Innholdsrik natt

Som dere kanskje har fått med dere, så har jeg litt søvnproblemer (om jeg tørr kalle det det). Klarer aldri finne en balanse, sover enten for lite, eller for mye. Jeg kan være så trøtt jeg bare vil om dagen, men når jeg leggetiden kommer er jeg like våken som en nyoppladet duracell kanin. Jeg er et skikkelig nattmenneske, står liksom opp fra de døde når solen går ned. Jeg får virkelig ikke sove da, og det er blitt et stort problem i hverdagen. Går ut over meg selv, kostholdet, energinivået, skolen, humøret, foreldrene mine – ja, det meste egentlig.

Som dere skjønner, så har jeg ikke sovet i natt. Denne nattens timer har jeg brukt til å:

 Hørt på musikk. Blandt annet denne nydelige sangen av herlige Bruno Mars:

Nå må ingen komme og fortelle meg at han ikke skriver sangene sine selv, for da må jeg finne meg en ny drømmemann, og DET orker jeg ikke. En mann som synger så fint om jenter er jo ikke helt feil. Dere alle har vel hørt de andre kjente sangene hans? Alle tekstene/sangene er jo til å bli forelsket av. I love you, Bruno Mars <3

 Synes det er morsomt at det faktisk er noen fra Narvik som har tatt kontakt med meg på facebook! (les forrige innlegg).

 Tenkt på hvor mye jeg gleder meg til juleferien!!! Trenger vel ikke å utdype hvorfor?!

 Har sett “The proposal” for andre gang, kjempefin film! Går ikke ann og IKKE like Sandra Bullock!  

Tenkt over livet mitt. Konklusjonen er at jeg i grunn har det veldig bra, selv om jeg noen (mange) dager får lyst til å grave meg ned til kina.  

 Spist to brødskiver med nugatti og drukket et stort glass melk.

 Tatt helt grusomme nærbilder av ansiktet og kvisene mine, deretter gransket den stygge huden min ut fra bildene, ÆSJ! (illustrasjonsbilde kan dere bare drømme om). Glad det skal bli gjort noe med det i morgen, i dag mener jeg. 

 Gledet meg til i dag. Litt hopping og dyprens av ansiktet mitt står på planen.
Shooopping <3

 Tenkt på hva jeg ønsker meg i julegave (kommer innlegg om det ganske snart).

 Pugget på OG eller Å reglene på denne siden. Har alltid vært litt usikker på det der, så hvis du og er det, anbefaler jeg deg å trykke på den linken. Tror faktisk det sitter nå, haha 😀

 Lest sikkert tretti forskjellige blogger, blandt dem Kristine Fargerik sin.
Nydelig jente med kjempefin og interessant blogg. Liker både henne og bloggen kjempegodt! 
Trykk på bilde for å komme til bloggen hennes, DO IT!

Men nå skal jeg sove et par timer før jeg starter dagen. Have a nice day, love you all

58 kommentarer
    1. Jeg er helt lik! Går rundt som en zombie om dagen, er sykt trøtt, men så kommer kvelden og da er jeg lys våken! Jeg døgner altfor (!) ofte, og det resulterer i at jeg ikke får med meg en dritt på skolen. Av og til blir det sånn at jeg ikke kommer meg på skolen i det hele tatt 😉 Huff.. Nyttårsløftet mitt skal bli å få meg en skikkelig døgnrytme! PS: Jeg elsker bruno mars, herregud <3 Han burde lært mennene i verden om litt av hvert. Wow - lang kommentar.

    2. Tips om du har problemer med og/å som jeg fikk: prøv å si det på engelsk. Det er mye lettere å høre forskjell da. Sier du TO er det å, sier du AND er det og. 😉

    3. Jeg blir alltid kreativ om natta, kan bare helt plutselig reise meg opp fra senga og begynne med noe kreative greier 😮
      Elsker Bruno Mars, han har NYDELIGE tekster 🙂
      The proposal er en utrolig bra film, husker første gang jeg så den, herreguuud x) Jeg lo en del da ja 😉

    4. “Har sett “The proposal” for andre gang, kjempefin film! Går ikke ann *OG IKKE like Sandra Bullock! ”
      “Pugget på OG eller Å reglene på denne siden. Har alltid vært litt usikker på det der, så hvis du og er det, anbefaler jeg deg å trykke på den linken. TROR FAKTISK DET SITTER NÅ, haha :D”
      haha, søta! :p

    5. Herregud, skulle tro du beskrev meg i det innlegget, for jeg har akkurat de samme problemene! Jeg kan være stuptrøtt hele dagen, men når klokken er rundt 9-10, er jeg våken og full av liv

    6. haha, morsomt hva man får gjort på en natt! men skjønner deg egentlig utrolig godt sliter også med å sove til tider! 🙂

    7. Hei synes du har en utrolig bra blogg, og du er et godt forbilde for alle! aldri stopp med det du gjør
      Og så må jeg spørre deg om noe: Jeg går på Huseby skole i klasse 10c i Trondheim, og skolen vår har så dårlig råd at vi knapt har råd til bøker. Vi har inntill nå fått bøker i samfunnsfag, norsk og engelsk, og da måtte rektor til og med ut med neste års budsjett. Har vært mye i avisa osv, og i kontakt med ordføreren, men ingen har gitt oss penger.
      Og nå, hadde vi jo såklart tenkt å dra på klassetur som alle gjør på slutten av tiende, men problemet er at vi ikke har penger til å dra. I åttende samlet klassen min inn masse penger, men såklart måtte vi bytte klasser i niende, og vi måtte dele ALT med de andre klassene. Og de hadde ikke samlet inn ett rødt øre til oss.
      Så, kom vi på en konkurranse på nettet: GE money bank deler ut en premie på 100 000 kroner til den klassen som får mest stemmer. Og siden vi bare har litt over 200 stemmer, og skolen til Annais har over 3000, ser vi jo hvor mye en blogg kan gjøre med alt.
      OG siden jeg har skrevet en milelang tekst, kommer jeg endelig til poenget nå: kan du VÆRSÅSNILL å dele denne linken på bloggen din? Det hadde betydd så utrolig mye for klassen min hvis du hadde delt den, det skader jo ingen! det eneste du trenger å gjøre, er å klikke deg inn på denne linken:
      http://klassekassen.no/sak/157, og trykk på “del”.
      Det hadde betydd så SINNSYKT mye hvis du hadde gjort det, det har jo ingen betydning for deg hvis du legger inn et innlegg for mye…
      HILSEN KLASSE 10C PÅ HUSEBY SKOLE

    8. Jeg elsker bloggen din Tuva:) du er så pen<3 herregud jeg misunner deg kjempe mye<3<3 Kan du snart legge ut en outfit??? er fast leser<3<3<3

    9. Elsker bloggen din<3<3 Er fast leser<3 🙂 Du er så pen Tuva <3 herregud som jeg misunner deg<3 elsker også håret ditt. Kan du snart legge ut en outfit?

    10. GRENADE, elsker den <3
      Angående huden din; På bildene ser det ut som at du har utrolig glødende og frisk hud, men jeg kjenner deg jo ikke, så kan jo ikke vite hvordan den er in the real world. Men det jeg skulle frem til om du har problemer med huden din osv, så har jeg verdens BESTE kvisekrem, den funker 110%. Ta på om kvelden, og halvparten av kvisene dine er borte om morgen! Haha, hver gang jeg anbefaler denne sier folk "Men du har jo ikke kviser, så hvordan vet du at den funker?" og da svarer jeg alltid "nettopp, der ser du hvor bra den funker", hahah. Uansett heter den Skin Treatment Formula, og kan kun kjøpes på nettet tror jeg : ) Lykke til!

    11. oj, dumt å ikke få sove en hel natt! neste gang kan du vurdere lost-maraton… alle sesongene holder for mange våkne netter! 🙂

    12. Hei synes du har en utrolig bra blogg, og du er et godt forbilde for alle! aldri stopp med det du gjør
      Og så må jeg spørre deg om noe: Jeg går på Huseby skole i klasse 10c i Trondheim, og skolen vår har så dårlig råd at vi knapt har råd til bøker. Vi har inntill nå fått bøker i samfunnsfag, norsk og engelsk, og da måtte rektor til og med ut med neste års budsjett. Har vært mye i avisa osv, og i kontakt med ordføreren, men ingen har gitt oss penger.
      Og nå, hadde vi jo såklart tenkt å dra på klassetur som alle gjør på slutten av tiende, men problemet er at vi ikke har penger til å dra. I åttende samlet klassen min inn masse penger, men såklart måtte vi bytte klasser i niende, og vi måtte dele ALT med de andre klassene. Og de hadde ikke samlet inn ett rødt øre til oss.
      Så, kom vi på en konkurranse på nettet: GE money bank deler ut en premie på 100 000 kroner til den klassen som får mest stemmer. Og siden vi bare har litt over 200 stemmer, og skolen til Annais har over 3000, ser vi jo hvor mye en blogg kan gjøre med alt.
      OG siden jeg har skrevet en milelang tekst, kommer jeg endelig til poenget nå: kan du VÆRSÅSNILL å dele denne linken på bloggen din? Det hadde betydd så utrolig mye for klassen min hvis du hadde delt den, det skader jo ingen! det eneste du trenger å gjøre, er å klikke deg inn på denne linken:
      http://klassekassen.no/sak/157,trykk på “liker”, og trykk på “del”.
      Det hadde betydd så SINNSYKT mye hvis du hadde gjort det, det har jo ingen betydning for deg hvis du legger inn et innlegg for mye…
      HILSEN KLASSE 10C PÅ HUSEBY SKOLE

    13. kan du legge ut sportify listen din 🙂 ?
      du legger altid ut så brae sanger på bloggen din, å jeg har bare sittet å ventet på at du skal legge den ut, noe som ikke har skjedd enda:)

    14. Du får gärna komma inom min blogg och läsa om du inte har nå att göra 😉 Måste också bra på ansiktsbehandling snart. Deligt är det men som du skriver så gör det helvetesont också. Men ska man vara fin får man lida pin 😉

    15. har akkurat samme problem som deg, når jeg skal legge meg osv..
      om dagen kan jeg sovne med en gang, men når kvelden kommer føles det ut som om jeg er klar til å løpe flere mil!
      hvis du finner noen ”kur” en gang, så oppdater! 🙂

    16. ENDELIG noen som har det sånn som meg! Forskjellen mellom deg og meg er at du går på skole, jeg er arbeidsledig. Noe som gjør at jeg sover mesteparten av formiddagen, står alltid opp etter 12. Hvor ofte døgner du? Eller, hvor ofte får du ikke sove? Setter pris på svar!

    17. Hvis du sliter med søvnproblemer kan det hende at den biologiske klokka di er feil. Det høres jo sikkert rart ut, men det er sant. Dra til legen din å be on Melatonin for søvn. Melatonin er ett naturlig hormon som finnes i kroppen som gjør deg trøtt. Enkelte produserer for lite av dette, så de trenger tilførsel. Siden melatonin er naturlig gir det ingen bivirkninger, så hvis det ikke er probleme ditt så er det ikke farlig å prøve det ut 🙂

    18. Han skriver sangene selv, tok en liten research og da fant jeg dette:
      Peter Gene Hernandez (born October 8, 1985), better known by his stage name Bruno Mars, is an American singer-songwriter and music producer. He is known for lending his vocals and co-writing the hooks for the songs “Nothin’ on You” by B.o.B, and “Billionaire” by Travie McCoy.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg