Oppdatering: Andre laserbehandling gjennomført

PS: Bildene er hentet fra Google, og behandlingen min er ikke sponset

Her kommer en etterspurt oppdatering om laserbehandlingen jeg holder på å gjennomføre. For dere som ikke har fått det med dere, så holder jeg altså på å permanent fjerne all uønsket hårvekst nedentil, ved bruk av Diodelaser hos Hudspesialisten her i Trondheim. Min behandler heter Karen Fostad Lynum. Jeg ønsker å fjerne så mye som mulig, jeg tar bikinilinjen, både foran og bak og egentlig alt utenom selve kjønnsleppene. Kjønnsleppene er for sensitive for laseren, slik jeg forstod det. Såkalt “brasiliansk” tar jeg, selv om det kun står “bikinilinje” som alternativ i menyen hos Hudspesialisten. Karen tar heldigvis alt! 

Jeg har nå gjennomført behandling nummer to og skal fortelle alt om det, men først svar på noen spørsmål:

Pris: 1600kr per behandling (2000kr uten studentrabatt). Prisene varierer mellom de ulike områdene du vil behandle. 
Opplever jeg inngrodde hår av laserbehandlingen? Nei, heller tvert i mot!! Får ofte inngrodde hår av voksing og barbering, ingen/lite inngrodde hår nå. 
Gjør det vondt? Ja det gjør faktisk ganske mye vondere enn hva jeg først tenkte det skulle være! Du blir svett liksom, og trenger kanskje et par pustepauser underveis, haha. Men du kommer deg gjennom det, smertene blir såå verdt det til slutt. 
Kan man barbere mellom hver behandling? Jepp, barbere kan du gjøre, men ikke vokse eller bruk av epilator. Barber deg 1-2 dager før du skal behandles – så du trenger altså ikke la hårene gro før behandling. Noen som tror det 🙂
Hvordan virker behandlingen? Ved behandling passerer en lysstråle gjennom huden og varmer opp pigmentet (melanin) i hårene. Varmen brer seg fra håret til hårsekken og hårroten, og ved tilstrekkelig høy temperatur ødelegges hårroten permanent. Temperaturen bestemmes av laserlysets dose. For å oppnå et optimalt resultat med minst mulig risiko for bivirkninger, justeres dosen i forhold til fargen på hud og hår. Laserens innebygde kjølesystem reduserer temperaturen i huden under behandling. Temperaturen i hårrøttene er upåvirket av kjølingen. Dermed oppnås selektiv hårfjerning og ikke “hudfjerning” – og risikoen for hudskade liten sammenlignet med annet utstyr for hårfjerning. // Siste svaret hentet fra hjemmesiden til Hudspesialisten

FØRSTE BEHANDLING: 
Tok jeg i desember, og den kan du lese mer detaljert om HER. Karen kunne ikke ha så høy styrke på laseren under første behandling, fordi huden min var litt brun og man vet jo heller ikke hvordan huden reagerer på laseren. Likevel opplevde jeg kort tid etter at hårene satt “løst” i huden. Det er meningen at hårene skal falle av etter behandling, og jeg opplevde at jeg kunne “dra” ut hårene helt enkelt med fingrene. En helt fantastisk følelse å se hårene falle av, husker jeg ble så glad over å se at behandlingen faktisk fungererte som den skulle! Var veldig skeptisk til alt sammen først, følte det var litt for godt til å være sant at man kan fjerne hår permanent. 

Hadde lite hår nedentil en periode etter behandling, merket stor forskjell på hårveksten på kjønnsleppene (som ikke var behandlet) og resten. Etterhvert kom hårene ut igjen (helt normalt), og det virket som at alt var tilbake til det normale igjen. Har blitt fortalt at det er helt normalt at det skjer, spesielt etter første behandling. Hårene er i forskjellige vekstfaser, og det er derfor man må gjenta behandlingen flere ganger og vente 2-3 måneder mellom hver gang. 

ANDRE BEHANDLING:
Gjennomførte jeg 5. februar. Supergiret på andre behandling, og fortsatt optimistisk om en så og si hårfri sommer! Denne gangen hadde huden min rukket å blekne enda mer (holder meg unna solarium kun pga behandlingen, føler meg SÅ bleik..), derfor kunne vi denne gangen øke styrken litt på laseren. Tror jeg synes det var litt mindre vondt denne gangen? Hårene mine responderte i allefall enda bedre på laseren denne gangen, og jeg kunne se det komme røyk fra laseren. Det er et godt tegn! 

Hårene skal som sagt falle av naturlig etter behandling, men det har ikke jeg tålmodighet til! Hver gang jeg sitter på do, sitter jeg og drar ut hårene med fingrene, haha. Drar de ut superlett, hårene sitter helt løst! Kommer ingen hårrot med (den er jo svidd bort), som når du vokser eller napper. Merker også denne gangen stoor forskjell på hårveksten på kjønnsleppene og resten, og det liker jeg! 


Behandling nummer 3 blir i april, og jeg gleder meg allerede! Spent på hvordan ting blir der nedentil framover, og om jeg nå etter andre behandling merker en større forskjell på hårveksten. Jeg skal oppdatere dere på det! I følge Karen trenger jeg mest sannsynlig 4-5 behandlinger totalt, så nå er jeg godt i gang. Neste gang tenker jeg å begynne på armhulene også, og der kan jeg ta bilder underveis til dere 😀

Håper dette var til nytte for noen? Spør bare om det er noe mer dere lurer på <3

32 kommentarer
    1. hvor lenge blir du hårfri? er det for resten av livet, eller begynner de å vokse ut igjen etter noen måneder/år?

    2. Jeg skal på min første behandling den 26.02 og gleder meg masse!! Men er det ikke veldig ubehagelig/kleint??

    3. Anonym: Nei det synes jeg ikke – men så har jo jeg gått to år og tatt brasiliansk voksing, så er vant med å ligge truseløs haha. Husk på at behandleren din har sett det meste fra før! Lykke til 😀

    4. Anonym: Det er permanent hårfjerning, altså for alltid! Men det kan ikke garanteres at du blir 100% hårfri, men bare jeg blir 70-80 så er jeg fornøyd uansett 🙂

    5. Må du la hårene vokse ut så de er lange når du blir behandlet? Eller kan du barbere mellom behandlingene? Kjipt å gå 2-3mnd mellom behandling uten å kunne barbere noe..

    6. Anonym: Barber deg 1-2 dager før behandling, så nei, ikke lange hår. Så kan du barbere så mye du vil mellom hver behandling! Men ikke voks eller bruk epilator 🙂

    7. Kan alle ta laserbehandling? Kan huske jeg har lest en plass at de med lyse hår ikke kan ta laser:-(

    8. gjør det vondere enn brasiliansk voksing? jeg gikk jevnlig og vokset før, og jeg synes det var ganske smertefullt…

    9. Blir du sår/øm etter behandling? Altså kan sex, å gå på do, tørke seg osv være vondt etter, sånn som det noen ganger kan bli ved voksing?

    10. Nei, er det dumt å være litt mørk i huden?D: kunne godt tenkt meg denne behandlingen, men jeg er naturlig tan/brun/mørk i huden, er dette er problem?:( har mørke hår jeg da

    11. Tror jeg aldri har kommentert en blogg før, men må bare nå. Takk for at du skriver innlegg om ting ingen andre gjør! Det er helt herlig å lese bloggen din når du er så ærlig som du er! Du virker som et helt nydelig menneske, Tuva!!!!

    12. HVORDAN takler du det?!? Jeg har selv tatt sånn laserbehandling på overleppen, og det gjorde så siiinnsykt vondt, holdt såvidt ut. Heldigvis varte hver behandling bare maks 2 min. Hvor lenge varer din behandling hver gang? Har selv lyst til å gjøre det, men usikker på om jeg klarer å holde ut haha

    13. Synes det er utrolig morro og tøft av deg å skrive såpass detaljert om behandlingen. Veldig morro å lese når jeg selv har hatt lysst til å gjøre det samme men trodde kun at det gikk med bare binikilinjen. Gleder meg til å høre hva du synes når du er helt ferdig 😀

    14. Du sammenlikner flere ganger kjønnsleppene med resten av området. Er det slik at du ikke tar laser på kjønnsleppene, og hva er isåfall årsaken?

    15. Hei! Synes det er SÅ bra at du skriver om dette. Sliter med akkurat det samme som deg, og jeg synes ofte dette temaet kan bli litt tabu å snakke om.. Gleder meg til å følge prosessen din videre, å se hva du synes til slutt. Tenker å gjøre det selv neste år, da jeg også kan få studentrabatt.

    16. Hvordan går det med laserbehandlingen? Vurderer sterkt laserbehandling selv men er en fattig student og derfor avhengig av noen form for resultat før man skal bruke flere tusen på det!
      Har du noen oppdatering å komme med? 🙂

    17. Kan du skrive om resultatet? Har ventet på det siden du begynte å snakke om det. Kan du også ha en spørsmålsrunde om dette?
      Digger deg og bloggen din<33 stå på!

    18. Jeg går selv hos Karen ved Hudspesialisten i Trondheim, og er strålende fornøyd! De siste årene har jeg tatt ansikt, lår, og legger.
      Jeg har bare gode ord å si om henne og anbefaler Karen og Hudspesialisten på det varmeste til alle som vurderer laserbehandling ved hårfjerning. Smerten som fører med behandlingen er definitivt verdt det! Og sist men ikke minst føler jeg meg veldig trygg og godt ivaretatt hver gang jeg er inne hos behandling, og det betyr absolutt alt.

    19. å fy faen, du skulle bare visst hvor ødelagt jeg ble i denne klinikken, og hvordan dem behandlet meg i ettertid. Jeg skulle ta peeling, og ble etset i hele trynet. Denne klinikken er ekstremt farlig !!! Karin er ei utrivelig dame, og ikke minst den utrolig fæle hudlegen. Prøv å klag, så skal du få se hva som kommer fram i dem. Jeg makter ikke gå forbi der lengre. er ufør i dag grunnet at hudspesialisten ødela livet mitt!!!!!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg