Mine geniale fremtidsplaner

Hey you!
I går søkte jeg på videregående skole, og jeg søkte på idrettlinjen som nummer en, deretter service og samferdsel og medier og kommunikasjon. Hjelp, jeg er redd! Jeg vil ikke velge retning ennå, det er skummelt. Man skal ikke vite hva man vil bli når man kun er femten år!

Jeg tok idrettslinjen på nummer en fordi jeg liker veldig godt å holde på med akkurat det, idrett. Det er noe jeg er god i, har alltid vært det. Har en liten tanke om å kanskje bli personlig trener og instruktør for Beyonce og Jayz eller kanskje Jessica Alba. Men samtidlig så vet jeg ikke. Jeg er så usikker. Har også lyst til å bli supermodell for Victoria Secret, men da hadde bare alle blitt så utrolig sjalue på meg. Og det er jo alle nok fra før av, så det hadde bare tatt kaka liksom. Det er ikke lett å være meg skjønner dere…


Hva skal denne flotte jenta bli???????????? That's the big question

Kanskje jeg bare skal bli president i Norge? (drit i Heidi Alexandra) Jo, det hadde vært noe.

22 kommentarer
    1. Hei , Jeg synes bloggen din er kjempe kul , digger den , er innom den vær dag 😀
      Vil bare si en ting til , Jeg synes det er teit at folk kaller dek får brunkrem tryne ! >:/
      Du er kjempe pen ! : ) hihi : D

    2. silje: tusen takk! Det vet jeg ikke, for det er en venninne av meg som har laget den. Men kan spørre henne også kan jeg skrive det i et innlegg, for det er flere som lurer på det:)

    3. ehmm… jeg gikk selv idrettslinja i 3år og jeg anbefaler ingen å velge det, men mindre du er glad i masse fag istedefor lite idrett. Nå er det jo slik at studiespesialisering også kan velge idrett som valgfag dvs. at du som har valgt å gå idrettsfag får dobbelt opp med idrettsrelaterte fag og mindre “gym”. Slutten av 2. og hele 3.klasse er værst, og det sier jeg fra hele klassen min! men det beste med idrett er samholdet man har i klassen 😉 men ikke tro at du får med idrett en vanlig for det gjør du ikke, du får bl.a. 3 STORE oppgaver på minimum 30s (dataskrevet) som skal leveres inn nesten rett etter hverandre. Men du velger jo det du vil selv, ville bare opplyse deg om det 😉

    4. Hei!
      Har fulgt med på bloggen din, og du virker som en kjempeflott og morsom jente.
      Ut fra diverse uttalelser fra deg (blant annet ønsket om å reise til syden), virker du som en jente som er glad i å reise. Kan hende du vet dette fra før, men tenkte bare å nevne det for deg; hvis du velger service og samferdsel er den generelle linjen på bare et år. Deretter må du velge videre ut fra hva du vil bli. Og da kan du velge på andreåret å gå reiseliv. Der er det mange yrker å velge mellom, deriblant guide i utlandet. En venninne av meg har gjort dette, og er kjempefornøyd med det. Det er litt teori, men det er ikke særlig tungt stoff (tvert imot).Og på reiseliv er det veldig mye praktisk, med blant annet utplassering. Dessuten er du så og si garantert å komme inn på den linjen, da den ikke er så kjempepopulær (antagelig fordi folk ikke vet så mye om den).
      Jeg selv har lyst til å jobbe i utlandet, men har valgt en noe tyngre vei. Jeg går tredje året på en linje som heter IB (må ikke forveksles med BI), en linje som for øvrig startet opp i Tromsø i fjord. Det er nesten det samme som studiespesialisering, bortsett fra at alt er på Engelsk, og at det er mindre fag. Jeg var ikke særlig god i Engelsk da jeg startet, så det ble en ekstra utfordring for meg. Men jeg valgte det likevel, fordi jeg vet at IB-elever er ettertraktet både i Norge og i utlandet.
      Jeg sier ikke at du gjorde et dårlig valg med å velge idrett, var bare et lite tips. Lykke til! Tror du kommer til å nå langt, samme hva du velger 🙂

    5. Okeei, du er bare tragisk.. Serr, personlig trener for Jessica Alba? Tror du seriøst hun ville tatt DEG? av alle? Du er så syykt selvdigger, at det er skummelt..
      Men uansett, sats på en linje som heter : LINJEN FOR EINSTØINGER!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg