Dagens solvett-tips 07.10.10

Kan man bruke solkrem i solarium? Hjelper det?
Ja, det kan man. Men det gjør bare at det tar lengre tid å oppnå ønsket resultat, så da blir det slik at man tar enda mer sol. Så i grunn ingen hensikt i og bruke solkrem i solarium.  

“Hvis jeg kun tar sol èn gang i måneden, kan jeg få hudkreft da?”
Det er ingen fasit svar på om du kan få hudkreft/føflekkkreft om du “bare” tar sol èn gang i måneden. Det er bevist at solarium ØKER risikoen for hudkreft, så solarium ER farlig, uansett! Du er spesielt utsatt om du går innenfor disse punktene:

♦ De under 18 år
♦ De som ikke blir brune eller ikke blir brune uten å bli brent når de soler seg
♦ De som blir lett solbrente
♦ De som har eller tidligere har hatt hudkreft, eller de som har familie som har eller har hatt hudkreft
♦ De med mye fregner
♦ De med et stort antall (eller unormale) føflekker eller pigmentflekker 
♦ De med naturlig rødt hår
♦ De som i barndommen har hatt hyppige, alvorlige solforbrenninger
♦ De som bruker fotosensibiliserende medisiner

Hvorfor ta sol? Naturlig norsk hud ER faktisk pent! Uansett, om man en dag føler for å få litt farge på kroppen så er det bare å smøre seg med selvbruning. Da anbefaler jeg deg DENNE selvbruningen som jeg bruker. Da kan jeg bli brun på ti minutter UTEN å skade huden min. Fantastisk! Husk å stem på meg HER, da er du best ♥

50 kommentarer

Siste innlegg