter også kan bli dopa ned, like viktig at de tenker på sånt også!
      Syke folk der ute! Er vel bare nekrofile som liker å være med bevisstløse mennesker..

    4. Huff, vært der selv.. må være sinnsykt forsiktig, det er mange der ute som ikke vil deg vel! Dessverre:(
      Og til de siste tre kommentarene; herregud er du 12? Har du ikke lært deg å holde kjeft om du ikke har noe pent å si? Mistet mora di deg på hodet da du var liten? Eller er foreldrene dine ufine tapere også? FU

    5. Dette er ikke for å være frekk eller ekkel på noen måte, men jeg må spørre: når dere sminker dere slik som på de bildene, er det fordi dere mener og tror at det er fint eller er det for å få oppmerksomhet? Tror dere at dette blir oppfattet som tiltrekkende? Jeg tok meg friheten til å finne deg på Facebook og de bildene man får se av deg der, en selfie og et portrettbilde ved sjøen, ser så mye mer naturlig ut… Spar penger og tid, brems litt på sminken.

    6. Egentlig burde nok alle ta blodprøve. Samtidig er det ikke sikkert at man vil få utslag på en blodprøve. Kommer vell an på hvordan dop det er? Er litt usikker. Og til dere som kommenterer på sminken: usaklig. La de sminke seg som de selv ønsker. Om du ikke liker det, kan du holde det for deg selv. Er lov å like ulike ting, som at hvis de liker dette, må de få lov til det, siden du får lov til å ikke like det.

    7. Så ekle dere er? Ikke rart mennesker har dårlig selvbilde og selvtillit når folk alltid skal hakke på småting, som hvor mye sminke de har på? De bestemmer vell selv, fokuser heller på hva innlegget handlet om, herregud så smålig

    8. En venninne av meg ble dopet ned på GHB da vi var ute for 2 uker siden her i oslo… hun blacka ut på vei hjem, så fikk kjørt hun direkte til legevakten. Hun ble over natten for å skylle ut alle stoffer, fikk svar fra sykehuset denne uken som bekreftet det var GHB.. pass på! Både jenter OG gutter ❤ sykt ekkel opplevelse

    9. Sykt skummelt! Opplevd noe lignende og det er helt forferdelig, hvertfall den ekle følelsen av at man kan ha gjort og sagt uendelig mye rart på den tiden hvor minnet er helt borte. Godt det tilsynelatende gikk greit med dere til slutt begge to! Håper du vil oppdatere oss når venninen din får svar på blodprøven. Så viktig å skrive om tema som dette, alt for lett å bli dopet ned for tiden, desverre! Lett å være naiv men det kan gå forferdelig galt..

    10. Jeg tipper det var noen som puttet noe i drinken din – for eksempel: alkohol!
      Hadde jeg fått en hundrings hver gang en partyjente fortalte meg “noen må ha puttet noe i drinken min!” hadde jeg vært en rik mann. En slik forklaringsmodell er perfekt for jenta. Hun oppnår både å fraskrive seg ansvar for alkoholforbruket, og å fortelle i direkte at hun er attraktiv – menn er villige til å ty til ufine triks for å få henne. I tillegg får hun sympati og oppmerksomhet. Rene kinderegget! (For dere som er gamle nok til å huske reklamen om at Kinderegg er tre gode ting på en gang.)

    11. Du “realisten”, det der er så stygt sagt at det er forståelig at du ikke tørr å uttale deg med navn, jævla pyse. Det er da overhode ikke noe kompliment at noen vil voldta deg! En vet selv hvor mye en tåler, og tror dessuten ikke Tuva ville skrevet et innlegg om dette om det var løgn. Og til dere som kommenterer på sminken deres, det ser fint ut! Jeg har selv aldri sminket meg for å få oppmerksomhet, sminker meg for meg selv og for å føle meg vel, noe sikkert disse jentene også gjør. Dere har ikke peiling, og framstår kun som et ekle creeps som er og snoker på blogger for å finne feil ved andre. Hva med å starte med dere selv og personligheten deres?

    12. Vist du var i trondheim er det desverre blitt veldig veldig vanlig med dop her.. molly osvosv. Mulig det kan være noe sånt du har fått oppi drinken din:/ veldig skremmende og ekkelt i allefall!

    13. Høres ut som amfetamin. Jeg ble selv dopet ned på det for ca 1 år siden, og typiske bivirkninger er at man ikke får sove, hjertebank, angst, tørr i munnen og gigantiske pupiller. Du kan dra til fastlegen for å ta urinprøve/rusmiddelscan, det gjorde jeg. Uansett håper det går bra med deg, og at du får en fin uke videre! 🙂

    14. Til deg lengre opp som kommenterer på sminken: JA, de sminker seg slik fordi de synes det er fint? Dumt spørsmål. Du er både naturlig pen, og pen med sminke, Tuva! Men, you do you, og synes hun at dette er fint, så skal hun få lov til det (Jeg synes også du er fint sminket). Unødvendig kommentar. Men til innlegget, utrolig skummelt! Oppdater oss om blodprøvene! 😮

    15. det høres ikke t som amfetamin, da hadde du mest sannsynlig (og de andre) husket alt da den effekten gjør att man kvikner til å blir på en måte edru dersom man har drukket mye, høres ut som ghb som desverre ikke slår ut på prøver 🙁 ..

    16. Uff så ekkelt, håper dere finner ut av det! Synes forresten sminken var smashing! Kunne ikke ha gått med så mye sminke selv men det er kun fordi jeg føler jeg personlig ikke passer med det, har ikke noe i mot det på andre 🙂

    17. Jeg antar du er godt voksen ut fra kommentaren din, men til info; vi er i 2017 nå. Jenter kan drikke seg så drita de bare vil uten å unnskylde seg 🙂 Så nei, ‘partyjenter’ (sånn serr, hvor gammel er du som fortsatt bruker den termen) trenger ikke lyve om at de ble dopa for å unnskylde fylla. Og bare for å slenge på en ufin kommentar – hvis alle jenter rundt deg blir drita hver gang de er rundt deg, ta et hint 🙂 <3

    18. Anonym 17.25
      håper du klarer å se at Tuva ikke har bommet på sminken. den ser fin ut. MEN sminken til venninna er en ganske stor bommert.

    19. Hvorfor kan ikke folk få lov til å sminke seg akkurat slik de vil, så mye de vil, uten å få kommentarer på det? Fuck

    20. Veldig bra at du opplyser andre jenter og gutter om å passe på drinkene sine:) Det er viktig at vi ikke er for godtroende. Det finnes skumle folk rundt oss også.
      Når deg gjelder sminken din så synes jeg at du var pent sminket. Venninnen din er en pen jente, men leppene er for overdrevne og da blir sminken faktisk for mye. Man kan ikke fremheve alt dessverre. Likevel vil jeg si at hvis man føler seg pen med sminke på, kjør på!

    21. Jeg og noen venninner ble dopet på byen en gang. Vi hadde en avtale med utestedet som gjorde at vi skulle få en del alkohol gratis, så vi koste oss med champagnen vi fikk av dem da vi kom. Alle ble helt fucka uten at vi hadde drukket noe særlig mye. Deretter ble vi kastet ut av utestedet fordi vi var “for fulle”. Så ble ikke så mye av den gratis drikken.
      Hun ene testet seg etterpå og de fant spor av GHB.
      Var en som endte opp på krykker, et par som mistet verdigjenstander, en som nesten ble voldtatt og mange som ikke husker hvordan de kom seg hjem.
      Skikkelig ekkel følelse å ikke huske hva som har skjedd med deg!

    22. Det haller jag helt med om! Jag gjorde den en gang och kommer verkligen inte ihag nagonting efter! Livs farligt! Kram //Sofia fran Zurich

    23. Så tøft at du skriver om dette! Det er skummelt at sånne ting kan skje og at man mister kontrollen. Det er også skummelt å se noen kommentarer her, som viser mangel på medfølelse og respekt. Bare fordi du aldri har opplevd det betyr det ikke at det ikke skjer. Skummelt om man alltid skal tvile på de som tørr å fortelle. For ikke å nevne at et så seriøst innlegg blir vridd til å handle om noe så meningsløst som sminke. Håper det går bra med dere alle!

    24. Noe lignende skjedde med meg for snart 5 år siden. Jeg var faktisk sammen med kjæresten min, og noen folk vi ble kjent med der. Hvordan det klartes å gjøre aner vi fortsatt ikke. Kjæresten min er VELDIG på den å passe meg. Så trist at dette gikk forbi han. Husker det var sykt ubehagelig. Har små sekunder der jeg husker gjennom natten. Men veldig lite. Er så glad for at kjæresten min var med, for jeg var redd. Husker at jeg falt bakover med hodet rett i asfalten. Hvor vet jeg ikke, men husker smerten. Husker jeg gråt og skrek at jeg ikke ville på sykehuset da jeg satt i taxi.
      På den tiden var jeg ute hver helg med vennene mine, festet når jeg hadde tid. Og jeg kunne konsumere ganske mye drikke da.
      Men aldri har det Svartnes etter 3 øl..
      den dag idag kan jeg telle på begge hender på hvor mange ganger jeg har vært ute på snart 5 år. Driiit skummelt!!

    25. Hei Tuva!
      Har du begynt med laser i Oslo? Vil gjerne ta det selv, men er jo ikke lett å vite hvor det er best

    26. MEGA flott blogg må jeg si, innleggene dine er fengende<3 Du har virkelig forstått det med å fenge mennesker 😀 Meget flott jobbet, jeg skal formidle denne bloggen videre om du ønsker det, forsett slik!

    27. Jeg tror jeg opplevde det i høst, men det gikk ikke opp for meg før noen dager senere. Alle trodde jeg hadde drukket for mye, men drakk kun to drinker på vorset. Etterpå gikk jeg og venninna mi en luftetur i nabolaget og kom forbi en hjemmefest hvor vi ble invitert inn. Kjente ingen, men tok så klart imot en jeger-shot og smakte en slurk av en rød mango-drink. (Jeg som alltid har vært så på at man ikke skal ta imot noe fra fremmede). Mens jeg satt i sofaen kjente jeg at hele kroppen bare ble helt nummen og jeg ble skikkelig svimmel. Klarte heller ikke å få frem noen ord, så ble skikkelig redd uten at jeg fikk uttrykt det. Dette er på ingen måte det samme som den full-følelsen man får etter å ha fått i seg for mye. Så fikk jeg blackout frem til morgenen etter.
      Imellomtiden klarte hu jeg var med å få meg tilbake til studentblokka også kom kjæresten min å hentet meg. Jeg spydde både på studentblokka, i bilen, hjemme og hadde tydeligvis lagt meg i dusjen helt til vannet ble kaldt. Jeg husker heller ingenting fra jeg tok jeger-shoten frem til dagen etter. Etter dette tar jeg aldri imot drikke, smaker på andres eller deler med noen. Har også laget noen regler med kjæresten om at jeg aldri skal ta imot drikke (sier jo seg selv) også skal jeg alltid sende melding hvis jeg går et annet sted/går på en annen fest så han vet hvor han finner meg om noe lignende skulle skje -eller om jeg rett og slett blir for full

    28. oi, trodde vi jenter var ferdige med edderkopp-vipper og foundation på leppene, hehe.. hun venninnen din ser ikke så veldig classy ut….

    29. off, har opplevd det selv.. ble selv invitert på forsj hvor jeg kun kjente to stk. Jeg fikk to drinker å kollapset på sofaen. Våknet innimellom med en gutt av utenlandsk opprinnelse over meg flerne ganger men eneste jeg husker var at jeg ikke kunne verken snakke eller bevege meg. Jeg var jomfru den gang og våknet opp med blod i truen å buksen min.
      Noe av det skumleste å værste som jeg har opplevd.. aldri ta imot drink fra ukjente personer 🙁 !!

    30. foresten, du burde ta blodprøve raskest mulig. De fleste dopingsmidlene går ut av blodet ganske raskt. Det skjedde med meg, var for sen til voldteksmottaket så det var for sent for å sjekke hva jeg hadde blitt dopet ned me.
      Foresten fantastisk blogg du har, du er virkelig virkelig pen! å de fleste vemmelige mennene der ute vil nok utnytte deg desverre.. så pass på! 🙁 <3

    31. Har opplevd noe lignende selv. Drakk èn cider fra et glass på byen og husker ikke noe før jeg våknet hos ei venninne dagen etterpå.
      En kompis hadde funnet meg sittende på gata og bært meg til ei venninne som bodde ikke så langt derfra. Han sa at jeg hadde drukket minst 10 halvlitere..
      Sjekket også konto og så at jeg kun hadde kjøpt èn cider, og jeg tviler på at noen har spandert 9 pils på meg.
      Angrer på at jeg ikke dro til legevakten for å ta prøver..
      Fant venninnen din ut om hun hadde fått i seg noe?

    32. wtf.. hva i helvete har den venninna di gjort med trynet???? Hun ser jo ikke ut i måneskinn.. tragisk at jenter gjør slikt med kroppen sin og TROR det ser bra ut.. Ho ser jo helt for jævlig ut

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg