Ukens spørsmål 2#

Hva synes foreldrene dine om snusinga di?– De bryr seg ikke, så lenge jeg kaster snusen i søpla og ikke legger den fra meg på f. eks. bordet fordi jeg er for lat å gå bort til søpla – noe som av og til skjer. Men nå har jeg jo da vært snusfri i 11 dager 😀


Hva er det første du skal gjøre når du fyller 18?
– Kjøpe min egen snus, alkohol og dra på byen. Wii!

Kan du fortelle litt om forholdet mellom dere toppbloggere? Har dere blitt kjent med hverandre, snakker dere sammen osv? Er det liksom litt sånn “drama” og baksnakking mellom dere, eller er dere venner?
– Det er ikke sånn at alle er venner og snakker sammen, har bare snakket med noen. Er også venner med noen på facebook, så har snakket litt med et fåtall. Har faktisk bare møtt Therese (selvfølgelig), Kristina Andersen og Lars Tangen i virkeligheten. Tror toppbloggerne lengre sør i landet er mer “venner”, siden de møtes oftere på arrangement som vi i nord ikke deltar på siden vi bor her vi bor. Har ikke opplevd særlig drama, men jeg og Therese snakker jo litt sladder, hehe. Ser ikke på meg selv som ei “dramaqueen”, jeg er mer den som sitter og ser på at andre lager drama rundt seg 😉

Hatt noen kjærester? Noen du har i kikkerten for tiden?
– Har aldri hatt noen seriøse forhold. Har ingen i kikkerten heller. Kjedelig svar, men sånn er nå det. 

Hvor ofte fester du?
– Liker å utnytte helgene, så tar meg en fest nesten hver lørdag om jeg ikke har jobb eller andre planer. 

Hva gjør du når du kommer hjem fra skolen?
– Spiser middag, blogger og slapper av. Som regel. 

Hva er det første du tenker på når du våkner?
– Ukedager: “Ååå, vil sove mer!:( Men hva faen er klokka? Har jeg forsovet meg!? STRESS! Åååå, vil ha snus!”
– Helgedager: “Åå, digg! Glad jeg ikke dro ut i går” eller “Faen, hodet mitt sprenger. Trenger noe å drikke, MAT asap!”

Hvor ofte stusser du deg?
– Har ikke helt oversikt, men ca hver 3 måned. 

Hvor ofte retter du håret?
– Svært sjeldent. Har naturlig slett hår, men får fall/krøller når jeg går med håret i en ball – noe som jeg gjør ofte – og sletter det da hvis jeg skal noe spesielt. Men synes også det er fint med litt fall. 

Kan du ha flere videoblogger?
– Ja, dette året skal jeg bli mye flinkere på det, lover!

Hva har du lyst til å utdanne deg som?
– Det skulle jeg ønske du kunne fortelle meg, for jeg har INGEN anelse. Beundrer de på min alder som allerede har funnet ut av det, for synes det er ordentlig frustrerende å ikke vite. 

Hvis du kunne valgt en gutteblogger du kunne blitt sammen med, hvem ville det vært?
Andreas Wijk ♥ Svensk, deilig gutteblogger. 

Hva motiverer deg til å blogge?
– Dere lesere først og fremst! Vite at så mange setter pris på bloggingen min, følger med hver eneste dag, legger igjen fine kommentarer og er kjempesnille med meg. Skal ikke legge skjul på at sponsorgaver og penger også er en motivasjon, hadde jeg sagt noe annet hadde jeg løyet. Men hadde jeg ikke likt å blogge, hadde jeg aldri gjort det. Tenk å bruke så mye tid på å fortelle om sitt eget liv til så mange mennesker om man ikke hadde synes det var gøy. 

Har du lyst på tattoo?
– Jepp. Har lyst på noe som betyr noe, om mamma og pappa kanskje, men vet ikke hva, så venter til jeg finner ut av det. Stresser ikke. 

Kan du lage et innlegg om hvordan håret ditt ble så sinnsykt langt?
– Dette spørsmålet får jeg hele tiden. Svaret er ganske enkelt: Tålmodighet. Har spart håret mitt, og det tar tid, derfor må man være tålmodig. Har ikke gjort noe “for at det skal gro fortere”, men det går selvfølgelig an å unngå slitt hår – med andre ord at man slipper å klippe det så ofte, ved å kure og behandle det bra.

Funker egentlig FAST-produktene?
– Det vet jeg ikke, for har aldri brukt de selv, i grunn fordi jeg ikke har stresset noe med at håret skal gro raskere. Men har hørt og lest mye bra om de. 

Hvor har dere hytte?
– Det er på en liten, øde plass som heter Middagsbukt. 2 mil fra Storsteinnes, for dere som er lokalkjent.

Hva var det egentlig som skjedde med øyenvippene dine siden du gikk uten øyensminke osv en periode?
– Hadde tatt vippeextensions i syden. I følge hun dama som tok vippene på meg skulle de løsne etter 2 uker, men limet viste ingen tegn til å løsne da det hadde gått 3 uker. Falskvippene ble kjempestygge, så jeg brukte masse olje for å løsne de. Da jeg endelig fikk de av, fulgte godt over halvparten av mine egne vipper. Dere kan for så vidt lese mer om det i dette innlegget

Kjenner du noen andre toppbloggere?
– Kjenner faktisk bare Therese.

Hva er det fineste og styggeste med Karen?
– Styggeste må være kvisen og den stygge hestehalen hun pleier å gå med. Fineste med Karen er den lange, slanke kroppen hennes (hun kunne godt ha trent litt da) , hun har bra klesstil (som regel), fine øyenvipper og øyne. 

Hei Tuva! Jeg har nettopp begynt å lese bloggen din, og jeg har ikke fått med meg hvorfor du og Karen bor i fosterhjem. Kan du fortelle noe om det? Vil ikke strø saltet i noen sår eller noe, men bare hvis du har muligheten:) Ps: elsker bloggen din og du er utrolig pen!
– Tusen takk! Morsomt med nye lesere 🙂 Du kan lese litt mer om det her. Vil ikke utdype noe mer. 

Er du god venninne med Sophie Elise?
– Nei. Har aldri møtt henne, men er venn med henne på facebook, snakker med henne av og til.

Hvor heftig er du på en skala fra 1 til 596?
– 596

Et sitat som passer deg?
– Har aldri brydd meg om qoutes egentlig, blir gal av alle jentene som spammer facebook med qoutes annen hver dag.

Synes du det er slitsomt å være så høyt på topplista? Føler du et press på at du må oppdatere?
– Ja, det er litt stress av og til. Men for all del, hadde det vært alt for slitsomt hadde jeg sluttet for lenge siden.

Kommenterer/går du inn på leserne dine sine blogger av og til?
– Kommenterer svært sjeldent, men går ofte inn på de som kommenterer hos meg! Ofte hvis noen skriver en “spennende” kommentar, så går jeg inn og sjekker hvem personen er 🙂

Hva drikker du på fest?
– Alt med %! Haha neida, det gjør jeg ikke. Går mest i vin, cider, rusbrus og av og til øl. Sprit drikker jeg sjeldent, i såfall veldig lite. 

Hvordan er det å ha så langt hår?
– Helt vanlig?? Eller kan jo si at det er litt slitsomt av og til. 

Savner du å bo med søskene dine?
– Ja. Men vi hadde nok ikke hatt like godt forhold om vi hadde bodd sammen, tror det hadde blitt mye krangling. Eller, vi begynner og bli ganske store alle sammen, så kanskje kranglingen har roet seg. 

Kan du fortelle hvor mye du snuser på en dag?
– Snuste ca en halv boks.

Leser du alle kommentarene du får?
– Selvfølgelig! Leser hver eneste en.

Koffer ligg du å okkupere sofaen på biblioteket i friminuttan? 
– Fordi jeg trenger min skjønnhetssøvn? 

Hva synes du om at ukjente kommer og spør om å få ta bilder med deg?
– Veldig koselig! Jeg er ikke sjeneret i det hele tatt, så sånt synes jeg er veldig koselig!

Hvordan påvirker bloggen og topplisten hverdan din?
– Bloggen påvirker hverdagen min på mange måter mye, men den påvirker ikke meg personlig. At den påvirker hverdagen min vil si at jeg må sette av tid til den, tenker mye på den, hva jeg skal blogge om, hva jeg skal ha på meg, at jeg må sminke meg og se bra ut, må ha med meg kameraet stort sett over alt osv. 

Liker du Justin Bieber enda mer enn Therese gjør?
– Enda mer!

Når var første gangen du drakk alkohol?
– Da var jeg vel 13 år. Jeg og Therese satt alene hjemme, var barnevakt, og drakk øl og rusbrus hahaha. Husker det sykt godt!

Kan du legge ut bilde av dine biologiske søsken?
 
Hva lurer du på til neste uke? 

60 kommentarer
    1. Veldig bra svart!:-) En ting jeg lurer veldig på- uten om å høres teit ut- er: snakker du mye med din bror? hører ikke så ofte om han! bare om dine søstre:-)

    2. Fine svar! elsker at du tar deg tid til spørsmål, har stilt noen av dem selv, så det var fint og svar på det. Må bare få si at du og søskene dine er nydelige!<3

    3. Visste foreldrene til de dere satt barnevakt for at dere drakk? Ikke ta det ille opp, men noen kan jo missforstå 🙂
      Elsker bloggen din! Har lest den i flere år nå tror jeg.

    4. Tidlig i høst sa du at du skulle komme deg ned i spagaten på 30 dager. Fått det til? Jeg så innlegget i arkivet ditt da jeg lete etter et annet innlegg.

    5. Du er herlig Tuva! Er så utrolig glad for at du tar deg tid til dette! 🙂
      håper du kan ta en titt innom bloggen til meg og 3 andre venniner? Alle tre er faste lesere og digger outfit`ene dine<3
      Hils Karen :D!
      - Malin

    6. For en pen søskenflokk!<3
      Har et spm til neste uke: Kan du legge ut et bilde av din første header? 🙂 Hadde vært gøy se hvordan design og slikt har forandet seg 😉

    7. E det sånn at alle dokk i familien har perfekte øyenbryn og øyenvippa? fyflate,misunnelig:) haha! digger deg:D

    8. Kan du vise hvordan du tar på løsvipper osv? og så ville jeg satt pris på om du lagde en video om hvordan du fikser øyenbryna dine 🙂 har aldri gjort noen av delene skjønner du.. 🙂

    9. Bra svart Tuva! 🙂 Digger bloggen din <3 Fast leser!
      Kan værsåsnill å lage et innlegg med alle headerne du har hatt?? Pliiiz!

    10. jeg er 13, å første gang jeg ble sånn siickt full (ble så ille at jeg ble å bade i sjøen, haha) er bare noen få månder siden, november blir det vell?. Det værste er at det var 80% alkohol, som pappa hadde kjøpt i Danmark. Han merket det sefølgelig.Første gang jeg drakk er vell da jeg var 11, elns x) pluss røyking, snusing, stjeling osv. ja jeg er en jævel kiddo :p

    11. kan du legge ut en video der du viser åssen du sminker deg, øyne og ansikt?
      hårfrisyrer tips?
      er du ofte ute og fester?
      du er super pen! digger bloggen din:)
      bra svart, btw<3

    12. Brae svar! 😀
      Litt tips til deg viss du ikke vet hva du skal bli når du blir stor.
      Tenk på hva du liker å gjøre 🙂 – Liker du å ta bilder, så kan du jo bli fotograf eller noe innen den duren 🙂 – Liker du å holde på med barn, kan du jo jobbe innen noe som handler med barn og gjøre 🙂
      Jeg sliter virkelig med det samme, men jeg liker å skrive, så jeg vurdere å jobbe som journalist eller noe innen det. Jeg ønsker også å jobbe i TV-bransjen 🙂 Men jeg har jo noen år på å finne ut hva jeg liker å gjøre enda, siden jeg er jo bare 13 år 🙂 Håper du finner ut hva du liker og hva som interesserer deg Tuva 🙂 Leser bloggen din, og er innom hver dag! Klem fra meg – Julie ♥

    13. Jeg lurer bare på om søskenene dine bor sammen, eller om dere bor hos forskjellige forsterforeldre? 🙂 Jeg virkelig elsker bloggen din, Tuva!!

    14. DU er utrolig pen!!! ER fast leser.
      JEG LURER PÅ:
      – Hvilke gutter tiltrekker deg?
      – Har du hatt sex?
      – Svarer du sant på alt?
      – KAN DU ANBEFALE MIN BLOGG?
      – Skulle du ønske du bodde ett annet sted?
      – Når blir du 18?
      – Hvis jeg hadde bodd i nærheten av deg, kunne du forelsket deg da?
      KLEM HC

    15. Kan du fortelle om deg å therese når dere satt barnevakt og drakk. Liksom hvordan dere bestemte dere, hvor, hvem kom med ideen, fant foreldrene deres de ut, isåfall hvordan reagerte dem osv

    16. Leste innlegget om det med dine døde foreldre, og det hørtes utrolig trist ut å miste de to personene som betyr mest for ens liv. Jeg føler med deg, og jeg støtter deg!
      Jeg må bare si at jeg elsker, elsker, elsker bloggen din! Jeg er fast leser av din, Therese og Erica Kvam sin blogg. Dere 3 er jo helt nydelige og deler både gleder og sorger med oss lesere. Jeg elsker personligheten deres og utseende. Drit i alle som kommenterer stygt, dem har ikke noe bedre å gjøre. Dere er jo nydelige!:D<3
      TIL NESTE UKE:
      - Hva er din favoritt farge?
      - Får du mange sårende kommentarer på bloggen?
      - Shopper du mye?
      - Hvor jobber du? Hvilken butikk?
      - Når legger du deg i helgene og når legger du deg i ukedagene?
      - Kan du ha spørsmålsrunde?
      - Hvilken mobil bruker du?
      - Kan du og Therese lage må gjøre video igjen? Det er så lenge siden!
      - Når du er på fest, blir du full og gjør dumme ting?
      - Skal du slutte med snus?
      - Har du noen gang røyka?

    17. Kjempefine svar =) Jeg gråter hver gang jeg leser det innlegget hvor du skriver at foreldrene dine er døde.. Herregud, det er rett frem jævlig.
      Klem fra Lizbeth Osnes – Behind the scenes.. Bloggen handler om min glade hverdag med mote, skjønnhet, fest, shopping, vennskap, tanker, meninger, kjærlighet, bloggtips, bokomtaler, tips i livet generelt – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa.

    18. Hva synes foreldrene dine om at du drikker alkohol?
      Fikk du og Therese lov til å drikke alkohol når dere var 13, siden du sa at dere gjorde det?

    19. Hei!, digger bloggen din!
      Spørsmål: Hvorfor liker bare folk blogger med bilder, av personer?
      -LisaMarie, blir kjempeglad for en kommentar tilbake!

    20. Hei!
      Da du hadde fått løsvipper i Tyrkia og dine egne ”forsvant” så brukte du er serum. Virket det bra? Hvordan påfører man egentlig serum?
      Håper på svar! 🙂

    21. Jeg lurer på hva du vill at vi blogglesere skal si til deg dersom vi kommer bort til deg for å ta bilde? På forhånd, takk for svar! ;D

    22. Hvor lenge har du egentlig spart håret ditt?
      Elsker håret ditt, kunne ønske det var mitt;))
      Elsker bloggen din<33

    23. Et spørsmål som jeg lurer veldig på, håper du tar med det til neste uke!!
      Var en av foreldrene dine tater/reisende slekt? Du minner meg sykt om en tater, men slapp av, det er bare positivt, du er kjempepen 🙂 Er tater selv så, haha.

    24. Hei vil bare først si at jeg digger bloggen din!
      Men jeg lurte egentlig bare på om du kunne lage et innlegg om hår.
      Jeg sliter med VELDIG tørt hår og uansett hva jeg gjør (føler jeg) så får jeg ikke håret mitt til å se sunnere ut.
      Har kommet til et punkt hvor jeg rettogslett blir flau av å se meg i speilet og vis jeg er med vennene mine så vil jeg ikke se meg i speilet siden da ser jeg hvor tørt håret mitt ser ut som i forhold til vennene mine sitt… Og da blir jeg bare lei meg…
      Trenger desperat tips som kan gjøre håret sunnere.. 🙂
      Mvh Maiken

    25. Koffer ligg du å okkupere sofaen på biblioteket i friminuttan?
      – Fordi jeg trenger min skjønnhetssøvn?
      Digget svaret! er så sykt lik deg!! haha, sofaen på bib her blir okkupert til min søvn også i fritimene her på skolen hos oss 😀

    26. Synes det er utrolig bra at du svarer på spm. blir på en måte bedre kjent med deg 🙂
      – Kunne du Lage ett innlegg om hvordan du bli sponset, hvordan man gjør det ?
      – Gjør du leksene dine bra?
      – Hva er gjennomsnittet ditt?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg