Svar på spørsmål – silikon 1#

HERREGUD! Nå har jeg faktisk sovet i HELE dag. Var våken et par timer på ettermiddagen, før jeg sluknet igjen, så våknet jeg for 1 times tid siden.. Great! Vet dere elsker å høre om døgnrytmen min, så her har dere heller svar på noen av spørsmålene angående silikon. Har prøvd så godt jeg kan å svare best mulig, men dette er bare mine erfaringer, husk det! Kan også være noe feil informasjon, så mitt beste råd til dere som tenker på å operere brystene er å bestille en konsultasjonstime. Der vil dere få snakket med kirurgen og få svar på absolutt alt dere lurer på. 



Hvilken klinikk?
– Tromsø private sykehus.



Bildet tatt rett før jeg gikk inn på operasjonsstuen. Ganske spent her. Karen var med meg. 

Er det ikke sånn at man må være 20 år for å ta silikon? – Noen klinikker har 20-årsgrense. Klinikken jeg gjorde det på hadde 20-årsgrense, helt til de revurderte aldersgrensen ned til 18 år i høst, nettopp fordi andre klinkker i Norge har 18-årsgrense. Mye bedre at 18/19-åringer kan gjennomføre inngrepet hjemme i sin egen by enn at de reiser ned til f. eks. Oslo. Tror det er mye av grunnen til at de satt ned aldersgrensen. Men det er ikke sånn at de opererer alle og en hver bare fordi de ønsker større pupper, de har noen forhåndsregler de tar stilling til før de velger å operere pasienten. Når en 18-åring kommer tar de stilling til om inngrepet er “nødvendig” (noe de svært sjeldent synes at det egentlig er) og om personen virker voksen nok til å gjennomføre noe så omfattende. De fortalte på klinikken at de avviste hele 6 av 10 som kom for å operere brystene sine. Om pasienten har naturlige, “perfekte” pupper, kan kirurgen vurdere om han/hun er villig til å “ødelegge” noe som allerede er naturlig fint. Kirurgen min hadde ikke lyst at jeg skulle operere, han prøvde å “skremme” meg bort fra tanken ved å fortelle alle ulemper. Han prøvde å fortelle meg at jeg hadde fine, naturlige pupper. Men har man et kompleks og man har bestemt seg og er sikker i sin sak er det ikke mye verken kirurgen eller andre kan si for at du ombestemmer deg. Det er det som er det aller viktigste, at man er HELT sikker på hva det er man gir seg ut på. Man må være 100% sikker og veldig mentalt sterk for å gjennomføre et kirurgisk inngrep. Man kan få litt av en wooow-opplevelse, for husk på at man forandrer noe på kroppen sin for resten av livet, og det er ingen vei tilbake.

Hvor mye kostet det? – Operasjonen kostet 30 500 kr. Konsultasjonstimen kostet 500 kr + sportsbh, medisiner osv kom hele prosessen på 32 000 kr. 

Hvorfor tok du silikon? – Dette har jeg svart på tidligere, det kan du lese om HER og HER. Kort fortalt fordi puppene faktisk var det eneste som trakk ned selvtilliten min når det kom til kropp, så tenkte hvorfor ikke være fornøyd når jeg kan? Resten av kroppen kan jeg trene og forme som jeg vil, og det elsker jeg at jeg kan!! Som dere vet så elsker jeg å trene, men puppene ble ikke akkurat noe større av treningen og lavere fettprosent. Har flere mindre komplekser med utseendet mitt, men det er slike komplekser jeg fint kan leve med. Flere kirurgiske inngrep har ikke streifet tankene mine, bare så det er sagt. Noen blir fort fristet til å fikse mer på kroppen sin etter sin første operasjonen, for da har de liksom overgått frykten ved det. Og det er litt skummelt! 

Jeg VET det er veldig ungt å ta slike inngrep som 18-åring, og jeg beundrer de som klarer å godta seg selv akkurat slik de er født. Men det er i dag jeg lever, og jeg vil være fornøyd. Har av en merkelig grunn på følelsen av at jeg kommer til å dø tidlig, vet ikke helt hvorfor, men er vel bare slik flaks min familie har, haha (ikke noe å flire av egentlig). 

