Fire effektive mageøvelser

Hello superstars! Er dere klare for en killer mageøkt? Det finnes uendelige mange måter å trene magen på, men nå skal jeg vise dere fire øvelser jeg bruker ofte selv. Sett og repetisjoner varierer veldig, men ofte tar jeg 3-4 sett og 10-15 repetisjoner.


Stram mage og rygg gjennom hele øvelsen – det er ikke meningen at du skal ligge å slappe av på bilde på nr. 4 (selv om det kan friste). Magen skal jobbe hele veien! Øvelsen kan også gjøres effektivt uten ball, men armene skal fortsatt touche gulvet bak hodet og ved føttene framme.


En effektiv øvelse som muligens er den jeg synes er tyngst av alle! Her er det viktig å stabilisere mage og rygg gjennom hele øvelsen, hvis ikke kan du risikere å skade korsryggen. Trekk til deg bena og hold i et par sekunder, før du kontrollert går tilbake til utgangsposisjon. Om du utfører øvelsen ved å gå helt bak som på bilde 4 vil du også trene bryst og rygg – men anbefales ikke dersom du har trent lite kjernemuskulatur tidligere. Da kan du heller stoppe i posisjonen som jeg viser på bilde 1 og 2 – som er litt lettere, men fortsatt veldig effektivt for magemusklene.


Denne øvelsen er en favoritt for å trene magemusklene på siden! Stabiliser kroppen og husk og kjenn etter at du faktisk bruker magemusklene for å dra opp vektskiven, og ikke armene/kroppen. Her bruker jeg en 20 kg vektskive, men kjenn etter hvor stor belastning du klarer uten å bruke armene/kroppen som drahjelp.


Hold overkroppen stabil, stram mage og rygg, mens du roterer ballen fra side til side. Ballen skal nesten touche gulvet før du bytter side igjen.

Gjerne trykk på “liker” om du likte innlegget, så ser jeg hvor stor interessen er ♥

11 kommentarer

Siste innlegg