DETTE HAMSTRER JEG I SVERIGE

Heeey, og god lørdag! Denne helgen har jeg velfortjent frihelg, hvor jeg ikke har lagt opp til noen spesielle planer – SÅ DEILIG! I blant er dager uten planer det beste jeg vet. Man kan gjøre akkurat hva man vil, og ingen som forventer at du skal være et bestemt sted til et bestemt tidspunkt. Ingen planer betyr også at man kan hive seg ut på spontane ting, sånn som i går da jeg, Mia, Magnus og Kim tok turen over til Sverige for å harryhandle 💸 Det var min første harryhandel i Sverige etter at jeg flyttet til Oslo, så det var gøy å komme seg en tur over grensen og få handlet inn litt godsaker til sommeren. Hvor lønnsomt det egentlig er, vet jeg ikke, noen hundrelapper sparer man nok, noe som ikke er all verden – men turen i seg selv er jo en del av greia og vi hygget oss masse. 

Processed with VSCO with a6 preset

Ble bildene i dette blogginnlegget veldig, veldig gule/varme? Eller er det bare på min gamle Macbook? På telefonen var de jo så fine.. 

Processed with VSCO with a6 preset

Vi kom en times tid før stengetid, så vi bare rushet oss gjennom det viktigste: matbutikken. Neste gang må vi planlegge bedre tid, mange butikker jeg kunne tenkt og tittet innom. 

Kjøpte faktisk ingen godteri, og det er rett og slett fordi det overhode ikke er noe lønnsomt for meg å handle inn store mengder godteri “for å ha” – det blir bare spist opp. På butikken har jeg veldig god selvkontroll, spaserer (nesten) alltid rett forbi godtehylla, men om jeg først har det i hus… da går det ned på høykant! 

Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset

Processed with VSCO with a6 preset

Siden jeg har sluttet å snuse var snus for første gang ikke målet med Sverige-turen, men heller vin, preworkout og billig kjøtt. PWO har jeg såvidt prøvd et par ganger, det blir kult å se om funker. Føltes så bra å ikke kjøpe snus, og overraskende lett også faktisk. Snuspengene/kvota gikk heller til mer vin, haha (som jeg ikke orket å ta bilde av). Kunne sikkert kjøpt mye mer enn hva jeg gjorde, men jeg har de siste årene lært å begrense meg. Hamstring og kjøp av unødvendig mat og varer er verken lønnsomt eller bra for miljøet hvis det likevel går i søpla til slutt. Verste jeg vet er å kaste mat! Finnes ikke verre. 

😌​💸 Hva pleier dere å handle i Sverige? 

15 kommentarer
    1. Jeg handler mest glutenfritt og laktosefritt, siden det er litt penger å spare på det i Sverige 😍

    2. ææ du er tilbake! gleder meg så til å lese bloggen din igjen, om så det bare er et innlegg i ny og ned!

    3. Fortell gjerne mer om snusslutten, også om du har sprukket nå og snuser igjen!
      Er så spennende og motiverende å høre om folk som prøver og hvordan de prøver selv om man ikke klarer det alltid.
      Jeg snuste i masse år og har nå 90 dager, det som hjalp var nikotinfri snus og at man ikke kan ha en tung periode samtidig osv.
      Glad du er tilbake <3

    4. Hei! Dette er sikkert en sjukt snodig kommentar, men jeg husker sååå godt at du snakket for lenge lenge siden om å bygge på tennene dine (med porselensfalsetter om jeg ikke tar helt feil)? Har du gjort det? Eventuelt hvordan ble det? Tenker å gjøre det selv!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg