• 24.09.2015 - 12:08
  • Fire effektive mageøvelser

    Hello superstars! Er dere klare for en killer mageøkt? Det finnes uendelige mange måter å trene magen på, men nå skal jeg vise dere fire øvelser jeg bruker ofte selv. Sett og repetisjoner varierer veldig, men ofte tar jeg 3-4 sett og 10-15 repetisjoner.


    Stram mage og rygg gjennom hele øvelsen - det er ikke meningen at du skal ligge å slappe av på bilde på nr. 4 (selv om det kan friste). Magen skal jobbe hele veien! Øvelsen kan også gjøres effektivt uten ball, men armene skal fortsatt touche gulvet bak hodet og ved føttene framme.


    En effektiv øvelse som muligens er den jeg synes er tyngst av alle! Her er det viktig å stabilisere mage og rygg gjennom hele øvelsen, hvis ikke kan du risikere å skade korsryggen. Trekk til deg bena og hold i et par sekunder, før du kontrollert går tilbake til utgangsposisjon. Om du utfører øvelsen ved å gå helt bak som på bilde 4 vil du også trene bryst og rygg - men anbefales ikke dersom du har trent lite kjernemuskulatur tidligere. Da kan du heller stoppe i posisjonen som jeg viser på bilde 1 og 2 - som er litt lettere, men fortsatt veldig effektivt for magemusklene.


    Denne øvelsen er en favoritt for å trene magemusklene på siden! Stabiliser kroppen og husk og kjenn etter at du faktisk bruker magemusklene for å dra opp vektskiven, og ikke armene/kroppen. Her bruker jeg en 20 kg vektskive, men kjenn etter hvor stor belastning du klarer uten å bruke armene/kroppen som drahjelp.


    Hold overkroppen stabil, stram mage og rygg, mens du roterer ballen fra side til side. Ballen skal nesten touche gulvet før du bytter side igjen.

    Gjerne trykk på "liker" om du likte innlegget, så ser jeg hvor stor interessen er ♥

    11 comments

    Nikita <3 - 24.09.2015 12:19
    Bra innlegg :D
    - 24.09.2015 13:41
    Heia deg!

    Takk for bra innlegg :D Du ser straalende ut!
    Julie - 24.09.2015 18:10
    Digger bloggen din og digger trening !!!! Mer mer MEEEER <3<3
    - 24.09.2015 20:08
    kan du lage et lignende innlegg for ben og rumpe også?
    Oda - 24.09.2015 20:09
    Jeg blir så inspirert når du skriver om treningen din og trening generelt, fortsett med det! :)
    Tuva Willassen - 24.09.2015 20:09
    Anonym: Ja :D
    Ayla - 24.09.2015 20:34
    Du er så fiin, Tuva!
    - 24.09.2015 21:30
    Ja til flere treningsøvelser!
    - 25.09.2015 09:46
    Flere treningsøvelser! Jeg får ikke helt til den pullups-øvelsen du kom med, har du noen andre øvelser som også funker? :)
    Jlb- Janne Bodin - 25.09.2015 10:11
    Du er superflink!! Stå på videre :-) Min favoritt for sidemage er også den med vektskiven!
    Susanne - 25.09.2015 17:24
    Fortsett med treningsøvelser! Liker at du ikke er redd for å få muskler, du ser fantastisk ut :)

    Skriv en kommentar

    Facebook / tuvaw.blogg.no

    Instagram @tuvaw

    hits