Hvor mange gram har du, og er du fornøyd med resultatet? – Jeg er VELDIG fornøyd! Har 300 gram i hvert bryst, og det synes jeg er akkurat passe til min kropp. Og forresten! Dere må ikke spørre meg om hvor mange gram dere skal ta, for det kan jeg ikke svare på. Det er så individuelt, alt ettersom hvor mye pupp du har fra før, høyde, kroppsfasong og ikke minst hvilket resultat du er ute etter. 300 gram kan bli helt annerledes på deg enn på meg, ikke sant. Noen synes kanskje 300 gram er for lite, mens andre for mye. Personlig var jeg ute etter et “naturlig” resultatet som passet til kroppen min, ville ikke at folk skulle tenke sånn “shit, ja hun der har silikon”. Jeg vil kunne jogge, hoppe og sprette uten at brystene skal være til noe bry. Bestill deg heller en konsultasjonstime og snakk med kirurgen, han vil veilede deg til hvor mye du burde legge inn. Kirurgen mente at jeg godt kunne hatt 350 gram, men det turte jeg rett og slett ikke. Jeg tenker at etter at jeg har fått unger og puppene begynner å henge så kan jeg legge inn litt mer, hvis jeg i det hele tatt føler behovet for det når den tid kommer. 
 
Over eller under muskelen? – Jeg har over. Kirurgen mente det var det beste, men jeg husker helt ærlig ikke forklaringen hans, men jeg valgte bare å stole på han. Implantatene er ikke særlig synlige, så så langt er jeg fornøyd. Kan henne jeg gir noe feil info nå, men tror at ved å legge under muskelen vil du miste noe av styrken i brystet og de vil med årene få et større mellomrom. Veldig usikker på akkurat dette her, så igjen; bestill en konsultasjonstime. Det anbefaler jeg ALLE som vurderer silikon. Der får du svar på absolutt alt du lurer på, og enten vil du bli vettskremt eller mer giret. 

Hvilken BH-størrelse hadde du før, og hvilken har du nå? – Jeg hadde 65B, og nå har jeg 65DD. Målte meg på Change, men helt ærlig tror jeg at jeg er en vanlig D nå. Tror puppene fortsatt var litt hovne når jeg var å målte, så skal få målt de på nytt. Har kjøpt meg to BH’er på H&M, og de kjøpte jeg i 70D. 


Samme dagen som operasjonen kastet og ga jeg alle mine bher bort, var en merkelig og morsom følelse!

Fikk du puppene sponset? – Nei! Haha.. 

Ble mye tekst, så flere svar kommer etterhvert, synes det var ganske “slitsomt” å svare på disse spørsmålene. Før/etter-bilder kommer også. 

139 kommentarer
    1. Lurer bare på en ting til, hva syntes foreldre og venner og sånt om det, og hvordan reagerte de? 🙂
      Tøff forresten som skriver sånn her iNnlegg, stå på Tuva!!

    2. Jeg er en jente på 15 som vurderer silikon allerede. Er det noen mulighet for å få bestilt seg en konsultasjonstime allerede nå?

    3. modig gjort av deg 🙂 unner deg å ha høy selvtillit!! er man jente, så er man jente. du er sterk <3 elsker bloggen din

    4. Jeg lurer på en ting jeg også! 😀
      Er det sånn at man må ta ut silikonet også bytte det med et annet silikon om 13 år eller noe?
      Du er forbildet mitt!!

    5. Syns det er utrolig kult at du skriver om dette, antar du har mange unge lesere som er nysgjerrig på dette =) Og det er helt riktig det du sier, det beste er om folk rett og slett går for en konsultasjon i første omgang. Kirurgene vet hva som passer den og den kroppstypen best. Jeg fikk faktisk beskjed om at jeg skulle prøve å gå med poser med vann i bh’en når jeg kom hjem, tilsvarende mengden hva de kom til å legge inn i brystene til meg….Så var jeg liksom forberedt på vekten av dem =) Syns du er tøff jeg, det er litt av et valg å ta =)

    6. Anonym: Hmm, det er jeg usikker på. Tror du i såfall må ha med deg en forelder. Men er jo enda 3 år igjen til du er 18, så du kan jo vente litt med å tenke på det 🙂

    7. kan du ta et bilde og legge ut i neste innlegg (der du skal svare på renate bekkenes sitt spm) hvordan arret ble? 🙂

    8. Æ syns du e ei beundringsverdig jenta! All respekt tell dæ 🙂 Æ har også VELDIG store kompleksa når det gjeld puppan mine, og æ e snart 18 år! Tør verken dusje lamme andre eller vise mæ i BH/bikini, og det hate æ virkelig! Silikon har æ heller ikkje råd tell å ta, så æ blir nok ikkje å ta det 🙂 Får bare lære mæ å leve med sånn som æ e, e jo ikkje ferdig utvokst heller! Bare synd det e så sykt masse utseendepress førr tida…
      Igjen, æ digge dæ! <3

    9. Jeg syns du er tøff jeg! Jeg vet det er mange negative sjeler der ute som har noe å si på alt, og velger å gå ut med det. Jeg beundrer deg for at du tørr å gjøre dette med de unge leserne du har, og jeg har alltid vurdert silikon, men er mye frem og tilbake der.
      Stå på videre, så lenge du er fornøyd med din egen kropp, er det det viktigste! Operert eller ikke 🙂
      Ha en god natt, sleng inn flere innlegg så du kan underholde meg på min første nattevakt! Haha 😉 neida. 🙂

    10. kan man amme babyer når man har sillkon? og gjorde det vondt i etterkant? er 17 år nå og har det akkurat som deg. er glad i alt annet på kroppen min bortsett fra puppene mine, så er veldig sikker på at jeg også vil ta sillikon. stoooor repsekt for deg, tuva! 🙂 og det å være fornøyd med seg selv er veldig veldig viktig. jeg vet at du leser mange kommentarer og har sikkert hørt det før men vil bare påpeke hvor vakker du er! u go girl <3

    11. skjønner ikke helt hvorfor, du hadde jo fin kropp uansett… Jaja, ditt valg, håper du er fornøyd og aldri angrer. Tøft gjort uansett 🙂

    12. Bra svart, Tuva!
      Jeg tenkte på å ta silikon en dag, men er enda 2 år til jeg er gammel nok.
      Men jeg får vel se inna den tid, siden pupper vokser heldigvis med årene!

    13. Kan du vise bilder? Liksom før og etter ellernoe så det er lettere å se? Mener selvfølgelig ikke at du skal vise deg helt naken med puppene dine, det skjønner jeg du ikke vil. Men vise så mye villig vil å gå, i en bh eller bikini ellernoe? 🙂

    14. respekt til deg tuva! Du er en utrolig nydelig jente og jeg har aldri tenkt over at du hadde “små” pupper. For å si det mildt, så har ikke jeg pupper i det hele tatt, ligger vell på andre klasse stadiet! Men jeg har også vurdert dette med silikon, men jeg er jo bare 16 år så har lang tid på å tenke på denne muligheten..

    15. bra skrevet tuva! ene venninda mi tok når hun var 17, men ho hadde en utrolig god grunn, siden ho hadde helt flate bryster.

    16. hadde du ondt i brøstan når du våkna? e det nå synlige arr?:) veldi bra svart av dæ 🙂 syns du e tøff!

    17. jeg skal ta silikon om to uker 🙂 gleder meg kjempemasse. lurer på hvor lenge man må gå med den sportsbhn? gleder meg til og se før og etter bildene 😀

    18. Synst du det er teit å bruke sånn push up som du kan kjøpe
      Eller syns du det blir for fake og alt det der? jeg bruker det men er usikker på hva de andre syns..

    19. kan ikke du ha før og etter bilde av dine bryster?
      ikke sånn kliss naken, men me bikini eller bh eller noe bare for å se hvordan resultatet ble 🙂

    20. va du ikke fornøyd med en B cup? e jo det de fleste har, så mene du at det Bcup e små puppa? men uansett, fint du e fornøyd osv 🙂

    21. Ikke gjør det. Små & faste er bedre enn oppblåste ballonger – ikke tro at gutter flest liker dette. Spesielt hvis man ser jenta FRA SIDEN så ser dette helt forferdelig ut, en klump som ikke passer til resten av kroppen.
      Det fleste gutter synes egentlig at B-C cup er de beste puppene, for eksempel 75B. Hvis du har slike fantastiske naturlige pupper, ikke ødelegg dem med plastikk. Hvis du likevel gjør det så beviser det egentlig bare hvor mye plastikk du har oppi hodet også……. –> gjett hvilke typer “kjærester” du kommer til å få da… “use & forget” sier jeg bare…
      /Unggutt 20 🙂

    22. Det er kanskje silikon spørsmål du holder på med å svare på nå, men nå som du først driver å svarer på spørsmål så lurte jeg på hvordan du trener lårene dine så de blir såpass fine? som for eksempel å få de mindre. Burde jeg ikke trene for mye styrke på dem, og jogge ofte i en lang periode, eller hva?

    23. Ser at du får masse positivt om at du tør å stå opp for det du gjorde, men jeg synes ærlig talt at dette er ikke noe å skryte over. Greit nok at du ikke var fornøyd, men jeg tror ikke helt du skjønner hvilken budskap du gir dine unge lesere. Du blogger om deg selv og dine meninger, og det er helt greit, men når du er et såpass stort forbilde for jenter helt ned til 9-års alderen, så burde du egentlig tenkt litt. Dette er bare min mening, og det tar guts å gjøre det du gjorde, men syns du kunne tenkt litt bedre over dette siden du er kun 18 år. Og da mener jeg ikke at du tok silikon, men at du faktiskt blogget om det.
      Tror nok ganske mange vil opereres med en gang de fyller 18 år etter å ha sett at du gjorde det…

    24. Gode svar på spørsmålene, og jeg gleder meg til før/etterbilder. Du er tøff, Tuva! Jeg skjønner at mange synes at du kanskje er “for ung” til å ha silikon, men når man vet hva man vil så kan man like gjerne gjøre det nå, i stedet for å gå og irritere seg med dårlig selvtillit i mange år til. Jeg er 19, og har lenge vært fast bestemt på at jeg kommer til å ta silikon til høsten. Da blir jeg 20, og plassen nærmest meg har 20 års grense, så jeg får bare holde ut å vente litt til.
      Synes det er dumt når enkelte mennesker, som f.eks. “unggutt 20” her i kommentarfeltet påstår at jenter som velger å ta silikon er “dumme i hodet”. Det er virkelig ikke bare jenter med en IQ på null som tar silikon. Har man veldig små pupper, og ønsker å endre dett til et naturlig resultat, og i tillegg har pengene til det, så skjønner jeg ikke hvorfor andre skal bry seg? Så lenge man tar en passelig mengde, som Tuva har gjort, og som jeg også kommer til å gjøre, så synes i alle fall jeg at det er kjempe fint.

    25. Hei! Gode svar du har!!
      Men har eit lite spørsmål, kvifor brukte du ikkje 70A i bh størrelse før, istede for 65B?
      Og har Therese silikon? Isåfall korleis fekk ho tatt det før ho var 18?

    26. Må bare kommentere, siden du skriver “for husk på at man forandrer noe på kroppen sin for resten av livet, og det er ingen vei tilbake.”
      Vil bare si at det ER en vei tilbake. Jeg tok silikon da jeg var 21, og nå 6 år senere følte jeg meg plutselig helt teit med det. Synes det er harry og vil på ingen måte bli assosiert med silikonpupper. Er mer selvsikker nå og tryggere på mitt eget utseende uten at jeg trenger noe falskt for å føle meg bra. Gikk derfor tilbake til klinikken hvor jeg gjorde det for 6 år siden og fikk det fjernet igjen. Puppene er nå akkurat sånn som de var (selvsagt med små arr), og jeg er kjempefornøyd. Ville bare si det, så du vet det til den dagen du kanskje angrer. Er ganske forskjell på personligheten fra man er 21 (eller 18 i ditt tilfelle) til man er 27.
      Dette er ikke ment som kritikk, bare en erfaring!

    27. Så bra svart, jeg blir virkelig imponert over at du står frem så ærlig! Jeg har vært en trofast leser lenge, og når du deler slike ting med oss så tenker jeg “Denne jenta fortjener tittelen “Nummer 1 på topplista””
      Stå på videre, Tuva! 🙂

    28. Utrolig fint at du skriver om dette i og med at mange sitter med tanker runt silikon. Fint at du gjorde dette! Gleder meg til del 2. med flere svar og bilder du mener virker riktige:)

    29. Du er så heldig. Jeg har hatt lyst på silikon siden jeg var like gammel som deg,og nå er jeg 26år.. Jeg er også fornøyd med hele kroppen min men ikke puppene. Men 3o ooo er så utrolig mye penger og “bruke på seg selv”. Bra innlegg og fine svart 🙂

    30. Det er nok mange mennesker der ute som syntes silikon er en tabu, men jeg syntes det er kjempe kult at du skriver om dette.
      Hva syntes familien og vennene dine om at du har operert puppene? Er det noe du har spart til lenge?

    31. Jeg har hatt silikon i 9 år,først 300 gram under muskel som jeg både trente aktivt med og har gått gravid og ammet med. Nå har jeg nettopp vært inne og fikset igjen for de blir ødelagt av graviditet og amming bare så det er sagt..har nå 500 gram over muskel. Lurt av deg å ta over,selv om under både kjennes og ser mere naturlig ut så et det mange flere ulemper/komplikasjoner med under enn over..og mer alvorlige komplikasjoner. Jeg fikk aldri kløft med silikon under muskel,de sklei etterhvert ut mot armhulene og ble trykt flate av muskelen pluss at de hopper og ser drittfæle ut når man strammer brystmusklene. I tillegg fikk jeg double bubble etter amming:/ fordelen var at fe kjentes mer naturlig ut under og så ingen rippling. Har bittelitt rippling nå og det kommer du til å få også,før eller siden men tenkte bare å fortelle at det er her normalt med over og vises ikke med bh/bikini. Jeg har aldri hatt kapsel men er visst bittellitt større sjanse for å få det med over me som sagt er det faktisk flere og mer alvorlige komplikasjoner med under muskel. Etter som årene går og du får mer heng vil også implantatene dine følge henger isteden for å sitte fast under muskelen så du får double bubble som meg.. Vær glad du ikke tuklet med musklene dine:)

    32. Har kirurgen sagt du kan bruke pushup-bh? :O Jeg var på konsultasjon i Oslo, og fikk beskjed om at jeg ikke skal bruke pushup/bh med spiler på et halvt år, for silikonen kan i verste fall forme seg etter trykket. Men, er sikkert forskjellige råd og regler fra klinikk til klinikk 🙂

    33. er det sant at du har tatt silikon? hørt noen rykter skjønner du.. personelig tror jeg grunnen til at du har fått så store pupper er fordi du har kommet i puperteten. jeg støtter deg. XD <3 <3 <3 JEG STØTTER DEG UANSETT TUWA! XDDD :PPP <333 p.s jeg har nettopp mista geita mi.. det er veldig trist. hun het tuva, oppkalt etter deg. mitt store forbilde! XDDDD :PPP <3333

    34. synes du er tøff som deler dette med så mange mennesker!:) har også veldig lyst på silikon, vil selfølgelig at det skal se naturlig ut. Skal du legge ut hvordan puppene dine var før og hvordan de er nå?

    35. Syns det blir for dumt av noen å kommentere at “de fleste gutter foretrekker” ditt og datt. Har dere personlig hatt en spørreundersøkelse på 10 personer og tar resultatet derfra? Og hvis folk har fulgt med, så har Tuva gjorde dette for SEG og ikke for noen som helst gutt.
      Også er det latterlig av noen å virke såå interessert i dette, så spør dere om noe som STÅR i innlegget. Lukk opp øya. Stakkars Tuva som må deale med idioter daglig.
      Tuva; du er dritfin!
      Takk for meg.

    36. Jeg la implantatene under muskel, og det skal ikke skje noe som helst annerledes med meg, enn med de som har over. 🙂 Eneste er at om man er veldig tynn, har en smal kroppsbygning etc så må de legges inn under.

    37. Det er råtøft av deg å svare så ærlig om dette, Tuva!
      Har selv små pupper, men tror kanskje de vil vokse mer de enste årene. Er jo bare 16, men still. Føler meg ikke særlig sexy når jeg ser andre jenter på min alder med C-cup liksom.

    38. Hvorfor bruker du vinter jakke før du skal inn på operasjonsbordet ? Trudde man fikk sånn fin skjorte ikke vinter jakke 🙂 🙂 🙂

    39. Det er fint at det er mulig å fikse på slikt når du har komplekser med forskjellige ting, og du ikke føler deg helt vell. Bra du har fått ordna på det, og at du er fornøyd! Jeg tenker, du lever bare en gang så hvorfor ikke? Pen du er 🙂

    40. er faktisk stolt av deg! virkelig! er tøft gjort, og om puppene er det som stopper deg i å ha topp selvtillit så er det bra du gjorde det <3 kjenner flere som har gjort det, og ingen som har angret heller.
      kan du komme med et innlegg en gang om hvordan du fikk den magen du har?? du har akkurat den magen jeg vil ha!! helt strøken, og muskler loveit! fit is the new skinny <3

    41. Hvordan form har implantatene dine? 🙂 anatomiske/dråpeformet eller runde (lav profil, høy profil ovs)
      Har 300 gram selv, utrolig fornøyd!
      Satt inn under puppen vel? Veldig uvanlig med gjennom brystvorten/armhulen i Norge tror jeg? sophie elise skrev jo at de flytter på brystvortene, det er er jo absolutt ikke vanlig, må være i veldig spesielle tilfeller og kanskje i andre land.
      Men skjønte ikke helt hva du mente med større mellomrom mellom puppene? under muskelen gjøres vel for å ha mest mulig til å dekke over så det ser naturlig + at du ikke får sånn skarp kløft med puppene opp i haka (victoria beckham). Men ja ikke bra for de som vil trene mye bryst og ha kort recovery time 🙂

    42. Haha.. Jente 15/unggutt 20 😛 hmm, litt pinlig det der! Kan uansett få deg en kjæreste som liker deg for den du er og ikke er med deg kun for kroppen din vel..? Silikon burde man ta for sin egen del, og det er det som er viktigst og som bør prioriteres. Ikke tenke på hvem gutter som eventuelt IKKE vil være med deg avhengig av hva du velger å gjøre eller ikke gjøre med kroppen din?

    43. Jeg tok silikon i dag. Tok 290 under brystmuskelen å det gjør SINNSYKT vondt.. Men jeg har samme begrunnelse som deg. Det var det eneste som trakk ned selvtilliten min og det er absolutt verd pengene å smertene. Tok på Nobel Clinick i Oslo og er storfornøyd med servicen og legene:)

    44. hei, så fint at du er så fornøyd med puppene dine! 😀 resultatet ser kjempe bra ut. håper på noen litt nærmere bilder av de, så formen på de kommer frem litt. for du har jo all grunn til å vise de frem å være stolt av de! 🙂 pupper er jo helt naturlig uansett!!!
      MEN det er en ting jeg lurer på enda. Må du skifte ut silikonen etter 6 år eller noe slikt? eller kan du ha de du har nå hele tiden, uten å måtte skifte? 🙂

    45. Bra innlegg:) Syns puppene dine ser veldig naturlige ut, syns de ikke trenger og bli noe større heller 🙂

    46. Hvor gikk de inn da de la inn silikonet? Under brystet, brystvorten eller under armen? Altså, hvor har du arr nå? 🙂

    47. Jeg lurer på en ting til. Hvilket merke er protesene du har?(hvis det er det de heter?) Jeg har lest at det forskjell på pris utifra hvilket merke man velger. Jeg mener, er det sånn som med klær at jo dyrere de blir jo bedre er kvaliteten?

    48. bra svart! 🙂
      jeg lurte på om du liksom kunne legge ut før og etter bilder, ikke sann vi ser hele puppene dine liksom, men kanskje med bh! det hadde vert gaanske greit! :))

    49. Synes du er tøff jeg! Jeg hadde aldri turt ;P Jeg har veldig komplekser for mine pupper etter svangerskap og amming (litt hengepupper liksom..haha), men kommer nok aldri til å fikse på dem. jeg har bare godtatt at de har blitt sånn og lever fint med det:) Meen det kan jo tenkes at jeg en vakker dag ombestemmer meg, man vet aldri….

    50. Det viktigste er at man er fornøyd med egen kropp:-) så skjønner godt at du gjorde det! Jeg hadde bryst operasjon for noen mnd siden, men forminskning, ikke forstørring. Men det går ut på det samme, ens egen selv følelse, hvertfall nå om dagen hvor det er så fokus på kropp osv. Hva skal jeg si, lykke til med de nye puppene 🙂 hehe!

    51. puppene kan jo vokse mer etter at man har fylt 18? man er vel ikke ferdig utvokst da? tøft gjort uansett! stå på, tuva 🙂 du er rå

    52. Håper virkelig ikke flere folk vil bli “perfekte” fordi det er ikke det som er perfekt. Du skal ikke behøve å være 100 % fornøyd med alle deler av kroppen din. VIL IKKE ANBEFALE NOEN ANDRE SOM HAR SÅPASS NORMALE PUPPER SOM DU HADDE å ta silikon. Modig at du gjorde dette, virkelig, MEN DU MÅ SKJØNNE AT DU OPPFORDRER UNGE LESERE TIL Å gjøre det samme. Dette gjør det bare så mye lettere for dem.
      Silikonpupper kjennes ikke naturlige, og for mange gutter som eventuelt du da skal ha sex med har dette vanligvis større betydning for hva de syns er “fine pupper” enn størrelsen. Særlig når du faktisk har pupper fra før av, ikke er helt flat(da ville det derimot strengt tatt ikke vært en kosmetisk operasjon). Du fikk bra resultat, det skal sies, men silikon er faktisk ut. Man kan forstørre helt flate pupper litt med eget fett. Metoden har blitt tatt i bruk siden 2008 i Norge.

    53. “.. ønsker å endre dette til et naturlig resultat..”
      Eh? Silikon blir aldri et naturlig resultat. Jeg som gutt ser med EN gang når ei jente har silikon, det ser overhode ikke naturlig ut. Spesielt hvis man ser jenta fra SIDEN… ser jo bare en uproposjonert klump som ikke passer til resten av kroppen.
      Og jo, de fleste gutter liker heller små & faste pupper enn silikon. Det snakkes det om i mange vennegjenger, OG det snakkes om på nettet – se her (les alle sider);-
      http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/samliv-generelt/tema/1554308/tittel/silikonpupper-hva-sier-dere-gutter-menn
      Er bare jenter selv som har skapt en illusjon om at silikon er “WIN-WIN” og at gutter flest liker det. Bullshit. At vi gutta ser så mye på porno betyr ikke at vi liker store pupper best, vi ser på pornoen for sexen sin del. Så som flere sier i den tråden; hadde blitt pissesur jeg også om dama mi hadde trødd silikon inn i puppene!
      De eneste som er virkelig gal etter silkon, det er gutter i 14 – 18års alderen, for da er kåtheten osv på det høyeste og store pupper er “SÅ MEGAFLOTT, WIHII!!”. Har vært i den alderen selv og vet hvordan det er.. gutter er ikke modne på den alderen og de sikler etter store pupper, før de etterhvert ikke liker det så mye mere likevel – og jenter går fem på og ødelegger kroppene sine! :/ 🙁 Jeg har vært i den alderen selv, jeg VET hvordan det er!
      /UngGutt20 🙂

    54. Ahh, endelig ei jente som har skjønt det. Kjæresten din er vanvittig heldig for å ha ei så flott og smart jente som deg (hvis du har)! 🙂
      Fine pupper betyr FINE pupper, det har IKKE noe med størrelsen å gjøre (så fremt du som sagt ikke har fake-ballonger som overhode IKKE passer til resten av kroppen)..
      En ting til; små & faste pupper får deg til å se YNGRE ut, noe som de fleste gutter tenner på. Unge jenter, ja så klart! HALLOH?!?! 🙂
      … Noe du IKKE blir lengre hvis du har fake-klumper på deg..

    55. Jeg skal ta silikon til neste uke, var på konsultasjon for 2 mnd siden. Men ville ta det nå i sommerferien. Har amme pupper, så det er grunnen til at jeg tar silikon. Men det er en ting jeg ikke helt skjønner. Jeg skal legge inn 375g, når jeg prøvde protesene så syntes jeg de så så små ut og han sa de kom til å bli en full C. Det er helt greit for meg, vil ha et naturlig resultat. Jeg er 174 cm, så derfor skal jeg legge inn så mye. Men når du skriver at du bruker D og du la bare inn 300 g, så begynner jeg virkelig å lure på hvilken str jeg får. Bruker fra før av B, så hmm…
      Skal forresten legge under muskelen, siden det blir mye penere og mer naturlig 🙂

    56. Idaaa
      Hvorfor bruker du vinter jakke før du skal inn på operasjonsbordet ? Trudde man fikk sånn fin skjorte ikke vinter jakke 🙂 🙂 🙂
      27.06.2012, 17:06

    57. Pleier vanlivis ikke kommentere, men ville bare takke deg for at du ga meg mot til å endelig ta en operasjon jeg har tenkt på å ta i snart 5 år! Ikke silikon, men en annen plastisk operasjon. Bestilte konsultasjonstime samme dag du skrev det første innlegget om dette. Nå er jeg ferdig med operasjonen og veldig fornøyd 🙂 Helt sant med det du sier; hvorfor skal man være misfornøyd når man kan være fornøyd? Lever tross alt bare en gang. Uansett, tusen takk!

    58. Om du brukte 65B i pushup bh’en fra H&M(hvor du går opp litt i størrelse siden det er så mye push up) forstår jeg veldig godt at du valgte silikon. Jeg syntes ikke 65B er lite i en enkel bh med litt push up, men det er selvsagt litt revelant fra person til person 🙂 Men hva er forskjellen på “Over eller under muskelen?” Skjønte ikke helt den der, jeg.

    59. Hei anonym m/ amme pupper. Hvis du har amme pupper som du sier, og likevel har en B-cup (normalt og perfekt, Gutt20 her), hvorfor tar du ikke bare en BRYSTLØFT-operasjon isteden?
      Hadde jo vært mye bedre med brystløft da – bare løftet opp til å bli som før du ble gravid (kanskje tilogmed bedre). Og du vil fortsatt være naturlig istedenfor med fake klumper. Win-win! 🙂

    60. Unggutt20: Du har rett i at det aldri kan bli naturlig siden man tross alt legger inn noe unaturlig i kroppen, men det kan SE naturlig ut så lenge man legger inn en passelig mengde. Skal vedde på at det finnes mange jenter som du ikke kan se at har silikon, og motsatt. Det finnes enkelte jenter som det kan se ut som at har silikon, men som ikke har. (Selvfølgelig kjenner man forskjellen, men nå tenker jeg bare på utseende)
      Jeg ville aldri tenkt på å ta silikon om jeg hadde vært så heldig at jeg hadde hatt B-cup, men når man dessverre er født med to myggstikk til pupper, og det ser ut som at man fortsatt har kroppen til en 10-åring når man egentlig er dobbelt så gammel, så er det ikke mye gøy.
      Personen på dette bildet minner om meg til venstre, og jeg drømmer om å få et lignende resultat som til høyre:
      http://bloggfiler.no/jegharfattpupper.blogg.no/images/1525694-10-1340736506412.jpg
      Men du skal også vite at alt handler ikke om hva gutter liker. Hvis ei jente legger inn silikon kun på grunnlag av at hun tror at gutter vil like henne bedre da, synes jeg det er tragisk. Jeg velger det på grunn av at jeg vet det vil løfte selvtilliten min mye, at jeg vil føle meg mer voksen og kvinnelig, at jeg endelig skal kunne tørre å vise meg på ei offentlig strand i bikini og at jeg skal kunne bruke enkelte klesplagg som en person uten pupper ikke kler osv.
      “de fleste gutter liker heller små & faste pupper enn silikon”
      Det tviler jeg ikke på at de gjør, men når de “små & faste puppene” ikke finnes, er jeg overbevist om at silikon pupper er bedre enn ingen pupper! Men som sagt, dette handler i grunnen ikke om hva gutter liker, men om egen selvfølelse 🙂

    61. Hei 🙂
      DA må du jo ut kjøpe nye bher etter vært også? det blir jo også ganske mye penger om du skal ha like mange som du kastet?

    62. Anna: Beste kommentaren jeg har fått LENGE! Som om jeg skulle ha skrevet den selv.

      “Gutt20” er en person som har kommentert hvert eneste innlegg i det siste med slike kommentarer om hvor teit og dumt det er å ta silikon, prøver å fortelle meg hva gutter liker og ikke liker. Bla bla, blir oppgitt.

    63. Okey, de til høyre der KAN gå an. Greit. You got me 😉 Det der er silikon som kan gå an og ikke overdone som de fleste gjør det (ja, de fleste gjør det når de først gjør det desverre). Så det der kan du evnt. gjøre hvis du virkelig har SÅ små (om du absolutt MÅ), men ikke noe større enn det der nei, da blir det fort silikon-porn-babe igjen ja (det er DET jeg og mange andre gutter absolutt ikke kan fordra)!
      … men jeg må likevel si da, jeg ser med EN gang at de til høyre der er silikon da – de er jo nesten rundere enn en ball jo.. 😛
      Tuva; hehe 😛

    64. Anna fra UngGutt20:: Hehe, uten at du egentlig har noe med det, så kan jeg fortelle at mine pupper er både mindre og ser mer naturlige ut enn de på bildene hun sendte. Så ro deg helt ned med å virke så jævla smart og bedrevitende. Jeg bryr meg verken om hva du eller andre gutter måtte mene, for så lenge JEG er fornøyd så er det det som betyr ALT 🙂 Så du kan slutte med alle de irriterende kommentarene dine.

    65. Hehe. Den siste posten der var positivt ment da, var greit det som hun sendte der størrelsesmessig liksom. Er man realistisk og IKKE tar for mye gram så går det greit vettu, som feks. det bildet der (akkurat på grensa). Men som sagt så går de fleste for mye større når de først gjør det, og da ser det bare heeelt feil ut (get my point?). Godt og høre at du ikke gjorde det da, selv om du sa “DD” for størrelse og det er jo mye større enn det bildet der vel?!
      Men ja, de der er greie… bortsett fra at de er rundere enn en ball da 😛
      /Og beklager for alle kommentarene men grunnen er enkel; å få fram at ikke alle gutter liker store pupper og silikon – for jeg leser både her og der at jenter TROR det (FEIL FEIL FEIL) og at dem dermed tenker på silikon allerede i 14-15års alderen (helt sykt), til og med hvis dem har 75-85B fra før som er normalt… :/
      Feks. den tråden her du, de som sier dem ikke liker silikon er gutter mens de eneste som sier LIKER, det er jentene som har det selv… hmn..
      http://vgd.no/helse-sex-og-livsstil/samliv-generelt/tema/1554308/tittel/silikonpupper-hva-sier-dere-gutter-menn
      Ville bare få fram det, hehe 🙂

    66. Heihei! Bare lurte på hva kirurgen din het? Tenkte å bestille en konsultasjonstime hos han 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg