Bare dritt igjen på topplista

Klokka er alt for mye, men jeg må bare skrive ned noen tanker før jeg legger meg. Vet ikke helt hvor jeg skal starte, men hopper rett og slett bare i det; herre-GUD så mye dritt det er på topplista! INKLUDERT meg selv! Fortell meg, hvorfor gidder dere lese alle disse kjedelige bloggene? Hvorfor gidder JEG!? Jeg vet, man blir “avhengig”. Men når sant skal sies er de fleste bloggene på topplista til blogg.no dritt kjedelige. Hvor blir det av de gode bloggerne? De som virkelig kan skrive gode innlegg, med mening! Ikke bare masse reklame, sminke, dårlige outfits og dritt. 

Merker selv at blogging ikke er det samme lengre, nå for tiden handler alt om lesertall og penger. Merker det jo selv og, blir jo helt gira når jeg får en mail fra folk som vil gi meg penger for å skrive om dem, eller penger bare for en liten usynelig link i sidebaren. Enkelte takker ja til ALT de blir tilbydd – alt fra hore-nettbutikker til å poste kjedelige artikler for reisebyråer, kun for å få penger. Den dagen jeg poster noe som det lyser kjøpt og betalt av, må dere komme å slå meg i hodet med noe hardt. Èn ting må dere vite, produkter jeg anbefaler til dere her på bloggen vil alltid bli omtalt av mine ærlige meninger. Liker jeg ikke et produkt jeg får, lar jeg vær å skrive om det. Eller så sier jeg sant som det er, at jeg ikke synes det er noe bra.

Som de fleste har fått med seg skal alle på topp 20 få utbetalt hver måned for å ligge på topp 20. Nå dere, om ikke konkurransen har vært stor nok fra før av om lesertall, kommer konkurranseinstinktet til alle på topplista til å eksplodere! Vi alle blir vel å blogge som noen galninger for å komme lengst mulig opp, ergo; mere penger. Selvfølgelig er jeg veldig glad for å få penger, men herregud så kvalmende det egentlig er. Grunnen til at folka bak blogg.no nå har kommet opp med dette påfunnet er jo åpenbart; ALLE bytter jo plattform, eller slutter. Nei, det er alt for mye fokus på penger, lesertall, reklame og bullshit. Er 100% sikker på at 80% av bloggerne på topplista, om ikke mer, ikke hadde giddet blogge om det ikke hadde vært penger og så mange goder med i bildet. 

I går, 13. mars, sluttet Annais – bloggeren som etter min mening er èn av to igjen på topplista som virkelig har en ærlig, flott og BRA blogg! Vil ikke si at jeg har en uærlig blogg, men helt ærlig synes jeg ikke at bloggen min er noe bra. Tror aldri jeg ville lest den om jeg var en annen! At Annais slutter er et eksempel på hvor avhengighetsskapende dette er. Jeg ble TRIST da jeg leste det! Selv om jeg visste det fra før av. 

Hvem av disse har egentlig interessante blogger? Etter min mening, Annais og Livingdoll! Liker selvfølgelig Therese sin òg. Selv om jeg var dritt lei av det perfekte trynet og smilet til VOE, skulle jeg ønske hun fortsatt var på 1. plass. Kun for å holde en viss orden og standard på topplista. Hvorfor tror dere Rachel er på 1.? Skal vi se, hun er kjæresten til Northug, det har nettopp vært VM, hun har vært med på senkveld, blitt intervjuet i Se og hør og nå skal hun være med på 4 stjerners middag. VOE FOR FAEN! Eller helst Livingdoll, men hun skal selvfølgelig òg bytte plattform. 

Jeg er ikke lei av blogginga, men den dagen jeg blir det blir nok starten på et nytt og befriende liv. Hvorfor begynte jeg å blogge? Angrer litt av og til. Faen, ble skrevet mye rart nå. Tror ikke jeg klarte å formulere meg helt skikkelig i dette innlegget, så blir sikkert en del misforståelser. Vet ærlig talt ikke helt selv hvordan jeg selv ville tolket dette innlegget.

Okei, må innrømme at jeg drar alle under èn kam nå. Ikke helt rettferdig, men dere skjønner forhåpentligvis hva poenget er.

Må bare nevne det igjen før noen klikker; det innlegget her er snakk om meg selv og min egen blogg og!

208 kommentarer
    1. du, therese og julia e faktisk de eneste fra topplista som æ gidd å lese, førdi dokker e de eneste som faktisk har bra blogga, Æ syns du blogge kjempebra! og avhengighetsskapanes ja, haha merke det jo kor stressa æ blir når æ ikke får sjekka bloggen din på nån daga… e vell bare å vente på at paradisedeltageran ska bynne å toppe topplista nu, e vell ikke så lenge igjen før de skaffe sæ blogg hver og en av dem.
      Men stå på, tuva! e beundringsverdig at du blogge, med tanke på en del drittkommentara som sikkert kommer hver dag 🙂

    2. jeg er så enig med deg. Blogg.no blir en skam når det er bare sånne dritt blogger igjen !
      Savner den fine topplisten der man kunne virkelig kalle de som var der for TOPPBLOGGERE, det som er igjen nå er ingenting. Alle de gode stakk, for håpe at VOE kommer tilbake da.

    3. eneste bloggene jeg leser på topplisten nå som annais er borte er deg, tcmn og andrea. fordi jeg speiler min egen hverdag i deres og finner det interessant det dere skriver om 🙂 det mest irriterende med topplisten er jo paradisebloggerne! snart kommer de og eksploderer den enda en gang. Skjønner ikke hvorfor Rachel er på første, hun skriver ikke noe interessant og jeg gjespet den ene gangen jeg var innom bloggen hennes.

    4. Amen! Noen som tørr å åpne kjeften !!! Jeg håper folk tenker seg om før de flipper over dette innlegget (noe som sikkert en del vil gjøre)

    5. Heidialexandraolsen.blogg.no(fordi hun er dum og underholdernes)
      Larstangen.blogg.no(fordi han er tøff, modig, morsom og badass)
      Tcmn.blogg.no(fordi hun er åpen og care i haters)
      Tommylife.blogg.no(fordi jeg ler meg i hjel av videone hans selv om jeg vet at han er fake)
      Tuvaw.blogg.no(fordi du eier selv ironi og er vågal)
      DER HAR DU DET 🙂
      Men asså, det med at alle er bare legger ut outfits og sminke å sånt.. Er ikke du også en av de? Ikke vondt ment! Jeg elsker bloggen din, men den har mye outfits og smink i den…

    6. Jeg er enig i hva du sa! Jeg syns selv også at Voe må komme tilbake,hun var en kjempe flink blogger + at ja,ofc det er bare kjedelige på bloggelista :s . Bra skreve, er så enig i hvert setning du har skrevet : )

    7. jeg er helt enig, åfytti du skriver bra! Savner Voe på førsteplassen også.. Og alt bloggdrittet er egentlig bare tragisk, alt handler om penger og lesertall føler jeg nå.

    8. VOE kommer jo tilbake, visste du ikke det? hun gjør COMEBACK!
      og hva mener du med dårlig outfits?, herregud snakk om og hakke med på folk a ..

    9. Vet du hva tuva ? Dette er jeg faen meg VELDIG eni i! Bortsett fra EN ting : at du ikke syntes bloggen din var bra :O Jeg elsker bloggen din , MANGE elsker bloggen din !

    10. heddainusa har en veldig bra blogg hun og. Tenk litt på de som vil lese om utvekslingsblogger, hun er den beste her ute.

    11. du er faen den eneste bloggeren med hjerne. resten er en hel haug med overfladiske, bimboer som lever i sin egen rosa boble av sminke, hår og klær. Jeg blir sjeldent flau over ting – men nå er jeg flau over blogg-norge.

    12. Er enig i veldig mye av det du skrev der!!! Og ja, det er mange kjedelige bloggere på topplista. Livingdoll har en helt fantastisk blogg! Den er så innholdsrik og ærlig.
      Hilsen Stine fra kjærestebloggen

    13. Jeg er enig med deg i veldig mye! Er kjempe mye “dritt” der, personer som bare blogger for penger og da blir det blogg kriger. Jeg har aldri vært noe særlig opptatt av topplisten, har alltid ment at å blogge skal være fprdi man liker det selv. Det er jo mange som faktisk bare blogger for penger nå. Men personlig så synes jeg at bloggen din er utrolig bra! Jeg leser den hver dag, men å kommentere er jeg ikke så flink til akkurat. Jeg liker bloggen din siden du har veldig bra meninger og har blogget innlegg hvor jeg kan sitte med tårer i øynene! Du virker som en fantastisk snill person og ikke som mange av de stereotypene.
      Jeg håper at du ikke slutter med det første, bloggen din gir meg veldig mye glede i hverdagen 🙂

    14. Det var et utrolig bra innlegg av deg Tuva, du var ærlig, jeg er fast leser av bloggen din, du blogger mye fint syns jeg, men dette innlegget kom rett fra hjertet, det er bra at du skriver meningene dine på bloggen! Stå på! 😀 P.s det er så sant det du skrev 🙂

    15. Helt enig med deg.
      På topplista til der jeg bor (saltdal), er det begynt små drittunger som går i 7ende som har begynt å blogge, sånn serr er det nesten alle jentene som gjør det. Å det verste av alt er at folk leser bloggene deres (ikke det er noe galt i det, bare de leser bloggene til hverandre, de i 7ende, å de skriver bare dårlig dritt), sånn at nesten halvparten av de ligger på toppen av topplisten

    16. Det er bra du tar dette opp Tuva! Jeg synes også det ble litt rot i topplista når voe sluttet.
      Men jeg kommer til og lese din blogg vær dag, uansett om du har sluttet og blogget♥ Hilsen Tina, en jente som digger bloggen din og er en fan av den x3<3

    17. Jeg liker godt, Siljemilf og vilapaprika….ellers er det ikke mange jeg kikker innom… Og kjendisbloggene er som regel ikke særlig interessante, unntatt faktisk Linni sin!

    18. Ben: Rachel er ikke på første på grunn av utseendet, det er helt klart! Hun har ligget en god stund på topplisten, men hun skøyt opp da det var VM og masse media rundt henne. Om hun hadde vært på første på grunn av utseendet hadde hun nok ikke trengt media for å komme seg dit!

    19. Er så enig med deg! Har flere gangen den siste tiden scrollet meg gjennom topplista og irritert meg over hvor mye dårlig som egentlig ligger der! Uryddige design, sporadisk blogging, dårlige innlegg og høy “blogge-bare-for-å-blogge”-faktor. Og etter å ha lest innlegget ditt nå, så begynte jeg å spørre meg selv: hva er en bra blogg egentlig? Hva får meg til å lese en blogg igjen og igjen? Jeg kan med hånda på hjertet si at de eneste bloggene på topplista jeg er fast leser av er din, og bloggen til livingdoll. Men selv ikke disse er jeg innom hver dag. Jeg leser Therese sin også av og til, og der stopper det blant bloggerne på topplista. De fleste bloggene jeg er fast leser av er langt unna topplisteplass, eller så blogger de fra en annen plattform.
      Jeg savner flere gode moteblogger på topplista, fulle av inspirasjon og herlige bilder – men i tillegg gode innlegg!
      B

    20. Jeg er så enig med deg! jeg visste ikke at annais skulle slutte og at livingdoll skal bytte plattform 😮 min ærlige mening er at livingdoll er en av de beste bloggerne på topplisten.

    21. “Rachel er ikke på første på grunn av utseendet, det er helt klart! Hun har ligget en god stund på topplisten, men hun skøyt opp da det var VM og masse media rundt henne. Om hun hadde vært på første på grunn av utseendet hadde hun nok ikke trengt media for å komme seg dit!”
      Jeg er så enig med deg! Hadde ikke Rachel vært kjæresten til Petter Northug så hadde sikkert ikke halvparten av blogg.no vist hvem hun var en gang. Selvfølgelig er hun kommet opp på topplista pga det. Hun har et bra utseende ja, og jeg personlig liker bloggen hennes, men herregud, selvgølgelig er det pga. VM og alt oppstyret rundt henne.
      Du skriver forresten kjempebra! Endelig noe som tørr å kritisere topplista, enda de er der selv. Stå på 🙂

    22. Jeg er utrolig enig med deg Tuva!
      Blir ufattelig irritert når nye bloggere kommer på topplisten på grunn av deres berømmelse (som f.eks; paradise, magasiner, sangere, osv)
      Jeg synes ingen av de har særlig bra blogg, og jeg tar meg ALDRI tid til å gidde å lese de. Jeg skulle virkelig ønske at voe fortsatt blogget, og grunnen er vel fordi det var en vanesak for ALLE sammen å gå inn på bloggen hennes hver dag. Det ble jo helt merkelig etter at hun sluttet! Nå er det bare en haug med 20-åringer igjen på topplisten som nesten bare blogger seriøst om alt uten en liten smule selvironi!
      De legger ut masse bilder av seg selv og veninnejenter på en fest/middagsbesøk, og bruker jo alt for voksne ord, slik at 14 åringer ikke engang gidder å lese ferdig den første setningen før hun har trykket på “tilbake”-knappen!
      Jeg leser kun bloggene til de som er på min alder, og nå som annais også har sluttet…HVA HAR VI IGJEN DA? Vi har deg, Therese og haawt (som jeg virkelig aldri har klart å kikke inn på som en vanesak).
      Dette kommer nok til å høres latterlig ut, men jeg føler bloggerene har blitt FOR gode bloggere!
      Jeg takler ikke disse perfekte bloggene som legger ut tre innlegg for dagen, med kjempe bra bilder og masse produktanmeldelser! Det blir for mye!
      Jeg stortrivdes den gangen 14-åringer hadde makten over topplisten, og alle innleggene ble skrevet DER OG DA med egene ord, og ikke virket som en “inspirasjonsblogg for kvinner”……
      Bra innlegg Tuva! Fikk ut litt meninger jeg også nå 😀

    23. de bloggene jeg leser er din og livingdoll, noen ganger leser jeg therese sin også ;$
      Er helt enig med alt du sier i dette innlegget!
      Helt ærlig så syns jeg at din blogg er best! <3

    24. Den eneste jeg er innom jevnlig på topplista er vel deg, men det har nok mye med at du er i Tromsø og at det virker som du har litt mer mellom øra enn de fleste andre.
      Er glad jeg ikke blogger på blogg.no, liker meg på wordpress.com. Selv om begge bruker samme plattform. Leser også om alle som er forbanna over at de øverste skal få betalt, men det er jo bare dobbeltmoral. Om de selv hadde vært der hadde de ikke klagd ett ord. Skrev et innlegg om det noen timer etter at det ble annonsert, og tar opp noe av det du snakker om her. Hva er en god blogg? Jeg ser overhodet ikke for meg at bloggene kommer til å bli noe bedre av konkurransen som oppstår. Og de som sier de blogger fordi de har lyst og fordi det er morsomt kan gå å ta seg en bolle når de blir sure for denne lønnsgreia, det er bare å late som om ingenting har hendt og fortsette å blogge som før.
      Topplista er ikke alt i verden!

    25. Jeg syntes din, livingdoll og annais er de riktige bloggene for meg å lese! Ikke for å smiske altså, men den enesate grunnen til at jeg er innom blogg.no er pga dere. De andre bloggene har for mye oppskryt rundt seg, og det er ikke noe jeg er ute etter iallefall.

    26. Jeg leser din, Therese sin, Elise sin(livingdoll), Andrea sin og Stine sin. Synes dere blogger bra/bedre enn gj.snittet, men merker selv at mye er avhengighetsskapende. Det jeg tror at er grunnen til at de “beste” bloggene ikke blir sett, er fordi de kanskje ikke har utseendet til det. For helt ærlig; de fleste høyt oppe på topplista, har et bra utseendet som mange blir sjalu over.

    27. sykt enig i det!
      syntes de som som tar i mot penger for produkter og en link er helt idiotiske! Kanskje er de redd for å si sine ordentlige meninger osv.
      Og enda mere idiotisk er at topp 20 lista skal få betalt for å blogge. Blogg var en hobby før og ingen tenkte på penger. Nå er hele bloggen fylt på med reklame og bullshit. huff..
      og Det at mange begynner på sitt eget domene har vel det at de slipper toppliste styret.
      De eneste jeg syntes burde vært på topplisten er vel kristineam, deg, tcmn og annais(selvom hun slutta)

    28. Du er den beste bloggeren på topplistene, ikke fordi du er dødspen(som du er) eller på grunn av klærne dine, men fordi du deler så mye på bloggen din så mye ærlig! å de tingene du skriver om er ren fakta(hvertfall det du skrev nå!) og du framstår som en skikkelig god person son tenker på leserne og ikke pengene! å jeg håper virkelig du mener alt dette og hvis jeg en gang treffer de at du ikke en annen person en det du framstår, du trenger sefølgeli ikke å være perfekt da!
      du er den første bloggen jeg har blitt avhengi ac som jeg faktisk ikke synes ser ufattelig dom ut og bare er på topplisten pga. de er kjendiser eller døsdpene!
      Du er en virkeli god perso Tuva! og jeg tror alle leserne dine elsker bloggen din for det!

    29. Jeg er helt enig med deg, Tuva. De eneste bloggene jeg leser på topplisten er din, Therese og Lars Tangen sin.

    30. Skjerp deg tuva og alle sammen her.
      Det er ikke noe drit det som er på topplisten.
      Det er faktisk blogg.no som er kjedelig pågrunn av din blogg er der.
      Elsker bloggen din vennen 🙂 <3

    31. Hvis du vil lese en virkelig bra blogg, anbefaler jeg renaterandom.blogg.no sin. Det er den beste bloggen jeg noen gang har lest. 🙂

    32. Synes at Hedda in USA er en veldig bra blogg også, for jeg tenker sykt på å dra på utveksling for tiden, og bloggen hennes er skikkelig BRA når det gjelder om å få vite om slikt, og hun blogger ofte (som regel hver dag), i motsetning til mange andre utvekslingsblogger som blogger èn gang i måneden. Ellers er jeg så UTROLIG enig med deg. Over halve topplista er bare crap, og jeg leser bare de du nevnte, faktisk. Deg, Therese og Elise. Ooog leste Annais før hu slutta igår. kjipe greier

    33. Innlegget ditt inspirerte meg til å skrive min mening om saken, så håper det går greit.
      Denne gangen ble ikke innlegget slettet, så applaus for det.
      Kos deg videre i dag 🙂

    34. Litt enig med deg! Mange bloggere bryr seg bare om hvor mange lesere de har! Men en jævlig god blogger er Kristineam.blogg.no (hun er på topplisten) hun skrive ordentlige innlegg som er interesant å lese om, og har mange kule outfit.

    35. Jeg leser kun din therese og beero og venner men syntes topplista er helt idiotisk nå ! Og ALT med blogg handler om penger, gratis ting, gratis sminke, sko, kjoler osv. jeg sier ikke heller nei takk men blogg skal jo egentlig være gøy ikke en jobb. Det er min mening da ! 🙂 men jeg ELSKER din blogg 🙂

    36. Jeg vil si at jeg igrunn bare leser deg, Livingdoll og Julia som er på topplista. Men har jo vært litt innom Kjetil (The Giant) også, og han har jo egentlig ganske bra innlegg.
      Synes det blir altfor mye snakk rundt hele topplista, og hater virkelig at den blir stappet full med Paradise-folk. De har verdens verste blogger, utrolig dårlig. Går ikke ann å si det mildere.

    37. Siljemilf, malindus og ruth09 har bra blogger, de er interessange og lese. De blogger ikke for å være på topplista, de blogger for å ha noe å se tilbake til.

    38. Fyfaen, jeg er helt enig! Var helt på gråten da annais slutta, voe også, og alt er pga sånn tull. Er så sykt irritert.
      Men jeg synes forsatt du er en av de som fortjener og være på topplista! Stå på videre 🙂

    39. Veldig enig med deg! Tror at jeg må begynne å blogge selv snart, sånn at det kommer noen bloggere med egne meninger. Nesten ingen som har det lenger. DU og Therese har det, og derfor leser jeg begge deres blogger. Leser også livingdoll Iris Taklo, Andrea Badendyck, + noen flere jeg bare leser for kjedsomheten 🙂

    40. det er sakt at voe skal ta comeback den 15.mars( ALTSÅ IMORGEN):D kanskje hun kommer på topplista igjen, det får vi håpe! er enig med deg, tuva .

    41. Jeg liker NOEN av toppbloggerene. Liker deg, tcmn, annais (som nå har slutta), andreabadendyck. De andre bloggene syntes jeg er helt BÅNN! Jeg savner egentlig Voe litt jeg og. Hun var en flink blogger. Men må si jeg liker bloggen din veldig, hvertfall når du tør å legge ut et innlegg om dette. Nå er det så hultetebulti på topplista. Ingen som skiller seg ut sånn veldig !
      Stå på videre! 🙂

    42. Sier noe der du! Helt enig i det du! Jeg må si at jeg har sansen for denne bloggen: Irlins.blogg.no
      ALTSÅ, JEG LOVER AT DETTE ER IKKE NOEN REKLAME! Virker kanskje slik, men jeg kjenner henne ikke, og tenkte bare at du kanskje ville skjekke en blogg med virkelig morsomt innhold til tider. Du får heller bare se om du vil se på den eller ikke. Men men, det er hvertfal rett det du skriver! Stå på!

    43. Din og Therese sine blogga e de eneste æ læs, æ læste jo Annais før ho slutta.. æ syns du å ho Therese burde være på 1. og 2. plass på blogg-lista! Digge bloggen din!:D

    44. SYKT BRA SKREVET. Endelig en toppblogger som skriver om dette. Herregud, jeg har ikke ord for hvor høyt du kom på topplista mi nå! (JEG DIGGER DEG!) 😀 Jeg skjønner godt poenget ditt nå, og syntes ikke du “drar alle under en kam”. Du skrev det på en saklig måte, samtidig som du fikk frem poenget. Åååh, jeg er målløs – dette innlegger var bare så … bra. Digger at du tok det opp.
      Håper du leser over kommentaren min, den er ment som masse ros for et bra innlegg!
      (OG, siden du er så tøff at du tar opp slike temaer, burde DU ligge på plass nr. 1!)
      Og, PS, at topp 20 skal få betalt er helt latterlig…….. Da bytter jeg plattform (selv om jeg ikke er innenfor topp 100 engang) og slutter å lese toppbloggerne. Ingen “kjøpt-og-betalt”-blogger er bra, syntes jeg! (Unntatt din, fordi du sier virkelig meningen din.)
      Vedis Kristne, 18 år 🙂

    45. Er syyyyyyyyyyyyyyykt enig! Jeg føler at blogg.no bare blir verre og verre .. de fleste toppbloggere blogger om det samme hele tiden. Det er ingen variasjon, og jeg det er bare snakk om produkter de får, og blablabla …
      Annais sin blogg, er jo dødsbra, men når jeg fikk høre den skal “legges ned” kjente jeg at jeg ble lei meg..
      Nå håper jeg bare at du, Tuva, IKKE slutter å blogge.. Du fortjener virkelig å komme RETT til topps, du har den beste bloggen! 😀 ♥

    46. Jeg er enig i det meste med deg, men jeg er faktisk fast leser av din blogg, enkelt fordi det virker som du tar deg selv uhøytidlig og har mye humor. Du kan gjerne legge ut et bilde av deg hvor du er totalt uten sminke, og det er sånne blogger jeg liker å lese. Ikke sånne overfladiske blogger, blææ..

    47. Synes du og Therese er egentlig de eneste som jeg virkelig synes er bra å blogge på topplista. Har så klart ikke lest alle bloggene på topplista, men dere to er de jeg virkelig orker å lese .TCMN fortjener 1 plass synes jeg, og du 2 plass. Altså jeg elsker din blogg å , men har lest tcmn så lenge, og synes hun blogger så bra! Rachel eller whatever hun heter, synes jeg IKKE fortjenere 1 plass. Synes hun har så dårlig blogg, og hater innleggene hennes. SORRY om noen elsker bloggen hennes, men jeg liker den IKKE. det er min mening 😉
      btw, er ganske enig med dette innlegget! klem<3

    48. Hei, ja jeg er nesten helt eni, men en blogg jeg leser er andrea sin, den er ganske bra og hun skriver godt!
      Det ble sagt ganske mye i dette inlegget, mye bra!
      stå på!
      Jeg leser bloggen din vær dag!

    49. er så enig med deg!!
      og nå som paradise har begynt igjen, kommer jo de fjortisbloggene også opp. og de inneholder jo mye spennende igrunn, fester, drikking sex osv. veldig brae forbilder for oss unge som vil bli noe her i livet 🙂

    50. Enig med deg!! <33
      Jeg leseste annis og voe sin ,nå kan jeg bare lese din,therese sin og heidialexandra sin -.-

    51. er så jævli enig, men minus det med bloggen din da, serr. når du først opner kjeften er det så sykt bra!

    52. jeg leste annais og andreabadendyck sin, men nå som anna har sluttet er det bare andrea 🙂 hun er jo faktisk den som fortjener førsteplassen!!!

    53. er ganske enig! men gå inn på Kristineam sin blogg! Hun skriver om viktige temaer og blogge masse! Fast leser og tror du vil like den!!
      klem

    54. Veldig bra innlegg! Jeg tror at grunnen til at disse folkene enda er på topplista er at det er så lett å finne frem til dem. Hadde det ikke vært ei toppliste så hadde ikke de bloggene hatt like mange lesere. Det er fordi folk ikke hadde husket dem. Og nå er det veldig sånn at du bare trykker deg inn på dem når du ikke har annet å gjøre. Derfor er de på topplista.. Pleide å gå inn på annais sin blogg noen ganger.. Men ellers er jeg bare innom blogger som ikke har noe med topplista å gjøre. 🙂
      Med unntak av de gangene jeg kjeder meg da.

    55. Kommer aldri til å lese andres blogger (fra blogg.no) enn din, therese og birgittebjørndalens, samt hesteblogger. Enten er det PH-blogger, bimboer/jenter og gutter som later som de er dumme i huet. Rachel (?) failer sykt. Liker bloggen din veldig godt! 😀

    56. Nå må du huske at topplista bare er listet opp etter antall lesere, og da er det flertallet av de som leser blogger interesserte i å lese de bloggene som er der. Det har ikke så mye å si hva bloggere blogger om og hvor dårlige de er, osv. det som er greia er at flertallet liker å lese dem. Så hvem som fortjener å være på topplista blir som å si hvem som fortjener mange lesere. Hvis en blogg har mange lesere, har jo den bloggen på en eller annen måte gjort seg fortjent til de leserne uansett?

    57. Din og therese sin blogg syns jeg er skikkelig bra 😀 dere er så ærlige! Kan du lage ett innlegg der du annbefaler iPhone apps? 🙂 stå på med blogginga! <3

    58. de eneste på topplisten jeg synes blogger bra er DEG og Therese ! Dere har interessante innlegg mener jeg. Og man vet ikke hva hverken du eller Therese finner på og skrive. Og det liker jeg.
      Du er en ærlig blogger og sånt digger jeg ! Du blogger sinnsykt bra og skriver bra! Men jeg er enig at det blir dumt at man blogger for penger.
      Stå på Tuva 😀

    59. Helt enig. Når jeg tenker over det så synes jeg voe bør komme tilbake (på blogg.no)
      Jeg synes det er morsommere med vanlige folk som klarer å klatre oppover topplista enn de “Hei, jeg er på topplista fordi jeg er samboeren til Petter Northug”, “Hei, jeg er på topplista fordi jeg var med på paradise hotel” eller “Hei, jeg er på topplista fordi jeg er Tone Damli”. 🙂

    60. Rachel har en drit kjedelig blogg, har vært innom der et par ganger fordi hun er på 1. men har klikket meg ut igjen derfra etter 20sekund.
      Når jeg tenker meg om er det kun deg og Tcmn jeg leser fast.
      Annais har jo sluttet.
      Andreabadendyck begynner å bli sykt kjedelig, helt ærlig hvem er det som vil lese om “Nå drar jeg på besøk, det kommer til å bli koslig” “Livet mitt er perfekt blablabla” “Nå skal jeg i teselskap, det kommer til å bli så koslig”.
      Fotballfrue og Ulrikkelunds er flinke bloggere som har byttet plattform.
      Voe likte jeg veldig godt, dumt hun har sluttet.
      Okey, er “litt” dårlig til å skildre og putte ting i kurver osv. heheheheehheheheh

    61. den eneste som fortjener all ros og 1 plass er kristine amalie. herregud, jenta der legger så mye i bloggen og skriver rett fra hjertet – både om venner, mobbing, klær og hverdagen sin. ellers er det mye av det samme det går i på topplista, ja.

    62. Utrolig bra innlegg Tuva, skjønte hva du mente selv om du (som du nevnte selv) kanskje ikke klarte å formulere deg helt rett. Er helt enig i hva du skriver, og liker at du (som toppblogger) skriver dette, og selv nevner din egen blogg (selv om jeg synes du er en av de som faktisk fortjener å være på topplista). Stå på videre! Og gjør det du vil, uten å tenke på andres mening.

    63. jeg synes det er for mange på topplisten som hakker ned på andre bloggere, først klager de på folk med stygge komentarer, og så skriver de stygt om andre… er enig i mye av det du skrev, men synes noe var unødvendig og skrive

    64. 15 åringer på 4stjerners middag! haha
      Skal de lage ordentlig festmiddag nåja!! Må jo bli uten alkohol, så det blir nok ikke særli populært, nei!

    65. Jeg ler din og therese sinn blogg daglig, i tillegg til annais som har slutta. Dere tra var de eneste fra “den gamle topplista” som fortsatt ligger ganske høyt oppe og ser ut til å være stabile der. Alle andre flytter rundt i et virvar, som gjør meg forviret.
      Men jeg liker bloggen din, det må jeg si. Omtalene av produkter er bra, outfitene dine er også bra, og jeg kan bare si at jeg tar masse inspo fra deg inn i min egen garderoba.
      For alt i verden, ikke slut å blogg! du er med på å gjøre topplisten til noe som er verd å ta en titt innom. Resten av bare dritt! Jeg synes d er spendene!
      Stå på videre!

    66. Jeg er enig. Men jeg synes at noen av de som har kommentert her overdriver litt. Dere som sier ja det er bare drittbloggere igjen, så synes jeg selv at Haawt, tuvaw, livingdoll, Julia, TCmn, andrea sine bloggerfatisk er bra. Og jeg er litt enig, men ikke så mye. Synes du er vågal som tør å skrive dette stå på 🙂

    67. Kjempe bra ærlig sakt av deg, det er enkelig bare dritt på topplisten når annais slutta, og voe kommer tilbake det er eneste du, hedda og therese charlotte igjen som er intressange.

    68. Jeg tror nok topplista har godt av og bytte ut noen personer, slik som 50 år gamle damer som blogger som noen unger. For nå er det nesten bare ”voksne” eller mammablogger på topplisten, og for meg er ikke det interessant i det hele tatt. Jeg vet om utrolig mange fine blogger som fortjener en plass på topplista, og snart burde de bloggene bli oppdaget av fler. Men det er også veldig slitsomt at topplista endres hver dag. (++kjente folk, eller folk som blir intervjuet må selvfølgelig lage seg blogg også… f.eks paradise folka)

    69. jeg er veldig enig! det er for det meste dritt blogger på topplista, MEN DU ER IKKE EN AV DEM. jeg elsker bloggen din, virkelig! og jeg har fulgt den ganske lenge, men jeg skjønner jo at du har en annen mening. men er mange drittbloggere på topplista, og det blir bare enda dummere om dem skal få betalt! blogging skal jo være gøy og frivillig, ikke noe vi MÅ for og få penger. alle kommer jo til og bli helt desperate da..

    70. Syns helt ærlig at du bør ta deg tid til å lese Kristineam, hun skriver helt utrolig bra og har en helt fantastisk stil!
      Digger også din, Therese og Julia sin blogg 🙂

    71. Åhh! Jeg er så enig med deg. Jeg bare sier det, men alt på blogg.no har kommet til og blitt sinnsykt dårlig hvis du slutter å blogge! Så haha…plis ikke slutt:p Men du har ganske rett i det med at det ikke er så mange som har interessante blogger fortiden. Men du er ikke en av dem!

    72. Er utrolig enig me deg! Kjenner meg igjen når du sier at ting blir en avhengighet. Jeg leser mange blogger bare fordi jeg har blitt avhengig noen av de bloggene er f.eks. Julia sin blogg. Synes heller ikke Rachel sin blogg er noe bra å lese, noen av toppbloggerne burde takket for seg for leeeeenge siden! Syns virkelig ikke at bloggen din er så dårlig som du skal ha den til!

    73. Er ganske enig med deg ja, enkelte er verre enn andre, skal ikke nevne navn her. Men ja, du har egentlig helt rett! Synes ikke bloggen din er så værst jeg da men, er innom den jo hver dag ++ så! (-:

    74. Hei Tuva,
      er ikke typen som legger igjen kommentarer i tide og utide, men tenkte det passet å si noen ord til deg nå.
      Som en jente som er nesten 10 år eldre enn deg må jeg si at du virker som en fantastisk reflektert, genuin og hyggelig person. Du skriver godt, modent, og klarer å holde deg til den lekne unge, stilen uten at det vipper over til å bli overfladisk.
      Jeg leser noen andre blogger (livingdoll, siljemilf, fotballfrue), men dine innlegg er virkelig de eneste jeg alltid leser fra begynnelse til slutt, uten unntak. Et par ganger har du faktisk gitt meg tårer i øynene, slik som med dine utrolig åpne og rørende innlegg om familien din.
      Stå på, du virker som en kjempejente, og blogg.no hadde vært et kaldere, mer overfladisk sted uten deg. Vi trenger deg som en motvekt til alle nekene som kun er på topplisten fordi de har en kjent kjæreste/har sex på tv/er dumme som brød.
      Du er den perfekte avkoblingen i en ellers hektisk studie/jobbhverdag!
      Hilde

    75. Kunne ikke hvert mer enig, liker bloggen din godt men det er EKSTREMT mye dritt på topplisten for tiden, og mange av de “beste” har enten sluttet eller byttet 🙁

    76. Jeg kunne ikke vært mer enig med deg! Det er et flertall med bloggere som ikke kan blogge i det hele tatt. Men det er jo så klart noen unntak, for eksempel deg. Du har en bra blogg. Så ikke slutt du også da! Da suger blir plutselig topplisten fra dritdårlig til RÆVA.

    77. Likte topplisten når voe var på førsteplass, ulrikkelund på en god andre plass og annais, livingdoll, julianyland, deg og Tcmn godt plassert rett under de! Da gikk det an å kalle det en TOPPliste, nå er det bare en liste med random mammablogger, drittblogger og ET PAR gode blogger innimellom…

    78. Nu må du slutte å tulle, æ syns bloggen din e kjæmpe bra! Du tørr å vise kæm du e å du prøve ikke å fremstå som et perfekt forbilde. Kanskje ikke alle som syns det e bra men æ syns nu du e mere “deg sjøl” på bloggen din enn mange andre e :)!

    79. Jeg syntes du klarte å skrive et utrolig bra innlegg om dette, og ja – du tok vel kanskje alle under én kam, men altså, poenget ditt var kjempe bra. Det var mye å lese, men absolutt verdt det. Det gikk fort også, når det var så engasjerende. Og i det du skriver dette innlegget beviser du at du har noe mellom øra (Noe du har bevist før også, selvfølgelig), men jeg syntes ikke du burde se på deg selv som en dårlig blogger med bare outfits og sminketips. For du har jo skrevet et par litt mer personlige innlegg hvor du viser.. Iallefall litt mer om deg selv som person, som traff meg – og jeg leste på kommentarer at det traff utrolig mange andre også. Du er en fantastisk blogger, Tuva!

    80. Jeg har bare vært innom bloggen din et par ganger og tittet, og det var bare tilfeldig jeg tittet innom nå. Hver gang jeg har vært innom har du skrevet drit bra innlegg. Ikke bare skriver du bra, men du er ærlig. Syns det er kjempe bra du forteller meningene dine og ikke lar deg kjøpes opp av hvem som helst som egentlig alle andre på topplista gjør. Ved å skrive dette innlegget har du nok fått enda en ny leser 🙂

    81. Jo, bloggen din er bra! Hvorfor ellers skulle vi lest den? 🙂
      Jeg var også dritt lei av det perfekte trynet til voe, men savner hun også, på en måte.
      De eneste bloggene jeg leser på topplista er din og Therese sin, føler at dere to er de eneste som kan blogge. Resten er crap, haha.

    82. Er helt enig. Stikker innom toppbloggene nå og da, og de fleste sitter jeg bare å tenker “kjedelig..kjedelig..kjeeedelig..” når jeg leser :p
      Liker bloggen din though, den har et eller annet ved seg som gjør at jeg faktisk er interessert i å komme tilbake og lese mer!

    83. Den eneste på topplisten jeg følger på bloglovin er Andrea Badendyck. Men du skriver at det er dritt når de skriver om sminke og outfits? Ehm, det er jo akkurat det Therese og Livingdoll gjør..

    84. Jeg er enig i masse av det du sier, men syns det er litt fler av de som er på topp 20 er bra enn de du sier.. det er jo fler som har kommet dit de er uten og være kjæreste med nothug eller vært med i paradise.. tror jeg 🙂 men du har farlig rett når det gjelder det du sier om penger og hvordan det kommer til å eksplodere!

    85. Jeg elsker blogge din!
      Også leser jeg livingdoll, Lene Orvik, Therese og Andrea! 🙂 kjipt at Annais slutter! 🙁

    86. Jeg også likte topplisten best når Voe var på førsteplass, og det ikka bare var en haug med drittblogger nedenfor.. Nå leser jeg bare din og Therese din 🙂 Håper ikke noen av dere slutter, for da er det ingen bra blogger igjen..

    87. Jeg og ble trist når jeg lest det (hun sa det før at hun skulle slutte men det ble no aldri!) jeg føler at dette er en del av historie og at det aldri blir mer ‘vanlig blogging’ … det har blitt alt for ‘hollywood’ her på blogg.no og alle som er involvert har penger i øynene. DET er trist! Når du og therese slutter (forhåpentligvis ikke) blir blogg.no slutt for meg! Jeg synes at du, therese, voe og annais var de eneste ‘normale’ bloggere enn de som er på topplisten nå.
      jeg føler så trist og vet ikke hvorfor..har fulgt med annais så lenge at nå blir det bare mindre å mindre blogger for meg å lese…haha kanskje det er en bra ting da?

    88. Åååå, jeg er så enig! Syns egentlig det er ufattelig trist at Annais sluttet. Er veldig få på topplisten jeg har lyst å lese, for det er bare piss! Er så lei sånne reklameblogger og at det alltid står under: produkt sponset av …… Kan ikke folk kjøpe noen produkter selv og fortelle om det er bra? Syns det er mye kjekkere å lese at man faktisk har brukt penger selv, og har lyst til å opplyse. Er jo ikke alle som kan relatere, når noen får et produkt gratis, mens vi må betale 600 liksom.
      Må si at jeg begynner å like deg mer og mer faktisk, for du har så selvinnsikt. Og du virker mer moden. Håper forresten du kan begynne å lage litt flere videoer 🙂 Stå på videre! Du er en nydelig jente som faktisk har noe oppi hodet, imotsetning til mange andre på topplisten.

    89. Digger måte du har blogget på i de to siste innleggene! 🙂 det er liksom ikke bare noe random bullshit, det er faktisk sant. Fortsett sånn også håper jeg at du greier å gjøre det litt bedre på skolen! 🙂

    90. Jeg er VELDIG enig med deg her. Nesten alle på blogglista blogger om akkurat det samme, det er nesten ingen som skiller seg litt ut lenger. Det er litt trist.
      Jeg digger bloggene til:
      Heddainusa.blogg.no – Artig og lese om livet hennes i USA og hvordan hun har det der.
      Sofsen.com – Et ord til Sofsen: GENIAL, om du savner meningsfulle tekster, stikk innom sofsen, du bli IKKE skuffet!
      Tegnehanne.blogg.no – Herlig humor, herlig jente. Kunne ikke levd uten bloggen hennes (OK, kanskje, men likevel)
      Hildechristina.com – En blogg om hudpleie og sminke. Hilde har “fiksa” huden min kan man si. Hilde er herlig og sarkatisk og jeg liker det <3
      Og selfølgelig din og Therese sin blogg.

    91. Jeg synes at Siljemilf også er ganske meningsfull eller kanskje ikke men den gir vertfall litt mening syns jeg da 🙂 men jeg er enig
      Med deg ‘

    92. liker blogger som dine tør og si hva man mener og ikke reklamerer så mye liker bloggen din.
      Ps du er ikke den eneste som vart litt lei seg for de at annais sluttet og blogge viføler med deg:)

    93. Takk! Har aldri likt blogger, fordi det nettopp fremstår så perfekt.. For å være ærlig har jeg heller ikke likt din, men tror jeg kommer til å være fast leser nå! Liker at du har ærlige innlegg, for jeg tror også at de inspirerer mange. Du er et bra forbilde, nettopp på grunn av det!! Ikke de kjendisene og bloggerne som alltid har et smil klistret rundt munnen hele tiden!! De er uoppnåelige forbilder, det er ikke du. Håper du fortsetter sånn, for synes ikke at de mest populære burde fremstå så perfekte. Ingen er det..

    94. Helt enig. Alle de gode boggerene er borte. Før kunne jeg lese minst halve topplista, nå er det bare deg, Therese og litt livingdoll igjen ………
      En blogg jeg beundrer til 100, er denne:
      http://www.kristineam.blogg.no – Hun blogger om livet sitt, men også om mote!

    95. Jeg seriøst digger deg Tuva! Er helt enig i det du sier. Jeg er innom din blogg hver dag fordi jeg, jeg er vel avhenig, hehe. Du tørr og skrive akkuratt det du mener, og det er slike blogger jeg liker, ikke bare de som blogger om at alt er så perfekt, for alle kan ikke ha det perfekt absolutt heele tiden. Du har en kjempe bra blogg og jeg kommer til å bli kjempe lei meg den dagen du slutter! Stå på!

    96. Alette: Det gjør jeg selv og, og det er ikke noe galt i å poste outfits og anmelde sminke – men kan bli for mye av det gode. Livingdoll skriver en moteblogg/inspirasjonsblogg, og det gjør hun innmari bra! Outfitsene hennes er virkelig inspirerende, i motsetning til mine og de fleste andres 🙂

    97. I: At Annais også sluttet nå, er kjempetrist ja! Tror ikke blogg.no vil være like populært stort lengre.

      Det du sier om sminke osv. som er sponset, er jeg veldig enig i. Ikke alle har råd til foundation til 400 kr -+.

      Tusen takk skal du ha, blir glad for å høre 🙂 Flere videoer kommer nok!

    98. Haha, synes du er litt vel streng nå, altså =P Enig i at det blir litt for mye sponsor og penge blogging. Men synes ikke de på topplista er så dårlige. Noen er faktisk ganske flinke til å blogge.. De eneste jeg kommer på med virkelig talent er vel Ida wulff og livingdoll, Men du er også ganske flink, det samme er tcmn, hawwt, idawiik osv. Fullt så glittrende gode som ida wulff og livingdoll er dere kanskje ikke, men dere glimter da til i blandt =P

    99. alle de som er på topplisten er bra og Rachelnordtomme er en flink blogger. hun får meg i mer aktivitet og hun gir meg posetiv energi 😀
      tcmn og annais gir meg tips til klær og sminke. livindoll er ikke flinkker en andre hun blogger ikke så veldig bra !
      når dere legger ut video,innkjøp og slik får vi insprasjon !

    100. Seriøst? er du så jævli sjølvgod? Karoline Berget, Lene Orvik og Julia Nyland er alle kjempebra bloggere/blogg og MYE bedre enn dei. Eneste grunnen til at du er på denne lista er vell pga. Therese. Akkurat dette innlegget er ikkje du rette person til å skrive for bloggen din er vertfall ikke noe bra!!!!

    101. Dette innlegget skriver du bare for att folk skal legge merke til deg!! Du har ikke akkurat den beste bloggen du då, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du gidder! Dette er DIN mening, og selv om du synest dette, så er det MAAAANGE andre som ikke er enig med deg der! Det er egentlig veldig egoistisk av deg, selv om du får tydelig frem at du selv synest att bloggen din ikke er særlig bra! men det vet jeg at du sier for å få mer oppmerksomhet…men uansett, så skriver du dette innlegget bare for å selv komme på toppen…som sagt EGOISTISK!!
      Og en ting til DU SIER AT DU IKKE HADDE LEST DENNE BLOGGEN HVIS DEN IKKE VAR DIN OG DU SYNEST IKKE AT DEN ER BRA! SÅ FORTELL HVORFOR DU I DET HELE TATT GIDDER Å BLOGGE DA!?!?

    102. aw, du er nå ihvertfall en av de jentene som er igjen der med litt vett i hodet 🙂 ikke mist det, du har en veldig bra instilling, tuva! <3

    103. Er for det meste enig!
      Men det finnes de bloggene som ikke bare blogger om outfits, sminke og masse reklame. Men det er dette som selger! Det er det leserne syntes er intressant å lese om, tydeligvis. Jeg har lest utrolig mange brae og innholdsrike blogger som har så utrolig mange gode verdier, tanker og meninger. Men folk vil tydeligvis heller se dagens outfit og høre om hvor den nye mascaraen er fra enn å lese blogger som har et budskap og ønsker å få frem og ytre noe litt mer ”viktig”.

    104. Til “LENA!”: Er det virkelig mulig å være så trangsynt? Dette er Tuvas blogg og hun velger selv hva som skal stå på denne bloggen, liker du det ikke, ta deg en bolle. Leserne kan plutselig ikke bare komme og si: “OMMGGG, lizzoommm, du bare må blogge om extensions azz!!” Om bloggeren ikke vil, fint! Det er IKKE leserenes blogg, det er FORFATTEREN AV BLOGGEN sin blogg. INGEN i verden kommer noensinne til å være enige om alt. “HEERGUD, TUVA MENER NOE ANNET ENN 5% AV LESERENE SINE!! OMFG, KATASTROFE!!”
      Hva er det som er egoistisk av Tuva? At hun sier meningen sin? HERREGUD, skyt meg!
      Og hvordan skal Tuva få flere lesere av dette innlegget? Har hun liksom tenkt: “OMG AZZ, JEG BARE MÅ BLOGGE OM TOPPLISTA SÅ FÅR JEG MANGE LESERE OG PR OG PENGER<333" Nei, vet du hva? Tuva er faen meg smartere enn som så. Tuva har skjønt at penger ikke er alt her i verden. Hun har skjønt at man er på en måte veldig FALSK når man selger meningene sine sånn som mange toppbloggere gjør.
      Tuva er så langt i fra egoistisk som du tror. Tuva virker gjennom bloggen som en utrolig uselvisk jente, med bein i nesa, som tørr å stå for sine EGNE meninger. (Ufattelig pen også, det må jeg bare få lagt til.)
      Og det siste der: Det gidder jeg ikke en gang å kommentere. Herregud.
      -STÅ PÅ TUVA!

    105. Jeg er ganske enig med deg! Jeg merka at det kommer flere og flere sånne “kødde” bloggere. Jeg blir så irritert, HVEM i huleste er intresert i noe som rett og slett er bare kødd? Det er ganske mange andre bloggere som ikke mange leser som legger sjelen sin i det, og skriver en “dagbok” på nettet. Det er det BLOGG ordet står for. Det er derfor blogg oppsto. Nå sier ikke jeg at jeg gjør det, men dte er egentlig meningen med blogg. Å skrive om live ditt meste parten. Jeg merker at de fleste på topplisten bare reklamerer. Du, tcmn,haawt og kristineam er de bloggene jeg leser på topp lista. Det er de bloggene som jeg liker best 🙂 stå på viderer!

    106. Aha! Jeg sitter å trykker meg gjennom bloggene på topplista selv, fordi jeg har så lite å gjøre.. Å jeg er så eeenig! Du vet ikke hvor jæævlig mye jeg tar av meg hatten for deg nå =D

    107. Jeg sir sorry for det jeg skrev på bloggen din tuva 🙂
      Jeg håper du tilgjir meg som fast leser av din blogg.
      Jeg synst du fortjener veldig og ligge der. Jeg var en anna person da, og
      jeg ønsket og såre andre. Jeg beklager så mykje. Jeg slanger bare dritt på andre sine blogger bare for og vere kul. Lover jeg skal skjerpe meg tuva. For jeg elsker virkelig bloggen din. Men du veit liksom ikke kven jeg er, og da kommer det tilbakemeldinger som du slett ikke ønsker 🙂 Håper du får en fin dag iallfall. Du er fantastisk 😀

    108. jeg er helt enig med deg, tuva. men jeg liker tcmn, din blogg, annais, andreabadencyck, caroiz og l0ve.blogg.no ! Elsker bloggen din, og dette innlegget var veldig bra ! og du blogger ordentlig, ikke bare tullete ting ^^ <3 ♥

    109. Voe skal blogge igjen, men ikke på blogg.no, men blogit! Ikke rart at mange bytter plattform. Blogg.no handler bare om penger. Blir kvalm av det. Blogging skal være morsomt, ikke for å få flest lesere, slik at en tjener penger!

    110. Helt enig med deg 🙂 bloggnorge er alt for styrt av penger, desverre. Jeg finner faktisk ikke igjen blogger jeg LIKER fordi alt drukner i reklame og dårlig sminkeomtale. Jeg DØR. Blogging var så sykt mye mer meningsfullt for 5 år siden. (ja jeg er oldisface, har blogget av og på siden jeg var 10 år, og nå blir jeg 20 🙂 )

    111. Du forklarer deg veldig godt! Har lest om dette på maange blogger,men du er den som har skrevet best om det 🙂 Skjønner at du frustrert osv, og det er trist at alt er snakk om penger og lesertall og slike ting. Så fort jeg kom på topplista (er ikke der nå, tror jeg), fikk jeg 3 forskjellige mail og folk som ville sponse meg, sende produkter og betale en viss sum, men jeg bare overså de, gadd ikke svare, for jeg visste jo at topplisteplassen ikke kom til å vare. Imens bekjente av meg, som ligger under meg på topplista i Larvik, gjør ALT for å få lesere, penger, sponsing osv, og det syns jeg blir for teit. Jeg ser det tvers igjennom dem. Og de maser også på meg hele tida om at jeg skal reklamere for de siden jeg ligger på 1. i larvik. Unger.. Haha

    112. 1.www.larstange.blogg.no
      2.www.tuvaw.blogg.no
      3.www.andreabadendyck.blogg.no
      4.www.tcmn.blogg.no
      Digger din,og lars blogg best av alle! for å være helt ærlig er det bare en vane å trykke innpå andrea og therese sine blogger, bare av nysgjerrighet, men din og lars sine blogger er super dupre!! 🙂

    113. jeg skjønner deg utrolig godt 🙂 og ut ifra det jeg har sett osv., er jeg veldig enig! er lei av de perfekte jentene nå, som bare skriver om sminke, kler, hår osv. vil ha noe bra! noe følsomt, ærlig, morsomt, ironisk, osv. en blogger som skriver om morsomme historier, om hva personen tenker og føler, ting jeg kan kjenne meg igjen i. om livet rett og slett 🙂
      noe av det jeg liker best med bloggen din, er at du er så ærlig! og du er ikke redd for å være deg selv 😀 du er en bra blogger!

    114. IRIS TAKLO: Hehe, ja kjenner igjen det der! Mange vil jeg skal reklamere om det ene og det andre, men jeg vil ikke ødelegge bloggen min med all slags random reklame.

      Takk! 🙂

    115. Mange bloggere som har skrevet om dette men serriøst ! Du har skrevet alt på en bedre måte !
      Er så eniig!♥ Din, Livingdoll og Therese sin er de som burde være på topp 3 ♥

    116. Jeg er så enig med deg Tuva! Det er to typer blogge rjeg vet om nå, enten den typiske rosabloggeren eller en sarkastisk blogger som egentlig bare skriver tull: Jeg må si jeg liker det siste alternative best. Og fotoblogger så klart, de elsker jeg! Så mine favoritte rnå må være mne (foto) og ingridbri. Ingridbri er en mildere og litt morsomere versjon av Linniea Myhre, men hun er likevell orginal. Ellers er jeg enig i at jeg savner å ha voe på topp!

    117. Sant skal sies så er jeg ganske enig i det du skriver, i og med at det er mest penger det står i på topplisten for tiden. Men jeg synes du drøyer den en smule med å nevne navn, greit nok med egen meninger, men ble litt skuffet da jeg så du nevnte navn, når du hadde skrevet det så bra ovenfor!:-)

    118. Tcmn.blogg.no EIER !
      Men enig med at det bare er DRITT PÅ TOPPLISTEN ! Untatt Tcmn 😉

    119. Jeg er så utrolig enig med deg Tuva, du er virkelig en av de tre som faktisk har hjerne på blogglisten. Det er deg, Therese og Andrea. Jeg vet at bloggen din tar mye av fritiden du har, og det virker virkelig som om du legger masse tid i det du skriver. Jeg tror de som leser bloggen din liker den fordi du har egne meninger, du tørr å stå får det du mener og du er den du er fullt ut! Dette er bra, stå på ! 🙂

    120. Fy… du er en av mange bloggere på topp listen som er erlig. Digger deg. Du er ikke redd for hva andre mener om deg årr, kunne ønske jeg var som deg. Tøff, pen og erlig
      -penger er ikke allllllt i livet

    121. Ganske enig i det du sier.
      Selv om jeg ikke bruker å lese så mange blogger på topplista. Den eneste bloggen jeg leser fast er fokis.se
      Men er ikke helt enig i en ting. Du er jo utrolig flink å skrive, og jeg digger bloggen din! Har begynt å lese den oftere og oftere nå. Jeg synest ihvertfall at du fortjener å være på topplisten!

    122. Ikke glem at folk liker forskjellige ting. Du virker egentlig bare sjalu. Jeg liker flere av topplistebloggerne, fordi de blogger med mening.

    123. Dette er første gangen jeg har giddet å stikke innom noen på topplisten etter at VOE sluttet. Jeg likte ikke de andre blggene da, bortsett fra Annais. Jeg leste Annais fast til hun sluttet, utrolig trist. Dette er første gang jeg stikker innom bloggen din, og for å være ærlig, så syns jeg ikke at bloggen din er uærlig. Du skriver slike innlegg, og jeg bare digger blogger som skriver sine egne meninger. Du har helt rett i at VOE skapte en slags orden på blogg.no topplisten. Nå syns jeg at det er bare populære folk der, og den eneste grunnen til at de er der, er fordi de er populære. Irriterer meg sykt. VOE, hun derimot ble populær gjennom blogging. Uff, nei. Jeg vil ha VOE tilbake ihvertfall!

    124. jeg er heelt enig! jeg syns DU er en av de beste som er igjen nå. voe skulle jeg ønske lå på numer 1, hun hadde kanskje litt kjedelige innlegg men herre, hun var jo hvertfall ærlig! tcmn syns jeg leker litt for tøff. jeg syns også hun har litt små dårlige innlegg, og hun framstår som en bitch. derfror skulle jeg ønske det var du som lå på nummer 1! stå på tuva! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg